Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik vind het op zich wel heel opmerkelijk dat alle promotiefoto's tot dusver allemaal 1300 in het Gelande zijn.
1696162754478.png

Toch ni?
 
Zou er beetje markt zijn voor een particuliere 1250 GSA met 23.000km en nog jaar garantie tijdens de slechte maanden?

Ik moet over drie weken beurtje. Wil hem erna online zetten of evt verkopen aan de dealer. Of half jaartje wachten tot voorjaar (maar minder garantie).
 
Ik ga hem volgende week in deze kleur en met deze enduro velgen bestellen. :) Ik vind m eigenlijk wel mooi. 😎
Gefeliciteerd :]
Enige idee wat de e.t.a is ?
Nou ja - ik vind de nieuwe GS zeker niet lelijk, alleen krijg ik er geen "GS gevoel". Misschien is het ook wennen omdat het echt wel een andere fiets lijkt
 
Gefeliciteerd :]
Enige idee wat de e.t.a is ?
Nou ja - ik vind de nieuwe GS zeker niet lelijk, alleen krijg ik er geen "GS gevoel". Misschien is het ook wennen omdat het echt wel een andere fiets lijkt
Als je hem nu besteld zou de motor in december 2023 of januari 2024 geleverd worden.
 
De 1300GSA zal waarschijnlijk eind volgend jaar komen. Met waarschijnlijk zo rond deze tijd interessante aanbiedingen voor een nieuwe 1250GSA. Ga ik in ieder geval ook even in de gaten houden.
 
ik heb het al eerder gezegd , maar er is kan dat de R1300GS best wel eens de nodige kinderziektes kan hebben , zoals de meeste BMW's
 
Ik had de een van de eerste watergekoelde Adventures. En al 215.000 km geen last van kinderziektes.
niet iedereen heeft er gelukkig evenveel last van , maar jou machine zal zo onderhand de nodige terug roep acties en mods van de dealer hebben gehad neem ik aan , dat zal vast wel mee spelen.
 
Laatst bewerkt:
niet iedereen heeft er gelukkig evenveel last van , maar jou machine zal zo onderhand de nodige terug roep acties en mods van de dealer hebben gehad neem ik aan , dat zal vast wel mee spelen.
Ik kan me er maar 3 herinneren, de voorvork poten, de schakelaars op het stuur en vorig jaar het cardan. Cardanas is wel vervangen op kosten BMW maar die had toen al wel 180.000km probleemloos gedraaid.

Schakelaars waren vrij in het begin, maar ik het er zelf nooit last van gehad. En die voorvorkpoten klonk vooral als "beter safe than sorry".
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me er maar 3 herinneren, de voorvork poten, de schakelaars op het stuur en vorig jaar het cardan. Cardanas is wel vervangen op kosten BMW maar die had toen al week 180.000km probleemloos gedraaid.

Schakelaars waren vrij in het begin, maar ik het er zelf nooit last van gehad. En die voorvorkpoten klonk vooral als "beter safe than sorry".
er was wel meer, nerveus stationair draaien ,, is opgelost met andere software en zwaarder vliegwiel, lekstroom problemen, maar niet iedereen had er last van
 
er was wel meer, nerveus stationair draaien ,, is opgelost met andere software en zwaarder vliegwiel, lekstroom problemen, maar niet iedereen had er last van
Het zwaardere vliegwiel zat al direct op de Adventure. Op de gewone GS is dat ook een jaar later gekomen. Dat vind ik niet echt een kinderziekte. Met dat zwaardere vliegwiel is het verschil tussen ROAD een DYNAMIC niet zo groot meer. Blijkbaar vonden veel rijders de DYNAMIC stand te zenuwachtig waardoor ze het verandert hebben.

Lekstroom doet zich voor als je de motor weg zet zonder hem op het stuurslot te zetten. Alleen dan zijn alle gebruikers afgeschakeld. Dat staat zelfs in de handleiding maar veel dealers weten het ook niet.
 
Is dit een standaard kleur waarmee de gs is afgeleverd? 🤔
😍
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231002_083903_Chrome.jpg
    Screenshot_20231002_083903_Chrome.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 2
Inderdaad. Maar ik heb geen belangstelling meer bij de Adventure.
De reguliere GS is voor wat ik er mee doe in combinatie met mijn postuur prima.
Ik vond de Adventure altijd bijzonder lekker sturen hoor, daarvan niet.
Maar het gemanoeuvreer op onverhard terrein, ultrakorte hairpins (fietspad) etc dan is die reguliere GS voor mij beter.
En daarbij, dan hoef ik nog steeds maar 1 keer per dag te tanken, heel soms 2x. Soit.
Ik gebruik hem niet meer voor woon werk en dat heeft mijn eisenpakket veranderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan