Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik heb straks op het rek de koffers van mijn echtgenoot mee. (Zega. dacht ik.... ik zal eens in de garage kijken).
Ik overweeg heel misschien de overstap naar softluggage.. de Mosko's. Alleen dat het niet afsluitbaar is, dat houdt me nog tegen.
 
Ik reed rond met een setje alukoffers en een roltas achterop afgelopen zomervakantie.
Maar dat was met alle kampeerspullen. Met een heerlijk stoeltje, kookspul tent en slaapspul. Één koffer met kleding en alles wat niet kampeergerelateerd was 🤣
Jaren motorrijdend kamperen heeft zo zijn voordelen qua meeslepen van kleding. Maar ook nu nog ongebruikte kleding uit de koffer gehaald 🤪
 
Mocht je van offroad rijden houden, neem dan ook maar standaard een hamer mee om je alu koffers uit te deuken.


Hier toch ook een fan van harde koffers...

Offroad is het misschien niet aan te raden, maar alles wat je daarnaast doet lijkt mij toch aangenamer met harde koffers.
Perfect waterdicht, beter bestand tegen inbraak, vernieling of zelfs diefstal.

Maar je hebt gelijk... de welbekende offroadpassen in de Italiaans en Franse Alpen reden afgelopen zomer, dus zonder bagage, waren aangenamer dan de vorige twee keer toen we er volledig bepakt over gingen.

Toen moest ook m'n vrouw mee omhoog met haar koffers volgeladen. (Parpaillon op de foto)
 

Bijlagen

  • G0290883.jpg
    G0290883.jpg
    210,1 KB · Weergaven: 7
Zit er bij een 1200GS LC normaliter een onderhoudsboekje of wordt dit allemaal centraal opgeslagen bij BMW (mits je het bij de dealer laat doen), zoals ook bij auto's het geval is?

Edit: laat maar, het zit achterin de handleiding zie ik.. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben jaren terug gestopt met het zeulen met koffers. De vario zijkoffers past niks in en de lege koffer weegt al 5 kg per stuk.
Mocht je van offroad rijden houden, neem dan ook maar standaard een hamer mee om je alu koffers uit te deuken.

Ik rij alleen nog met een BMW softbag maatje groot in de rondte. Het ding zit in 5 seconde op de motor en sleep je makkelijk een hotel in en uit. Die ene keer dat ik mijn motor ter aarde laat storten, dan is de tas het enige waar ik mij geen zorgen om hoef te maken.

Bekijk bijlage 1589322
Ik bang dat als jij je motor even niet in zicht hebt dat iemand dan met je softbag er vandoor gaat.
 
Wij rijden al jaren rond met een softbag en de enige problemen die we daar mee hebben gehad, was wateroverlast ;) Wellicht dat het binnen de ring van Amsterdam wat anders ligt, want daar ben ik tenslotte 3 motoren "kwijtgeraakt"..
 
Ik bang dat als jij je motor even niet in zicht hebt dat iemand dan met je softbag er vandoor gaat.
Ik ben niet zo bang dat iemand mijn vuile was jat. Mijn pasjes draag ik eigenlijk altijd op mijn lijf en verder heb ik niet veel soeps bij me.
Als je een knappe GS in een grote stad wil parkeren, dan moet je eigenlijk altijd op zoek naar een bewaakte stalling, of je moet bereid zijn met de bus naar huis te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan