Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Wat versta je onder echt oprijden?
doorrijden met gewoon onderhoud, maar zodra je moet repareren wat duurder is dan de dagwaarde en je van de kosten reparatie en rest waarde motor een andere kan kopen zonder defect.

dus dan zal ie wel op leeftijd zijn met een hoge km stand, en ondanks goed onderhoud, dat je toch dingen heb als compressie verlies, hoog olie verbruik, defecten in de bak in combinatie met het cardan of de ECU
 
Nou dan kun je tot in de eeuwigheid doorrijden want de dingen die je noemt zijn niet allemaal heel goedkoop om te maken maar ook niet echt duur als je, zoals jij, een beetje handig bent. Klok en bak zijn zo'n beetje het duurste. Maar ook relatief eenvoudig te vervangen. Bovendien kom je een keer op een punt dat ie heel niet veel meer opbrengt en kapot helemaal niks. Dan kun je net zo goed dat onderdeel repareren en verder rijden. Boekhoudersgewijs had je ruim voor dat punt al een andere moeten kopen maar je moet niet altijd naar je boekhouder luisteren.

Ik heb bij mij auto tegen alle economische overwegingen in ander ander blok laten monteren. Had er al veel aan laten doen waardoor ik met een andere auto niet weet of dat dat allemaal weer moet doen. Dat zie je in dagwaarde niet zo snel terug. Ik weet in ieder geval war ik aan toe ben.
 
Verhulst, ben jij accountant van beroep?

Lekker belangrijk wat de restwaarde na 5 jaar is..
Je koopt een motor toch niet voor de ander ná jou?
Ik ben ook aan het rondkijken en babbelen, als het een 1250GS wordt dan eentje zonder enig pakket erop. Enkel wat losse accessoires wat IK nuttig vind. Dat zijn o.a. cruise controle, bandenspanning weergave en led knipperlichten.
Daardoor blijft de fiets ruim onder de prijs van €25K voor een gemiddelde full option GS.
Dat ik er minder voor terug krijg bij inruil na 5 jaar lijkt me logisch! Maar ik heb toch óók een kleine €4000 bespaard op de nieuwprijs, of niet dan?
Waar de gemiddelde occasion voor (ik zeg maar wat) €15.000 staat zal de mijne weggaan voor €12.500. Misschien wel de goedkoopste van Nederland dan..

Ik geef je op een briefje Verhulst, zodra jij over 7,5 jaar genoeg heb gespaard om jezelf een GS te veroorloven zijn ook díe modellen voorzien van royale km standen en (bijna) versleten onderdelen.
Daardoor zal je naar wat nieuwers gaan kijken, een R1370GS maar die is natuurlijk te duur. En dus ga je sparen... en zo is het cirkeltje weer rond ;)
 
Verhulst, ben jij accountant van beroep?

Lekker belangrijk wat de restwaarde na 5 jaar is..
Je koopt een motor toch niet voor de ander ná jou?
Ik ben ook aan het rondkijken en babbelen, als het een 1250GS wordt dan eentje zonder enig pakket erop. Enkel wat losse accessoires wat IK nuttig vind. Dat zijn o.a. cruise controle, bandenspanning weergave en led knipperlichten.
Daardoor blijft de fiets ruim onder de prijs van €25K voor een gemiddelde full option GS.
Dat ik er minder voor terug krijg bij inruil na 5 jaar lijkt me logisch! Maar ik heb toch óók een kleine €4000 bespaard op de nieuwprijs, of niet dan?
Waar de gemiddelde occasion voor (ik zeg maar wat) €15.000 staat zal de mijne weggaan voor €12.500. Misschien wel de goedkoopste van Nederland dan..

Ik geef je op een briefje Verhulst, zodra jij over 7,5 jaar genoeg heb gespaard om jezelf een GS te veroorloven zijn ook díe modellen voorzien van royale km standen en (bijna) versleten onderdelen.
Daardoor zal je naar wat nieuwers gaan kijken, een R1370GS maar die is natuurlijk te duur. En dus ga je sparen... en zo is het cirkeltje weer rond
;)

Kopspijkers!

Alleen was mijn voorbeeld van de gele Jaguar vorige week bij sommige overgekomen alsof ik geen realiteitszin heb, en je moet lenen aan 6,99% _O-
 
Verhulst, ben jij accountant van beroep?

Lekker belangrijk wat de restwaarde na 5 jaar is..
Je koopt een motor toch niet voor de ander ná jou?
Ik ben ook aan het rondkijken en babbelen, als het een 1250GS wordt dan eentje zonder enig pakket erop. Enkel wat losse accessoires wat IK nuttig vind. Dat zijn o.a. cruise controle, bandenspanning weergave en led knipperlichten.
Daardoor blijft de fiets ruim onder de prijs van €25K voor een gemiddelde full option GS.
Dat ik er minder voor terug krijg bij inruil na 5 jaar lijkt me logisch! Maar ik heb toch óók een kleine €4000 bespaard op de nieuwprijs, of niet dan?
Waar de gemiddelde occasion voor (ik zeg maar wat) €15.000 staat zal de mijne weggaan voor €12.500. Misschien wel de goedkoopste van Nederland dan..

Ik geef je op een briefje Verhulst, zodra jij over 7,5 jaar genoeg heb gespaard om jezelf een GS te veroorloven zijn ook díe modellen voorzien van royale km standen en (bijna) versleten onderdelen.
Daardoor zal je naar wat nieuwers gaan kijken, een R1370GS maar die is natuurlijk te duur. En dus ga je sparen... en zo is het cirkeltje weer rond ;)

nee ik ben systeem beheerder ICT, heb ooit in de autotechniek gezeten.

nee ik koop geen motor voor een ander, maar hou wel rekening met blijkbaar meer factoren dan anderen,, hou niet van verrassingen achteraf.
ik wil risico's kunnen calculeren .

lees mijn bijdage nog eens goed ik denk dat je op je kale GS een groter bedrag in % gaat afschrijven dan als ie aangekleed is al zijn ze tegenwoordig minder kaal als vroeger maar toch. al weet ik dat niet iedere optie even gewenst is ..

ik ga er wel vanuit dat ik wel wat sneller dan 7,5 jaar het geld bij elkaar gespaard heb.
 
nee ik ben systeem beheerder ICT, heb ooit in de autotechniek gezeten.

nee ik koop geen motor voor een ander, maar hou wel rekening met blijkbaar meer factoren dan anderen,, hou niet van verrassingen achteraf.
ik wil risico's kunnen calculeren .

lees mijn bijdage nog eens goed ik denk dat je op je kale GS een groter bedrag in % gaat afschrijven dan als ie aangekleed is al zijn ze tegenwoordig minder kaal als vroeger maar toch. al weet ik dat niet iedere optie even gewenst is ..

ik ga er wel vanuit dat ik wel wat sneller dan 7,5 jaar het geld bij elkaar gespaard heb.

Juist dan moet je het zo eenvoudig mogelijk houden wat betreft toeters en bellen.

Mijn visie daarop is dat juist een basic model, daar zijn er immers niet zoveel van, het goed zal doen op de gebruikte markt.
Voor, met alle respect, mensen zoals jij die op een budget zitten.
Dynamic ESA, hartstikke leuk maar na een 80.000 km toch wel toe aan enig onderhoud of vervanging. Ik kies dan liever voor maatwerk van Hyperpro of Wilbers, dan heb je pas écht een fiets afgestemd op jou gewicht en rijstijl.
Of Keyless, tja of de sleutel nou in m’n jaszak zit of in het dashboard steekt.. is mij om het even. Plus wat er niet op zit kan niet kapot.
Dynamic Pro/ABS, nee bedankt. Ik red me wel met standje Road en normale ABS. Gecombineerd remsysteem + hhc is sowieso al standaard.
Schakkel assistent idem dito, leuk in de Alpen maar met dagelijks woon werk zinloos - voor mij dan -.

Dus Verhulst, dinsdag ga jij naar de dealer en informeer je naar dat 3asy Ride van BMW, verwen je jezelf met zo’n lekkere 1250GS en willen we je de rest van het jaar niet meer horen :+
 
Ik heb even gezocht in mijn woordenboek, maar ik kan toch dat hele woordje "sparen" niet terugvinden :?

Geld moet rollen en een motor rolt, dus da's een mooie uitkomst. Ik heb dan wel weer het voordeel dat ik in de regel niet hoef te sparen voor zooi die ik ambieer, maar ik rij dan ook op een antiek ding. :+


Oh ja, en zo'n nieuwerwetse rijstkoker.......
 
Ik heb even gezocht in mijn woordenboek, maar ik kan toch dat hele woordje "sparen" niet terugvinden :?

Geld moet rollen en een motor rolt, dus da's een mooie uitkomst. Ik heb dan wel weer het voordeel dat ik in de regel niet hoef te sparen voor zooi die ik ambieer, maar ik rij dan ook op een antiek ding. :+


Oh ja, en zo'n nieuwerwetse rijstkoker.......

Scheer je weg hier met je Africa Twin!

* zeg hij die een KTM heeft * :+
 
PS: heeft de GS ook zo’n mooie voorbereiding ergens rond de koplamp tbv het aansluiten van voeding voor de navi? Of wordt dat weer een duur BMW-only stekkertje verloopje?

PS2: ik heb een TomTom Rider 550, dus de Garmin navi voorbereiding zoals Herr BMW die levert is geen optie voor mij.
 
Juist dan moet je het zo eenvoudig mogelijk houden wat betreft toeters en bellen.

Mijn visie daarop is dat juist een basic model, daar zijn er immers niet zoveel van, het goed zal doen op de gebruikte markt.
Voor, met alle respect, mensen zoals jij die op een budget zitten.
Dynamic ESA, hartstikke leuk maar na een 80.000 km toch wel toe aan enig onderhoud of vervanging. Ik kies dan liever voor maatwerk van Hyperpro of Wilbers, dan heb je pas écht een fiets afgestemd op jou gewicht en rijstijl.
Of Keyless, tja of de sleutel nou in m’n jaszak zit of in het dashboard steekt.. is mij om het even. Plus wat er niet op zit kan niet kapot.
Dynamic Pro/ABS, nee bedankt. Ik red me wel met standje Road en normale ABS. Gecombineerd remsysteem + hhc is sowieso al standaard.
Schakkel assistent idem dito, leuk in de Alpen maar met dagelijks woon werk zinloos - voor mij dan -.

Dus Verhulst, dinsdag ga jij naar de dealer en informeer je naar dat 3asy Ride van BMW, verwen je jezelf met zo’n lekkere 1250GS en willen we je de rest van het jaar niet meer horen :+



alles wat er niet op zit kan niet kapot, maar dat is niet de insteek , een aantal opties zijn handig , andere niet, het is de kunst om die opties te kiezen die je graag wil en voor jou nuttig zijn en positief invloed hebben op de latere eventuele inruilwaarde .
de eerste generatie ESA zijn niet briljant , en aftermarkt beter ik geloof dit wel , maar zo'n luxe dasboard ,, daar kijk je wel de hele tijd naar als je niet op de weg kijkt en het eerste wat men ziet , keyless hoeft van mij ook niet zo , gedoe met een batterij zal je net zien dat ie in het paasweekend leeg is en dealer gesloten,, nu heb ik wel wat batterijen in huis, VAG gebruikt in hun sleutels de zelfde al op veel moederborden van de wat betere pc's dus simpel op te lossen,, voor een fractie wat een dealer durft te vragen.

Sorry gaat niet gebeuren.
 
Pfffff, hoe lang gaat die discussie met Verhulst nog op “repeat “ staan ?
Hij wil sparen totdat hij een voldoende aangeklede GS met een acceptabele kilometerstand kan kopen.
En NIEMAND kan hem van dat idee afbrengen.
Accepteer dat nu , aub !

Oh het was meer een gedachtewisseling hoor, niks meer niks minder :)
 
Niet van verrassingen achteraf houden maar na een paar jaar de ontstane verrassingen wel net zo makkelijk doorverkopen aan een ander. Tsja dat is ook een houding.
 
Niet van verrassingen achteraf houden maar na een paar jaar de ontstane verrassingen wel net zo makkelijk doorverkopen aan een ander. Tsja dat is ook een houding.


nou niet de mijne,, met verrassingen bedoelde ik dat je ontdekt dat je in % minder terug krijgt dan je verwachten

een motor verkopen waar je weet dat er iets kapot is en dat niet meld ,, dat is niet netjes of een rotstreek
 
PS: heeft de GS ook zo’n mooie voorbereiding ergens rond de koplamp tbv het aansluiten van voeding voor de navi? Of wordt dat weer een duur BMW-only stekkertje verloopje?

PS2: ik heb een TomTom Rider 550, dus de Garmin navi voorbereiding zoals Herr BMW die levert is geen optie voor mij.
je kan bij de dealer een reparatie stekker krijgen kopen zodat je jouw tomtom op het geschakelde boordnet kan aansluiten. draad 1 is de massa, drie is de voeding. 2 mag je negeren.
 
nou niet de mijne,, met verrassingen bedoelde ik dat je ontdekt dat je in % minder terug krijgt dan je verwachten

een motor verkopen waar je weet dat er iets kapot is en dat niet meld ,, dat is niet netjes of een rotstreek
Verhulst, kappuh nâh! Ga iets opbouwends doen zoals de hond uitlaten naar Rome, het instructieboekje van de auto van je vrouw in het Latijn vertalen............ doe iets dat niets met MF te maken heeft. :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is het weer wat minder.
De afgelopen dagen was het echt heerlijk weer om te rijden.
Ook nog lekker rustig op de weg en bij het tankstation.

Zaterdag en gister wel last van een paar afgesloten dijkjes.
Ik heb er nu al zin in om na de Corona ellende weer lekker in de Eifel te toeren.
 
als ik genoeg gespaard heb kijk ik ook alleen naar redelijk aangekleden GS , want hoe groot acht je de kans dat je hem echt op rijd ??

Wat is oprijden? Ergens tussen de 160-200kkm ruil ik mijn motoren in. Technisch kunnen ze dan best nog een eind door, maar de doelgroep waar die aan wordt doorgezet is niet zo onder de indruk van accessoires. Maar ik vind de meeste accessoires zelf wel handig, en met de huidige pakketten is het meestal goedkoper om dan maar die hele pakketten te nemen.
 
De Harley is in consignatie verkocht afgelopen week.
Kostte wel wat maar gaf veel voordeel zónder gedoe en de dealer gaf er ook nog een jaar garantie op.
Rest mij nog de Xmax300 ook maar weg te doen. Of eventueel inruilen.
Zou m erbij kunnen houden, maar zoals met de HD is het gemak van de Xmax zo groot dat de BMW dan ook ff niet wordt gepakt voor bv ww .
Inruilen geeft me nou niet een sterke onderhandel positie.
Dus losse verkoop is een betere optie
(Behalve dan dat geneuzel voor de deur)

Moet wel een GS gaan passen in mijn schuur dus iemand in de buurt van Leiden........
 
De Harley is in consignatie verkocht afgelopen week.
Kostte wel wat maar gaf veel voordeel zónder gedoe en de dealer gaf er ook nog een jaar garantie op.
Rest mij nog de Xmax300 ook maar weg te doen. Of eventueel inruilen.
Zou m erbij kunnen houden, maar zoals met de HD is het gemak van de Xmax zo groot dat de BMW dan ook ff niet wordt gepakt voor bv ww .
Inruilen geeft me nou niet een sterke onderhandel positie.
Dus losse verkoop is een betere optie
(Behalve dan dat geneuzel voor de deur)

Moet wel een GS gaan passen in mijn schuur dus iemand in de buurt van Leiden........

En waarom is dat erg ?
Erg veel zal zo’n XMax toch niet meer opbrengen en als je dan in schijtweer de GS wat kan sparen, dan is dat toch mooi meegenomen ?
En ja, ik weet dat de GS ervoor gemaakt is en ertegen kan, maar ik hou mijn mooie spullen nu eenmaal graag mooi, als ik over een alternatief beschik. :Y
 
Hi guys, ik wil graag een LED koplamp op mijn GS '14 LC zetten. De reden? ik vind ze gewoon bruut. Nu staan ze met regelmaat op Marktplaats.
Nu zit ik alleen met het volgende. Dat apparaat op zijn plek krijgen zal geen probleem zijn maar hem werkende krijgen zal anders uitpakken.
De 1 zegt: plug and play, de ander zegt; inleren bij de motorrad dealer. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Hoe zit dat nou? Thaanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan