Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dames, heren, jongens, meisjes en andere wezens,

Ik ben van plan zelf de voorvorkkeerringen van mijn gsx 600 f uit 1990 te vervangen. Hiervoor zal ik waarschijnlijk komend weekend een setje halen samen met wat keerringvet bij de lokale motorboer. Echter nu komt mijn vraag..............

Er zijn een aantal howto's op het motorforum, echter is dit bij de gsx 600 f nagenoeg hetzelfde of houd ik straks onderdelen over :P?

Daarnaast ben ik er niet helemaal over uit hoeveel olie erin moet en welke olie.

Groetjes en alvast bedankt allen!!!

Denkt stiekem aan een gsx 600 f tour met wat mede gsx 600/750 f rijders deze zomer. Iemand een idee of oren hiervoor?

Voor oliefilters etc heb je toch een speciaal stuk gereedschap, gewoon een stuk ketting met aan het eind een haakje en aan het andere eind een handvat. Tenminste dat ligt bij ons in de garage voor dat soort ongein :9 , en het ziet er niet echt uit als een duur stuk gereedschap...
En ehh een tour, lijkt me leuk. Ik zal dan van de partij proberen te zijn 8-)
 
zo ff opgetilt ram bal

Foto-7YCZ6H8M.jpg
 
Laatst bewerkt:
yep,

zo'n kettingding, daar ga ik het inderdaad mee proberen.

Voor oliefilters etc heb je toch een speciaal stuk gereedschap, gewoon een stuk ketting met aan het eind een haakje en aan het andere eind een handvat. Tenminste dat ligt bij ons in de garage voor dat soort ongein :9 , en het ziet er niet echt uit als een duur stuk gereedschap...
En ehh een tour, lijkt me leuk. Ik zal dan van de partij proberen te zijn 8-)
 
Voor oliefilters etc heb je toch een speciaal stuk gereedschap, gewoon een stuk ketting met aan het eind een haakje en aan het andere eind een handvat. Tenminste dat ligt bij ons in de garage voor dat soort ongein :9 , en het ziet er niet echt uit als een duur stuk gereedschap...
En ehh een tour, lijkt me leuk. Ik zal dan van de partij proberen te zijn 8-)


Uhm, heren

Oliefilter lukt wel :+ daarom gaat de vraag ook over voorvorkkeerringen. Die van mij lekken namelijk en ik wil wel kunnen remmen als de voorvorkvloeistof op mijn remschijven terrecht komt :+
 
@bb1250

Nou kijk eens aan! Dank u vriendelijk!
Dat gaat waarschijnlijk ook beter sturen zo! :-) haha

Btw, ik ben ook wel in voor een tourritje, mocht 't niet te ver weg zijn!
 
Dag allen,

Even een korte vraag.
Zijn de uitlaten van een GSX 600-F en GSX 750-F identiek?
De vraag achter de vraag is namelijk dat ik een uitlaat van een kennis kan overnemen die op dit moment op zijn GSX 600-F bevestigd zit en ik rij, je raadt het al, een GSX 750-F.

Alvast bedankt.
 
Nu nog geen recente foto, op mijn motorstek profiel staan wel wat foto's. Kan wel vertellen wat er allemaal mee is :/
- km stand 75000, zo uit mijn hoofd
- kmteller kabel is een weekje ervoor kapot gegaan
- kleppen moeten versteld worden
- 1 voorvork kering is lek
- carbs moeten schoongemaakt en afgesteld worden
- olie lek bij voetpakking cilinder 4 en misschien ook 3
- ketting en kettingwielen moeten vervangen worden
- achterband is op
- achter remblokjes op
- zijkappen hebben beide een scheur van 10-20cm
- topkuip scheur van 3cm
- zwart kuipruitje heeft ook een scheur van een schroef naar zijkant
- accu heeft mij nog nooit in de steek gelaten, maar ik reed er dagelijks 50km op. Staat nu bijna een maand stil, weet niet of ze meteen start.
- hoever ik weet is de soes 2x omgevallen uit stilstand en ik ben er 1x mee gevallen. Stoplicht werd groen, afslaan, een N-weg opgaan, snachts gevroren, 5-10kmp/u voorwiel weggegleden. Helaas aan de uitlaat kant. Meest lage punt van demper heeft lichte schuifschade van 1 bij 3 cm
- knipper links achter kapot, niet het lampje.
- voorband is 6000km oud
- voor remklauwen zijn 2000km geleden gereviseerd, nieuwe remblokjes en remvloeistof.
- olie en oliefilter ook 2000km geleden vervangen, olie werd regelmatig bijgevuld.
- koppelingskabel 9000km geleden vervangen

Verder kan ik niets bedenken, maar ik denk dat je wel een vrij duidelijk beeld hebt. Ohja, de soes heeft een serieus schoonmaak beurtje nodig.

Niemand interesse?
 
Dag allen,

Even een korte vraag.
Zijn de uitlaten van een GSX 600-F en GSX 750-F identiek?
De vraag achter de vraag is namelijk dat ik een uitlaat van een kennis kan overnemen die op dit moment op zijn GSX 600-F bevestigd zit en ik rij, je raadt het al, een GSX 750-F.

Alvast bedankt.
Welkom :W

Heb geen idee van welk jaar de uwe is. Maar bij de modellen vanaf '98 is het zo dat de einddemper uitwisselbaar is. De uitlaatcollector niet.

Bij de oudere modellen weet ik het niet hoe het zit. Wel weet ik dat bij die de 750 een dubbele uitlaat heeft (één aan elke kant dus), maar weet niet of dat ook zo is bij de 600.
 
Dames, heren, jongens, meisjes en andere wezens,

Ik ben van plan zelf de voorvorkkeerringen van mijn gsx 600 f uit 1990 te vervangen. Hiervoor zal ik waarschijnlijk komend weekend een setje halen samen met wat keerringvet bij de lokale motorboer. Echter nu komt mijn vraag..............

Er zijn een aantal howto's op het motorforum, echter is dit bij de gsx 600 f nagenoeg hetzelfde of houd ik straks onderdelen over :P?

Daarnaast ben ik er niet helemaal over uit hoeveel olie erin moet en welke olie.

Groetjes en alvast bedankt allen!!!

Denkt stiekem aan een gsx 600 f tour met wat mede gsx 600/750 f rijders deze zomer. Iemand een idee of oren hiervoor?

Niemand ??? (doelt op de keerringen) voor een eventuele tour is al lichte belangstelling geloof ik :)
 
1100F eigenaren zouden echt even bij mijn gsx1100f topic moeten kijken. Ik heb heel veel mooie onderdelen voor heel weinig.

Ik vind dit zonde om weg te gooien

Ik sta ook op marktplaats
 
Ik kwam vandaag terug van mijn werk en deed even een allround check en kwam erachter dat mn kettingspatbord gewoon los zat en op mn ketting lag. Geen idee hoe lang het al los zit, zijn wel een paar sporen van slijtage te zien, maar het is niet super erg. Gelukkig dat er niks ergs gebeurd is!

Nu mijn vraag; hoe zet ik die weer vast zonder dat ze loskomen? Moer + bout trilt los vermoed ik?
 
Ik kwam vandaag terug van mijn werk en deed even een allround check en kwam erachter dat mn kettingspatbord gewoon los zat en op mn ketting lag. Geen idee hoe lang het al los zit, zijn wel een paar sporen van slijtage te zien, maar het is niet super erg. Gelukkig dat er niks ergs gebeurd is!

Nu mijn vraag; hoe zet ik die weer vast zonder dat ze loskomen? Moer + bout trilt los vermoed ik?


een druppeltje lock tight (seconde lijm) tussen de bout en draad of moer. Of anders wat minder permanent, een nylonmoertje gebruiken of een veerringetje er tussen doen. Alle 3 kan je volgens mij bij de bouwmarkt krijgen :9
 
Goodmorning ladies and gentlemen!

Ik heb zoals altijd weer een kleine vraag en aldoende leer ik :). Heb tot nu toe veel aan het motor forum gehad!!!

Hoeveel olie en welke olie gaat er (het beste) in de voorvork van een GSX 600 F uit 1990?


p.s. ik hoop dat het weer de komende week wat gaat verbeteren, dit is gewoon huilen!

Groetjess!!!
 
Goodmorning ladies and gentlemen!

Ik heb zoals altijd weer een kleine vraag en aldoende leer ik :). Heb tot nu toe veel aan het motor forum gehad!!!

Hoeveel olie en welke olie gaat er (het beste) in de voorvork van een GSX 600 F uit 1990?


p.s. ik hoop dat het weer de komende week wat gaat verbeteren, dit is gewoon huilen!

Groetjess!!!

http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX600F-numbers.shtml

In deze link staat gigantisch veel handigs voor de gsx jes ook hoeveel en welke olie in de voorvork :Y
Misschien ook handig onder het kopje handige sites :]
 
http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX600F-numbers.shtml

In deze link staat gigantisch veel handigs voor de gsx jes ook hoeveel en welke olie in de voorvork :Y
Misschien ook handig onder het kopje handige sites :]

Ps kijk ff naar het jaar en type, onderaan staat een lijstje met andere modellen als de 600 f uit 89
 
en bij www.japparts.nl kun je handig spullen bestellen :) Ook op model ..erg handige site


Ben alleen die motorfiches site kwijtgeraakt heeft iemand die link nog..


o w8 die staat in mn 2e oldskool GSXR topic ergens
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan