Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Mwah, o.m. de koppeling en versnellingsbak, vering en het chassis zullen ook wel “gebruikt” in het kwadraat zijn...

Was de prijs daar ook niet naar?
Ik heb ze ook gezien, vrijwel allemaal Rallye uitvoeringen van de 1200GS met TFT en veel andere opties, weinig km’s voor ik meen €14.990
 
vind het jammer dat de LC de versnellingsbak olie niet meer gescheiden is van de motor olie,, wat goed is voor de motor is minder gunstig voor de versnellingsbak en andersom ,, motor olie word doorgaans heter dan versnellingsbak olie, het slijpsel van natte platen koppeling vind de lagers en zuigers van de motor weer wat minder, het vergt meer van de olie, die dan vaker en beter van kwaliteit moet zijn , een motor slijt meer, kijk maar naar motoren met een gescheide ollie systeem zijn vaak veel robuster ,, en de motor olie specs zijn minder streng
 
Jullie kletsen maar lekker verder.
Ik heb weer heerlijk gereden...zolang het nog mag..
20200406_151115.jpg
20200406_144856.jpg
20200406_151100.jpg
20200406_151100.jpg
20200406_144846.jpg
 
Mooie fiets hier! En wat fijn om juist in deze tijden nog ergens een ijsje te kunnen scoren. :)

Wat voor zadel heb je er trouwens op als ik vragen mag?
 
Beste mede-forummers,


daar de vorige aankoop (2010 GSA) jammer genoeg niet door is kunnen gaan, ben ik terug op zoek naar een eerste motorfiets.
Mijn voorkeur gaat uit naar de >2010 BMW R1200 GSA, gewoon voor de looks (al jaaaaaren fan), wetende dat ik hier 'overal' mee kan komen en dat dit een 'perfecte' allrounder is.

Budget is <10.000€, ik kan deftige GSA's vinden van bj 2010-2011 met max. 70.000km voor die prijs. Maar af en toe kom ik ook een R1200GS (niet adventure) LC tegen van 2014-2015.

Mijn vraag is nu of de aankoop van een oudere GSA 'verstandig' is als er een GS LC voor dezelfde prijs aangekocht kan worden?!

Nogmaals ritjes zullen grotendeels op de weg zijn, misschien eventueel eens aardewegje maar int het begin zeker geen zware off-road.

Graag jullie ervaringen.


Thx!
Er stond ook een 2010 met een kwart miljoen km die nu net verkocht is, jammer Dion.... ;)
 
Als die motoren van Berrt hebben gediend als opleidingsfietsen offroad, dan zou ik ze niet moeten hebben...

Was de prijs daar ook niet naar?
Ik heb ze ook gezien, vrijwel allemaal Rallye uitvoeringen van de 1200GS met TFT en veel andere opties, weinig km’s voor ik meen €14.990

Ik zie een hele boel bmw boxers per jaar, en daarvan zijn er tegenwoordig een heleboel watergekoeld, en de enige watergekoelde boxer met een kapot cardanoverbrenging was zon ex offroad training fiets (overheid tel ik even niet mee), ik weet niet of die bij berrt vandaan kwam, maar de motor is vermoedelijk wel een hechelingen fiets geweest. Cardanklokje is duur, dat is vaak het verschil tussen een wel en niet ex offroad fiets al. en dan heb je nog geen streep onderhoud uitgevoerd, en is ie ook uiterlijk afgeleefd.

Als ik zelf zon ding zou willen is het wel makkelijk, kan alle reparatie en onderhoud zo uitvoeren. Ben je voor die zaken van een dealer afhankelijk, kijk dan wel even uit wat je precies koopt.


Die zullen technisch wel in goede staat zijn, maar optisch 'Gebruikt'...
Dat hoor ik vaker gezegd worden, mijn kladblokje denkt daar vaak anders over.
 
Als die motoren van Berrt hebben gediend als opleidingsfietsen offroad, dan zou ik ze niet moeten hebben...

ik heb een 2018 GS Rallye bij Bert vandaan en kan zeggen dat ik nog nooit zo’n mooi en goed lopende GS lc heb gereden. Ook mijn versnellingsbak is een verademingen. ( heb zelf een, goede, 2013 gehad. En rij voor het werk op meerdere GSen. Ook al op 1250 modellen gereden die minder fijn reden dan die GS van mij!)

Opties zijn er inderdaad wel mooiere maar daar is de prijs ook naar.
En de ervaren offroad rijders die gas durven geven op een GS, die kom je niet tegen bij Bert. Daarnaast is de begeleiding ook gericht op heel houden en niet op zo hard mogelijk over een crossbaan knallen.

Hij heeft inderdaad niets meer staan maar aan het einde van het seizoen is het echt de moeite om eens te kijken...

p.s. Ik heb geen aandelen (^^)
 
Vandaag de kappen terug gekregen! Zijn nu matzwart..
Persoonlijk hadden ze van mij een tint lichter gemogen..
Wellicht even wennen....

D8897CC5-BFFA-485C-A447-35F052515B71.jpeg
 
Vandaag de kappen terug gekregen! Zijn nu matzwart..
Persoonlijk hadden ze van mij een tint lichter gemogen..
Wellicht even wennen....

Bekijk bijlage 1483473

Zo lijkt hij weer meer op de pre-2008 oliegekoelde GS-en...met al het overige blinkende spul erop vind ik dit persoonlijk nu niet zo'n effectieve ingreep...
En als de intensiteit van het zwart dan ook nog eens tegenvalt... mmmmmmmmmmmmmm.😕
 
Zo lijkt hij weer meer op de pre-2008 oliegekoelde GS-en...met al het overige blinkende spul erop vind ik dit persoonlijk nu niet zo'n effectieve ingreep...
En als de intensiteit van het zwart dan ook nog eens tegenvalt... mmmmmmmmmmmmmm.😕

Daarom! Laat hem denk ik donkerder matgrijs spuiten..Dure kapjes zo...
 
Vandaag de kappen terug gekregen! Zijn nu matzwart..
Persoonlijk hadden ze van mij een tint lichter gemogen..
Wellicht even wennen....

Bekijk bijlage 1483473
Je bedoelt de zijkappen ? Die lijken meer grijs dan zwart.

Niks mis mee toch...die rode kappen zou ik BMW blauw laten spuiten, en dan de originele BMW uitlaat er weer onder, dan ziet die er weer als een BMW R1250GS uit :t

DSC_0376.jpg


Dit is de mijne :]
 
Je bedoelt de zijkappen ? Die lijken meer grijs dan zwart.

Niks mis mee toch...die rode kappen zou ik BMW blauw laten spuiten, en dan de originele BMW uitlaat er weer onder, dan ziet die er weer als een BMW R1250GS uit :t

Bekijk bijlage 1483742

Dit is de mijne :]

Ik heb een 1200 GS LC...juist dat zilveren gedeelte bij jou, waar GS op staat, die heb ik dus zwart laten spuiten! Heb al gebeld met de spuiter en ga langs op mijn motor, om ze in dezelfde kleur als de tank te laten spuiten. Matgrijs dus. Vind, vond dat zilveren Alu niet mooi, denk dat als ik de kleur van de tank aanhoud, het wel mooi zou staan..
 
Wie heeft er overwogen om een KTM 1290 SA S te nemen maar kwam toch (of weer) uit bij een GS 1200 of 1250.

En wat was de rede .
Ik zie de 1290 nieuw voor 18500.
En voor dat bedrag tov de GS .......

Mijn gebruik is woon-werk en toertjes van 1 a 2 dagen en dat meestal vrij relaxed .
 
Terug
Bovenaan Onderaan