Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal mooi weer rijders? Pff Nou nou...



Overigens gebruik ik de motor zelf voor alles, of het moet op dat moment onpraktisch zijn.
Daarnaast zal het mij een rotzorg zijn of iemand nu alleen met mooi weer rijdt, of net zoals mij ook door de regen. Ik hecht er niet echt een waarde of status aan... Anderen helaas wel!
 
Ik ben tegenwoordig ook een mooi weer rijder.

Voorheen reed ik zomer en winter door, zelfs nog wel eens in de sneeuw gereden (je moet toch naar huis als het begint te sneeuwen). Maar tegenwoordig kan dat niet meer.
Ik heb een dochter die ik vaak weg moet brengen / op moeten halen voor / na mijn werk. Aangezien ze nog te klein is voor op de motor is dat geen optie.

Verder is de auto sneller(ik heb geen last van files). Hoef me niet om te kleden voor ik opstap en als ik afstap, 's middags op het werk nog een keer hetzelfde ritueel. Om de motor uit de schuur te krijgen en s middags er weer in, is nogal een werk bij mij (gemeentes maken de stegen in woonwijken altijd te smal).

Dus ja, ik ben een mooi-weer rijder. Ik rijd eigenlijk alleen nog recreatief ivm bovengenoemde, en met slecht weer ga ik niet voor m'n plezier op de motort zitten.
 
Ik ben ook een mooi - weer rijder, in mijn geval is het zo dat benzine verbranden zoiezo een grote hobby van me is ( zo wel binnen als buiten een motorblok cx)
En dan is het nou eenmaal zo dat een auto in geval van regen of sneeuw ofzeu leuker speelgoed is. Om nog maar te zwijgen van het praktische deel....
 
Beste mensen, ik heb even een vraagje wat betreft de motorblokken van de gsx600f,

Ikzelf heb een bandit 600 uit 1999, ik wou vandaag de kleppen stellen nu blijkt deze shims te hebben, met andere woorden het is geen origineel bandit blok die hebben stelschroefjes...

Het nummer van mijn blok is n705-151849, heeft een van jullie een idee of dit inderdaad een blok van een gsx600f tot 1997 is? dit vertellen diverse sites maar ik weet het nog niet 100%..

Alvast hartelijk bedankt!
 
Zondag na 8000km de olie ververst. Had het veel eerder moeten doen, de trillingen die boven de 6000rpm kwamen zijn verdwenen, en de fiets rijd veel lekkerder!

Nu heb ik nog wel een vraag, is het logisch dat vooraan de remvloeistofpeil na 8000km al flink gezakt is? Toen ik 'm kocht zat hij helemaal vol. Kan dit een lekkage zijn? Ik rem wel stevig... Vind hem ook vrij sponzig remmen, ter vergelijking met rijles motor en een cb250 van een vriend... Zou dit onder garantie vallen? Anders ga ik eens langs de dealer, ook voor mijn slappe voorvering.
 
Check je blokken eens, misschien zijn die versleten.

Over remmen gesproken, ik heb laatst voor de blokken vervangen.
Daarbij ook even het systeem ontlucht door middel van een compressor (vacuum trekken).
Maar alsnog kan ik met mijn remhendel tegen de gashendel aankomen, zelfs al staat de hendel op 1.

Nu kan er natuurlijk nog lucht inzitten, maar dat zal dan voornamelijk in de verdeler zitten.
Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik nog wel een vraag, is het logisch dat vooraan de remvloeistofpeil na 8000km al flink gezakt is? Toen ik 'm kocht zat hij helemaal vol. Kan dit een lekkage zijn? Ik rem wel stevig... Vind hem ook vrij sponzig remmen, ter vergelijking met rijles motor en een cb250 van een vriend...
Check je blokken eens, misschien zijn die versleten.

Over remmen gesproken, ik heb laatst voor de blokken vervangen.
Daarbij ook even het systeem ontlucht door middel van een compressor (vacuum trekken).
Maar alsnog kan ik met mijn remhendel tegen de gashendel aankomen, zelfs al staat de hendel op 1.

Nu kan er natuurlijk nog lucht inzitten, maar dat zal dan voornamelijk in de verdeler zitten.
Iemand een idee?
Blijkt dus een gekend probleempje te zijn bij deze GSXF'jes.
Ben zelf ook eens stevige remmer, en bij elke grote beurt (10.000km) verving ik mijn blokken vooraan ook al, omdat ze dan bijna op waren. één keer zelfs de 10.000 niet gehaald.
Dus wellicht zijn je blokken idd op, gezien het feit dat je remvloeistog op minimum staat.

Dat sponzig remmen had ik ook, zelfs na meerdere malen goed ontluchten. Ook op '1', en remhendel met weinig moeite tot tegen de gashandel. Het remmen zelf ging wel zeer goed, je moest er gewoon mee leren omgaan.
Toen ik ermee op circuit Zandvoort ben gaan rijden, gavan ze mij bij de keuring daar een opmerking van, en zeiden dat ze zo normaal niet de baan opmogen. Gelukkig mocht ik wel, en de remmen deden het ook op het circuit heel goed.

Edit: Oliewissel is bij deze Suzuki's om de 6.000km.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja wil het nog een keer laten checken bij onze dealer.
Maar als ik met 30 de voorrem vol in knijp dan doe ik ook wel een stoppie.

Ga sowieso bij de volgende beurt het volledige remsysteem aanpakken.
Wil de remleidingen vervangen voor stalen, hoef ik daar nooit meer naar om te kijken.
 
Ja wil het nog een keer laten checken bij onze dealer.
Maar als ik met 30 de voorrem vol in knijp dan doe ik ook wel een stoppie.

Ga sowieso bij de volgende beurt het volledige remsysteem aanpakken.
Wil de remleidingen vervangen voor stalen, hoef ik daar nooit meer naar om te kijken.
Wil de remleidingen vervangen voor stalen, hoef ik daar nooit meer naar om te kijken.ooo staal of rubber je moet altijd blijven kijken
 
Blijf toch maar serieus kijken naar alles wat met je remmen te maken heeft. kunnen afremmen en stoppen is namelijk best belangrijk.

Of je moet houden van een beetje spanning in je leven. dat kan natuurlijk ook. :+
Remmen je bedoelt gewoon een anker mee op zak ;)

Overigens ik kan be amen dat een Fje uit 94 goede voor remmen hebben ;)
Iets met Frontflip tijdens filerijden met 30km/h tegen een auto, Fje TL.
 
Dat geloof ik best ja, met deze stale remleidingen, rem ik m ook op zn voorwiel. En dat is nog met normale blokken/klauwen/schijven enzo
 
Ja wil het nog een keer laten checken bij onze dealer.
Maar als ik met 30 de voorrem vol in knijp dan doe ik ook wel een stoppie.

Ga sowieso bij de volgende beurt het volledige remsysteem aanpakken.
Wil de remleidingen vervangen voor stalen, hoef ik daar nooit meer naar om te kijken.


Bij GSXFén moet je idd de remleidingen vv door stalen dan heb je dat veel minder.
Maar ook nieuwe olie en remblokken erin.

Ik diverse GSXfén gehad en die remleidingen zijn gewoon uien...ze zijn in veel gevallen gewoon op ..pak je voorremleiding maar eens beet en knijp heel hard in je voorrem...en als ze toch op zijn gelijk stalen leidingen.
 
Laatst bewerkt:
Ja merkte vandaag weer dat voor de ene remschijf warmer is als de andere.
En daarnaast is de achterrem kokend terwijl ik die amper heb gebruikt.

Maar ik rijd morgen even langs onze lokale dealer om het even na te laten kijken voor de zekerheid.
Remmen zijn toch wel een tikje belangrijk :+
 
Ja merkte vandaag weer dat voor de ene remschijf warmer is als de andere.
En daarnaast is de achterrem kokend terwijl ik die amper heb gebruikt.

Maar ik rijd morgen even langs onze lokale dealer om het even na te laten kijken voor de zekerheid.
Remmen zijn toch wel een tikje belangrijk :+
ik denk cupjes schoonmaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan