Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De Harley is in consignatie verkocht afgelopen week.
Kostte wel wat maar gaf veel voordeel zónder gedoe en de dealer gaf er ook nog een jaar garantie op.
Rest mij nog de Xmax300 ook maar weg te doen. Of eventueel inruilen.
Zou m erbij kunnen houden, maar zoals met de HD is het gemak van de Xmax zo groot dat de BMW dan ook ff niet wordt gepakt voor bv ww .
Inruilen geeft me nou niet een sterke onderhandel positie.
Dus losse verkoop is een betere optie
(Behalve dan dat geneuzel voor de deur)

Moet wel een GS gaan passen in mijn schuur dus iemand in de buurt van Leiden........
Hoe is de situatie? Is de breedte van de schuurdeur het probleem of poortjes en brandgangen enzo?
Woon in Alphen dus kan wel een keer langs rijden. Wel met een gsa, weet niet of die in zijn geheel breder zijn ivm grotere tank?
 
Hoe is de situatie? Is de breedte van de schuurdeur het probleem of poortjes en brandgangen enzo?
Woon in Alphen dus kan wel een keer langs rijden. Wel met een gsa, weet niet of die in zijn geheel breder zijn ivm grotere tank?
Schuurdeur heb ik laten verbreden dus dat zal wel gaan.
Is meer de draai vanuit poort de tuin in.
Met de HD ging dat en de Xmax ook.
Geen idee of de boxer ook zo makkelijk indraait.

Indien mogelijk, houd ik me aanbevolen !
 
Geen probleem, kan vanavond evt wel langskomen, wil dat hok toch nog even uitlaten, wandelaars en fietsers zijn vast allemaal al binnen.
 
Hi guys, ik wil graag een LED koplamp op mijn GS '14 LC zetten. De reden? ik vind ze gewoon bruut. Nu staan ze met regelmaat op Marktplaats.
Nu zit ik alleen met het volgende. Dat apparaat op zijn plek krijgen zal geen probleem zijn maar hem werkende krijgen zal anders uitpakken.
De 1 zegt: plug and play, de ander zegt; inleren bij de motorrad dealer. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe zit dat nou? Thaanks!
Hi guy...gewoon monteren en aansluiten, werk het, prima toch...werkt het niet...even langs een motorzaak voor info, Motorrad dealers zijn niet zo van de aftermarket producten op een originele BMW })
 
vandaag dat gruwelijke flutdashbord eraf gehaald. zon't stom stukje touratech ofzo zetwerk met 12V aansluitingen erin die je toch nooit gebruikt. Uiteraard flutkwaliteit RVS....

rVmGNNv.jpg


mooi moment om even goed te kuisen

xo4tNMm.jpg


had nog een setje LEDs liggen, die er ook maar in gedaan

Z4h7KLM.jpg


wat werkt dat toch verschrikkelijk veel makkelijker zonder dat ellendige stuk plaatmetaal erin waar je altijd je handen aan openhaalt.

7bYFN7m.jpg


AhniLwj.jpg
 
Hi guy...gewoon monteren en aansluiten, werk het, prima toch...werkt het niet...even langs een motorzaak voor info, Motorrad dealers zijn niet zo van de aftermarket producten op een originele BMW })
I see, maar het betreft een originele LED. Die op vrijwel alle LC modellen zitten (maar natuurlijk niet op de mijne). Ik zal eens eventjes de motorrad dealer vragen inderdaad.
 
Geen probleem, kan vanavond evt wel langskomen, wil dat hok toch nog even uitlaten, wandelaars en fietsers zijn vast allemaal al binnen.
Benjamin, bedankt voor het langskomen!
Ging prima de opgang naar de tuin en zo de tuin in.
Goed om te weten dat zelfs een adv ( zonder kofferrek) ook nog net aan de draai kon maken.
Moet een std. GS geen probleem geven.
 
Hallo mensen, ik heb een poosje geleden mijn HD verkocht. Ik wilde een motor waarmee ik wat handiger naar mijn werk kon, met wat meer mogelijkheden en die wat lekkerder bochtjes kon maken :-) Mijn keuze is vrijwel zeker een BMW R1250GS (al dan niet de Adventure) geworden. Ik heb al verschillende keren door de configurator gelopen op de website maar er zijn zoveel keuzes vwb opties dat ik door de bomen het bos niet meer zo goed zie. Vandaar dat ik me afvraag of jullie hier een beetje bij willen helpen. Als ik in het verkeerde onderdeel van het forum post hoor ik het graag hoor...

Wat zijn nou de opties die ik absoluut niet mag missen? Is zo'n quick shifter nu echt zo nodig? Het klinkt wel leuk maar ik ben niet gewend om daarmee te rijden dus als het er niet is mis ik het misschien niet... aan de andere kant, dit dacht ik ook altijd van cruise control op de auto maar nu ik het eenmaal heb weet ik pas wat ik al die jaren gemist heb! En die SOS functie, gebruikt iemand die? (Hoop zo min mogelijk natuurlijk)

Er zijn ook een paar opties waarvan ik dacht van huh, dat zat er toch standaard op? Bijvoorbeeld dagrijverlichting. Of de hill start control.
 
Wat zijn nou de opties die ik absoluut niet mag missen? Is zo'n quick shifter nu echt zo nodig? Het klinkt wel leuk maar ik ben niet gewend om daarmee te rijden dus als het er niet is mis ik het misschien niet... aan de andere kant, dit dacht ik ook altijd van cruise control op de auto maar nu ik het eenmaal heb weet ik pas wat ik al die jaren gemist heb! En die SOS functie, gebruikt iemand die? (Hoop zo min mogelijk natuurlijk)

Er zijn ook een paar opties waarvan ik dacht van huh, dat zat er toch standaard op? Bijvoorbeeld dagrijverlichting. Of de hill start control.
Ik zou alleen opties kiezen waar je blij van wordt. Hill start, quickshifter en dagrijverlichting heb je absoluut niet nodig, cruisecontrol kan heel fijn zijn bij woon/werk ritten of lang snelweg opweg naar de Alpen. Ik zou puur pragmatisch en vanuit mijn eigen wensen een motor samenstellen en bij BMW vooral het eindbedrag in de gaten houden. Optie als bijvoorbeeld navigatie voorbereiding is achteraf een dure. De Zumo XT los op de brommer schroeven kan prima, maar bediening via het scrollwiel is wel weer super als het een BMW navi is.
 
Dank voor je antwoord Detox. Die navigatie voorbereiding is inderdaad ook zo'n dingetje. Lijkt me heel mooi om te hebben maar uiteindelijk ben je volgens mij meer dan 1000,- kwijt voor enkel navigatie. Dan schroef ik net zo goed een ander systeem of anders zelfs mijn eigen telefoon op de motor inderdaad.
Is daar nog een beetje plek voor eigenlijk? Die BMW navigator zit een soort van boven je snelheidsmeter. Als je zelf iets plaatst komt het waarschijnlijk op je stuur terecht. Zit het dan allemaal niet in de weg?
 
Ik heb een mount van Touratech op mijn GSA zitten. Werkt perfect! De iBracket en handlebar bracket.
 

Bijlagen

  • C4DDCB23-8D85-409D-9D6F-8D7EF0161130.jpeg
    C4DDCB23-8D85-409D-9D6F-8D7EF0161130.jpeg
    82,9 KB · Weergaven: 16
Dat ziet er goed uit LittleEvil! Valt je telefoon daar niet uit? En hoe doe je dat met regen? Of gebruik je dan gewoon je telefoon niet?
 
Dankje, works like a charm! De telefoon - in mijn geval de iPhone X - klemt zich vast in de hoeken van de iBracket.
Die komt er op geen mogelijkheid uit tenzij je het hendeltje weer omhoog haalt ;-). Mijn telefoon heeft al heel wat liters over zich heen gehad
en functioneert precies zoals zou moeten. Ik gebruik hem altijd op de motor i.c.m. Scenic voor navigatie. Werkt top.

De reden dat ik de iBracket koos is dat hij super simpel werkt en de randen openblijven om het tijdens het rijden te laden. De Rammounts X-grip is weliswaar veel goedkoper maar die pootjes drukken op mijn aan/uit-knop en op de volume-omlaag knop (nadeel van een grote telefoon). Mega irritant dus. Daarnaast was ik altijd 5 minuten bezig om het goed vast te krijgen in de tether. Nu leg ik hem erin, hendel naar benee en touren maar!
 
Hoe werkt dat eigenlijk met opladen? Zit er gewoon een usb ingang op de motor? En dan zo'n wit kabeltje naar je telefoon?
 
Er zit aan de rechterkant van de cockpit een Deutche Industie Norm(en)(DIN)-aansluiting. Hier koop je gewoon een convertertje voor (naar USB). Idd gewoon iPhone of ander kabeltje erin en gas! Ik heb er 1 van Optimate gekocht. Ding werkt als een trein. Scenic, Flitsmeister en Spotify aan en hij laad als een malle!
 
Als je veel in de regen rijdt en navigatie nodig hebt is een telefoon eigenlijk geen optie. Een telefoon scherm reageert op water waardoor ie raar gaat doen. Bovendien is bedienen met handschoenen aan erg lastig. Met droog weer gaat het prima.

Qua opties zou ik in ieder geval handvat verwarming en alarm kiezen. Cruise control is ook heel fijn.
 
Ik heb een quadlock op mijn stuur staan. Ideaal.

 
Ik vind het stuur alleen een matige plek voor een Navi. Dan moet ik teveel mijn hoofd naar beneden doen om het te kunnen zien. Boven de tellers is veel fijner.
 
Ik vind het stuur alleen een matige plek voor een Navi. Dan moet ik teveel mijn hoofd naar beneden doen om het te kunnen zien. Boven de tellers is veel fijner.
Ja dat dacht ik eigenlijk ook! Echter blijkt dat je toch niet constant op de telefoon aan het kijken bent, thans ik dan. Daarbij krijg ik via de Sena ook de berichten in mn helm binnen👍🏻
 
Ik rij meer op zicht. Ik vind de aanwijzingen van de Navi erg irritant door mijn muziek heen. Doordat mijn Navi vrij hoog zit kan ik snel schakelen tussen Navi en de weg. Ik wil namelijk vooral mijn ogen op de weg hebben. Daarbij heb ik ook nog eens een varifocus bril waardoor ik alleen mijn ogen naar beneden hoef te richten om de Navi scherp te hebben. Ieder zijn ding maar voor mij werkt dit heel prettig.
 
BMW heeft, heel slim, de meest bruikbare opties in diverse pakketten tezamen met meer uitgesproken gadget-opties gestoken, zodat je uiteindelijk (bijna altijd) alle pakketten neemt.
De voornaamste opties werden hierboven reeds opgesomd (ikzelf vind cruise control overbodig, maar daar sta ik ongeveer alleen in).
Vermits ik veel in de bergen rijd, vind ik de schakelassistent dan weer leuk, maar die kan je ook nog achteraf erbij nemen, zonder veel prijsverschil.
De originele knipperlichten (geen LED) zijn affreus groot en lelijk.
Een middenbok is m.i. een must, zoals ook handkappen en verwarmde handvatten.
Vermits ik vaak (maar niet altijd) met een passagier rijd, vind ik ESA dan ook weer de max, maar dat is een dure optie.
Volg de raad van Detox maar, en voorzie een redelijk budget bovenop de standaardprijs, want daar kom je sowieso aan toe.
Succes !
 
Terug
Bovenaan Onderaan