Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Die €85 is vooral om het glazen paleis en de afdracht te financieren. De loonkosten van de monteur liggen over het algemeen echt wel een stuk lager. Als je een normaal pand hebt en geen idiote bedragen aan de importeur hoeft af te staan, hoef je ook de klant geen poot uit te draaien.
 
@D.J.verhulst In dat geval kan je de laatste generatie oliekoeler ook wel skippen, want kleppen stellen is echt gedoe met die shims. Dus een GS van voor 2010.
 
Denk dat de overhead idd belachelijk is,, denk nu het toch beter zou zijn, dat importeurs eens realiseren dat klanten dat allemaal niet zo nodig vinden , geen 25 soorten koffie , maar gewoon koffie of thee of een glaasje water. en geen etalage poppen die gastvrouw gast heer spelen en verder helemaal niks toevoegen

@DetoX ... valt wel mee, je hoeft ze amper te stellen , en het controleren is simpel ,, en die ene keer dat er een klep wel gesteld moet worden ga ik wel naar de onafhankelijke specialist , en heb al gekeken zo moeilijk is het niet om de de shims te wisselen ,, heb wel erger gezien
 
Denk dat de overhead idd belachelijk is,, denk nu het toch beter zou zijn, dat importeurs eens realiseren dat klanten dat allemaal niet zo nodig vinden , geen 25 soorten koffie , maar gewoon koffie of thee of een glaasje water. en geen etalage poppen die gastvrouw gast heer spelen en verder helemaal niks toevoegen

@DetoX ... valt wel mee, je hoeft ze amper te stellen , en het controleren is simpel ,, en die ene keer dat er een klep wel gesteld moet worden ga ik wel naar de onafhankelijke specialist , en heb al gekeken zo moeilijk is het niet om de de shims te wisselen ,, heb wel erger gezien
De overhead bij de BMW motorrad dealer valt best mee, zeker als je het wegzet tegen een Volkswagen garage. Bij de Volkswagen zit je ruim boven de €100,- per uur incl. btw. Omdat het in de regel een hobby ding is struikelen wij over het uurtarief, maar als ik een Demag Kraanmonteur naar een klant stuur kost, dan kost hij je ook ruim €800,- per dag incl.btw.
Mijn BMW dealer zit in een recht toe, recht aan pand, geen mensen op de loonlijst die geen toegevoegde waarde hebben en er staat een koffie apparaat waar je niet voor gestudeerd hoeft te hebben. Ook bij deze dealer zit het verdienmodel in het onderhoud en niet in het leveren van de motorfiets.
 
:W:W
haaaaai!
I’m still alive en er is de afgelopen (bijna) 2 jaar heuuuul veel gebeurd in mijn privéleven.
Single, eigen plekje en co-ouderschap.
Guess what:+
Maar het gaat goed en afgelopen zoner een weekje alleen op de 1150 naar Frankrijk geweest en het plan is om aankomend jaar weer een weekje die kant op te gaan maar dan met de 1200 die ik halverwege december ga ophalen *O*:]
 

Bijlagen

  • 03C1529C-07CC-4A8C-B11C-0E239BB5304C.png
    03C1529C-07CC-4A8C-B11C-0E239BB5304C.png
    323 KB · Weergaven: 6
een VW dealer meer dan 100 per uur ?? ik rij een Skoda die zijn niet duurder dan bij een PSA dealer of Ford of Fiat

een kraan monteur dat is iets zeer specialistisch ,, al die certificaten voor je ook maar iets mag doen,,,
 
:W:W
haaaaai!
I’m still alive en er is de afgelopen (bijna) 2 jaar heuuuul veel gebeurd in mijn privéleven.
Single, eigen plekje en co-ouderschap.
Guess what:+
Maar het gaat goed en afgelopen zoner een weekje alleen op de 1150 naar Frankrijk geweest en het plan is om aankomend jaar weer een weekje die kant op te gaan maar dan met de 1200 die ik halverwege december ga ophalen *O*:]

ah een 2004 a 2005 model ?? leuk net ding , GSA ruit erop ,, heb recent op zo'n ding gereden zijn best erg leuk



1606597666591.png


ik wil toch voor een iets jongere GS
 
Je ziet het steeds meer dat er 100% marge bovenop de loonkosten wordt gezet. Doet mijn opdrachtgever ook.

Fijne fiets Miekusss! Heb er laatst ook op gereden :+
Maandag weer en dinsdag en woensdag en....
 
:W:W
haaaaai!
I’m still alive en er is de afgelopen (bijna) 2 jaar heuuuul veel gebeurd in mijn privéleven.
Single, eigen plekje en co-ouderschap.
Guess what:+
Maar het gaat goed en afgelopen zoner een weekje alleen op de 1150 naar Frankrijk geweest en het plan is om aankomend jaar weer een weekje die kant op te gaan maar dan met de 1200 die ik halverwege december ga ophalen *O*:]
Hey schoonheid, we dachten al dat je van de wereld was afgevallen! Leuk om weer iets van je te vernemen, al is het niet het beste nieuws. We hebben bijna allemaal wel een paar van die tropenjaren achter de rug en het mooie is dat je er op termijn vaak beter uit komt dan dat je erin zat. Leuk dat je een nieuwe brommert hebt gekocht, dat zijn stappen de goeie kant op :t
 
Een volledige 40k beurt voor 200 a 300 euro bij een dealer? Het zal best, maar vraag me af of dat nu nog ergens gaat lukken.

een 60 beurt voor dat geld kan niet echt kloppen, zullen ze de vorkolie wel vergeten zijn.
 
Je ziet het steeds meer dat er 100% marge bovenop de loonkosten wordt gezet. Doet mijn opdrachtgever ook.

Fijne fiets Miekusss! Heb er laatst ook op gereden :+
Maandag weer en dinsdag en woensdag en....

was het maar 100 % vaak zie ik dat mensen bruto een 25 a 35 verdienen maar het wel 4 a 6 x over de kop gaat .
de kosten om puur een bedrijf te kunnen draaien of je nou bloemen verkoopt of pannekoeken of straaljagers bepaalde kosten blijven...
terwijl de marges en omzet en omzet snelheden heel sterk verschillen
 
ah een 2004 a 2005 model ?? leuk net ding , GSA ruit erop ,, heb recent op zo'n ding gereden zijn best erg leuk



Bekijk bijlage 1569254

ik wil toch voor een iets jongere GS

thnx allen.
De tropenjaren waren de afhelopen 4 jaar, nu begint mijn leven met een nieuwe start en wordt het allemaal heel anders! *mompelt iets over geaardheid die net even anders is dan altijd gedacht*
Van 2006 issie.
Na een andere auto en huis inrichten was dit de max maar het rijdt als met twee vingers in de neus 😎
 
@D.J.verhulst In dat geval kan je de laatste generatie oliekoeler ook wel skippen, want kleppen stellen is echt gedoe met die shims. Dus een GS van voor 2010.
man, dat is doodsimpel :| is de speling tussen 13-23 en tussen de 30 en 40, lekker laten staan? alles er omheen prik je er een ander halfkogeltje in en klaar.. :/
 
Bij een F 800 kleppen stellen is 10 x lastiger , je moet veel meer los halen ,, nokken assen moeten er uit met special gereedschap ,, weinig ruimte veel los halen, en dan geen cardan ,, kwetsbare balshoofdlagers, nokkenaskettingen slijt gevoelig ,, en dat contra gewicht lager aan de krukas is ook kwetsbaar en ik had een 2008 die had niet de verbeterde dynamo, en waterpomp , , en BMW verhoogde zomaar ff de prijzen van de remschijven , dus ik koop geen BMW motor meer die nog in productie is, ,, en het karakter van een boxer vind ik helemaal geweldig
 
10x 0 = 0. Voor het demonteren is geen speciaal gereedschap hoor :+ En ik betwijfel dat met het tempo wat jij rijdt je last zal krijgen van slijtende kettingen en contragewichten :+

Klinkt allemaal als smoezen om dat ding een schop te geven :+

Maar waarom een DOHC dan, die zijn ook nog in productie, weliswaar in de Nine-T serie, maar het blok is vrij identiek..
 
BMW verhoogt prijs remschijven _O-

koop je toch van brembo zelf, of motomaster... :) die laatste is een nederlands product dus prima support...
 
was het maar 100 % vaak zie ik dat mensen bruto een 25 a 35 verdienen maar het wel 4 a 6 x over de kop gaat .
de kosten om puur een bedrijf te kunnen draaien of je nou bloemen verkoopt of pannekoeken of straaljagers bepaalde kosten blijven...
terwijl de marges en omzet en omzet snelheden heel sterk verschillen
Dat is echt niet gebruikelijk. Plus als je van brutoloon uit gaat mis je nog best wat kosten en risico’s...
 
Sjonge, wat een waterval aan berichten... en ik dacht nog even te reageren op AS Moto...
Hoewel, ik zou nu consequent moeten zijn en mijn bek houden ... 🙄
Soit.
Niets menselijks is mij vreemd.
Ik erken dat het vooral de piloot is die het verschil maakt.
Zoals R-V terecht opmerkt, gaf ik de mening weer van de enige persoon die ik ken met een Super Ten (zijn derde exemplaar) die én zijn Yam heeft vergeleken met o.a. de GS én die niet krampachtig blijft volhouden dat ZIJN brommer de beste ter wereld is.
Vooral dat laatste blijkt een vrij unieke eigenschap te zijn op dergelijke motorfora.
Anderzijds heeft hij mij vaak genoeg horen zeuren over de gebreken van mijn GSen om de probleemloze betrouwbaarheid van zijn Jap nog méér te appreciëren.
Hé, blijkbaar behoor ik ook tot die groep van mensen, die kunnen erkennen dat hun eigen vehikel voor verbetering vatbaar is.
Wie had dat gedacht ?🤑
 
Laatst bewerkt:
Hé Miekusss, welcome back !
Andere geaardheid impliceert niet dat je single moet blijven, uiteraard....en al zeker niet met zo’n prachtige motor...
In de USA noemt een succesvolle groep motorrijders zich zelfs, met groot gevoel voor humor, « Dykes on Bikes »...:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan