Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf ook een gsxF en ik vindt het een hele mooie motor om op te beginnen..we zijn niet allemaal popie-jopies die gelijk maar een splinternieuwe motor willen/kunnen kopen!!

8-)

Nou ik kan je niet meer gelijk geven... En om eerlijk te zijn, ook al had ik het geld voor een nieuwe GSX-R (die ik best graag wil hebben)...zou ik er nog geen kopen. Ik rijd toch mijn eerste fiets aan gort en ik denk dat ik mezelf ook in bescherming neem als ik op mijn Fje cruise..
Verder wil ik graag ook flinke afstanden kunnen overbruggen met bagage en vriendin (lees op vakantie gaan). En dat lijkt me nu even wat comfortabler... *O*

Dus 600F :] *O* voorlopig!!
 
Ik heb zelf ook een gsxF en ik vindt het een hele mooie motor om op te beginnen..we zijn niet allemaal popie-jopies die gelijk maar een splinternieuwe motor willen/kunnen kopen!!

8-)

Toevallig heb ik de mijne nieuw gekocht vorig jaar, maar ik ging eigenlijk voor een zx6r of een r6.
Vond na een ritje de 600f gewoon superrelaxt rijden, en daarom hiervoor gekozen.

Op het rechte stuk mis je af en toe wel de power, maar in de bochten maak je dat wel weer goed :]
 
Nou ik kan je niet meer gelijk geven... En om eerlijk te zijn, ook al had ik het geld voor een nieuwe GSX-R (die ik best graag wil hebben)...zou ik er nog geen kopen. Ik rijd toch mijn eerste fiets aan gort en ik denk dat ik mezelf ook in bescherming neem als ik op mijn Fje cruise..
Verder wil ik graag ook flinke afstanden kunnen overbruggen met bagage en vriendin (lees op vakantie gaan). En dat lijkt me nu even wat comfortabler... *O*

Dus 600F :] *O* voorlopig!!


Op een Fje kan je je ook echt wel aan gort rijden |(
 
Op het rechte stuk mis je af en toe wel de power, maar in de bochten maak je dat wel weer goed

Naar mijn bescheiden mening draai je de zaken hier om.

1. Als je de gsx600f op toeren houdt is hij gewoon snel zat tot pakweg 160 km/h
Ik ben wel niet veel gewend maar bij 9000 toeren het gas vol open dan ben ik toch onder de indruk door de pouwah van deze makke toerder. Tis geen ZX10 natuurlijk.

2. Voor het aggressievere bochtenwerk stuurt de gsxf te stroef. Zeker als het wat harder gaat moet je echt werken om hem te laten doen wat je wil.
 
peterkps heeft ook een GSX-750F

....en heeft net de laatste hand gelegd aan de GPS navigatie...




(Afbeelding)

Oew, mooi gedaan.

Wat een nette GSX-F'jes hier.

Ik heb er één uit 1992, 750 VS/Canada model (toen hadden ze nog +100pk a h blok), dus Katana,héhé, in dat mooie (metallic) rood , maarwel met wat krassen: een vorige eigenaar had hem blijkbaar al eesn laten omvallen-->en ik heb zelf ook gemerkt dat dat snel gebeurd is als hij van de middenbok moet :o , nuja weer werk even voor de winter.

Wel jammer, want de onderkuip was dus nog niet zo lang geleden vervangen (die dat erop zat was een puzzel van polyester netjes |( ) en mooi in het zwart gezet (zoals iets latere modellen hadden)

Mijn werkpaard (lekker als 2de bij de FZR fighter)
GSX-F%20111.JPG


Het beestje heeft om en bij de 30d km.
Enige minpunt: er zit een gat in de uiterst linkse voorbocht. Een tweedehands linkerhelft zou helpen maar die VS-dempers zijn licht anders B|

Bandjes:Bridgestone BT-20.
Stalen remledingen geplaatst en Carbon Lorraine blokjes erbij :}
Fietscomputertje erop omdat die veel kleine km/schaal op de mijlenteller :P gewoon leugenachtig is: geeft veel teveel aan...vergeet het datzo'n ding 245 haalt _O-

Een goedkope, vlot sturende en comfortabele werk- en reisfiets, die goed vooruit wil 8-)
 
1. Als je de gsx600f op toeren houdt is hij gewoon snel zat tot pakweg 160 km/h
Ik ben wel niet veel gewend maar bij 9000 toeren het gas vol open dan ben ik toch onder de indruk door de pouwah van deze makke toerder. Tis geen ZX10 natuurlijk.

2. Voor het aggressievere bochtenwerk stuurt de gsxf te stroef. Zeker als het wat harder gaat moet je echt werken om hem te laten doen wat je wil.

Re.1: Hij is wel snel zat, maar naast een 'echte' racer merk je dat de PK's tekort schieten.

Re.2: Kwestie van wennen; Ik ken jongens die met een Goldwing harder de bocht in knallen dan racers. Nadat ik even moest wennen aan de andere positie van de F, knal ik net zo hard als een maat op zijn GSXR de bocht door, maar je moet wat meer werken, dat klopt.
Vind ik persoonlijk niet zo'n probleem overigens.
 
Hier is de laatste foto van mijn F van voordat ik op het circuit van Assen ben gaan rijden (we zijn er ook weer beide heel van af gekomen met een tijd van 02:01:118 sec per ronde.

(Afbeelding)

en hier de link naar de full-size picture

Dat ziet er erg goed uit! Mooie wave-schijven ook :9

Welke maat achterband gebruik je? Zo te zien heb je de achterkant ook verhoogd, heb je daar een demper van een GSXR voor gebruikt?
 
Dat ziet er erg goed uit! Mooie wave-schijven ook :9

Welke maat achterband gebruik je? Zo te zien heb je de achterkant ook verhoogd, heb je daar een demper van een GSXR voor gebruikt?
Dit is een compleet BT014 set. Dus 160/60/17 en 110/70/17 voorop.

Voor de achterkant heb ik idd een GSX-R750 schokdemper gebruikt + speciaal een setje tailrisers laten frezen om zo de achterkant totaal 8cm hoger te krijgen en de voorkant heb ik een set WP veren in zitten en is 2.4cm verlaagd (door de kroonplaat heen laten steken).
 
uche

klik

[me]Speedy_J komt er dagelijks langs en kent de weg.
[/me]




Hier een filmpje van het koppel verschil met een RSV Mille:

koppel

[me]Speedy_J rijdt de Mille wel zoek in bochtige omstandigheden
[/me]


:9~
 
Dit is een compleet BT014 set. Dus 160/60/17 en 110/70/17 voorop.

Voor de achterkant heb ik idd een GSX-R750 schokdemper gebruikt + speciaal een setje tailrisers laten frezen om zo de achterkant totaal 8cm hoger te krijgen en de voorkant heb ik een set WP veren in zitten en is 2.4cm verlaagd (door de kroonplaat heen laten steken).

Ik heb inmiddels de indrukwekkende lijst met aanpassingen van je fiets gezien op het forum van de GSXFclub (waar ik wel meelees maar nog niet gepost heb, zal binnenkort wel gebeuren). Eigenlijk had ik mijn eigen fiets willen gaan inruilen, maar het verbouwingsvirus heeft ook mij te pakken gekregen.

Mijn plan is om stapje voor stapje eerst functioneel technische aanpassingen te doen die het sportief rijden ondersteunen, de gadgets en het uiterlijk komen later aan bod. Ondertussen moet de fiets wel rijdbaar blijven, dus alle verbouwingen in kleine stapjes (bovendien wordt zo ook het budget en de benodigde vrije tijd gespreid en kan ik nog jaren lang plezier beleven aan deze hobby). Sommige aanpassingen zal ik doen omdat iets toch al vanwege onderhoud vervangen moet worden.

Vorige week heb ik mijn eerste projectje gedaan. Ik heb de remleidingen voor vervangen voor Stahlflex leidingen. De doseerbaarheid is enorm toegenomen en ook na veelvuldig achter elkaar hard afremmen blijft het gevoel goed. Het volgende projectje wordt het vervangen van de voorvork veren door progressieve veren.

Daarna de achterdemper, banden enz. Verbeter je het ene, ontdek je vanzelf weer het volgende wat beter kan.

Wat betreft de achterband, een 160 band moet op een bredere velg. Van welke motor/type komt jouw velg?
 
Wat betreft de achterband, een 160 band moet op een bredere velg. Van welke motor/type komt jouw velg?
De achtervelg komt van een bandit uit 1996. Deze is 4.5" breed ipv de standaard 3.5" brede velg waardoor je dus over kan gaan op een 160/60 of zelfs 170/60 van Azzorro.

Ik ben ook al een kleine 2 jaar bezig om de F zo te krijgen. Als je in de omgeving van Utrecht woon dan kan je een keer langs komen en dan zal ik :W als je langs :] . Je kan me een PM op de GSX-F club sturen als je wilt...
 
wat kost zo'n bredere velg? Volgens mij heeft het wel dusdanig invloed op de sportieve manier van rijden...
 
wat kost zo'n bredere velg? Volgens mij heeft het wel dusdanig invloed op de sportieve manier van rijden...
Uhm, alleen de velg kostte 175 euro. Daarna het aanpassen van de achterbrug met bepaalde extra onderdelen die ik heb laten frezen en draaien (beide CNC), daarna laten lassen en zelf weer strak in de zwarte DD lak gespoten. Totale kosten dus 175 euro + 1 krat bier + 30 euro aan lak.
 
Uhm, alleen de velg kostte 175 euro. Daarna het aanpassen van de achterbrug met bepaalde extra onderdelen die ik heb laten frezen en draaien (beide CNC), daarna laten lassen en zelf weer strak in de zwarte DD lak gespoten. Totale kosten dus 175 euro + 1 krat bier + 30 euro aan lak.

Wat heb je precies laten frezen en draaien en laten lassen? Ik ben erg nieuwsgierig !!
:Y
 
Heeft vast te maken met het weglaten van de reactiestang van de remklauw. Een 160 band is denk ik net te breed.
Dat had net goed gegaan, maar hierna ga ik misschien een 170 brede band proberen en dan is het net iets te smal. Dit is ook veel mooier en makkelijker met onderhoud. Zo zit er een blok aan de binnenkant van de brug waar de beugel van de remklauw in heen en weer kan bewegen bij het spannen van de ketting en met onderhoud is het makkelijker omdat de reactiestang niet meer losgehaald of omhoog geplaatst moet te worden waardoor deze de velg kon beschadigen.

Tevens is de achterbrug van binnenuit verstevigd en er zitten nu 2 beugels op zodat ik eenvoudig een paddockstand kan gebruiken.
 
Ik heb nu gewoon een 160/60 achterop liggen. Pirelli Diablo past goed. Het is dan ook een zeer bolle band, maar het past. Heb net LSL voetsteuntjes erop gezet voor de grondspeling. Aankomende week krijg ik mijn tailrisers binnen (slechts 30 mm verhoogt).



Groetjes Yellow.
 
Ik heb nu gewoon een 160/60 achterop liggen. Pirelli Diablo past goed. Het is dan ook een zeer bolle band, maar het past. Heb net LSL voetsteuntjes erop gezet voor de grondspeling. Aankomende week krijg ik mijn tailrisers binnen (slechts 30 mm verhoogt).



Groetjes Yellow.
:? heb je het hier over het nieuw of oud model F? Zonder het vervangen van de velg door een bredere zal je verzekeringstechnisch problemen kunnen krijgen als het om het oud model gaat met een 3.5" brede velg. Deze band is daar absoluut niet voor gemaakt en gekeurd maar wel voor een 4.5" brede velg (nieuw model).

Op de verdere techniek van de band ga ik niet in omdat ik daar samen met de ontwerpers van Briddgestone en Pirelli over gepraat heb vanwege de plannen die ik had voor mijn F (5.5" brede velg gebruiken voor een 180/55 rubber en ook wat nog mogelijk was met een 3.5" brede velg).
 
:? heb je het hier over het nieuw of oud model F? Zonder het vervangen van de velg door een bredere zal je verzekeringstechnisch problemen kunnen krijgen als het om het oud model gaat met een 3.5" brede velg. Deze band is daar absoluut niet voor gemaakt en gekeurd maar wel voor een 4.5" brede velg (nieuw model).

Op de verdere techniek van de band ga ik niet in omdat ik daar samen met de ontwerpers van Briddgestone en Pirelli over gepraat heb vanwege de plannen die ik had voor mijn F (5.5" brede velg gebruiken voor een 180/55 rubber en ook wat nog mogelijk was met een 3.5" brede velg).
Yellow Shark heeft het nieuwe model F.
 
Omdat er nog geen bestond en er misschien wel vraag naar is (in ieder geval bij mij) is hier dan "Het Grote GSX-F topic".

Oud model (tot 1998)

GSX-600f
(Afbeelding)
GSX-750f
(Afbeelding)
GSX-1100f
(Afbeelding)

Nieuw model(1998-nu):

GSX-600f
(Afbeelding)
GSX-750f
(Afbeelding)

Kijk ook voor meer informatie:

Virtuele GSX-F Club

BEZITTERS
1.      reign-in-pain
2.      FreeBee
3.      Ivan (Nl)
4.      Inbox4me
5.      Emile007
6.      Beekie
7.      Dirk130
8.      gsxffie
9.      ~Vincent~
10.      Speedy_J
11.      MrHawkeye
12.      haribo
13.      Yellow Shark
14.      SpeedMonkey
15.      PeerkeMikuni
16.      Kr1s
17.      allearz
18.      Wuf
19.      peterkps
20.      jeemigdepeemig
21.      (jouw naam hier? Geef het even aan)
Dallie heeft een gsx750f ,zwart ps lidnr 1007 gsx f club
 
Laatst bewerkt:
hoi ik ben ook in het bezit van een gsxf600 bj 91
helaas geen picture.
ben er zelf zeer tevreden over, van de week in limburg geweest,
maastricht heerlen,valken burg ,vaals.

Oke geen hightech,pk monster,maar de merchelandroute gereden,ik heb daar
toch weer geleerd,wat je met deze motor kan doen, O-)

Tja omgeving amsterdam bestaat er weinig heuvelgebied he.

In ieder geval,presteert de motor meer dan ik tot nu toe aan durf O-) .
Tja en als je bedenkt km77000 gelopen ,en nog geen spatje olie verbruikt,verbbas mee daar zelf over.
Helaas de voorvorkkeering is gaan lekken ,maar dat repareren,we wel weer :Y

Tot slot nog een motor,waaraan je veel zelf kunt doen,en veel rijplezier bezit.
gr toontej hifi :W
 
Hier is de laatste foto van mijn F van voordat ik op het circuit van Assen ben gaan rijden (we zijn er ook weer beide heel van af gekomen met een tijd van 02:01:118 sec per ronde.

(Afbeelding)

en hier de link naar de full-size picture

Nice bike :} Heb m zelf ook in die kleurstelling gehad.
Ben ook nog ff lid geweest van de Gsx-f club. :)

[me]Tempico maakt zich als thundercatrijder maar weer snel uit de voeten hier
[/me]


O-) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan