Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

....en toch.... eerlijk.... Op mijn GS stappen was weer thuiskomen, dus nee, er komt nog geen RS.
(Hoewel... Of het aan de kleur, de dagtijlichten, of wat dan ook lag, op de snelweg weken de auto's voor me als water voor Mozes, en nee! Het lag niet aan mijn rijstijl!)
87F684FD-1013-470C-BC86-B0FFB34697EF.jpeg
 
Ik geloof nooit dat ze het blok compleet overhoop gaan gooien, want de 1250 is er nog maar net. Daarnaast zou ik geen eerste serie gaan kopen, maar even afwachten totdat het blok alle updates heeft gehad en bewezen heel blijft.
 
Tja, de 1150-boxer werd geproduceerd van 1999 tot 2004 .
De DOHC versie van de 1200 werd slechts geproduceerd van 2010 tot 2012 .... BMW maalt er blijkbaar niet om , een bepaalde (duur ontwikkelde) motor slechts gedurende korte tijd te commercialiseren.
Ik denk zelf dat men al snel met een grotere motor gaat komen : hoe onzinnig ook, bij de recente vergelijkende tests (met o.a. de nieuwe Multistrada en de HD) mekkeren de journalisten steeds over het feit dat de GS "slechts" over 136 PK beschikt en dat het tijd wordt dat BMW hier weer het voortouw neemt.... pffffff .
Dat zal BMW dus niet over zijn kant laten gaan.
 
Misschien toch maar even m’n geld in m’n zak houden en wachten op de 1300GS. Weet je toevallig wat ze zeggen over verwachte introductie qua timing?
Ik denk dat de voorstelling einde 2021 zou kunnen, en mss net voor de zomer 2022 in productie/bestelling.
Ik zit toch op het Duitse Gs-forum, die mannen komen meestal een paar weken vroeger aan die info.
 
Ik denk zelf dat men al snel met een grotere motor gaat komen : hoe onzinnig ook, bij de recente vergelijkende tests (met o.a. de nieuwe Multistrada en de HD) mekkeren de journalisten steeds over het feit dat de GS "slechts" over 136 PK beschikt en dat het tijd wordt dat BMW hier weer het voortouw neemt.... pffffff .
Dat zal BMW dus niet over zijn kant laten gaan.

Dat mogen ze gerust doen, met zo'n "M" uitvoering van de GS...
Hopelijk blijft de gewone versie, al dan niet met 1300cc inhoud, wel wat beschaafd met het aantal pk's...
 
Ik geloof nooit dat ze het blok compleet overhoop gaan gooien, want de 1250 is er nog maar net. Daarnaast zou ik geen eerste serie gaan kopen, maar even afwachten totdat het blok alle updates heeft gehad en bewezen heel blijft.
of ze hebben hem alleen maar 50 cc meer gegeven ,, dan hoef je maar weinig onderdelen compleet opnieuw te ontwikkelen , en bij gewerkte software
Tja, de 1150-boxer werd geproduceerd van 1999 tot 2004 .
De DOHC versie van de 1200 werd slechts geproduceerd van 2010 tot 2012 .... BMW maalt er blijkbaar niet om , een bepaalde (duur ontwikkelde) motor slechts gedurende korte tijd te commercialiseren.
Ik denk zelf dat men al snel met een grotere motor gaat komen : hoe onzinnig ook, bij de recente vergelijkende tests (met o.a. de nieuwe Multistrada en de HD) mekkeren de journalisten steeds over het feit dat de GS "slechts" over 136 PK beschikt en dat het tijd wordt dat BMW hier weer het voortouw neemt.... pffffff .
Dat zal BMW dus niet over zijn kant laten gaan.
Het DOHC lucht gekoelde blok debuteerde op de HP2 , en zit nu nog in die R NineT modellen . alleen jammer dat ze die japanse stijl richting aanwijzers monteren , en niet het oude bekende systeem . als je een retro motor maakt zou dat wel iets zijn desnoods als optie . jammer dat er geen paralevel vering voor op zit ,,


jammer dat ze geen lichtere 900 cc maken ,, en met minder elektronica , zonder variabele klep timing , dan zou de prijs wel wat kunnen zakken en door ze meer onderdelen maken zou de kost prijs per stuk ook zakken zodat de marge van BMW ook op peil blijft en zelfs een redelijk lagere prijs t.o.v. de 1300 interessant word
 
alleen jammer dat ze die japanse stijl richting aanwijzers monteren , en niet het oude bekende systeem . als je een retro motor maakt zou dat wel iets zijn desnoods als optie . jammer dat er geen paralevel vering voor op zit ,,

Japanse stijl??

BMW had z'n eigen stijl en is (gelukkig) overgestapt naar het normale...
 
of ze hebben hem alleen maar 50 cc meer gegeven ,, dan hoef je maar weinig onderdelen compleet opnieuw te ontwikkelen , en bij gewerkte software

Het DOHC lucht gekoelde blok debuteerde op de HP2 , en zit nu nog in die R NineT modellen . alleen jammer dat ze die japanse stijl richting aanwijzers monteren , en niet het oude bekende systeem . als je een retro motor maakt zou dat wel iets zijn desnoods als optie . jammer dat er geen paralevel vering voor op zit ,,


jammer dat ze geen lichtere 900 cc maken ,, en met minder elektronica , zonder variabele klep timing , dan zou de prijs wel wat kunnen zakken en door ze meer onderdelen maken zou de kost prijs per stuk ook zakken zodat de marge van BMW ook op peil blijft en zelfs een redelijk lagere prijs t.o.v. de 1300 interessant word

Ze zoeken nog technici en boekhouders in München.

100% dat je wordt aangenomen, zoveel kennis van zaken dat je hebt.. (dénkt te hebben)
 
Ja dat snap ik met je duim, maar ik weet niet of ze in Twente ook opeenvolgende bochten hebben? Ik vind de wereldwijd gebruikte schakelaar aan de linkerkant veel prettiger.

Dat dus... en goed dat BMW toch heeft ingezien dat hun systeem toch niet dat is....

Alleen voor Verhulst dan... blijkbaar... 🤷‍♂️
 
Nu, alle gekheid op een stokje: behalve bij het verlaten van een rotonde of het afslaan op een steenweg/doorgangsbaan, geef ik zelden of nooit richting aan. Ik gebruik die dingen alleen maar als ik zie dat mensen echt zouden moeten remmen als ik ga inslaan in een straat, oprit, etc.
Je ziet me wel veranderen van rijstrook denk ik dan, ik zal altijd genoeg afstand houden alvorens ergens in te voegen. Zie je mij al pinken op een lege snelweg of op een voorsorteerstrook aan 't rood licht? Ik geloof dat je in Frankrijk zelfs niet moet pinken als je op de snelweg opnieuw rechts gaat rijden, want je moet rechts rijden dus is het normaal dat je daar gaat rijden dus hoef je niet te knipperen (zei een Fransman me eens). Ergens logisch toch?

Bovendien, al die medeweggebruikers die claimen ons niet gezien te hebben. . . . . . . 🤷‍♂️

In 't begin met mijn huidig lief toen zij vaker begon mee te rijden in de auto zei ze dat ook: "gij gebruikt echt nooit uw pinkers hè"

jy4jaotjlqr01.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan