Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Doe je dit alleen om een filmpje te maken of heb je er ook nog plezier in zo’n rondje te rijden op de rondweg om Almelo met een stuk of 20 stoplichten.

ik heb gemerkt dat veel mensen die uit Twente vertrokken zijn het heel erg leuk vinden als ik gewoon een rondje door Almelo of een andere Twentse stad of dorp rij, sommige zijn 40 jaar geleden vertrokken en wonen aan de andere kant van de wereld, dankbaar publiek.

ben nu bezig om een video dat ik langs wat bekende plekken rij.

ja er zijn ook leukere & interessantere wegen en plekken maar die komen nog wel een keer.
 
Op veler verzoek , na herhaaldelijk vragen.

er was voetbal op, en daar geef ik niet zo om, heerlijk rustig op de weg.
Dus met de GS op met de actioncam


een rondje over de ringweg van Almelo , met een bloedstollende inhaal actie !!
Misschien een stomme vraag…. Maar het lijkt alsof je bij remmen naar stilstand je koppeling intrekt en dan met ingetrokken koppeling door de versnellingen naar beneden schakelt en uitsluitend vertraagt met je rem tot je stilstaat. Ik zelf vertraag juist veel op de motor, wat met een boxer extra goed kan.
 
Volgens mij is het enige verschil tussen deze twee dat je bij pro kunt instellen hoeveel ABS en tractiecontrole je toestaat (binnen gegeven grenzen).
Mogelijk, kan ook aan de langere gearing liggen,
Pas op het kleine stukje snelweg kon ik ontdekken dat er nog een 5 & 6 op zat.
Je hebt natuurlijk ook niet de wind bescherming van de GS & RT, en dat kan in koudere seizoenen wel een ander idee geven.
Ook personen die langer zijn dan mijn 1,87m zullen te krap gaan zitten op de RS.
 
Misschien een stomme vraag…. Maar het lijkt alsof je bij remmen naar stilstand je koppeling intrekt en dan met ingetrokken koppeling door de versnellingen naar beneden schakelt en uitsluitend vertraagt met je rem tot je stilstaat. Ik zelf vertraag juist veel op de motor, wat met een boxer extra goed kan.

zou kunnen , omdat ie best wel sterk remt op de motor zeker in de lage snelheden , ooit zo geleerd ,
 
zou kunnen , omdat ie best wel sterk remt op de motor zeker in de lage snelheden , ooit zo geleerd ,
Wie heeft u die onzin geleerd?
Je mag de boxer zeer diep in toeren laten *remmen", maar koppeling intrekken is pas als je (zo goed als) stilstaat,
Je rijd toch vele malen vlotter met de koppeling los, je kan onmiddellijk weer oppakken na bocht of ander obstakel.
 
Heeft die ook Dynamic Pro?
(Want ik merkte toch verschil met het gewone "Dynamic")
Voorlopig hou ik het nog wel bij de GS, maar moest deze vervangen worden zou ik twijfelen...

Yep..alle opties behalve de sos knop en alarm
En trouwens...ik zit er prima op met mn 2m hoogte....maar als ik dan weer de gs pak, past die mij wel beter...logisch natuurlijk
 
Yep..alle opties behalve de sos knop en alarm
En trouwens...ik zit er prima op met mn 2m hoogte....maar als ik dan weer de gs pak, past die mij wel beter...logisch natuurlijk
Zal zo dadelijk eens zéér kritisch voelen welke motor mij best past,
Had de RS graag een dagje langer gehouden, maar die staat morgen geboekt,
Jammer.
 
zou kunnen , omdat ie best wel sterk remt op de motor zeker in de lage snelheden , ooit zo geleerd ,
Ik kan me niet voorstellen dat je geleerd hebt, om als je van zeg 70km/uur moet stoppen, dat het dan het beste is om de koppeling in te trekken en alleen te vertragen met de remmen…
 
Daarom is af en toe een herhalingscursus of een beetje ‘intervisie’ met anderen waar je wel eens mee rijdt altijd goed. :)


zou wel een idee zijn, maar eens zien wat praktisch is, zo'n veiligheid opfris cursus , daar word ook naar je rij stijl gekeken
 
Heeft die ook Dynamic Pro?
(Want ik merkte toch verschil met het gewone "Dynamic")
Voorlopig hou ik het nog wel bij de GS, maar moest deze vervangen worden zou ik twijfelen...

Die twijfel was ik allang voorbij....

Er was maar 1 item waar ik aan moest wennen bij de RS, de krappe stuuruitslag t.o.v. de GS. Voor de rest past-ie als een jas.
 
1624441349358.jpeg
 
Die twijfel was ik allang voorbij....

Er was maar 1 item waar ik aan moest wennen bij de RS, de krappe stuuruitslag t.o.v. de GS. Voor de rest past-ie als een jas.
....en toch.... eerlijk.... Op mijn GS stappen was weer thuiskomen, dus nee, er komt nog geen RS.
(Hoewel... Of het aan de kleur, de dagtijlichten, of wat dan ook lag, op de snelweg weken de auto's voor me als water voor Mozes, en nee! Het lag niet aan mijn rijstijl!)
(En die stuuruitslag; dat merkte ik toen ik de U-bocht wou nemen op mijn oprit voor de garage.
(En nee, er zit geen deuk in de garagedeur, ik was voorbereid😌))
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n bochtentraining ook reeds verschillende keren gedaan... alleen heb ik een gloeiende hekel aan dat steeds onvermijdelijke "achtjes rond kegeltjes rijden"... het zal wel zijn grote nut hebben, maar ik haat het echt....:r

Uiteraard heeft dat z'n grote nut.. .en met een GS (zelfs een Adv) doe je die achtjes met de vingers in de neus...

Ik ben onlangs een cursus gymkhana gaan doen, da's achtjes rijden in het kwadraat... Da's pas echt dikke fun!
 
Terug
Bovenaan Onderaan