Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
doorrijden met gewoon onderhoud, maar zodra je moet repareren wat duurder is dan de dagwaarde en je van de kosten reparatie en rest waarde motor een andere kan kopen zonder defect.Wat versta je onder echt oprijden?
Verhulst, ben jij accountant van beroep?
Lekker belangrijk wat de restwaarde na 5 jaar is..
Je koopt een motor toch niet voor de ander ná jou?
Ik ben ook aan het rondkijken en babbelen, als het een 1250GS wordt dan eentje zonder enig pakket erop. Enkel wat losse accessoires wat IK nuttig vind. Dat zijn o.a. cruise controle, bandenspanning weergave en led knipperlichten.
Daardoor blijft de fiets ruim onder de prijs van €25K voor een gemiddelde full option GS.
Dat ik er minder voor terug krijg bij inruil na 5 jaar lijkt me logisch! Maar ik heb toch óók een kleine €4000 bespaard op de nieuwprijs, of niet dan?
Waar de gemiddelde occasion voor (ik zeg maar wat) €15.000 staat zal de mijne weggaan voor €12.500. Misschien wel de goedkoopste van Nederland dan..
Ik geef je op een briefje Verhulst, zodra jij over 7,5 jaar genoeg heb gespaard om jezelf een GS te veroorloven zijn ook díe modellen voorzien van royale km standen en (bijna) versleten onderdelen.
Daardoor zal je naar wat nieuwers gaan kijken, een R1370GS maar die is natuurlijk te duur. En dus ga je sparen... en zo is het cirkeltje weer rond
Verhulst, ben jij accountant van beroep?
Lekker belangrijk wat de restwaarde na 5 jaar is..
Je koopt een motor toch niet voor de ander ná jou?
Ik ben ook aan het rondkijken en babbelen, als het een 1250GS wordt dan eentje zonder enig pakket erop. Enkel wat losse accessoires wat IK nuttig vind. Dat zijn o.a. cruise controle, bandenspanning weergave en led knipperlichten.
Daardoor blijft de fiets ruim onder de prijs van €25K voor een gemiddelde full option GS.
Dat ik er minder voor terug krijg bij inruil na 5 jaar lijkt me logisch! Maar ik heb toch óók een kleine €4000 bespaard op de nieuwprijs, of niet dan?
Waar de gemiddelde occasion voor (ik zeg maar wat) €15.000 staat zal de mijne weggaan voor €12.500. Misschien wel de goedkoopste van Nederland dan..
Ik geef je op een briefje Verhulst, zodra jij over 7,5 jaar genoeg heb gespaard om jezelf een GS te veroorloven zijn ook díe modellen voorzien van royale km standen en (bijna) versleten onderdelen.
Daardoor zal je naar wat nieuwers gaan kijken, een R1370GS maar die is natuurlijk te duur. En dus ga je sparen... en zo is het cirkeltje weer rond
nee ik ben systeem beheerder ICT, heb ooit in de autotechniek gezeten.
nee ik koop geen motor voor een ander, maar hou wel rekening met blijkbaar meer factoren dan anderen,, hou niet van verrassingen achteraf.
ik wil risico's kunnen calculeren .
lees mijn bijdage nog eens goed ik denk dat je op je kale GS een groter bedrag in % gaat afschrijven dan als ie aangekleed is al zijn ze tegenwoordig minder kaal als vroeger maar toch. al weet ik dat niet iedere optie even gewenst is ..
ik ga er wel vanuit dat ik wel wat sneller dan 7,5 jaar het geld bij elkaar gespaard heb.
Ik heb even gezocht in mijn woordenboek, maar ik kan toch dat hele woordje "sparen" niet terugvinden
Geld moet rollen en een motor rolt, dus da's een mooie uitkomst. Ik heb dan wel weer het voordeel dat ik in de regel niet hoef te sparen voor zooi die ik ambieer, maar ik rij dan ook op een antiek ding.
Oh ja, en zo'n nieuwerwetse rijstkoker.......
Juist dan moet je het zo eenvoudig mogelijk houden wat betreft toeters en bellen.
Mijn visie daarop is dat juist een basic model, daar zijn er immers niet zoveel van, het goed zal doen op de gebruikte markt.
Voor, met alle respect, mensen zoals jij die op een budget zitten.
Dynamic ESA, hartstikke leuk maar na een 80.000 km toch wel toe aan enig onderhoud of vervanging. Ik kies dan liever voor maatwerk van Hyperpro of Wilbers, dan heb je pas écht een fiets afgestemd op jou gewicht en rijstijl.
Of Keyless, tja of de sleutel nou in m’n jaszak zit of in het dashboard steekt.. is mij om het even. Plus wat er niet op zit kan niet kapot.
Dynamic Pro/ABS, nee bedankt. Ik red me wel met standje Road en normale ABS. Gecombineerd remsysteem + hhc is sowieso al standaard.
Schakkel assistent idem dito, leuk in de Alpen maar met dagelijks woon werk zinloos - voor mij dan -.
Dus Verhulst, dinsdag ga jij naar de dealer en informeer je naar dat 3asy Ride van BMW, verwen je jezelf met zo’n lekkere 1250GS en willen we je de rest van het jaar niet meer horen
Pfffff, hoe lang gaat die discussie met Verhulst nog op “repeat “ staan ?
Hij wil sparen totdat hij een voldoende aangeklede GS met een acceptabele kilometerstand kan kopen.
En NIEMAND kan hem van dat idee afbrengen.
Accepteer dat nu , aub !
Niet van verrassingen achteraf houden maar na een paar jaar de ontstane verrassingen wel net zo makkelijk doorverkopen aan een ander. Tsja dat is ook een houding.
je kan bij de dealer een reparatie stekkerPS: heeft de GS ook zo’n mooie voorbereiding ergens rond de koplamp tbv het aansluiten van voeding voor de navi? Of wordt dat weer een duur BMW-only stekkertje verloopje?
PS2: ik heb een TomTom Rider 550, dus de Garmin navi voorbereiding zoals Herr BMW die levert is geen optie voor mij.
Verhulst, kappuh nâh! Ga iets opbouwends doen zoals de hond uitlaten naar Rome, het instructieboekje van de auto van je vrouw in het Latijn vertalen............ doe iets dat niets met MF te maken heeft.nou niet de mijne,, met verrassingen bedoelde ik dat je ontdekt dat je in % minder terug krijgt dan je verwachten
een motor verkopen waar je weet dat er iets kapot is en dat niet meld ,, dat is niet netjes of een rotstreek
als ik genoeg gespaard heb kijk ik ook alleen naar redelijk aangekleden GS , want hoe groot acht je de kans dat je hem echt op rijd ??
De Harley is in consignatie verkocht afgelopen week.
Kostte wel wat maar gaf veel voordeel zónder gedoe en de dealer gaf er ook nog een jaar garantie op.
Rest mij nog de Xmax300 ook maar weg te doen. Of eventueel inruilen.
Zou m erbij kunnen houden, maar zoals met de HD is het gemak van de Xmax zo groot dat de BMW dan ook ff niet wordt gepakt voor bv ww .
Inruilen geeft me nou niet een sterke onderhandel positie.
Dus losse verkoop is een betere optie
(Behalve dan dat geneuzel voor de deur)
Moet wel een GS gaan passen in mijn schuur dus iemand in de buurt van Leiden........