Het Grote GSX-F Topic - Deel II

De megameeting in mei hoeveel van ons gaan mee?

  • Ja

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nee

    Stemmen: 9 40,9%
  • Twijfel

    Stemmen: 5 22,7%
  • Nooit!

    Stemmen: 3 13,6%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reactie en uitleg TambuGSXF, bok001, Juliett Whiskey en Spr-Skip!
Duidelijk dus dat ik er iets mee/ aan moet laten doen, ik snap echter niks van naalden en hoe zuigers eruit zouden moeten zien :$ , dus ik ga binnenkort een afspraak maken met mijn motormeneer.

Ik heb zelf ook een open sebring uitlaat onder de F zitten, hij komt van een GSXR750 uit 1989. Ik heb geen last van een dip bij 7000 toeren. Ik heb mijn motor niet apart laten afstellen. Het enige dat ik heb gedaan toen de uitlaat erop kwam is het monteren van een K&N luchtfilter. Dat klinkt zeer interessant, maar als je het rubber monteert (zoals ik) met de kleine inlaatopening dan doet hij niks anders dan het originele luchtfilter. Daarna heb ik de carburateurs gesynchroniseerd, maar dat bleek niet eens nodig te zijn.
 
Ik heb zelf ook een open sebring uitlaat onder de F zitten, hij komt van een GSXR750 uit 1989. Ik heb geen last van een dip bij 7000 toeren. Ik heb mijn motor niet apart laten afstellen. Het enige dat ik heb gedaan toen de uitlaat erop kwam is het monteren van een K&N luchtfilter. Dat klinkt zeer interessant, maar als je het rubber monteert (zoals ik) met de kleine inlaatopening dan doet hij niks anders dan het originele luchtfilter. Daarna heb ik de carburateurs gesynchroniseerd, maar dat bleek niet eens nodig te zijn.

Ik heb de opening van de luchtfilter nu verkleind met ducktape :+ en dat scheelt al veel, mss moet het gat nog iets kleiner, maar dat moet ik nog proberen.
 
Ik heb de opening van de luchtfilter nu verkleind met ducktape :+ en dat scheelt al veel, mss moet het gat nog iets kleiner, maar dat moet ik nog proberen.

Ehhh... je zorgt er nu voor dat gas/lucht-verhouding niet klopt, daar zijn CO-schroefjes voor uitgevonden :)
 
Laatst bewerkt:
Orgineel, tenminste deze zat al op de motor toen ik um kocht...maar ut blijft een motor uit 1990 ;)

Zit er een "groef" in de steel van de niet originele:
d_1004.jpg


Orginele hebben een gladde steel.

(wat is de staat en wat is de prijs?)
 
Het is rotweer B|
Ik wil rijden! :]

Hoop dat we komend weekeinde beter weer krijgen!

(Tjakko verveelt zich)

:W
 
Ik heb net de dooie beessies van mn kuip zitten poetsen, bandjes even weer op spanning, ketting ff gesmeerd, reuze leuk allemaal, in mn werkplaats met de deur dicht!!! :( Het regent hier nog steeds, de hele dag door al, echt balen.

Maar, morgen zou het droog zijn *O* :]

Wat ga trouwens doen met de spiegels JW, ook nieuwe bestellen, of heb je nog origineeltjes gevonden ergens?

Mzzlzz
T
 
Ik heb net de dooie beessies van mn kuip zitten poetsen, bandjes even weer op spanning, ketting ff gesmeerd, reuze leuk allemaal, in mn werkplaats met de deur dicht!!! :( Het regent hier nog steeds, de hele dag door al, echt balen.

Maar, morgen zou het droog zijn *O* :]

Wat ga trouwens doen met de spiegels JW, ook nieuwe bestellen, of heb je nog origineeltjes gevonden ergens?

Mzzlzz
T

Terug :] . Eeuh ik moet er nog even over nadenken. Misschien dat ik jouw type spiegel koop. Zo hoefk niks aan te passen en zijn ze minder lomp als die net voorbij zijn gekomen. Maar ik moet er nog even over nadenken. :Y
 
Maar die heb ik niet, dit is een tijdelijke oplossing. Er zal toch nog naar gekeken moeten worden :Y

Als ik jou was, zou ik even controleren of je wel het juiste luchtfilter in het luchtfilterhuis hebt zitten. Ik ken iemand die een fout type erin had zitten, die had een grotere luchtopening dan het origineel en die motor liep ook niet lekker.
 
Informatie aangevraagd bij Superpole voor nieuwe dempers :Y

Deze komen dan ipv de standaard dempers (als het kan) *O*

Kunnen de buren eindelijk ook genieten van motorgeluid :X })
 
Terug :] . Eeuh ik moet er nog even over nadenken. Misschien dat ik jouw type spiegel koop. Zo hoefk niks aan te passen en zijn ze minder lomp als die net voorbij zijn gekomen. Maar ik moet er nog even over nadenken. :Y
Hey, ja ik zet net zo te broeden, er moet eigenlijk wel iets anders op, maar ik vind ze allemaal zo lomp, die gsxr spiegeltjes waren ook nog niet gek, maar ook weer niet om naar huis te schrijven, de kwaliteit liet echt te wensen over.
.
Weet jij waar je die originelen nog kunt bestellen?
En anders worden het denk ik toch maar replika's van louis.
 
Laser heeft ook een type uitlaat voor de gsxf een laser Pro d'Or en een Duo Tech, maar hoe zit dat met types enzo? Heb geen idee waar ik naar moet zoeken.
 
Vandaag bijna 150km gereden :] Reuze naar mn zin gehad.
Maar toen ik thuiskwam viel me toch een beetje een benzinelucht op, en ineens een plasje onder de bike...

Dus tank eraf, hee, een klein gaatje, klop klop, hee, nog een, klop klop, schuur schuur, heee...., nog een, schuur schuur, tsja, dit is de schade... B|

Morgenvroeg maar even mee aan de slag, ik denk, acetyleenbrander (eerst de dampen eruit natuurlijk) en dan dichtsmeren met zilversoldeer, misschien met kleine koperplaatjes ofzo, of hebben jullie een beter idee? Ervaringen?

Ik zet hem ook even onder technisch trouwens...

Groetenzz,
T

full
 
Tsja, had ik ook al aan gedacht, maar dat kost weer, en dan moet je net een in die kleur zien te vinden, en hoe is die van binnen...? Een reparatie moet op zich toch wel te doen zijn denk ik, en dan kan ik ten minste weer rijden, en dan alsnog rustig naar een andere zoeken...

Of iemand hier moet nog een zwarte (33J novelty black pearl, met die blauwe spikkeltjes erin) hebben liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan