Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nog iemand motor gereden vandaag ??
Of plannen voor een buitenlandse trip.
Ik heb vorige week nog een paar dagen Cote Azur/RDGA gedaan. Met de auto v.v. naar Grenoble en vandaaruit m'n rondje.
Vanwege tijdgebrek is het goed bevallen op deze manier (auto/trailer).
201111504_4031736403585990_3459870318259122112_n.jpg
200465167_4031736786919285_5331669909357635631_n.jpg
P1100714.JPG
P1100740.JPG
P1100740.JPG
P1100757.JPG
P1100775.JPG
P1100833.JPG
 
Laatst bewerkt:
Een gpx bestand met alle risico punten zou best handig zijn. Net zoiets als de Streckensperrungen.
 
Potdikkie!
Die foto’s zorgen ervoor dat ik het liefst morgen op de GS stap en op pad ga!
Wat een mooie omgeving.
Veel plezier daar!:]
 
We rijden in de groep collega's altijd rustig, ik zou het erg jammer vinden als landen nog meer op slot gaat voor motorrijders.
Alsook is het een groep met verschillende rijstijlen, van R1 naar een HD. Rijders die 2.000kms/jaar doen en die er meer dan 25.000kms/jaar doen.

Je herkent t misschien, komen aan met slappe / kale band, lege tank, geen handschoenen.....

De laatste rit werd ik in de nacht ervoor om 02:00 gewhatsapped dat de Harley echt niet wil starten... Man man man...

Overigens zelfs de 'snelle' groep rijd rustig. Geleid door een collega die me laatst nog vroeg of ik nog een tip had om een krasje te verwijderen.... 🤣 Je ziet dat de circuit rijders het over het algemeen bijzonder rustig aan doen... !
 

Bijlagen

  • IMG-20210428-WA0001.jpg
    IMG-20210428-WA0001.jpg
    221,4 KB · Weergaven: 49
Die ic capaciteit he…
Daar heb je gespecialiseerde verpleegkundigen voor nodig.
4 jaar HBO-v, minimaal 5 jaar ervaring als gewoon verpleegkundige op afdelingen, dan nog een opleiding volgen tot IC-verpleegkundige.
Dus er kan wel hard geroepen worden meer ic-bedden maar het probleem is geschoold personeel.
Dat er in andere landen meer bedden zijn: ja.
Zijn er genoeg verpleegkundigen en intensivisten om die mensen in die bedden te verplegen? NEE!

De grootste reden dat er te weinig IC capaciteit was tijdens de coronapiek is dat elke zorginstelling die minder dan 70% van zijn capaciteit gebruikt enorm wordt gekort op zijn budget. Daarom werd er ook tijdens de coronacrisis zorgpersoneel ontslagen en werd de capaciteit die vorig voorjaar is opgebouwd in juli meteen weer afgebouwd. Ook nu zie je dat bij dalende cijfers er al weer veel wordt afgebouwd en gesloten.
 
@verhulst. Je post een hele hoop, nou ja soort van informatie maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Je quote ook ook een hoop bewezen onzin ook trouwens.
Als je maar genoeg roeptoetert zal er ergens wel iets kloppen wat vervolgens weer als hele waarheid wordt doorgetoeterd. Daar doe je lekker aan mee. Je vergeet net als een hoop anderen 1 heel, heel, heel belangrijk ding: door vaccinatie sterft er 1 op 10mln en door niet vaccinatie sterft er 1 op 100k ( ik nodig je van harte uit om de exacte cijfers erbij te zoeken maar dan wel met de echte wetenschappelijke bronnen erbij en niet met die pseudo Facebook troep waar je nu mee aan komt zetten). Die zouden nog wel eens flink voordeliger kunnen uitpakken voor vaccinatie.


Qua rijntrip niet echt tips maar ik vond de oversteek per pont met ruige stroming wel leuk.
nou niet echt de bronnen zijn solide clubs en die expert zijn niet de eerste best ,, niet die dieren geneeskundigen van het OMT

ik toon aan dat mensen echt goed moeten nadenken of ze het doen, en niet in de propaganda trappen die door de media word op gehangen.
blijf het onzin vinden om mensen met een heel laag risico profiel toch te laten inenten en ik verwacht dat ze zonder covid paspoort echt beperkt gaat worden in je bewegings vrijheid , de vacinaties zijn niet verplicht , maar via die manier heb je nog weinig keuze en dat vind ik uiterst verwerpelijk


Dat de fabrikanten via politieke wegen op gebied van aansprakelijkheid wat geregeld hebben kan best zijn...

Maar ik heb niets moeten tekenen hoor...

Hier in België moet enkel getekend worden door -41 jarigen die vrijwillig kiezen voor Johnson & Johnson... Het is dan ook vooral om die reden dat ik als 45 jarige heb bedankt voor dat spul.


Rijden? Ja, haal 'm dadelijk uit de garage... Bochtenstage doen.... :]:]
oh , ik ken wat mensen die dat wel moesten doen.

ben vandaag niet op pad gegaan met de GS ,, F1 gekeken

1624201876514.png
 
Ik rij nu een jaar op mijn 1200GS LC en wil graag een 1250 kopen. Wellicht een RS i.p.v. GS, maar dat moet de proefrit uitwijzen. En anders een triple black GSA. Maar de vraag: zouden jullie dat nu nog doen of beter even wachten op het nieuwe modeljaar? Ik bedoel: voordat de motor geleverd wordt ben je ook alweer 6 weken verder oid.

@123veloce is dat hotel in Bernin toevallig?
 
Ik rij nu een jaar op mijn 1200GS LC en wil graag een 1250 kopen. Wellicht een RS i.p.v. GS, maar dat moet de proefrit uitwijzen. En anders een triple black GSA. Maar de vraag: zouden jullie dat nu nog doen of beter even wachten op het nieuwe modeljaar? Ik bedoel: voordat de motor geleverd wordt ben je ook alweer 6 weken verder oid.

@123veloce is dat hotel in Bernin toevallig?

een nieuw modeljaar kent doorgaans nieuwe kinderziekten :+
 
nou niet echt de bronnen zijn solide clubs en die expert zijn niet de eerste best ,, niet die dieren geneeskundigen van het OMT

ik toon aan dat mensen echt goed moeten nadenken of ze het doen, en niet in de propaganda trappen die door de media word op gehangen.
blijf het onzin vinden om mensen met een heel laag risico profiel toch te laten inenten en ik verwacht dat ze zonder covid paspoort echt beperkt gaat worden in je bewegings vrijheid , de vacinaties zijn niet verplicht , maar via die manier heb je nog weinig keuze en dat vind ik uiterst verwerpelijk



oh , ik ken wat mensen die dat wel moesten doen.

ben vandaag niet op pad gegaan met de GS ,, F1 gekeken

Bekijk bijlage 1646396
Ik vandaag ook niet rijden, maar wel moto GP gekeken, toch relevanter hier😊
 
Er zal einde Juni/Juli, iets bekend gemaakt gaan worden (tijdschrift) over de Gs 1300 Lc.
 
Er zal einde Juni/Juli, iets bekend gemaakt gaan worden (tijdschrift) over de Gs 1300 Lc.

zou kunnen , vroeg me af waarom maken ze geen goedkoper/lichter model , niet iedereen heeft die 135 pk nodig maar wil wel een cardan en dat leuke boxer karakter , een F800/850 leuk machines maar eigenlijk heel wat anders.
 
Er zal einde Juni/Juli, iets bekend gemaakt gaan worden (tijdschrift) over de Gs 1300 Lc.

Ben benieuwd... Hier staat een nieuwe GS op de planning MY '22.

Zou toch nog graag een 1250 scoren als de aangekondigde 1300 alweer meer pk's gaat krijgen.
Voor één keer ben ik het toch met Verhulst eens... die pk-wedloop vind ik niet nodig in dit segment. Laat dat maar aan KTM over...

120-130pk is MEER dan genoeg...
 
zou kunnen , vroeg me af waarom maken ze geen goedkoper/lichter model , niet iedereen heeft die 135 pk nodig maar wil wel een cardan en dat leuke boxer karakter , een F800/850 leuk machines maar eigenlijk heel wat anders.

omdat er van jouw slag maar heel weinig zijn. En dan kan zo'n ding heel leuk zijn, maar het moet wel verkopen..
 
Probleem is dat zowel cardan als boxer duurder zijn om te produceren als een parallel twin met ketting. Het is maar de vraag of een 100 pk 850 van meer dan 26.000,- Euro goed verkoopt.

De slechts iets duurdere 140+ pk 1300cc maakt dan meer kans.

Overigens maakt Moto Guzzi iets dat bijna aan jullie wensen voldoet.
 
Overigens maakt Moto Guzzi iets dat bijna aan jullie wensen voldoet.


Die Guzzi heb ik gereden en daar ben ik geen fan van.

Mijn wensen matchen niet met die motor. Ik wil wel een comfortabele, dikke, allroad rijden he...
Het enige waar ik geen zin in heb is een hoop inschrijvingstaks te gaan betalen voor al die pk's die ik toch niet ga gebruiken. 🤷‍♂️
Van mij mag die nieuwe GS gerust 150pk krijgen, het steekt gewoon tegen dat je daar fiscaal gestraft voor wordt.
 
Er zal einde Juni/Juli, iets bekend gemaakt gaan worden (tijdschrift) over de Gs 1300 Lc.

Zal er niet eerst gewoon een 1250LC komen? Dat verwacht ik zelf. Met als upgrade het nieuwe scherm van de RT.

Moet het een nieuwe zijn?

Niet persé. Maar alles wat ik aan jong gebruikt zie doet me denken aan een nieuwe. Ze zijn gebruikt gewoon te duur imo.

Ben benieuwd... Hier staat een nieuwe GS op de planning MY '22.

Zou toch nog graag een 1250 scoren als de aangekondigde 1300 alweer meer pk's gaat krijgen.
Voor één keer ben ik het toch met Verhulst eens... die pk-wedloop vind ik niet nodig in dit segment. Laat dat maar aan KTM over...

120-130pk is MEER dan genoeg...

Ja wel mee eens. Voor het vermogen zou ik geen nieuwe hoeven. Maar denk dat het financieel wel uit kan. En als gezegd: ik verwacht voor MY22 geen totaal nieuw model of motor. Hooguit een upgrade (LC).
 
Wellicht dat een nieuw model de tweedehands prijzen ietsje laat dalen in combi met najaar en meer normaal leven. Maar misschien is het ook ijdele hoop.
 
Ik rij nu een jaar op mijn 1200GS LC en wil graag een 1250 kopen. Wellicht een RS i.p.v. GS, maar dat moet de proefrit uitwijzen. En anders een triple black GSA. Maar de vraag: zouden jullie dat nu nog doen of beter even wachten op het nieuwe modeljaar? Ik bedoel: voordat de motor geleverd wordt ben je ook alweer 6 weken verder oid.

@123veloce is dat hotel in Bernin toevallig?

Mocht je kiezen voor een RS...ik heb mijn 1250, zwart in de verkoop staan..
20200924_111430.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan