Het grote GSX-F topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Avondje :W

Zojuist trouwens in alle hitte een winkel met airco opgezocht en kwam mn laarzen naar wens tegen.

*O*[afbeelding]

nu is mn F je natuurlijk nog veeel sneller :9

*O* we hoeven niet meer op zolder te gaan kijken...

Mooie ruil gemaakt bij motoport:

inclusief rijklaar maken werd de scooter 2200-2300 euro. Maar ze willen 1 op 1 ruil doen met hoge uitzondering. Want dat deden ze nooit ofzo. En ik krijg korting op een accesoire oid.

Me hugger en zadel+duozitcover ga ik even in verkoopstaat maken, en hier cq op marktplaats/ebay aanbieden

Zo kom ik toch in de buurt van de 2400 euro die ik ervoor wilde hebben, alleen dan nu in een andere volgorde *D

[afbeelding]

inclusief rijklaar maken werd het 2200-2300 euro. Maar ze willen 1 op 1 ruil doen met hoge uitzondering. Want dat deden ze nooit ofzo. En ik krijg korting op een accesoire oid.

Me hugger en zadel+duozitcover ga ik even in verkoopstaat maken, en hier cq op marktplaats/ebay aanbieden

blijft jammer, maar gefeliciteerd *O*
 
hee hallo!

Zo, morgen ga ik even kijken naar me zooi in me motor. Hoop dattie toch weer normaal gaat lopen. Iemand ervaringen op het gebied van lang motor stil staan en dan niet goed starten? ik had em opeens een keer op 9000 toeren, me een grote zwarte rookwolk achter uit de uitlaad. misschien toch maar zaak om de motor beetje rijdende te houden.

Iemand idee'en hoe ik het beste hem snel op gang krijg? (blijft nog steeds op 2 poten lopen waardoor hij niet stationair kan draaien.)

Oh mensen, wat is het warm, wat ben ik blij met een airco *D
 
hee hallo!

Zo, morgen ga ik even kijken naar me zooi in me motor. Hoop dattie toch weer normaal gaat lopen. Iemand ervaringen op het gebied van lang motor stil staan en dan niet goed starten? ik had em opeens een keer op 9000 toeren, me een grote zwarte rookwolk achter uit de uitlaad. misschien toch maar zaak om de motor beetje rijdende te houden.

Iemand idee'en hoe ik het beste hem snel op gang krijg? (blijft nog steeds op 2 poten lopen waardoor hij niet stationair kan draaien.)

Oh mensen, wat is het warm, wat ben ik blij met een airco *D

Als een brommer lang stil heeft gestaan zit er vaak drap in de tank en carburateurs. Die zul je schoon moeten maken. Als 2 cilinders niet meedoen zijn het in het gunstige geval de bougies stuk, in het minder gunstige geval is 1 bobine stuk. Die zijn bij de dealer meer dan 100 euro, bij de sloop een paar tientjes
 
was ik weer, terug van een weekje zeilen met 31 kids.

nog iets belangrijks gemist?
gaat Joyce al mee naar de eiffel?
 
als je hier per ding even een prijsje roept

Hugger (aangepaste sv650) vraagprijs 50 euro. Past prima, moet alleen geborgt worden met een tairip zodat ie niet kan verschuiven.

aangepast zadel + duozitcover in 1 koop 120 euro. Sluit naadloos aan op de achterkappen.
 
Laatst bewerkt:
Volgende week zondag is het plan om even naar Zeeland te gaan (als de fiets in mekaar zit) dan kan ik wel even langs smurfen

Tof *O*
maarre..
zeeland :?

wees er zeker van dat je je paspoort meeneemt en verleen voorrang aan de varkens die er van rechts komen!
:X


Ik hoor wel hoelaat je er wilt zijn.
zal mn adres wel even mailen anders



Nu al Zenuwachtig voor vanavond *O*
 
Als een brommer lang stil heeft gestaan zit er vaak drap in de tank en carburateurs. Die zul je schoon moeten maken. Als 2 cilinders niet meedoen zijn het in het gunstige geval de bougies stuk, in het minder gunstige geval is 1 bobine stuk. Die zijn bij de dealer meer dan 100 euro, bij de sloop een paar tientjes

wat wel raar is, is dat hij soms wel de toeren in schiet, dan heel even 9000 bijv. met alle 4 de cylinders. Kan ik em met gewoon even volhouden niet alles door de caberateur heen jagen? dat het uiteindelijk verbrand of is dat te optimistiesch?
 
ik zou de bobines even loshalen en testen. Als ze op zijn geven ze geen of een te zwakke vonk bij te weinig toeren.

Op de carburateurs te reinigen zijn additieven te koop die je kunt proberen.
 
F'jes zijn echt ongeluksfietsen :X

Succes met het herstel.
Dit.
!@$@$!@#%3456q#$@!@315677

Gisteren bij m'n ouders geweest in de buurt van Roosendaal, vandaag ging ik door naar Valkenburg om daar voetbal te kijken. En daarna verder op vakantie.

Tot ik 30km bij m'n ouders vandaan was. Motor bokt bij het optrekken na een kruising. WTF, zit ik nog in z'n 6 ofzo? Teruggeschakeld... Nee, zit in het goede verzet. Na wat rommelen blijkt dat het ding alleen op de buitenste twee poten loopt. WTF. Gisteren heeft hij in de harde regen gestaan, zou het daar aan liggen? Daarna heb ik er al wel 50km mee gereden.

Maximaal 30 km voor het probleem heb ik getankt, een liter of 5 om mijn tank vol te maken. Dat was 100% zeker het goede slangetje, en het ruikt ook allemaal niet gek. Wat kan mijn probleem zijn?

Ben net door de berging thuis gebracht. Zo eens even douchen en de motor binnen zetten. Dan op de fiets naar Rotterdam :)

edit: Net wat in de manual zitten spitten, maar ik kan niet precies vinden hoe het nu met de bobines zit in de GSXF. Het zijn er twee, maar welke paren cylinders worden door één bobine aangestuurd?

Van de week in ieder geval eens aftappen etc. Word nog leuk al dat sleutelen :')
 
Laatst bewerkt:
Dit.
!@$@$!@#%3456q#$@!@315677

Gisteren bij m'n ouders geweest in de buurt van Roosendaal, vandaag ging ik door naar Valkenburg om daar voetbal te kijken. En daarna verder op vakantie.

Tot ik 30km bij m'n ouders vandaan was. Motor bokt bij het optrekken na een kruising. WTF, zit ik nog in z'n 6 ofzo? Teruggeschakeld... Nee, zit in het goede verzet. Na wat rommelen blijkt dat het ding alleen op de buitenste twee poten loopt. WTF. Gisteren heeft hij in de harde regen gestaan, zou het daar aan liggen? Daarna heb ik er al wel 50km mee gereden.

Maximaal 30 km voor het probleem heb ik getankt, een liter of 5 om mijn tank vol te maken. Dat was 100% zeker het goede slangetje, en het ruikt ook allemaal niet gek. Wat kan mijn probleem zijn?

Ben net door de berging thuis gebracht. Zo eens even douchen en de motor binnen zetten. Dan op de fiets naar Rotterdam :)

edit: Net wat in de manual zitten spitten, maar ik kan niet precies vinden hoe het nu met de bobines zit in de GSXF. Het zijn er twee, maar welke paren cylinders worden door één bobine aangestuurd?

Van de week in ieder geval eens aftappen etc. Word nog leuk al dat sleutelen :')
Kan ook zijn dat er water in je bougies is gelopen :+ had de mijne ook last van ;)

en anders ook even je carbs na kijken kan zijn dat die vervuild zijn :+
 
Hallo, ik heb sinds gisteren ongeveer hetzelfde probleem met mijn F. Tot 5000 toeren sputterd de motor, dan gaat het meestal beter maar niet altijd. Vandaag nieuwe bougies erin maar geen verschil, uitlaat ruikt enorm naar benzine. Kan dat een vervuilde carburator zijn? en is dit moeilijk te 'kuisen' als leek hierin? :$
 
edit: Net wat in de manual zitten spitten, maar ik kan niet precies vinden hoe het nu met de bobines zit in de GSXF. Het zijn er twee, maar welke paren cylinders worden door één bobine aangestuurd?

Van de week in ieder geval eens aftappen etc. Word nog leuk al dat sleutelen :')

De linkerbobine is voor de linker en de rechter cylinder, de rechterbobine is voor de middelste.
Met een beetje geluk is er alleen een stekkertje losgeschoten van je rechterbobine,

succes
 
Yes, dank je. Zoiets hoopte ik te horen/lezen. Rechter bobine is vanaf nu hoofdverdachte #1.

Ondanks wat de berger zei of die pipo aan de telefoon van Unive... Zal het echt geen vuil zijn. Wel typisch dan in ieder geval, dat in een keer twee cylinders uit vallen tijdens het rijden :P
 
Dit.
!@$@$!@#%3456q#$@!@315677

Gisteren bij m'n ouders geweest in de buurt van Roosendaal, vandaag ging ik door naar Valkenburg om daar voetbal te kijken. En daarna verder op vakantie.

Tot ik 30km bij m'n ouders vandaan was. Motor bokt bij het optrekken na een kruising. WTF, zit ik nog in z'n 6 ofzo? Teruggeschakeld... Nee, zit in het goede verzet. Na wat rommelen blijkt dat het ding alleen op de buitenste twee poten loopt. WTF. Gisteren heeft hij in de harde regen gestaan, zou het daar aan liggen? Daarna heb ik er al wel 50km mee gereden.

Maximaal 30 km voor het probleem heb ik getankt, een liter of 5 om mijn tank vol te maken. Dat was 100% zeker het goede slangetje, en het ruikt ook allemaal niet gek. Wat kan mijn probleem zijn?

Ben net door de berging thuis gebracht. Zo eens even douchen en de motor binnen zetten. Dan op de fiets naar Rotterdam :)

edit: Net wat in de manual zitten spitten, maar ik kan niet precies vinden hoe het nu met de bobines zit in de GSXF. Het zijn er twee, maar welke paren cylinders worden door één bobine aangestuurd?

Van de week in ieder geval eens aftappen etc. Word nog leuk al dat sleutelen :')
Het gaat al fout zodra je in de buurt van Roosendaal komt :9 ;)

Kan me herinneren ooit eens een topic gelezen te hebben in het technische forum.
Was een fje met dezelfde problemen. Telkens bij nat weer problemen.
Die gast had iets van een rubber flap boven z'n bougies geplaatst zodat het water nooit bij de bougies kan komen.
Heb vanmorgen toevallig dat topic proberen op te zoeken omdat ik dat ook wil gaan doen. Kon het helaas niet meer terug vinden.
 
Hallo, ik heb sinds gisteren ongeveer hetzelfde probleem met mijn F. Tot 5000 toeren sputterd de motor, dan gaat het meestal beter maar niet altijd. Vandaag nieuwe bougies erin maar geen verschil, uitlaat ruikt enorm naar benzine. Kan dat een vervuilde carburator zijn? en is dit moeilijk te 'kuisen' als leek hierin? :$
Waarschijnlijk verstopte sproeiertjes. Tot aan 5 of 6000 toeren draait je motor via stationairsproeiers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan