Diirk
Die hard MF'er
Klopt, van een F2. Zo heb ik hem gekocht van @duc of prunes dus ik kan er weinig credit voor nemen. Remt in elk geval meer dan voldoende
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tegen welke kosten en waar in de buurt?
Neem contact op met Leo van Global Custom Paint in De Meern, Utrecht.Tegen welke kosten en waar in de buurt?
Ziet er wel heel netjes uit!
Hoe heb je ‘t arm staan geconstateerd? Bedoel als je bij een std. CB1 de pitten er ‘n keer eruit draait zien ze wit/groen van de ‘armigheid’ en dit is niet uitzonderlijk. Nu heb jij er n ander pijpje op zitten en mogelijk ook iets aan het luchtfilter gedaan? In dat geval zou ik je adviseren een ‘Frederiks-je’ hierop los te laten. Mooie fiets overigens!Hij is eindelijk "zomerklaar"
Her en der zal er nog wel wat optisch aan verbeterd worden, maar ik kan in elk geval zorgeloos rijden.
Bekijk bijlage 1772746
Alle vloeistoffen zijn vervangen en de rest werd nagekeken en aangepakt waar nodig. Enkel de bougies heb ik nog niet gecheckt en hij loopt wat te arm, maar dat wordt gaandeweg nog wel afgevinkt.
Ohja en ik heb een setje stuureindspiegels waar ik nog wat op moet verzinnen, want zonder spiegels rijden is echt ruk.
Op de voorvork en voorwiel na lijkt ie sterk op degene die m'n maat uit Oud-Beyerland aan je verkocht heeft, enkele jaren geleden.Da's mijn ouwe smurf!, toch?
Wat een mooi werk Dirk, chapeau kerel.
Hij is veel mooier nu.
@Kai: is inderdaad CBR600 F2 voorkant met door mij gemodificeerd spatbord. Het originele spatbord was echt een complete badkuip om het voorwiel...
Uiteraard ben ik hier nog steeds, al is het meer meelezen wat ik doe natuurlijk. Ik heb geen CB1 namelijk, maar ik heb er wel een voorliefde voor.Hey Coert, leuk dat je hier ook nog steeds bent.
In antwoord op je bericht: Nee, dit is niet die van John. Die heb ik zelf nog, ook al heeft die niet meer gereden nadat ik 'm gekocht heb.
Dat rijden gaat wel gebeuren, maar zal (door omstandigheden) naar verwachting nog zeker wel een jaar duren.
Dankjewel, ik had je ook beloofd dat hij een goed thuis zou krijgen heDa's mijn ouwe smurf!, toch?
Wat een mooi werk Dirk, chapeau kerel.
Hij is veel mooier nu.
@Kai: is inderdaad CBR600 F2 voorkant met door mij gemodificeerd spatbord. Het originele spatbord was echt een complete badkuip om het voorwiel...
Eerst en vooral: wat is een Frederiksje en waar kan ik er eentje kopen?Hoe heb je ‘t arm staan geconstateerd? Bedoel als je bij een std. CB1 de pitten er ‘n keer eruit draait zien ze wit/groen van de ‘armigheid’ en dit is niet uitzonderlijk. Nu heb jij er n ander pijpje op zitten en mogelijk ook iets aan het luchtfilter gedaan? In dat geval zou ik je adviseren een ‘Frederiks-je’ hierop los te laten. Mooie fiets overigens!
Frederiks-Goes, Dynojet/bank. Ploffen bij gas dicht op remmende motor bedoel je? Kan duiden op lekkende uitlaatklep, lek in uitlaat, niet synchroon staan carburateurs, of te arm stationairmengsel. Kleppen stellen bij een CB1 is een klusje, zelf ook gedaan, nokkenassen en nokvolgers eruit, klepstelplaatjes opmeten en vervangende shim- maat berekenen. Leuk joh!Dankjewel, ik had je ook beloofd dat hij een goed thuis zou krijgen he
Eerst en vooral: wat is een Frederiksje en waar kan ik er eentje kopen?
Ik vermoed dat hij arm loopt omdat hij lichtjes backfired na uitbollen van hoge toeren (pofpofpof, geen knallen) en 'ie "koud" niet loopt zonder choke (de eerste 20 tot 30 minuten stationair). Zelfs warm starten zonder choke is lastig.
Een stukje van mijn brein zegt dat dit ook kan liggen aan een of meer verstopte sproeier(s) en kleppen die moeten gesteld worden, maar ik maak mezelf graag wat anders wijs
Als het iemand bekend voorkomt ontvang ik graag tips!
Toen ik hem kocht van @duc of prunes liep hij in elk geval goed dus ik vermoed toch wel vuile carbs.
Regelmatig zie je tweedehands onderdelen voorbijkomen voor de CB1, ook zadels. Maar vaak hebben ze toch wel een plekje. Ik zou hem zelf opnieuw bekleden. Het stelt echt niet veel voor, heb ik ook gedaan. Wel zorgen voor een goed niet pistool. Het plastic waar de nietjes in gaan is redelijk hard.Ha allen, wat een vondst dit forum, ik wist niet dat de CB1 in Nederland nog zo gebruikt word! Fijn om in de gaten te kunnen houden dit.
Heb direct ook een vraagje, heeft iemand een tip voor een nieuw/2e hands zadel? In de bekleding van mijne zit een grote scheur, maar ik kan online niet echt zadels voor de cb1 vinden. Begint natuurlijk ook wel echt een klassier te worden. Ik zat te denken om gewoon zelf t zadel opnieuw te bekleden, maar mocht iemand een tip hebben voor een vervanger dan is dat zeker welkom!
Ik dacht hetzelfde toen ik rond ging kijken. Ik dacht nou zo'n zeldzame 400cc viercilinder zal wel moeilijk te vinden zijn en als ze er al zijn dan zijn ze vast heel duur voor de leeftijd.Blijf t toch bizar vinden dat deze motoren… die zó goed zijn, je voor een appel en een ei kunt kopen.
Mooi man!Na paar maanden onderdelen verzamelen, vandaag eindelijk de CB-1 aangepakt:
Spatbord met reflector gemonteerd,
Bekijk bijlage 1789602
nieuwe schakelaar rechts,
Bekijk bijlage 1789603
nieuw handvat, nieuwe bar-end weights, reflectors voorvork,
Bekijk bijlage 1789604
nieuwe spiegels,
Bekijk bijlage 1789606
Aftermarket knippers vervangen door origineel maar met korte rubbers,
Bekijk bijlage 1789607
Alleen uitlaat nog vervangen voor een fris exemplaar voorzien van Cerakote.
Ben al weer wat kleine dingetjes tegengekomen, dus zo blijf ik wel nog wel even bezig...