Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

A01D8A06-37BE-4AE0-B63C-A3744CAFD538.jpeg
 
Probleem is dat zowel cardan als boxer duurder zijn om te produceren als een parallel twin met ketting. Het is maar de vraag of een 100 pk 850 van meer dan 26.000,- Euro goed verkoopt.

De slechts iets duurdere 140+ pk 1300cc maakt dan meer kans.

Overigens maakt Moto Guzzi iets dat bijna aan jullie wensen voldoet.

Als Guzzi voor een hele redelijke prijs zoiets kan maken zou BMW dat ook moeten kunnen.
heb wel eens proef gereden op zo'n TT85 ,, een hele leuke machine , maar eer die betaalbaar worden duurt nog wel ff , en heb liever niet die Italiaanse geintjes waar je toch zo nu en dan over hoort. BMW is ook niet perfect maar je weet wel waar je aan toe bent.

en je heb zat landen waar belasting op CC en vermogen word geheven of hoge verzekering premie is gevraagd dan is wat minder wel wat aantrekkelijker.

Ja een cardan maken is duurder dan een ketting, maar genoeg mensen die ondanks de progressie die gemaakt is bij de kettingen en smeer middelen en automatische smeer systemen , die willen best iets extra's betalen.

men zou ook een wat eenvoudiger model kunnen uitbrengen ,, wat minder elektronica niet alles heb je echt nodig, die nieuwe LC's hebben meer elektronica dan veel middenklasse auto's 10 jaar geleden .... goedkoper en wat lichter in gewicht , zijn altijd wel mensen voor te porren
 
Je kunt een dikke fiets toch laten begrenzen op 100 pk. Dan heb je wel het koppel bij lage toeren.

de goede manier is met andere nokkenassen profielen , en bij gewerkte cilinderkoppen en in en uit laat systeem en de software, dan kan je idd top vermogen omzetten naar koppel bij lagere toeren maar dat kost behoorlijk meer

met alleen software en een prop in je inlaat of beperking op de slag die de gasklep kan maken win je maar weinig koppel terug , is wel goedkoop te doen
 
Beter is elektronisch gestuurde hydraulische kleppen. Met elk toerental kun je dan de optimale timing geven. Het is nu nog iets duurder en eng nieuw voor de conservatieve merken maar b.v. Koenigsegg gebruikt dit al een tijd. Er volgen inmiddels steeds meer fabrikanten.

Maar het grote nadeel blijft dat een 850 versie van de R 1250 GS nooit veel goedkoper zal worden om te produceren. En BMW is een merk dat altijd een duidelijk hogere prijs vraagt mede door de kwaliteit en service die zij leveren. Een Mini is immers ook duurder dan een Fiat 500.
 
Goedemorgen!

Zelf ben ik sinds 2,5 jaar de bezitter van een Benelli TRK 502 X. Tot nu toe echt een heerlijke motor, die mij nog geen enkele keer is tegengevallen. Nu ben ik sinds kort in de gelukkige omstandigheid dat ik een andere, nieuwe motor kan en ga uitzoeken, het gaat zeer waarschijnlijk de R1250 GS Adventure worden :) Nu zie ik op de BMW-site dat je met de Configurator kleuren, pakketten en opties kan toevoegen. Zelf zou ik het Comfort en Touring pakket toevoegen. Nu weet ik dat de schakelassistent Pro deel uitmaakt van het Dynamic pakket, waarbij voor mij de 2 overige opties niet direct interessant zijn. Hoe adviseren jullie over deze schakelassistent? Ervaringen met of juist zonder of mensen die achteraf spijt hadden?

Hopelijk kan ik binnenkort, na mijn afspraak bij Van Harten in Amersfoort, meer nieuws melden. Ik ben ook erg benieuwd naar levertijden! Voor nu ga ik dit onderwerp in ieder geval intensiever volgen :)

Groeten,

Johannes
 
Nu zie ik op de BMW-site dat je met de Configurator kleuren, pakketten en opties kan toevoegen. Zelf zou ik het Comfort en Touring pakket toevoegen.

Ben je al bij de dealer gaan zien? Die gaat je wel vertellen dat je best elk pakket neemt... 😅


Schakelassistant is voor mij persoonlijk geen must, maar aangezien ik wel iets zie in ESA en rijmodi pro kan ik er niet meer omheen.
Net hetzelfde verhaal voor die BMW GPS voorbereiding, niet nodig maar zowieso betalen als ik cruise control wil... 🤷‍♂️

Ze weten goed wat ze doen daar bij BMW.... ze zorgen er wel voor dat je hun pakketten aanvinkt.
 
Ben je al bij de dealer gaan zien? Die gaat je wel vertellen dat je best elk pakket neemt... 😅


Schakelassistant is voor mij persoonlijk geen must, maar aangezien ik wel iets zie in ESA en rijmodi pro kan ik er niet meer omheen.
Net hetzelfde verhaal voor die BMW GPS voorbereiding, niet nodig maar zowieso betalen als ik cruise control wil... 🤷‍♂️

Ze weten goed wat ze doen daar bij BMW.... ze zorgen er wel voor dat je hun pakketten aanvinkt.
Zoiets dacht ik al wel ja, wel commercieel slim. Ik zal me in ieder geval goed voorbereiden voor een gesprekje bij de dealer, haha :)
 
Ik heb een r1250GS met alle opties. Die schakelassistant vind ik maar een onding. Of ik doe iets niet goed, maar het gaat als ik het wil proberen 8/10 keer niet soepeltjes.....

Is wat mij betreft de eerste optie die ik nooit vrijwillig zou aanvinken.
 
Ik heb de r1250gsa tripple black aangeschaft...daar zitten alle pakketten op. het is even slikken maar het biedt veel gemak vind ik.
De navigatievoorbereiding heb ik er af laten halen en mijn eigen zumo XT er op laten zetten. (Nav voorbereiding ligt dus ergens op zolder hier)
De schakelassistent, ofwel quickshigter up en down vind ik wel lekker rijden hoor. Alleen niet onder deellast gebruiken. Up dus onder vol gas vanaf de 2 omhoog, en down moet jeop de mijne het gas echt dicht hebben staan en die gebruik ik dan ook tot zijn 2. Alles van en naar 1 doe ik met koppeling omdat het verschil tussen 1 en 2 te groot is voel je het anders.

succes met de keuze bij de dealer!
 
Ik heb de r1250gsa tripple black aangeschaft...daar zitten alle pakketten op

In België toch niet...

Hier betaal je gewoon 865€ extra voor de Triple Black uitvoering.
Maar die is, op de kleur na, even basic uitgevoerd dan alle anderen, dus alle pakketten nog aan te vinken.

Ik denk dat ik voor alle pakketten ga, behalve het pack "light". 915€ extra betalen voor die optie vind ik precies toch wat veel van het goede.
 
Ik gebruik de schakel-assist van 1 tot 6, niet als je rustig tourt, maar als er vlot (berg) gereden word is het een zaligheid, ik heb mijn zumo in de nav. voorbereiding, wat wel leuk is omdat hij op slot kan, maar het scroll wiel kan je er niet voor gebruiken, voor de rest staan ook de andere pakketten op mijn "exclusive" (één van de meest verkochte denk ik?)
Wat ik niet meer zou aanvinken zijn keyless en SOS, wel handig maar niet echt nodig vind ik.
 
Vind de schakelassistent wel fijn maar niet vlekkeloos qua werking.
Keyless ga in de winter vast echt waarderen. Bij de ouwe gs vroren de sloten nog wel eens vast.
 
In België toch niet...

Hier betaal je gewoon 865€ extra voor de Triple Black uitvoering.
Maar die is, op de kleur na, even basic uitgevoerd dan alle anderen, dus alle pakketten nog aan te vinken.

Ik denk dat ik voor alle pakketten ga, behalve het pack "light". 915€ extra betalen voor die optie vind ik precies toch wat veel van het goede.
Dat idee had ik dus ook al, hier is het puur een kleuroptie, Tripple Black...
 
Ik gebruik de schakel-assist van 1 tot 6, niet als je rustig tourt, maar als er vlot (berg) gereden word is het een zaligheid, ik heb mijn zumo in de nav. voorbereiding, wat wel leuk is omdat hij op slot kan, maar het scroll wiel kan je er niet voor gebruiken, voor de rest staan ook de andere pakketten op mijn "exclusive" (één van de meest verkochte denk ik?)
Wat ik niet meer zou aanvinken zijn keyless en SOS, wel handig maar niet echt nodig vind ik.
Ik zie in de Configurator die Exclusive niet staan, wellicht weet ik ook meer na mijn dealer bezoek...
 
Terug
Bovenaan Onderaan