Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Doe dan maar het al oude 1500 cc BMW M10 motorblok uit deze auto.
1591382751605.png


Maar dan wel de laatste bijgewerkt M12/13 Turbo versie zoals destijds gebruikt in de F1.
Niet dat je er iets aan hebt extreem te veel PK's te zwaar en geluidoverlast.
 
Oh oh....Henk de nieuwe kop van jut mbt joeptroep producties ??
Neuh, dit was een probeersel. GoPro jaren terug gekocht om MTB tochten te filmen. Daar wordt deze nog steeds voor gebruikt.

Daarbij komt dat ik niet van de social media ben. Ik ga door het leven zonder Facebook, Twitter, Instagram, etc. Ik heb er niets mee en het kost (te) veel tijd om het aantrekkelijk en actueel te houden. Die tijd zit ik liever op de motor (zonder GoPro).
 
Wat ik met binnenbanden heb, heb jij dus met gewicht precies.... })


Klopt, ik apprecieer meer en meer de voordelen van weinig wegende motorfietsen... daar heb je elke meter plezier van...

Ieder zijn afwijking uiteraard, maar jouw afkeer van binnenlanden begrijp ik niet zo goed : ik heb extra-dikke binnenbanden (4 mm) op mijn KTM 690 ENDURO laten steken en ik merk daar geen enkel nadeel van. Bovendien zijn ze blijkbaar bijna gegarandeerd lekvrij geworden.
 
Klopt, ik apprecieer meer en meer de voordelen van weinig wegende motorfietsen... daar heb je elke meter plezier van...

Ieder zijn afwijking uiteraard, maar jouw afkeer van binnenlanden begrijp ik niet zo goed : ik heb extra-dikke binnenbanden (4 mm) op mijn KTM 690 ENDURO laten steken en ik merk daar geen enkel nadeel van. Bovendien zijn ze blijkbaar bijna gegarandeerd lekvrij geworden.


Bijna gegarandeerd lekvrij is niet genoeg als je bovenop de Jafferau staat met een lekke band...., voor mij toch niet.
Dan wil ik een prop kunnen steken, lucht bijdoen en naar onder rijden.

Touring komt die berg heus niet opgereden om uwe band te herstellen, en nee, ik begin er zelf niet aan.


Een beetje meer gewicht stoort mij dus minder hard dan het risico om lek te rijden met binnenbanden. Hoe klein dat risico ook is... meestal ga ik dan wel eens prijs hebben.
Dat ik lang niet de enige ben bewijzen vele nieuwe modellen. Tubeless spaakvelgen zijn niet enkel meer weggelegd voor de dikste allroads, ook de Africa Twin, F850GS en Tiger 900 hebben tegenwoordig zo'n wielen. ;)
 
En wat dan als je band een snede heeft die te groot is voor de prop?
Anders moet je de banden vullen zoals de crossmotoren, met een schuimring, dan kan je niet lek rijden,
Maar dat bolt niet zo leuk op harde weg.
 
En wat dan als je band een snede heeft die te groot is voor de prop?


Risicovrij zal je nooit zijn natuurlijk.


Los daarvan, een lekke band, waar dan ook, is altijd sneller hersteld met een prop.
Handige Harry's kunnen perfect op locatie hun wiel eruit halen en een nieuwe binnenband steken.
IK niet. :$ Voor mij is een prop steken al spannend genoeg. Nog nooit moeten doen trouwens.

Ieder z'n kwaliteiten zeker? ;)
 
mijn voorkeur gaat ook uit naar tubeless , een veter of prop erin is makkelijker dan een binnenband plakken , en een klapband met een binnenband is geen feest met een motor ,, en op hoge snelheden ,, ga je echt serieus off road off grid , dan heb je van die mouse binnenbanden , die zijn zwaar maar die krijg je bijna niet lek dat is zo zelden , en hoge snelheden op verhard is niet zo geweldig.
 
Bandje plakken op het hoogplateau van de Sommeiller. Iets te hard met een lage bandenspanning over een scherpe rots en je staat een uur te kloten. Tegenwoordig komt de bandenspanning niet meer onder de 2bar, dan maar wat minder grip.

1591439687895.png
 
Maar ik zie me nog geen GS (zelfs één die niet te veel gewicht meezeult) op die manier op een blok leggen...
Ben daarom blij dat die er op zit, handig om aan wielen & remmen te werken.
(Wel best vastbinden met spanbandje als je er een wiel uithaalt, anders kan die flink laag duiken als je de motor per ongeluk vooruit duwd)
 
zijn er mensen die met deze banden rijden? Rij namelijk alleen op de weg..


IK heb ermee gereden. Heel fijne bandjes...
Reed er ook mee in het zand... al zijn ze daar niet voor ontwikkeld.

Vind ze qua looks niet echt passen op een allroad, maar goed...


IMG_2352.jpg
 
Maar ik zie me nog geen GS (zelfs één die niet te veel gewicht meezeult) op die manier op een blok leggen...
Ben daarom blij dat die er op zit, handig om aan wielen & remmen te werken.
(Wel best vastbinden met spanbandje als je er een wiel uithaalt, anders kan die flink laag duiken als je de motor per ongeluk vooruit duwd)
Een GS kan je gewoon op z'n kant leggen, dat is weer het voordeel van enkelvoudige wielophanging. Met een GS hoef je dus niet je eigen rots mee te nemen Slijk! :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan