Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Na heel veel andere fietsen toch weer terug bij de fiets waar we het meeste km's mee gemaakt hebben. Van de week m'n R1100S verkocht en weer een R1100GS gekocht, is mijn 4de GS. Eerste was er precies zo één, later nog een R100GS en een 1150 gehad. Maar de 1100 was het fijnst, dus weer terug.

Blij mee. Rijdt weer als vanouds.
 
Na heel veel andere fietsen toch weer terug bij de fiets waar we het meeste km's mee gemaakt hebben. Van de week m'n R1100S verkocht en weer een R1100GS gekocht, is mijn 4de GS. Eerste was er precies zo één, later nog een R100GS en een 1150 gehad. Maar de 1100 was het fijnst, dus weer terug.

Blij mee. Rijdt weer als vanouds.
Bouwjaar?
Wat ik me van de 1100GS herinner is het uitvallen van ABS bij starten en de zwakke versnellingsbak, 2 keer bak kapot gereden.
Achterrem kreeg snel last van oververhitting/fading, op tijd de DOT4 vervangen!
 
Na heel veel andere fietsen toch weer terug bij de fiets waar we het meeste km's mee gemaakt hebben. Van de week m'n R1100S verkocht en weer een R1100GS gekocht, is mijn 4de GS. Eerste was er precies zo één, later nog een R100GS en een 1150 gehad. Maar de 1100 was het fijnst, dus weer terug.

Blij mee. Rijdt weer als vanouds.

Ook proficiat !
Stilaan een uitstervend ras....
Heb er vele 1000-en kilometers mee gereden in de USA... had toen wel last van "searching/surgeing", want verteerde de schrale benzine aldaar slecht.
 
Gefeliciteerd, 2009 dat is met die silver kleuring stukken aan de zijkant van de tank. met updates.

veel plezier ermee
E20E1DFE-456D-4A93-9074-270DA49110FA.png
E20E1DFE-456D-4A93-9074-270DA49110FA.png
7BC16EF1-6048-461A-AB16-64328D43B41A.png
E20E1DFE-456D-4A93-9074-270DA49110FA.png
E20E1DFE-456D-4A93-9074-270DA49110FA.png
E20E1DFE-456D-4A93-9074-270DA49110FA.png
7BC16EF1-6048-461A-AB16-64328D43B41A.png
D36CD8A4-7907-4255-9FF7-9DCFE82CED21.png
B3A70CC3-A304-405E-A2D3-C4D9EC39FB88.png
1E0F28C4-023E-42FE-ACA2-370E03834D09.png
35ED20B7-E6C1-46CB-95ED-13E32C3945BD.png
7377E464-8D6E-49C3-A6ED-64A892BF2D0C.png


Op verzoek de foto’s. Deze zijn van Korteland zelf, daar staat hij nu voor de afleveringsbeurt. Motor afstellen want hij plofte nogal, nieuwe voorband en accu in ieder geval.
 
Bouwjaar?
Wat ik me van de 1100GS herinner is het uitvallen van ABS bij starten en de zwakke versnellingsbak, 2 keer bak kapot gereden.
Achterrem kreeg snel last van oververhitting/fading, op tijd de DOT4 vervangen!
Ik heb bewust naar een 'late' gezocht ivm de versnellingsbak, de eerste waren zwakker. Nu een 1998-er. En, zonder ABS. Had het op m'n 1150, maar heb het daar zelf vanaf gehaald. Dit is een redelijk nette, in ieder geval niet in de bedrading geknipt. Stapel papieren erbij gekregen en daaruit bleek dat ie een keer een revisie versnellingsbak heeft gekregen, hallgevers vernieuwd en netjes z'n beurten.
Wil enkel een klein beetje ratelen net na het starten, ben nog niet helemaal uit waar het zit. Loopt verder keurig, geen bijgeluiden als ie eenmaal draait.
 
Nog maar eens een plaatje van mijn GSA. Nu met de valbeugels in een antraciet metallic kleur gecoat. In mijn ogen een perfect alternatief liggend tussen het in het oog springende RVS en zwart in. Zwart zou het geheel voor mij net een beetje zwart maken.

90764C46-6A6A-445D-BCF6-F2CC9702C7FE.jpeg


Het is iets donkerder dan het frame, maar past mooi in het ‘kleuren’-palet van de motor.
 


Dat ziet er geweldig uit ,, ,mooi hoor
 
Zo... Net weer thuis gekomen van een goeie week rondtouren met net iets meer dan 3200 km in het zadel. GS ook even uitgelaten op de autobahn, omdat het kon (en 900km anders wel heel lang duurt).

Alleen als ik mijn motor nu aan kijk... vraag ik me af hoe ik die nog ooit schoon ga krijgen. Vooral het straatvuil wat op de uitlaten/spruitstuk is gebakken.
Voorheen had ik erg mooie uitlaten die een blauwe oranje schijn hadden. Nu is het allemaal autobahn grijs en met de temperaturen die de uitlaat te verduren heeft gekregen er ook goed in gebakken.
Iemand een tip hoe ik die weer terug kan krijgen in originele staat?
 
Oh oké. Nooit van gehoord. Heb t ook niet in huis.
Is dat het enige wat werkt of kan ik nog wat anders proberen? (Anders ga ik wat halen)


Het doet zn naam echt eer aan.
Het zit in een rond plastic pot. Lijkt op geperst stuk zeep met korreltjes erin.
Je krijgt er 2 sponsjes bij....groene en gele. Ruwe sponsjes. Degene die je gebruikt moeit je goed nat uitmaken, uitknijpen en over die steen rond wrijven..dan komt er een soort zeep op en daarmee flink poetsen op je uitlaat bochten.

Op mijn gs van 2006 zaten de standaard uitlaatbochten. Niet de verchroomde...die werden dus bruin door het rijden...
Even 10m flink aan de slag met wondersteen en ze waren weer bijna als nieuw..

Het is moeilijk te verkrijgen.. ik heb het plm 12jr geleden ergens in Woerden gekocht boj een auto bedrijf.
 
Ah over het hoofd gezien. Toilet bowl cleaner, is dat hetzelfde als dik bleek? (Chloor)

Dat zou helemaal simpel zijn natuurlijk.
Ik denk dat je het eerder moet vertalen als gootsteenontstopper zoals die van HG. Heb het zelf nog nooit gebruikt voor het alternatieve doel. Gebruik wel goede beschermingsmiddelen en plak de niet te behandelen delen af. En een emmertje water of tuinslang bij de hand voor ongelukjes.
 
Heb toevallig pure natronloog thuis dus dat ga ik voor vandaag maar even proberen. Daarna even shoppen voor een potje wondersteen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan