Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is 3L genoeg voor de Kwaak? Of had u nog één liter over van een vorige bestelling?
_O-

De 1-2-3 Techno! Is voor de Soes, en daar heb ik inderdaad nog 1,5 liter van in de schuur. ;)

Net nog even het Ram-mount bolletje op het stuur gemonteerd.
Dat wordt weer rijden morgen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 190 kilometer gereden en er ging net geen acht liter in de tank.
Dat is ergens in de 1:24. _O-





Na de rit verse olie en een nieuw filter gemonteerd.
Klaar voor de volgende rit. :9 (kan nu wel even duren geloof ik)
 
Vandaag 190 kilometer gereden en er ging net geen acht liter in de tank.
Dat is ergens in de 1:24. _O-

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/2014-01-12145345.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/2014-01-12135959.jpg"]afbeelding~][/URL]

Na de rit verse olie en een nieuw filter gemonteerd.
Klaar voor de volgende rit. :9 (kan nu wel even duren geloof ik)
Ge moet het mij niet vertellen, ik weet het maar al te goed :Y

Zelfs met licht sportief rijden haalt ie met gemak 1:20 ... alleen op 't circuit haalde die dat niet ... maar dat is wel normaal denk ik :P

Edit: prachtig, die tweede foto *D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ge moet het mij niet vertellen, ik weet het maar al te goed :Y

Zelfs met licht sportief rijden haalt ie met gemak 1:20 ... alleen op 't circuit haalde die dat niet ... maar dat is wel normaal denk ik :P
Hij rijdt lekker man, kan niet geloven dat er mensen voor langere tijd niet rijden. }) ;)

Op het circuit is het ongeveer vijftien liter per uur. :Y
De Kawa doet zelfs op de openbare weg 1:12 O-)
Edit: prachtig, die tweede foto *D
GSM piccie, mis mijn laptop met de Photoshop voor een beetje kleur, contrast en scherpte.
De lader is gisteren kapot gegaan.

Maar het was wel een verrassing dit natuurgebied aan de rand van Sweet Lake City. :}
Binnenkort met de kleine maar eens ter plaatse kijken/wandelen in Zoetermeer..
 
Hij rijdt lekker man, kan niet geloven dat er mensen voor langere tijd niet rijden. }) ;)

Op het circuit is het ongeveer vijftien liter per uur. :Y
De Kawa doet zelfs op de openbare weg 1:12 O-)GSM piccie, mis mijn laptop met de Photoshop voor een beetje kleur, contrast en scherpte.
De lader is gisteren kapot gegaan.

Maar het was wel een verrassing dit natuurgebied aan de rand van Sweet Lake City. :}
Binnenkort met de kleine maar eens ter plaatse kijken/wandelen in Zoetermeer..
Aha, ik wist niet dat men op 't circuit in liter per uur rekende ... ben dat alleen gewoon bij vliegtuigen :P

Foto met GSM? Is best mooi zonder hem na te bewerken hoor ... Oké, een professional zal misschien begin zeuren over (on)scherpte, maar ik ben daar minder kritisch in, is gewoon een piccie dat je op 't moment kan maken, en een beeld geeft van je belevenis die dag, en dan kijk ik naar het "totaalplaatje" ;)
 
Aha, ik wist niet dat men op 't circuit in liter per uur rekende ... ben dat alleen gewoon bij vliegtuigen :P
Dat is wel handig hoor, de organisatie had al eens de sessie zonder overleg verlengt met tien minuten. En ik start met zo weinig mogelijk peut in de tank, vier tot zeven liter.
Resultaat.. WB met een sputterende ZX-10R voor de Audi-S en uiteindelijk aan de binnenkant van Bos Uit tegen de vangrail geparkeerd.(er zit leuk ongedierte achter de vangrail :+ )
Daarna waren er ook nog eens twee valpartijen van derden, ze waren te moe..

De organisatie zal dit nu niet meer spontaan doen. _O-
Foto met GSM? Is best mooi zonder hem na te bewerken hoor ... Oké, een professional zal misschien begin zeuren over (on)scherpte, maar ik ben daar minder kritisch in, is gewoon een piccie dat je op 't moment kan maken, en een beeld geeft van je belevenis die dag, en dan kijk ik naar het "totaalplaatje" ;)
Klopt en begrijp ik :} , maar ja de GSX-F kan nog zoveel mooier uitkomen. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt en begrijp ik :} , maar ja de GSX-F kan nog zoveel mooier uitkomen. :+ :+
Nee, de GSXF staat goed gepositioneerd op de foto, niet te groot, zo overheerst hij het beeld niet, en maakt er een mooi totaalplaatje van.

... alleen jammer van die auto die er bij op staat ... effe weg shoppen :P
 
Een F mag best overheersen. }) })

[afbeelding]
Hangt af van de intentie van de foto ... als het gaat om de motor, natuurlijk mag die dan overheersen ;)

Maar als je een beeld van de omgeving wil, mag je GSXF niet overheersen (eender welke andere motor dus ook niet natuurlijk ;) )

Zet je de GSXF bij andere motoren, dan MOET die overheersen, ik vind hem nog steeds een super degelijke en aangename motor :Y En bij de Suzuki dealer zeggen ze dat ook, de GSXF'en zijn de beste motoren die ze tot hier toe gemaakt hebben bij Suzuki, alleen jammer dat ie onder gewaardeerd is :/ Toen ik ze daar vertelde dat de mijne 100.000km heeft, zei ie doodleuk, "die kan gerust nog is rond."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mede GXF'ers. Ik denk dat ik hier het beste terecht kan met mijn vraag.

Ik ben begonnen aan de grote winteronderhoudsbeurt (GSX600F, bj. '97) en wil mijn voorvorkolie vervangen. Eerst de voorpoten van de bijgekochte sloper maar eens gedemonteerd om te zien hoe deze in elkaar steekt (met het plaatje van het WPHB erbij). Blijkt er een volledig andere veer in te zitten:
een progressieve veer van 458 x Ø35mm met 30 windingen Ø5,2mm. De bijbehorende bus is, gezien de scheve kopzijde, zelf gezaagd op bijna 90mm. Veer zou volgens het boek kunnen zijn van een 86'er GSX-R1100.

De eigen voorvork is voorzien van lineaire (!!) veren van 303 x Ø35mm met 24 windingen Ø4,5mm en een bus van 200mm. Verder valt op dat in beide gevallen de buitenste vorkbuizen nummer S254-R of L dragen voor respectievelijke rechts of links. Bij de eerstgenoemde staat er een toevoeging SA-1 op de rechter en SA-2 op de linker. Bij de laatstgenoemde zijn beide SA-3 genummerd.

Nu lees ik dat er nogal eens wat geprobeerd of uitgewisseld wordt maar het is nu wel erg lastig om de hoeveelheid olie of niveau te bepalen omdat ik niet zeker ben welke versie uit het boek er bij hoort. Bij mijn huidige vork heb ik een niveau van resp 104 en 111mm gemeten. Uiteraard hing er nog aan de verwijderde veer en binnenstang.

Hoe krap steekt de hoeveelheid olie? Gezien de gemeten waardes lijkt de standaard waarde van 100mm niet onwaarschijnlijk. Of wordt dit bepaald door de behuizing en dus altijd gelijk, onafhankelijk van de veer?

Het zou mooi zijn als iemand me duidelijkheid kon verschaffen. Anders wordt het een trial en error verhaal en zie ik niet echt zitten. Alvast dank voor je reactie.
 
Goededag iedereen

Hierbij even bericht van een Nieuwe GSX 750 F (1995) rijder
Sinds december in bezit van mijn rijbewijs en nu paar keer gereden ongeveer 350 km
Na even wat onderhoud gedaan te hebben omdat die vanaf januari tot december 2013 stil gestaan heeft
Gaskabel zat vast en 1 van de 4 gasveren ging niet goed terug
gelijk de olie en oliefilter laten vervangen hierna rijd die helemaal goed

Hieronder even wat foto;s van mij en me aanwinst
Foto550-A6I83QSK.jpg


Foto550-WAD66APD.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Rien63 en Undertaker1988: Welkom op MF, en op het GSXF topic *O*

@ Rien63: Heb zelf ooit eens mijn vorkolie vervangen, naar aanleiding van de oliekeerringen te moeten vervangen. Door een door mij gemaakte fout één van de inwendige glijlagers kapot gekregen, en die dan ook maar zorgvuldig vervangen. Is een leuk werkje, en de wegligging erna was weer als nieuw.

Maar als ik je verhaal goed begrijp, de vork (zowel in- als uitwendig) van je donorfiets is niet een originele van een GSXF? Je originele veren vervangen door progressieve kan, zolang ze maar passend zijn voor je model/bouwjaar. Wat betreft de olie, afhankelijk van de vervangveer kan het zijn dat je iets meer of minder olie nodig hebt, het komt erop neer dat het niveau dat je meet correct moet zijn, ivm met de demping. Ik weet niet van buiten hoeveel die is, en waar ik destijds dat gegeven heb gevonden toen ik mijn vorkpoten gereviseerd heb, maar die 104mm klinkt mij bekend ...

Weet niet of dit zo een beetje de uitleg is die je verwachte ... en anders laat je het maar weten, er zijn er hier die er meer kennis van hebben dan ik ;)

@ Undertaker1988: proficiat met je RBW en je nieuwe aanwinst. Een GSXF staat gewoon garant voor rijplezier :] ... en btw: mooie jas *D (voor diegenen die geen probleem hebben met fluogeel, zoals ik, wil ook eentje in die aard)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mede GXF'ers. Ik denk dat ik hier het beste terecht kan met mijn vraag.

Ik ben begonnen aan de grote winteronderhoudsbeurt (GSX600F, bj. '97) en wil mijn voorvorkolie vervangen. Eerst de voorpoten van de bijgekochte sloper maar eens gedemonteerd om te zien hoe deze in elkaar steekt (met het plaatje van het WPHB erbij). Blijkt er een volledig andere veer in te zitten:
een progressieve veer van 458 x Ø35mm met 30 windingen Ø5,2mm. De bijbehorende bus is, gezien de scheve kopzijde, zelf gezaagd op bijna 90mm. Veer zou volgens het boek kunnen zijn van een 86'er GSX-R1100.

De eigen voorvork is voorzien van lineaire (!!) veren van 303 x Ø35mm met 24 windingen Ø4,5mm en een bus van 200mm. Verder valt op dat in beide gevallen de buitenste vorkbuizen nummer S254-R of L dragen voor respectievelijke rechts of links. Bij de eerstgenoemde staat er een toevoeging SA-1 op de rechter en SA-2 op de linker. Bij de laatstgenoemde zijn beide SA-3 genummerd.

Nu lees ik dat er nogal eens wat geprobeerd of uitgewisseld wordt maar het is nu wel erg lastig om de hoeveelheid olie of niveau te bepalen omdat ik niet zeker ben welke versie uit het boek er bij hoort. Bij mijn huidige vork heb ik een niveau van resp 104 en 111mm gemeten. Uiteraard hing er nog aan de verwijderde veer en binnenstang.

Hoe krap steekt de hoeveelheid olie? Gezien de gemeten waardes lijkt de standaard waarde van 100mm niet onwaarschijnlijk. Of wordt dit bepaald door de behuizing en dus altijd gelijk, onafhankelijk van de veer?

Het zou mooi zijn als iemand me duidelijkheid kon verschaffen. Anders wordt het een trial en error verhaal en zie ik niet echt zitten. Alvast dank voor je reactie.

Geen idee. Ik rijd dat ding alleen maar.

Start anders een een nieuw draadje in techniek. IK denk dat je dan zo geholpen bent.

In ieder geval welkom hier op het forum en in dit draadje. :Y
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie.

Blijkbaar is het minder gangbaar. Ik dacht dat er veel hobbyisten/knutselaars waren die experimenteerden met vering.
Kern is dat ik nu niet weet hoeveel olie ik nodig heb bij een afwijkende veer en had gehoopt dat daar een regeltje voor was.

Ik post wel even bij techniek.
Mocht er alsnog iemand zijn die wat weet .... dan houd ik me alsnog aanbevolen.

En als er iemand onderdelen zoekt: Ik heb een '89 er gesloopt voor 4 in 1, ketting set en nog wat componenten. Het merendeel (behalve remschijven) is bruikbaar en ligt nu voor reserve maar als ik iemand kan helpen is dat ook een optie. Hoeft zeker niet de wereld te kosten. Frame (met geschorst kenteken) en blok/versnellingsbak zijn ook nog aanwezig.
 
Dank voor jullie reactie.

Blijkbaar is het minder gangbaar. Ik dacht dat er veel hobbyisten/knutselaars waren die experimenteerden met vering.
Kern is dat ik nu niet weet hoeveel olie ik nodig heb bij een afwijkende veer en had gehoopt dat daar een regeltje voor was.

Ik post wel even bij techniek.
Mocht er alsnog iemand zijn die wat weet .... dan houd ik me alsnog aanbevolen.
Als je meer wist van de herkomst en eigenschappen van de veer..
Wilbers/HK suspension geven gewoon 150 mm luchtkamer op.

Vroeger was er een mooie PDF op het internet van WP.
Daar stonden ook de originele en vervangingswaarden bij..

Ik meen dat een volledige progressieve veer minder olie nodig had dan een lineaire i.c.m. bussen.

En doe een O-ring of tierib om je voorvork en ga lekker rijden, testen of je de veerweg helemaal benut nadat je voldoende vertrouwen hebt opgebouwd door heel hard te remmen.
Controleer daarna hoeveel veerweg je gebruikt, als je vork vaak doorslaat 25 ml erbij per poot en opnieuw beginnen met de proefrit.
Teveel olie is zeker ook niet goed, dan slaat je demping te snel dicht, merk je ook met onvoldoende inveren met remmen en onderstuur in de bochten.
Dan tel je hard remmen + hobbels in het wegdek = tankslapper.

Andersom kan je ook iets olie eruit halen om meer veerweg te benutten, het voorwiel beter de hobbels in het wegdek te laten volgen.
Zeker als je een lichtgewicht bent..
 
Laatst bewerkt:
Ik had iets op Marktplaats gezien, dus een goede reden om eind van de dag nog een blokje om te rijden. De zon brak om half vier ook ineens door.. :]

Fje wilde nu echter niet starten, geen teken van leven.
Vorige week was het nog het tweede ritje en derde startpoging. :?
Even een tierib om het koppelingshandel en een poefje remmenreiniger in het luchtfilterhuis.
Liep gelijk als een trein, de eerste tiende van een seconde.

Ter plaatse ging de koop niet door, maar heb wel weer een lekker ritje gemaakt. :]

En met de F even aankijken, niet zo'n zin om de stationair of choke sproeiers door te blazen. :')
 
Laatst bewerkt:
Dank je Worldbeater,

De tip met een markering op de vork is wel een goede om te zien hoever de veerweg wordt benut.
Ja, het zou makkelijker zijn wanneer de veren traceerbaar waren. Er staat echter geen nummer of ander herkenningsteken op. Fabrikanten geven dan weer geen afmetingen op. Bij lineaire veren hooguit de veerconstante.

Ik heb met de bestaande voorvork wel een uitgangspositie die het redelijk zou moeten doen. Vandaar uit maar proberen.
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een site met 'styling-parts' voor mijn 98'er...
Wil bijvoorbeeld de knipperlichten voor vervangen voor witte maar kan enkel op ebay gruwelijk dure vinden...
iemand tips?
 
Daar staat wel een leuk goedkoop setje spiegels op!
NVM: hoewel er spiegels staat, is het (logischerwijs, het was te mooi om waar te zijn) 1 spiegel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan