Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Volgens mij zit de antenne van de keyless onder het zadel. Dan is de jaszak dichterbij dan de tanktas.

Heb je geen meldingen van een batterij van de radiogr. a.b. In de display?
 
Volgens mij zit de antenne van de keyless onder het zadel. Dan is de jaszak dichterbij dan de tanktas.

Heb je geen meldingen van een batterij van de radiogr. a.b. In de display?
Dat zou weleens heel goed kunnen, aangezien het reservesleuteltje onder het achterspatbord 'bediend' moet worden.
 
Geen magneet in de tanktas en geen meldingen dat de batterij leeg is. Blijkbaar komt het erg kritisch waar de sleutel is tijdens het rijden. Ik stop hem lekker in mijn jas nu.
 
Vanochtend op tijd vertrokken voor een mooie dagtrip, en na bijna een uur rijden bedacht mijn broer dat het een goed idee zou zijn band wat bij te pompen. Breekt het ventiel af, tja dan ben je klaar. Rest vd dag bezig geweest met zijn motor terug te halen :(
501F2483-0E8B-4E82-93EC-263CFA273DBC.jpeg
 
Ga maar eens band met een RDC ventiel (1200 oliekoeler of 1200 LC) bij een benzinepomp oppompen. Dan kom je er gauw genoeg achter.

En dan met zo’n aansluitnippel.
Bekijk bijlage 1761266
Precies dit was de boosdoener. Tegen de gewoonte in hadden we geen pompje bij ons en toen heeft hij met zo’n ding van de Shell tussen zijn spaakwielen zitten frotten en was het zo gebeurt. We stonden in Neeroeteren en hebben nog geprobeerd om in de regio een ventiel/reparatie te organiseren maar dat valt natuurlijk niet mee op zondag. Vervolgens ben ik naar huis gereden om de auto met aanhanger op te halen. Helaas pindakaas.
 
Ik heb eigenlijk haast altijd dat pompje bij me dat ®win hierboven liet zien. Dat is best wel te doen qua gebruiksvriendelijkheid en vergt een investering van een tientje of vier. En banden oppompen is maar eens in de een á twee maanden een klein beetje nodig. Tenzij je vanwege offroad regelmatig de bandendruk laat zakken natuurlijk.
 
Het probleem speelt ook bij spaakwielen, tenminste bij de 800 en 850:
> Voor ivm beperkte ruimte door remschijven
> Achter ivm beperkte ruimte door tandwiel en remschijf
 
Ik heb uit mijn harley tijd nog een haakse adapter die je niet op het ventiel laat zitten na afloop. Ideaal voor de moeilijk bereikbare plaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan