Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
gratis op te halen voor gsxf 600/750 bj 2003 en later

smoke achterlicht
led verlichting voor achter met weerstand
rubber voor tussen je tank en kuip (weg)
boutjes voor kuipwerk (weg)
kenteken verlichting
knipper voor
knippers achter

www.mijnalbum.nl/Album=QZX3QYXR#Q3GWTANF

alles weg
 
Laatst bewerkt:
@ worldbeater: 5 W 40 is dus idd dunner, maar als ik het mij nog goed herinner (automechanica gestudeerd, een eeuwigheid geleden :+ ), is die 5 de dikte op temperatuur, en die 40 bij koud start.
Tja ik heb drie jaar Frans gestudeerd, maar praat mij er ook niet van. :+

full


5W of 10W is de dikte van de basisolie waar additieven aan toegevoegd worden die voorkomen dat de olie op temperatuur te dun wordt.

Bij het opstarten van de GSX-F na enkele jaren eerst de oude meuk uit het carter eruit laten lopen, toen met wat restjes verse olie weer afgevuld. De eigenlijk beurt kwam wel later.



De 10W40 ging koud enorm traag door het kleine gat van de trechter, de 5W40 vloog er doorheen.
Wat een verschil! Niet verwacht. ;)
In de zomer wordt de olie in principe te dun.
Daarom gooi ik in de circuitbike 10W50 volsyntheet. :)
Die rijdt alleen van eind april tot begin september. -O-
Je zal sneller met olie verbruik te maken krijgen. Ook geen probleem als je het regelmatig opvolgd. Al denk ik dat het verbruik gering zal zijn, de GSXF blokken zijn "de Duitsers" onder de motoren (zelfs betrouwbaarder dan de meeste BMW motoren ...), en die kunnen wel wat verdragen.
Kogelvrij zeggen ze ook wel eens van die SACS motoren. :9

Maar mijn eerste GSX-F van 1991 in 1993 luste een aardige slok. :?
Dus ik had hier ook wel wat verwacht, maar minder is altijd beter. :}
 
Laatst bewerkt:
Welke olie gebruiken jullie voor de gsxf? Weet niet wanneer de laatste refresh is geweest dus voor de zekerheid binnenkort ff doen.
Worldbeater, zag dat jij gewoon cheapass action olie gebruikt en 5w40? mijn manual zegt 10w40?
Gaat trouwens om het oudere type gsxf 600 ''91.

Ik gebruik al jaren de Castrol Power RS en dit jaar hier gekocht:
http://www.oliehandel.nl/castrol-/castrol-power-rs-4t-10w40?parent=78166

Had wel nog vorkolie en kettingspray nodig dus kwam boven € 50,- dus dan is het ook nog zonder verzendkosten.
 
gratis op te halen voor gsxf 600/750 bj 2003 en later

smoke achterlicht
led verlichting voor achter met weerstand
rubber voor tussen je tank en kuip
boutjes voor kuipwerk
kenteken verlichting
knipper voor
knippers achter

www.mijnalbum.nl/Album=QZX3QYXR#Q3GWTANF

Boutjes en rubber binnen gekregen, bedankt! *O*
 
Btw: aan de gebruikers van de Castrol olieën ... is dat rood-kleurige olie?

Ik herinner mij dat ik ooit eens een oliewissel deed aan mijn eerste GSXF, en bij het beginnen ingieten van de nieuwe olie zie ik dat ie echt rood van kleur was, ik trek plots terug, omdat het eerste wat door mijn gedacht schoot was; "shit, ik heb verkeerde olie mee, dit is servo-olie!", maar na alles grondig nagekeken te hebben, was het wel degelijk de juiste (was wel 10W40). Ik kan me ook herinneren dat ik ook ooit eens Castrol gebruikt heb, maar weet niet meer of het die was dat rood was van kleur.
 
Geloof het wel, moet nog afvullen, mijn Procycle tot vorig jaar :( in ieder geval ook.. ene keer rijden en het is weg. :') Motul is vaak groen.. kleurstofje.
 
Geloof het wel, moet nog afvullen, mijn Procycle tot vorig jaar :( in ieder geval ook.. ene keer rijden en het is weg. :') Motul is vaak groen.. kleurstofje.
Ja, dat het om een kleurstof ging dacht ik wel ... is wellicht maar om de klant het idee te geven dat het toch wel wat speciaals heeft? Zie zelf anders geen nut in die kleurstof, buiten dat het een soort van herkenbaarheid geeft aan het merk van de olie.

Maar ik had dat dus niet verwacht, en omdat servo-olie wel van nature rood(achtig) is ... kan je je mijn verwardheid wellicht inbeelden toen ik dat zag :P
 
Maar ik had dat dus niet verwacht, en omdat servo-olie wel van nature rood(achtig) is ... kan je je mijn verwardheid wellicht inbeelden toen ik dat zag :P
Ja dat begrijp ik volkomen. Naaimachine olie ook wel eens gezien, maar ook transparant.

Bij het ophalen van de GSX-F had ik trouwens een hydraulische aanhangwagen mee die het begaf. Ter plaatse uren bezig geweest, twee flesjes olie bij de pomp, ook lekker vuurrood.

En dan nog weet je niet wat erin zit, zelfs de afvuller kan een foutje maken.
Vorig jaar had Castrol een terugroepactie omdat er water in de 2 takt olie zat. :X
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend is dit ritje alweer een maand geleden, snel eens wat plannen. :9

2qkmofk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal :W ,

zal me even voorstellen ik ben Richard, 27 jaar en kom uit Enschede en sinds kort eigenaar van een bijzonder mooie gsx600f uit '94! Rood met paars, meer '90s kan het niet. :+

Hij liep niet toen ik hem kocht en de vorige eigenaar vertelde me dat hij 25kw op kenteken is maar dat hij onbegrenst was. Ik heb hem ondertussen lekker aan de praat gekregen, maar onbegrenst is hij zeker niet, want boven de 7/8000 toeren houdt hij behoorlijk in terwijl je dan een lekkere schop onder je kont hoort te krijgen lijkt me (dat was iig zo bij de cbr600f die ik ooit heb gehad).

Nu heb ik me scheel gezocht op wat voor begrenzing erin zit maar ik kom er niet uit.
In mijn motor zit geen gashendelrestrictie, geen ringen in de inlaatrubbers, de hoofdsproeier is standaard en de gasschuif gaat ook helemaal open.

Ik hoopte dus dat iemand hier nog suggesties heeft wat het zou kunnen zijn!

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
ik ben in het bezit van een mooie gsx600f 1991.spiksplinter nieuwe banden,LSL superbike stuur.Kortom een leuke fiets.Maar ....soms wil je wel es wat anders.Dus een mooie motor opgezocht bij de plaatselijke motorboer.
Krijg ik 300 euro geboden voor mijn gsxje.
alleen het stuur en de banden hebben me dit al meer gekost vorig jaar.

ik wist wel dat een gsx niet zo gewild is bij inruil,maar 300 euro viel me toch tegen.
Ik denk dat ik toch nog maar een jaar van mijn gsx ga genieten,of zal ik toch........
wat te doen???

Katana's zijn inderdaad niet zo populaire modellen, en de motorboer moet hem toch echt een paar maanden stallen tot het beter weer wordt en die wilt er volgens mij ook 500 euro op verdienen heb ik het idee (hij zal wel te koop aangeboden worden voor 700/800?)

Mocht je besluiten je katana weg te doen in onderdelen, dan heb ik interesse in de superbike ombouw ;)
 
Hoi allemaal :W ,

zal me even voorstellen ik ben Richard, 27 jaar en kom uit Enschede en sinds kort eigenaar van een bijzonder mooie gsx600f uit '94! Rood met paars, meer '90s kan het niet. :+

Hij liep niet toen ik hem kocht en de vorige eigenaar vertelde me dat hij 25kw op kenteken is maar dat hij onbegrenst was. Ik heb hem ondertussen lekker aan de praat gekregen, maar onbegrenst is hij zeker niet, want boven de 7/8000 toeren houdt hij behoorlijk in terwijl je dan een lekkere schop onder je kont hoort te krijgen lijkt me (dat was iig zo bij de cbr600f die ik ooit heb gehad).

Nu heb ik me scheel gezocht op wat voor begrenzing erin zit maar ik kom er niet uit.
In mijn motor zit geen gashendelrestrictie, geen ringen in de inlaatrubbers, de hoofdsproeier is standaard en de gasschuif gaat ook helemaal open.

Ik hoopte dus dat iemand hier nog suggesties heeft wat het zou kunnen zijn!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Welkom! Veel plezier met de bike :] Eerste motor?

Mijn Soes is begrenst op 25kw met aparte rubbers bij de carbs. Verrassende hierbij is dat deze nauwelijks lijken te verschillen van de normale luchtinlaat (gaatje van 2mm is het enige verschil!!) Heel zeker dus dat het hier niet aan ligt?

Binnenkort foto? :)
 
Welkom! Veel plezier met de bike :] Eerste motor?

Mijn Soes is begrenst op 25kw met aparte rubbers bij de carbs. Verrassende hierbij is dat deze nauwelijks lijken te verschillen van de normale luchtinlaat (gaatje van 2mm is het enige verschil!!) Heel zeker dus dat het hier niet aan ligt?

Binnenkort foto? :)

Dankje, dat komt zeker goed maar ik wil toch wel wat meer vermogen eruit krijgen :) Ik ga hem gebruiken voor Motogymkhana. Er komt nog een ander stuur op en valbeugels, dit jaar begint de competitie en ik ben vastberaden om te winnen ;) Hiervoor had ik een CB400 waarmee ik het deed alleen die kwam toch wat te kort in vermogen (lage compressie ook), remkracht en grondspeling, dus de Katana lijkt een hele verbetering te gaan zijn!

Dat verhaal van die inlaatrubbers die haast hetzelfde zijn lijkt me om eerlijk te zijn wat sterk? Als je een motor echt wil begrenzen op luchtstroom dan moet het gat echt flink kleiner worden:

Bijvoorbeeld zo
IMG_6483.JPG


Of heb je misschien een bron/foto/website die je claim bevestigd? :) Misschien werkt het wel op een andere manier natuurlijk. Het zou natuurlijk ook nog de CDI kunnen zijn.

Zoals mijn onderschrift laat zien heb ik al wat motoren achter de rug, mijn huidige wegmotor is een Aprilia Tuono, waarmee ik afgelopen nazomer nog 6000km door Europa heb gereisd (90% binnendoor).

Als afsluiter nog een piccie, van de verkoper van de motor, heb zelf nog geen foto gemaakt.

full

full


Als iemand trouwens interesse heeft in het uitlaatsysteem of de topkuipen dan ben ik bij een goed bod wel over te halen tot ruil (uitlaat) of verkoop (kuipset)
 
Dat verhaal van die inlaatrubbers die haast hetzelfde zijn lijkt me om eerlijk te zijn wat sterk? Als je een motor echt wil begrenzen op luchtstroom dan moet het gat echt flink kleiner worden:

Of heb je misschien een bron/foto/website die je claim bevestigd? :) Misschien werkt het wel op een andere manier natuurlijk. Het zou natuurlijk ook nog de CDI kunnen zijn.

Hmm, als ik dat zo zie is het toch iets anders geweest dan de lucht inlaat. Motor staat nu helaas warm in zijn hok bij mijn vader. Zal vragen of hij een foto kan maken van het onderdeel. :)

Succes met de gymkhana!
 
Zo.. hij is eindelijk thuis.
Sinds de aanschaf stond hij bij mijn ouders in de garage.
Maar ik heb nu sinds een week een eigen garage.
Wat was het eerste wat er in stond?
Precies:
[img=800,450]https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/1723006_661537727220739_1491940347_n.jpg[/img]
 
Ziet er goed uit! vertel er eens wat meer over! Bouwjaar, aantal km gelopen?

Iemand hier die zowel de 600 als de 750 heeft gereden? Ben wel benieuwd in het verschil tussen de 2 uitvoeringen; maakt het echt wat uit?
 
@ Wickydeviking. Hier nog de beloofde foto`s over het onderdeel die de boel begrenst:
20zzjt4.jpg

14uzx40.jpg

126cozt.jpg


Iemand die exact kan vertellen hoe deze units werken? Het enige verschil met de onbegrensde versie is een gaatje van ~2mm aan de zijkant.
 
:^ ... vooral in die kleur :9~ O-)

Ziet er goed uit! vertel er eens wat meer over! Bouwjaar, aantal km gelopen?

Iemand hier die zowel de 600 als de 750 heeft gereden? Ben wel benieuwd in het verschil tussen de 2 uitvoeringen; maakt het echt wat uit?
Ik denk dat er weinig verschil in zit. De 750 heeft natuurlijk iets meer power en koppel, maar de 600 moet er niet veel voor onderdoen, alleen qua topsnelheid zal het verschil groter zijn.

Wel heb ik de indruk (wat ook logisch is denk ik), afgaande op eerde berichten van Worlbeater, dat de 600 toch merkbaar zuiniger is. Mijn 750 haalt +/- 1:20 à 1:22, dacht gelezen te hebben dat die van Worldbeater 1:24 haalt ... kan ik ook als ik ECHT wil, maar dan is de fun er af :P
 
Zat laatst op 1:13 ofzo, moet zeggen dat ik wel constant flink aan het gas hing.
Dat moet dan toch héél flink geweest zijn, want alleen op 't circuit ging de mijne onder de 1:18, op 't straat rijd (reed) ik dikwijls ook vrij sportief (maar niet té) en hij haalde met gemak 1:20 :Y

edit: ik vrees wel, wanneer ik mijn GSXF'je weer rijklaar maak, dat hij bij de eerste 3 tot 5 tankbeurten ook wel wat meer zal verbruiken ... staat al lang stil -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan