Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De kans is natuurlijk klein maar als je op je plaat gaat hoest je meteen een hulpverlener zijn gezicht, dat is niet tof. Aangezien ik ook als brandweerman werk zou ik dat ook niet fijn vinden. Als vanavond de test negatief is neem ik morgen een snippermiddag en ga ik lekker rijden. 16c is ook wel goed
 
Deze morgen een 2017 GS getest. Verbruik 6liter, is dit wat complementair met wat jullie in de praktijk ervaren? Hebben jullie ook ervaring met 'stuurverhogers' die het stuur iets dichterbij brengen? Rijd dit hetzelfde en zij alle kabels dan nog lang genoeg?
Van een motor met dat gewicht en 125 PK kan je moeilijk een (veel) lager verbruik verwachten...
Afhankelijk van rijstijl en al dan niet mijn vrouw achterop, schommel ik ook tussen de 6 en de 6.5 l/ 100 km en dat vind ik best acceptabel...
 
Niet echt maar wel wat last van de keel.... Zou wat wezen als het wel wat blijkt te zijn, dan sla je jezelf voor je hoofd. Hopelijk kan ik morgen dan een tochtje maken. Vorige testuitslag had ik ook erg snel.
als toch iets van een klachten heb is het idd beter om thuis te blijven en het af te wachten, nou heb je ook het fenomeen van false positive maar dat blik zullen we hier maar dicht laten.

hopelijk valt het gewoon mee
 
Tja, en je wil ook niet iemand tijdens je ritje gaan besmetten...

Als we het deeltje "op je plaat gaan" even vergeten weet ik niet hoe je iemand al motorrijdend kan besmetten. 🤔

Maar duncan heeft daar idd een punt.




Ben zelf een beetje corona-moe aan het worden...

Ik zie vanranzig vorig jaar nog voor de camera mensen op straat bijna uitlachen dat ze een mondmasker dragen. Totaal nutteloos zegt 'm...
Een jaar later bekijken ze je scheef als je in een centrum, in open lucht, op voldoende afstand geen mondmasker draagt...

Laten we ons niet een beetje gek maken? Voorzichtig zijn is goed, en moet zelfs... Overdrijven? Nee... dat niet.





Maar goed, hopelijk dan een goede uitslag duncan... dat je morgen de baan op kan. :] :]
Ik haal die van mij iig uit de garage morgen.
 
20210224_173033.jpg

Goh, kleurverschil in de mistlampen? Kan ik hier gewoon H11 lampjes voor bestellen?

Het sleutelt wel gemakkelijk aan zo'n GS zeg. Stekkertje los, paar Torx.....
 
Waarom? Je hebt dan tenminste iets gehad van deze mooiste 24 feb ooit...
Of je nu positief test of niet... wat is het verschil?
Zit echt wel verschil in.Ikzelf ben nog nooit ziek geweest in 61 jaar en werk altijd in de buitenlucht hele jaar door.
Zeven weken geleden ook opeens positief getest. Hoe ik eraan kom ???????
Na vier dagen moest ik veel moeite doen om zuurstof te krijgen,kon de trap niet meer opkomen.
Kon meteen door naar het ziekenhuis heb er ruim twee weken gelegen waarvan een week op de IC aan het zuurstof.
Ben nu al een paar weken thuis en kan de trap net weer opkomen zonder pauze halverwege.
Heb nu fysio omdat de longen flink zijn aangetast door het virus duurt nog maanden voor ik weer een beetje de oude ben.
 
Zit echt wel verschil in.

🤔

Dus als ik een test af aan het wachten ben, die zelfs mogelijk positief is...
dan is er een verschil als ik dat in mijne zetel doe of dat ik dat helemaal alleen op mijn motor ga doen?

Nee, ik zie het niet.


Ja, ik ben me bewust van de ernst van de ziekte... en wens je dan ook veel beterschap toe.
 
Ook van hieruit; beterschap,
Ik vind het er zwaar over dat er nog steeds mensen laatdunkend over doen.
"Och, je rijd toch ook met de auto/motor? Ook gevaarlijk"..."allemaal bangmakerij! Politiestaat"...
Ken ondertussen 3 mensen die door toedoen van corona niet meer onder ons zijn, en nee, geen senioren van 80.
En ook naaste collega's die het gehad hebben en nog niet de oude zijn, en ook mensen die het weinig of niet gemerkt hebben,...
'T is een vies beest en we moeten er hoe dan ook vanaf, en de maatregelen helpen daar wél bij!
 
Van een motor met dat gewicht en 125 PK kan je moeilijk een (veel) lager verbruik verwachten...
Afhankelijk van rijstijl en al dan niet mijn vrouw achterop, schommel ik ook tussen de 6 en de 6.5 l/ 100 km en dat vind ik best acceptabel...

Zuiplappen zijn jullie. Mijn standaardverbruik is zo'n 4,3 ltr/100 km. met als doorsnee range tussen de 4,1 ~ 4,7

Leer nou eens niet zo af te remmen voor een bocht, dan hoef je daarna ook niet meer zo hard op te trekken.

})
 
mensen denken ten onrechte dat griepachtige aandoeningen meestal wel onschuldig zijn, veel mensen met een verlaagde weerstand kunnen vreselijk ziek er van zijn en soms het niet na kunnen vertellen.

feit is wel dat mensen gelukkig niet bij bosjes neer vallen zoals eerst wel gesuggereerd werd, het sterfte cijfer is iets hoger dan bij zware griep.

maar ik merk wel dat de stemming omslaat ,, die onlogische maatregelen van de NL regering , de afbraak van rechten en vrijheden, je mag wel met tientallen mensen een supermarkt in maar als je iets wil kopen in een winkel moet dat heel omslachtig , en de horeca kan het uitzoeken terwijl andere bedrijven wel lucht krijgen. heb een stuk kamer debat gekeken ,, wat een stel vreselijke lui in het kabinet ,, die hebben echt geen idee hoe dingen uitpakken in de praktijk die uit hun krochten komen....

zo onderhand is het middel erger dan de kwaal , zeker met die vaccinatie in het vooruit schiet, ik schrik er van hoeveel mensen kort na het vaccineren sterven van alle leeftijden in % een aantal keer meer dan aan Covid zelf ......
ben bang zoals het eruit ziet er geen vaccinatie plicht komt maar je zelf wel gaat uitsluiten ,, voor school, stages, werk , reizen , bezoek aan evenementen ,, terwijl ruim 90 % helemaal niks heeft aan het vaccine .
 
Zuiplappen zijn jullie. Mijn standaardverbruik is zo'n 4,3 ltr/100 km. met als doorsnee range tussen de 4,1 ~ 4,7

Leer nou eens niet zo af te remmen voor een bocht, dan hoef je daarna ook niet meer zo hard op te trekken.

})
Leer eens optrekken, Opa !!!! Krententeller !!! :+ 8)7

En jij zit op zo'n nozem-buikschuiver !
Die van ons heeft de Cx-waarde van een vliegtuighangar !
 
  • Haha
Waarderingen: R-V
Zuiplappen zijn jullie. Mijn standaardverbruik is zo'n 4,3 ltr/100 km. met als doorsnee range tussen de 4,1 ~ 4,7

Leer nou eens niet zo af te remmen voor een bocht, dan hoef je daarna ook niet meer zo hard op te trekken.

})

Vond die 6+ ook al hoog klinken voor een GS... dacht dat die net zuiniger zouden zijn dan mijn Yamaha... die zit tegen de 6 aan als ik een beetje oplet en niet teveel vertraag voor de bochten. :)
 
welk kleinkind wil er nou verhalen horen over hoe zuinig die 1250 gs met 136pk en 140nm was... :+ Geef gas met dat ding!
 
Zit echt wel verschil in.Ikzelf ben nog nooit ziek geweest in 61 jaar en werk altijd in de buitenlucht hele jaar door.
Zeven weken geleden ook opeens positief getest. Hoe ik eraan kom ???????
Na vier dagen moest ik veel moeite doen om zuurstof te krijgen,kon de trap niet meer opkomen.
Kon meteen door naar het ziekenhuis heb er ruim twee weken gelegen waarvan een week op de IC aan het zuurstof.
Ben nu al een paar weken thuis en kan de trap net weer opkomen zonder pauze halverwege.
Heb nu fysio omdat de longen flink zijn aangetast door het virus duurt nog maanden voor ik weer een beetje de oude ben.
Sjonge, veel beterschap !
Ik probeer zoveel mogelijk publieke plaatsen en winkels te mijden .
Ben 64 met nogal een woelig medisch verleden.
Ik wil het écht niet krijgen ...
 
Ach.
Ik zie genoeg corona positieven tijdens mijn werk.
Iedere keer dat 🤬pak aan on vervolgens die naast de ambu uit te trekken omdat we anders de cabine ook helemaal moeten reinigen. En da’s best wat werk zo’n hele auto.
Mensen hebben een zuurstofgehalte waarbij je normaliter stervensbenauwd bent maar deze patiënten niet. Eigenlijk nergens last van 😳
Dat het uiteindelijk een griep-soort wordt lijkt me niet meer dan normaal maar voordat we zover zijn....
Ik ben in de gelukkig omstandigheid al volledig gevaccineerd te zijn.
Na de eerste prik die zo ongeveer in mijn schouder werd gezet (met het tempo van een schroef met de hand ergens in draaien) heb ik 3 weken een zere monnikskapspier en zeurende hoofdpijn gehad.
Na de 2e prik een gevoelige prikplek en verder niets.
Terwijl een best een aantal collega’s een nacht nepkoorts hebben gehad en één een uur na de vaccinatie zich ziek heeft gemeld en de ambu aan de kant is gezet.
 
Zit echt wel verschil in.Ikzelf ben nog nooit ziek geweest in 61 jaar en werk altijd in de buitenlucht hele jaar door.
Zeven weken geleden ook opeens positief getest. Hoe ik eraan kom ???????
Na vier dagen moest ik veel moeite doen om zuurstof te krijgen,kon de trap niet meer opkomen.
Kon meteen door naar het ziekenhuis heb er ruim twee weken gelegen waarvan een week op de IC aan het zuurstof.
Ben nu al een paar weken thuis en kan de trap net weer opkomen zonder pauze halverwege.
Heb nu fysio omdat de longen flink zijn aangetast door het virus duurt nog maanden voor ik weer een beetje de oude ben.

Jeeeetje...beterschap man van een mede 60er....kwetsbare leeftijd....
Hoop dat je er snel bovenop komt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan