motormaniac58
MF veteraan
Dronten, Flevoland.
Ik weet een ontzettend goed adres voor bmw onderhoud met normale prijzen in je regio
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dronten, Flevoland.
Ik weet een ontzettend goed adres voor bmw onderhoud met normale prijzen in je regio
Dat is datgene wat ik bedoelde met dealers die geen markt conforme prijzen nemen voor slijtage onderdelen dan zoek je wat anders en zijn ze hun klanten kwijt en missen ze de omzet en dit is totaal onnodig want ook de 60 euro aan olie en filter zit nog veel winst bij de Bmw dealer koste mij dat 102 euro en dan krijg je bovenstaand resultaat.Ik weet een ontzettend goed adres voor bmw onderhoud met normale prijzen in je regio
Roept u maar!
Tijdens de 40 years GS tour een proefrit geboekt op een 1250 GSA. Ben wel nieuwsgierig naar de 1250 vs mijn 1200 en de GSA vs mijn GS.
Hopelijk wordt t geen dure proefrit
NerovetsretchanadrekjilekkameglewraamLeesttochnietzomakkelijkzonderleestekens
drknkgnksvnmknNerovetsretchanadrekjilekkameglewraam
Moet je wel van kaas houden.....drknkgnksvnmkn
Hi All,
Ik heb vorige week uitlees apparatuur aangeschaf voor mijn BMW R1250GSA uit 2019 omdat hij voor de zoveelste keer een motorstoring heeft. Vaak zijn het kleine eletrische storingen die vanzelf weer weg gaan, daar ben ik inmiddels aan gewend. Deze melding gaat echter niet weg en is permanent in beeld. De dealer haalt hem altijd kosteloos op en brengt hem weer terug. Hellemaal prima alleen ik ben hem wel een paar dagen kwijt en omdat ik hem dagelijkse gebruik is dat storend, vandaar de aanschaf van uitlees apparatuur.
Na hem zelf uitgelezen te hebben kan ik bevestingen dat voor de tweede keer de uitlaatklep vast zit. De eerste keer was in 2020 met 7k op de teller en nu de 2de keer met 13k op de teller. De motor is bijna twee jaar oud. Vorige keer heeft de dealer aangegeven de volledige voorbochten incl. klep te moeten vervangen omdat de klep niet los te vervangen is. Dit hebben ze netjes onder garantie gedaan en dat zou volgens hun anders rond de 3k hebben gekost.
Ik ga ze strak bellen en ik verwacht dat hij gewoon weer onder garantie vervangen gaat worden. Maarja...... Als het in dit tempo doorgaat is hij volgend jaar weer stuk en wordt hij een laatste keer onder garantie vervangen. Daarna is de garantie voorbij en mag ik elke 7k aan kilometers een 3k aftikken voor een nieuwe klep en voorbochten. Het probleem gaat zich namelijk niet vanzelf oplossen als de zelfde onderdelen gebruikt worden. Iets anders is er volgens de dealer niet namelijk.
Wat zouden jullie doen?
Weer die e10 ethanol rotzooi, ik hoop dat de e5 E98 voorlopig nog te koop blijft.......Update!
Motor is bij de dealer geweest. Dit keer zit niet het mechanische boven op de klep vast maar de klep zelf geeft problemen. Door vervuiling in de uitlaat heeft de klep minder ruimte om te bewegen en loopt vast. BMW heeft een nieuw onderdeel hier voor uit gegeven en deze gaan ze plaatsen.
Wordt dus weer nieuwe voorbochten icm een verbeterde klep. De dealer geeft aan dat dit mede wordt veroorzaakt door de 'nieuwe' E10 brandstof.
Wordt dus allemaal weer onder garantie vervangen en kijken of het nu heel blijft.
Hoe lang ga je ermee rijden? En je hebt nog een maand bedenktijd.....Toch maar 2 jaar extra garantie bijkopen bij mijne straks?
Na drie jaar geeft bmw nog twee jaar premium garantie aan de nieuwe eigenaarIk heb een motor nog nooit 5 jaar gehouden. 3 jaar is de Max volgens mij, haha! Scheelt het nog bij inruil/verkoop later dat de motor nog 2 jaar garantie heeft bijvoorbeeld. Anders koop je het voor een ander?
Vrees dat het gebrek aan chips ook de levering van jouw nieuwe motor zal vertragen....En dan wetende dat mijn klanten op sommige modellen al moeten wachten tot voorjaar 2022
Dat zou ik echt niet aankunnen, ik denk er nu al dagelijks aan tot wanneer het begin juni is.