Ik schreef toch niet " in dé gamma"Precies
Zelfs in 2019 verkocht gamma geen R1250GS
In 2018 kwam die als verbeterde versie van het 2017 model, met "Shiftcam" techniek, meer vermogen en twee basiskleuren, Black Storm en Cosmic Blue.
In 2019 werd daar nog de HP uitvoering met nieuwe stijlvarianten, lakkleuren en meer opties aan toegevoegd.
Alsof 't zo eenvoudig is...De BMW's worden toch allemaal vanuit Duitsland geïmporteerd over de hele wereld. Kan je dealer die uitlaatklep niet vervangen dan ? En resonantie geluiden worden ook vaak door de rijwind veroorzaakt. Zelf regelmatig alles nalopen zoals kapdelen bevestigingen helpt ook om overbodige resonantie te voorkomen.
De BMW's worden toch allemaal vanuit Duitsland geïmporteerd over de hele wereld. Kan je dealer die uitlaatklep niet vervangen dan ? En resonantie geluiden worden ook vaak door de rijwind veroorzaakt. Zelf regelmatig alles nalopen zoals kapdelen bevestigingen helpt ook om overbodige resonantie te voorkomen.
Alsof 't zo eenvoudig is...
Weet je ook de daadwerkelijk oorzaak van dat resonantie ratelen en piepende uitlaatklep ?Dat getik kan wel het resonantieratelen van de gasklephuizen zijn, waarvoor ik mijn 2019 GS heb weggedaan.
Dit versterkt mijn vermoeden dat vele, zo niet alle, 1250 boxers dat gebrek hebben (in meer of mindere mate), maar dat de meeste GS-bezitters het niet merken.
Mijn vorige 1250 GS leed bovendien ook onder een bijzonder ”agrarisch“ klinkend blok en een piepende uitlaatklep.
Mijn huidige 2020 GS “lijkt” wat dat betreft stiller te zijn, maar hij staat nog steeds in winterberging, zodat mijn ervaring met deze fiets wel érg beperkt is.
Is gerelateerd aan de gasklep en inherent de constructie van het blok. Maar hier hoor je alleen slijk daar echt over klagen. Het kan nu wel zijn dat de zijne het iets erger had.Ik zou graag de daadwerkelijk oorzaak lezen.
Ik heb eindelijk toegegeven dat mijn GSA een baanmachine is en er Michelin road 5 trail banden op laten leggen.
Is gerelateerd aan de gasklep en inherent de constructie van het blok. Maar hier hoor je alleen slijk daar echt over klagen. Het kan nu wel zijn dat de zijne het iets erger had.
Ik heb eindelijk toegegeven dat mijn GSA een baanmachine is en er Michelin road 5 trail banden op laten leggen.
Is gerelateerd aan de gasklep en inherent de constructie van het blok.
Weet je ook de daadwerkelijk oorzaak van dat resonantie ratelen en piepende uitlaatklep ?
Ik ga donderdag een proefrit maken en zal daar zeker op letten en bij twijfel zal ik daar vragen over gaan stellen.
En heb je al op je nieuwe R1250GS gereden ?
Met mijn 2017 heb ik nooit de verharde paden verlaten, met mijn 2019 heb ik dat voorlopig ook niet gedaan. Vandaar mijn beslissing om banden te monteren die beter passen bij mijn gebruiksprofiel.Prima bandjes, maar een GSA is toch veel meer dan een baanmachine alleen??
Met mijn 2017 heb ik nooit de verharde paden verlaten, met mijn 2019 heb ik dat voorlopig ook niet gedaan. Vandaar mijn beslissing om banden te monteren die beter passen bij mijn gebruiksprofiel.
de “mijne” maakt trouwens een boel resonantieherrie
Die bridgestones die er af fabriek op zaten waren ook eerder straatbanden, maar echt tevreden was ik daar niet van.
Blijkt dat ik in de toekomst wat vaker in dit topic zal rondhangen! Heb de F800GS gekocht!Hey GS-Rijders!
Ik ben tot de conclusie gekomen dat een lichte adventure een mooie aanvulling zou zijn naast mijn CBR600RR.
Heb mijn oog laten vallen op een eerste generatie F800GS van 2008 met 30000km.
De motor is stevig gebruikt waarvoor hij dient, hij heeft onderandere de GS Challenge 2012 gereden, en dat zie je er ook aan!
(ik zoek ook geen garage princes, maar een motor die je zonder drama eens kan neerleggen op een grindweg)
Kan iemand mij wat tips geven alvorens ik hem ga bezichtigen?
Zwakke punten, crutiaal onderhoud bij die km-stand, mogelijke problemen, goede en slechte ervaringen etc.
Alvast bedankt!
Erik
Ik ben er nog niet uit hoe ik de achterste paneeltjes ga aanpakken:
a) Laten spuiten bij een professionele carrossier/schadehersteller
b) Online andere zoeken in dezelfde kleur en betere staat
c) Kleur laten namaken en zelf een poging wagen (is matte lak met metallic, weet niet wat voor resultaat je kan halen door zelf te beunen)
d) Zo laten en rijden!