Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

dikke bak!

Ben best tevreden met de powercommander tot nu toe. Blok loopt echt soepeler, en heeft geen ademnood meer rond de 5000 toeren en helemaal bovenin. En het verbruik lijkt ook nog iets beter te zijn :]
 
Vanmorgen olie ontdekt op mijn voorvork. Nu weet ik wel dat dit alleen maar om te smeren is, maar goed is het niet..
Vanmiddag naar de dealer geweest. Schijnt een enkele keer meer voor te komen.
Binnenkort even vervangen. Schijnt vrij simpel klusje te zijn. ( en dat na 1500 km op den teller)
 
Ik ging vandaag voor een rondje allroad met de Twin en kwam tot stilstand met een lekke band. ;(

Het heeft alles weg van een borstelhaar van de gemeentereiniging. Beetje zonde van de dag zo. Ondertussen de motor opgehaald met de aanhanger en thuis het wiel eruit gevrot. Morgen laten plakken of een nieuwe binnenband erin.
 
Ik ging vandaag voor een rondje allroad met de Twin en kwam tot stilstand met een lekke band. ;(

Het heeft alles weg van een borstelhaar van de gemeentereiniging. Beetje zonde van de dag zo. Ondertussen de motor opgehaald met de aanhanger en thuis het wiel eruit gevrot. Morgen laten plakken of een nieuwe binnenband erin.

Jij trekt het aan, hè...
 
Geluk in de liefde, maar wel een lekke band. Tsja......
Vanavond even een herkansing met de Domi. Gisteren druk geweest met het vervangen van remblokken en balhoofdlagers, straks even testen.
 
Net terug van weekje Frankrijk om de brommers te wisselen....

6 dagen op 6 in de plassende regen gereden... met ongeveer 8 graden in de natte bergen was het weer bepaald onaangenaam....

Het zonnige zuiden ????

Pffffff.... -O-



full
 
Laatst bewerkt:
Hier in het barre noorden was het heerlijk........ :?

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Hopelijk heb je het gehad voor dit jaar wat de regen betreft.
 
Net terug van weekje Frankrijk om de brommers te wisselen....

6 dagen op 6 in de plassende regen gereden... met ongeveer 8 graden in de natte bergen was het weer bepaald onaangenaam....

Het zonnige zuiden ????

Pffffff.... -O-

[afbeelding]

Tja, je kunt het nu eenmaal niet altijd treffen. En het weer in Europa of elders is nu eenmaal steeds meer in de war. Tenminste, dat idee heb ik. En dat is ook meteen de reden dat we op zich best wel plannen hebben voor de vakantie, we gooien ze met hetzelfde gemak helemaal om als het weer elders wèl goed is.

Maar ook ik zou wel zo'n plekje willen hebben in het zuiden hoor. Echt wel.
 
Het is inderdaad leuk, maar als je de jaarlijkse facturen optelt, zou je met dat bedrag ook elk jaar een héle mooie (niet-Europese) reis kunnen maken... toch ook een factor die telt... zeker nu het (sinds de voorbije winter) reeds onafgebroken rotweer is, daar in dat stukje Frankrijk....
 
Laatst bewerkt:
Volgende week begin ik aan de Supertoer versie 2018. Deze gaat door Duitsland, Tjechië, Oostenrijk, Slovenië, weer Oostenrijk en via Duitsland weer terug naar huis. 6 Hele dagen sturen met, afgezien van wat snelweg op de eerste en laatste dag, zo'n beetje 450 km per dag binnendoor.

Vooral die 2 dagen Oostenrijk baren mij zorgen qua weer...
 
Wij hebben op 5 dagen 3.000 km afgejakkerd (1 centrale rustdag ter plekke wegens geen goesting om alweer in de regen te gaan banjeren), hoofdzakelijk in de (ijskoude) regen.... echt "des Guten zuviel"... .

Het was een verademing om weer in België te zijn... hetgeen hoogst abnormaal voor me is...

Slechter dan dat kan Oostenrijk niet zijn, TenCats !
 
Wij hebben op 5 dagen 3.000 km afgejakkerd (1 centrale rustdag ter plekke wegens geen goesting om alweer in de regen te gaan banjeren), hoofdzakelijk in de (ijskoude) regen.... echt "des Guten zuviel"... .
Ben je nooit op het idee gekomen om een aanhanger te huren :? (Remorque voor de Belgische lezers)
 
Normaliter brengt mijn kozijn (neef voor de Nederlandse lezers) mijn te verwisselen motorfiets mee op zijn aanhangwagen (aanhanger ?), maar deze keer wilden we er eens een broodnodig uitstapje van maken (na het recente overlijden van zijn vader, mijn oom/nonkel)...

Dat hebben we dus geweten....
 
Laatst bewerkt:
AANHANGER

1) Aanhangwagen 2) Acoliet 3) Adept 4) Apostel 5) Attribuut van een auto 6) Autoattribuut 7) Discipel 8) Fan 9) Gelovige 10) Getrouwe 11) Iemand met dezelfde overtuiging 12) Leerling 13) Lid 14) Medestander 15) Navolger 16) Partijganger 17) Partijlid 18) Supporter 19) Trawant 20) Utraquist 21) Vertrouweling 22) Volgeling 23) Volger 24) Voertuig




Slechts 4 betekenissen van de 24 hebben iets met wielen te maken....

:P
 
Laatst bewerkt:
Vorige week donderdag de gsa opgehaald, vrijdag richting de eifel gegaan. Wat een goede motor is het. Was even wennen qua sturen maar na een dagje was er goed mee te gummen.

Heerlijk koppel, heerlijke zit.. maar ook super soepel in de dorpjes. Weinig ss die je bij houden daar.

Nog een klein stukje lichte offroad gedaan.

Zit nog een beetje in dubio wat te gebruiken qua instellingen.. normal of hard qua vering.. bij road of dynamisch.

dt6i7ds8.jpeg
 
Eh, in de dorpjes zou ik het toch een beetje rustig aan doen. Wordt niet echt op prijs gesteld als je daar gaat gummen.
Die SS'ers moeten niet zo zeuren, we hebben nog steeds wat te verrekenen met ze. :/
Vorige week donderdag de gsa opgehaald,...... ss'ers......
Zit nog een beetje in dubio wat te gebruiken qua instellingen.. normal of hard qua vering.. bij road of dynamisch.
Zie je nou wel, stress. Ik heb die ellende niet, ik kan me hoogstens druk maken over TC in standje 1, 2, 3 of uit. Oh ja, ABS kan ik ook nog uitzetten op het achterwiel.

Met zo'n flipperkast voor je neus waarbij je al die keuze's moet maken, het lijkt wel werk!!! Je hebt gewoon geen tijd meer om te genieten van het landschap, de natuur, loslopende zedeloze vrouwen, NEE, in welke standje moet mijn vering, want er komt een verkeersdrempel aan!

full
 
Met zo'n flipperkast voor je neus waarbij je al die keuze's moet maken, het lijkt wel werk!!! Je hebt gewoon geen tijd meer om te genieten van het landschap, de natuur, loslopende zedeloze vrouwen, NEE, in welke standje moet mijn vering, want er komt een verkeersdrempel aan!

[afbeelding]

Niks geen stress, gewoon standje 69 ...!

:$





...meen ik mij vaag te herinneren van vroeger, véél vroeger.... :+
 
Laatst bewerkt:
Toch heeft Tox wel een punt....
Reed vanmorgen om 0500 op de gs naar het werk....

Check of alle lampjes uitgaan en alles het doet.
temp check...( toch beetje fris zo vroeg)
Tripmeter check in combi met bandstofmeter..
Check road modus.
Check vering op soft ( lekker deinen zo vroeg joh)
Check handvatverwarming...op ON !
Check cruise controle want inmiddels op de A6.
Check spiegels.....ik rijd 130 en nog komen ze keihard in mijn rug aansnellen...
Check ...doet mijn verlichting het wel.....lastig onder het rijden...

Ben blij dat mijn gps nog thuis lag...
 
Terug
Bovenaan Onderaan