Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ej MrHawkeye, rechteboven van je post heb 3 icoontjes waarmee je je post kan editten, dus 5 posts achter elkaar hoeft niet hoor
 
Goedemiddag samen :W

Ik zal mijzelf even voorstellen in dit topic!

Ik ben Max, 20 jaar jong, en nu sinds een dik half jaar eigenaar van een gsx 600f.
Wonende in het Zuiden van het land, waar op dit moment helaas donkere wolken boven hangen.. Geen plezierritje vandaag dus.

Een foto van mijn soesje;
13389681.jpg


Remus uitlaat(licht gemodificeerd/gebeunt)
Xenon verlichting en led dagverlichting

Overigens zijn onder de soes een aantal olieplekjes te zien, probleem komt en gaat, en helaas zijn de 2 garages waar ik geweest ben blijkbaar niet handig genoeg om te ontdekken waar dit vandaan komt.. Jammer!

Suzuki rijdt overigens heerlijk, voor woon-werkverkeer en zeker ook voor de sportieve ritjes!
 
Dank u!

Ja dat dacht ik al, vandaar ook die rode gekozen! En de xenon zou 'm nog sneller maken volgens de verkoper.. Haha
 
Goedemiddag samen :W

Ik zal mijzelf even voorstellen in dit topic!

Ik ben Max, 20 jaar jong, en nu sinds een dik half jaar eigenaar van een gsx 600f.
Wonende in het Zuiden van het land, waar op dit moment helaas donkere wolken boven hangen.. Geen plezierritje vandaag dus.

Een foto van mijn soesje;
[afbeelding]

Remus uitlaat(licht gemodificeerd/gebeunt)
Xenon verlichting en led dagverlichting

Overigens zijn onder de soes een aantal olieplekjes te zien, probleem komt en gaat, en helaas zijn de 2 garages waar ik geweest ben blijkbaar niet handig genoeg om te ontdekken waar dit vandaan komt.. Jammer!

Suzuki rijdt overigens heerlijk, voor woon-werkverkeer en zeker ook voor de sportieve ritjes!

Schakelas meestal Maak het maar droog met remmenreiniger
 
Goeie dag,

Ik zal me ff voorstelen, ik ben Roy en sinds vorige week zaterdag de trotse bezitter van een gsx 600 F uit 89 en ik kon hem afgelopen vrijdag begrenst en al ophalen bij de motorzaak. Het is mijn 2e motor (de eerste is een yamaha diversion 600, maar die is momenteel in verbouwing :D) en ik ben er super blij mee. 39000 op teller en ik ben van plan er nog een heel zooi aan vast te plakken.

ffkes een fototje van mn nieuwe speeltje:
full


En meteen ff vraagje:
is er iemand die ervaring heeft met een garmin (zumo 210) beugel op zijn 600F? zo ja standaard beugel gebruiken of wat anders, sta op het punt zo'n ding te kopen.

De vriendelijke groeten,
:W
Roy
 
Goedemiddag samen :W

Ik zal mijzelf even voorstellen in dit topic!

Ik ben Max, 20 jaar jong, en nu sinds een dik half jaar eigenaar van een gsx 600f.
Wonende in het Zuiden van het land, waar op dit moment helaas donkere wolken boven hangen.. Geen plezierritje vandaag dus.

Een foto van mijn soesje;
[afbeelding]

Remus uitlaat(licht gemodificeerd/gebeunt)
Xenon verlichting en led dagverlichting

Overigens zijn onder de soes een aantal olieplekjes te zien, probleem komt en gaat, en helaas zijn de 2 garages waar ik geweest ben blijkbaar niet handig genoeg om te ontdekken waar dit vandaan komt.. Jammer!

Suzuki rijdt overigens heerlijk, voor woon-werkverkeer en zeker ook voor de sportieve ritjes!
welkom
zonder dat je motor gevallen is aan de foto te zien
 
Goeie dag,

Ik zal me ff voorstelen, ik ben Roy en sinds vorige week zaterdag de trotse bezitter van een gsx 600 F uit 89 en ik kon hem afgelopen vrijdag begrenst en al ophalen bij de motorzaak. Het is mijn 2e motor (de eerste is een yamaha diversion 600, maar die is momenteel in verbouwing :D) en ik ben er super blij mee. 39000 op teller en ik ben van plan er nog een heel zooi aan vast te plakken.

ffkes een fototje van mn nieuwe speeltje:
[afbeelding]

En meteen ff vraagje:
is er iemand die ervaring heeft met een garmin (zumo 210) beugel op zijn 600F? zo ja standaard beugel gebruiken of wat anders, sta op het punt zo'n ding te kopen.

De vriendelijke groeten,
:W
Roy
welkom
ziet er mooi uit ook je demper
 
welkom
zonder dat je motor gevallen is aan de foto te zien

Dankje:)

In mijn bezit is de motor inderdaad nog nooit gevallen. Wat vorige eigenaren ermee gedaan hebben zou ik niet weten, zitten wel een aantal plekjes op, maar lijken meer op lichte schaafplekjes van lomp gebruik langs een muur oid.

Maar het lekken is pas iets van de laatste paar weken..

Overigens heb ik schakelpedaal schoongemaakt, want rondom zat inderdaad redelijk wat olie aanslag.. Vreemd
 
Goeie dag,

Ik zal me ff voorstelen, ik ben Roy en sinds vorige week zaterdag de trotse bezitter van een gsx 600 F uit 89 en ik kon hem afgelopen vrijdag begrenst en al ophalen bij de motorzaak. Het is mijn 2e motor (de eerste is een yamaha diversion 600, maar die is momenteel in verbouwing :D) en ik ben er super blij mee. 39000 op teller en ik ben van plan er nog een heel zooi aan vast te plakken.

ffkes een fototje van mn nieuwe speeltje:
[afbeelding]

En meteen ff vraagje:
is er iemand die ervaring heeft met een garmin (zumo 210) beugel op zijn 600F? zo ja standaard beugel gebruiken of wat anders, sta op het punt zo'n ding te kopen.

De vriendelijke groeten,
:W
Roy

full

full

full


Zumo bevalt me nog steeds goed. :Y
 
mooie oplossing
ik ga voor mijn oude gps een tanktas aanschaffen met zo'n vakje bovenop.
Vervolgens onder het zadel zo'n 12V USB solderen en aansluiten met een kabeltje naar de gps.
 
mooie oplossing
ik ga voor mijn oude gps een tanktas aanschaffen met zo'n vakje bovenop.
Vervolgens onder het zadel zo'n 12V USB solderen en aansluiten met een kabeltje naar de gps.

Meh dat werkt niet.
Nav ligt dan plat wat funest is voor rijden met zon.

Wij hebben zo een waterdicht universeel hoesje wat je dus ook vlak op de tank bevestigd, dat werkte voor geen meter :P

Beter een RAM mount :)
 
Dankje:)

In mijn bezit is de motor inderdaad nog nooit gevallen. Wat vorige eigenaren ermee gedaan hebben zou ik niet weten, zitten wel een aantal plekjes op, maar lijken meer op lichte schaafplekjes van lomp gebruik langs een muur oid.

Maar het lekken is pas iets van de laatste paar weken..

Overigens heb ik schakelpedaal schoongemaakt, want rondom zat inderdaad redelijk wat olie aanslag.. Vreemd
ik bedoelt je foto ff recht zetten
 
Vond t al vreemd dat je die plekjes zou kunnen zien op de foto


:+


Helaas krijg ik die foto niet gedraaid met mn aaiFoon.. Excusez moi
 
De remklauwen zijn intusssen gereviseerd maar ik heb het gevoel dat de voorste nog een beetje olie verliezen.
Op onderstaand schema heb je nummer 8 ("rubber boots") en die zien er precies een beetje vochtig uit. Als ik de rubber boots wat opzij trek zie ik ook vet/olie? ...

Staan deze in verbinding met de remolie? Kan het dus remolie zijn die langs daar lekt?

Op de foto zie je "seperate the caliper and bracket by sliding them apart" maar dat zat precies vrij goed vast, moet je die zonder iets te lossen gewoon los kunnen schuiven?

full
 
En hoe draaien jullie trouwens de oliefilter los?
Die moet hier ook nog vervangen worden maar heb al even vlug gekeken en is blijkbaar niet erg toegankelijk tussen die uitlaatbochten.

Iemand tips/tricks of lukt het enkel met een oliefiltersleutel?
 
Dames, heren, jongens, meisjes en andere wezens,

Ik ben van plan zelf de voorvorkkeerringen van mijn gsx 600 f uit 1990 te vervangen. Hiervoor zal ik waarschijnlijk komend weekend een setje halen samen met wat keerringvet bij de lokale motorboer. Echter nu komt mijn vraag..............

Er zijn een aantal howto's op het motorforum, echter is dit bij de gsx 600 f nagenoeg hetzelfde of houd ik straks onderdelen over :P?

Daarnaast ben ik er niet helemaal over uit hoeveel olie erin moet en welke olie.

Groetjes en alvast bedankt allen!!!

Denkt stiekem aan een gsx 600 f tour met wat mede gsx 600/750 f rijders deze zomer. Iemand een idee of oren hiervoor?
 
Die rubber boots voor de vorenste remklauwen komen niet in contact met de remolie.
Het zijn gewoon de pinnen waarover de klauwen schuiven.
Ik heb er nieuw vet ingedaan en terug gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de info! Dan zal er waarschijnlijk wat remolie op gelekt zijn waardoor ze wat vochtig waren.
De remmen voelen in ieder geval goed aan...

Jou zelfgemaakte sleutel ziet er in ieder geval goed uit!!
Denk dat ik zo'n kettingding van iemand kan gebruiken, zal eens zien hoever ik daar al mee raak.
Het probleem is vooral de ruimte tussen de uitlaatbochten denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan