Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

en die lui zijn kampioen in het slachtoffer spelen en alles op een ander af te schuiven....

iedereen weet nog wel in NL dat een aantal maanden geleden zo'n stoet aan de kant werd gezet door een agent en ie schreef een bon uit en werd toen laf in zijn rug geschopt en de bruiloft stoet vertrok en niemand wist daarna niks, meer maanden later bleek het een familie lid zijn geweest, snap ook niet dat die familie geen straf heeft gekregen voor opstructie van het onderzoek aan de broek krijgt .

ben bezig met een YSS demper voor de 850,, de achterschokdemper is niet geweldig ,, dan stuurt ie strakker.
 
je heb het goed geraden, je heb gewonnen een geheel onverzorgde voetreis naar Rome .. :+

Gewoon uit belangstelling hoor, maar wat kost zo’n schokdemper nieuw en wat vraagt ‘ie ervoor?

En aan de recente 1200/1250 rijders: is de voorkant van het blok nog steeds zo gevoelig voor oxiderende boutjes en afbladderende lak?
 
Gewoon uit belangstelling hoor, maar wat kost zo’n schokdemper nieuw en wat vraagt ‘ie ervoor?

En aan de recente 1200/1250 rijders: is de voorkant van het blok nog steeds zo gevoelig voor oxiderende boutjes en afbladderende lak?


nieuw toch wel een 500 ,- moet nog horen wat ie 2e hands kost .


zou een spatbord verlenger niks zijn ? voor net wat minder vocht , zand en andere rommel tegen je blok
 
Maar zal wel te goedkoop zijn, heeft geen ABS, je wil geen blauw enz enz ;-)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon uit belangstelling hoor, maar wat kost zo’n schokdemper nieuw en wat vraagt ‘ie ervoor?

En aan de recente 1200/1250 rijders: is de voorkant van het blok nog steeds zo gevoelig voor oxiderende boutjes en afbladderende lak?

Weet niet waar je over praat?! Totaal geen last van! Als je hem als pekelbike gebruikt misschien wel ja...
 
Dan is 250 tot 300 wel reël. Voor datzelfde bedrag kan je de schokdemper later ook weer doorverkopen.

was ook absoluut niet van plan om meer te betalen, want dan koop ik liever nieuw, dan heb ik garantie , en als ik het goed plan stellen ze hem ook voor me in en voor weinig extra stoppen ze hem er ook onder


linkje werkt niet, ben geen lid meer van de GS fb, zit liever op de boxer fb .



vandaag weer met een maatje op pad geweest honda cb1000f ,, dan merk je toch dat de BMW ondanks de matige achterschokdemper qua wegligging geen krimp geeft, ga net zo makkelijk door iedere bocht, met de zelfde snelheid en houd zelf nog marge over , maar op een klinkerweg niet eens een slechte, kan ik met één handje aan het stuur 60 rijden, je merkt wel dat de vering aardig aan het werk is, maar hij nokt met 40 km omdat z'n vullingen eruit klapperen.
dan heb je met een boxer door een beter concept ,, ook omdat het onderstel veel makkelijker is als je op slechte wegen,, en niet dat duiken als je remt.
 
Misschien was jij toen nog niet geboren, dat kan, maar in het verleden was de kwaliteit van de lak van het blok ver te zoeken.

Wat is dat nou weer voor een aanname..je vraagt de huidige 1200/1250 rijders..Ik rij een LC en de 1250 is er 2 jaar..Klopt, toen lag ik nog in de luiers...
 
Wat is dat nou weer voor een aanname..je vraagt de huidige 1200/1250 rijders..Ik rij een LC en de 1250 is er 2 jaar..Klopt, toen lag ik nog in de luiers...

Wij zijn op de verkeerde manier begonnen denk ik ;)

In een verleden heb ik een 1200GS uit ik meen 2006 gehad, met die irritant zoomende remmen..
Ondanks dat ie er voor de rest heel goed uit zag was het met name (de voorkant van) het blok wat er niet zo best uit zag. Wat ik al zei, afgebladderde lak en roestige torx boutjes..
Maar dat probleem zullen ze nu in Beieren wel al getackeld hebben :)

Dit was hm :9~

5D015833-6E28-4F3F-AA5C-A1E61A0D2D90.jpeg
 
Wij zijn op de verkeerde manier begonnen denk ik ;)

In een verleden heb ik een 1200GS uit ik meen 2006 gehad, met die irritant zoomende remmen..
Ondanks dat ie er voor de rest heel goed uit zag was het met name (de voorkant van) het blok wat er niet zo best uit zag. Wat ik al zei, afgebladderde lak en roestige torx boutjes..
Maar dat probleem zullen ze nu in Beieren wel al getackeld hebben :)

Dit was hm :9~

Bekijk bijlage 1484629

Ah! Duidelijk! Die van mij is smetteloos, maar ben ook een poetser! Zelfde als met die Ford logo’s op de auto’s..Tot op de dag van vandaag bladeren die dingen nog steeds af volgens mij...Schande...
 
Ah! Duidelijk! Die van mij is smetteloos, maar ben ook een poetser! Zelfde als met die Ford logo’s op de auto’s..Tot op de dag van vandaag bladeren die dingen nog steeds af volgens mij...Schande...

Da's juist goed aan Ford. Ze omcirkelen het probleem!

Al staat zo'n Escort/Sierra Cosworth nog zwaar op mijn wishlist.
 
Da's juist goed aan Ford. Ze omcirkelen het probleem!

Al staat zo'n Escort/Sierra Cosworth nog zwaar op mijn wishlist.

Zo’n Cosworth was ook altijd mijn natte droom vroeger! Ik bouwde mijn 82’er escort om qua uiterlijk, haha!
 
Hmmm nou dan zal het toch aan de vorige eigenaar gelegen hebben... ik ben ook absoluut een poetser. Ach nieuwe ronden nieuwe kansen, de 1250 GS spookt nog steeds door het hoofd. Niet in de laatste plaats door mindere ervaring met KTM aftersales.
 
Tja, kon de echte niet betalen..Alles voor de looks, whahaha!

Ik zeg dat ook altijd op mijne koersvélo: if you can't ride like a pro, you better look like pro.
Hupsa, ikke over 't jaagpad aan 25kmpu met carbonwielen van 6cm en dezelfde fietsgps dan Chris Froome/Team Sky 8-)

#patsergedrag
 
Mijn R 1200 GS uit 2005 heeft ook geen problemen met de lak voor op het blok.
Wel is bij mij het sponsje onder de dynamo riem kap op tijd verwijderd.

Maar ik had 9 jaar geleden best veel werk met het zoeken van een goed exemplaar.
Er werden toen erg veel pekel fietsen aangeboden. (Die wel weer netjes gepoetst waren soms met een laagje wd40 om pekelschade te verhullen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan