* Het Grote Honda CB-1 Topic *

Voel jij iets voor een CB-1 Meeting?

  • Natuurlijk!

    Stemmen: 34 89,5%
  • Nee, ik ben allergisch

    Stemmen: 4 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Status
Niet open voor verdere reacties.
hey CB-1'ers,

een paar pagina's terug was er animo om alle CB-1 foto's bij elkaar op één site bij elkaar te plaatsen.

als jullie nu gewoon je eigen CB-1 foto op de site van Patryck plaatsen (WWW.PROZAQ.NL) dan hebben we daar een mooi verzamelalbum van alle CB-1's.

@ _P_ : waar blijft deel 2????

Heel leuk hoor die site van prozaq,
maar kan niet eens inloggen!!!

Krijg geen wachtwoord, en kan nergens vinden hoe en waar
je foto's moet zetten! vaage site :+
 
Hallo, even een vraagje; ik heb begrepen dat een californische CB-1 speciale emissie beperkingen kan bevatten die het vermogen verminderd. Hoe kom ik er achter of ik een californisch model heb, en zo ja, wat zou ik aan moeten passen?
alvast bedankt.
 
Hallo, even een vraagje; ik heb begrepen dat een californische CB-1 speciale emissie beperkingen kan bevatten die het vermogen verminderd. Hoe kom ik er achter of ik een californisch model heb, en zo ja, wat zou ik aan moeten passen?
alvast bedankt.

Het is een fabel dat dit vermogen kost, natuurlijk heb je die zooi hier niet nodig maar het werk wat je hebt om die zooi eraf te krijgen is behoorlijk, je moet namelijk alles afdichten.
Ga je ooit tunen en wil je wat experimenteren met je carb's, dan is het natuurlijk wel prettig om die zooi eraf te gooien, het kan dan storend zijn.
Als er hier iemand is die mijn verhaal wil weerleggen, leg mij dan ook uit waarom het terugvoeren van benzinedamp vermogen kost.
 
Het is een fabel dat dit vermogen kost, natuurlijk heb je die zooi hier niet nodig maar het werk wat je hebt om die zooi eraf te krijgen is behoorlijk, je moet namelijk alles afdichten.
Ga je ooit tunen en wil je wat experimenteren met je carb's, dan is het natuurlijk wel prettig om die zooi eraf te gooien, het kan dan storend zijn.
Als er hier iemand is die mijn verhaal wil weerleggen, leg mij dan ook uit waarom het terugvoeren van benzinedamp vermogen kost.

Is het niet zo dat je uitlaatgas terug voert??? Dat d8 ik namelijk en dan zou ut in theorie dus vermogen kosten omdat je minder zuurstof in je verbrandingskamer zou kunnen stouwen.
 
Marc je moet nog even zeggen wat je van me krijg voor dat afdekkapje/tellerkabel. Als je dan ook gelijk even je gironummer e.d. doorgeeft maak ik het even over naar je ;)
 
Hoe gaat het met je???, ben je alweer druk bezig met de Cb1??
De cb-1 zoals ik er voor het laatst op gezeten heb gaat het niet meer worden :X , die kan gewoon als overleden worden beschouwd B| . Subframe staat zover in de achterkant dat m'n achterwiel vast staat, voorvork is krom, kwam er van de week achter dat m'n velg krom/gedeukt is, clip-on is afgebroken... en zo kan ik ongeveer heel de motor opnoemen B| .

Met mezelf gaat het wel wat beter... ben gisteren voor het eerst in 2 weken het huis uitgeweest *D . De blauwe plekken beginnen inmiddels ook wat weg te trekken en ik heb weer wat meer (pijnloze) bewegingsvrijheid :P .

Donderdag is de taxateur geweest. Aankomende week weet ik wat ik terug ga krijgen voor m'n spullen, dus dan horen jullie het wel :)

Het grootste dilemma waar ik nu tegen aanloop is wat voor motor ik nu wil hebben |( ... eigenlijk was ik m'n cb-1 nog helemaal niet zat, maar omdat ik nu 'nog maar' een jaar 25kW hoef te rijden twijfel ik of ik niet meteen iets zwaarders koop en ben ik dus net zo'n verrader als superjust :P . Het hangt er dus een beetje vanaf wat ik terug ga krijgen en wat er op m'n pad komt welke 25kW op kenteken staat :)
 
Mooi dat het weer wat beter gaat, dat is het allerbelangrijkst :)

Een andere motor, hangt natuurlijk ook van je budget af, als ik de keuze zou hebben wordt het een Duc 996(duur ;( ), low budget vind ik een Hornet ook een heel leuk motortje :)

Mijn CB1, die blijft altijd, vreet geen brood van me :+
 
Mooi dat het weer wat beter gaat, dat is het allerbelangrijkst :)

Een andere motor, hangt natuurlijk ook van je budget af, als ik de keuze zou hebben wordt het een Duc 996(duur ;( ), low budget vind ik een Hornet ook een heel leuk motortje :)

Mijn CB1, die blijft altijd, vreet geen brood van me :+
Dat was ook mijn planning :X ... Ik moet nog even kijken wat ik precies terug krijg, heb op dit moment wel het idee dat het helemaal goed gaat komen qua geld dan heb al wel een bedrag gehoord (waar ik niet slechter van word), maar omdat dit nog niet zeker is laat ik dat even voor me ;)
 
ik heb die hele, is bij mij alleen volledig verchroomd, maar zelfde slot. Past voor prima :)

thnx, dat wou ik ff horen

en wat betreft dat emissie-gedoe:

ik heb er nu een californisch blok onder liggen. Dit is te herkennen aan de air-suction-valve die voor het blok hangt (bij de oliefilter). Deze is verbonden met de uitlaat via 2 leidingen. Vervolgens loopt de uitlaat-'lucht' via de air-suction-valve naar de carburateurs om nogmaals verbrand te worden.
Dit spul kan er gewoon allemaal af (vraag maar aan Patryck alias _P_ en tevens ons CB-1-opperhoofd). Je moet hiervoor gewoon de 2 openingen aan de uitlaat kant afdichten en de carberateurs afdoppen. Ook moeten de openingen tussen de carbs en de cilinders afgedicht worden.

Ik zal straks even wat foto's posten.
 
Weet iemand welke kleur ik het beste kan gebruiken voor
het frame van de CB1 bij te tippe met een stift!

ik kan deze vinden!!!
1169 NH146M ACCURATE SILVER MET. JAPAN
0343 NH146M ACCURATE SILVER MET. ITALIAN

Welke gebruiken jullie ??

Maakt het trouwens uit welke CB1 je hebt,
of zijn al de frames ongeveer dezelfde kleur?

Ik gebruik de stiften van MOTIP nr 951082 en de blanke lak nr 902001 .
Nagenoeg perfect !!!!
 
Genoeg alternatieven voor de zilverkleur op ons frame, ik heb een spuitbus laten maken op de kleur van een zijkap, wordt volautomatisch gemengd door een mengcomputer :} , kosten 15 euro voor een spuitbusje, geen geld, een lakstift is ook niet goedkoop.

Met die spuitbus kon ik de achterbrug spuiten :)

P.S. Ik geloof nog steeds niet dat het pk's scheelt die Californian shit.
 
De fireblade maakt trouwens minder mooi geluid als de cb-1 ;( Dat kan natuurlijk niet haha! We blijven in ieder geval honda rijden, altijd goed!
RVS bochten konden toch heel misschien door chracing worden geregeld?

Heej just komen er ook nog wat piccies van je blade??? Zit zelf ook aan zown project te denken (je hebt me aangestoken joh!!!!)
 
thnx, dat wou ik ff horen

en wat betreft dat emissie-gedoe:

ik heb er nu een californisch blok onder liggen. Dit is te herkennen aan de air-suction-valve die voor het blok hangt (bij de oliefilter). Deze is verbonden met de uitlaat via 2 leidingen. Vervolgens loopt de uitlaat-'lucht' via de air-suction-valve naar de carburateurs om nogmaals verbrand te worden.
Dit spul kan er gewoon allemaal af (vraag maar aan Patryck alias _P_ en tevens ons CB-1-opperhoofd). Je moet hiervoor gewoon de 2 openingen aan de uitlaat kant afdichten en de carberateurs afdoppen. Ook moeten de openingen tussen de carbs en de cilinders afgedicht worden.

Ik zal straks even wat foto's posten.

Ik heb inderdaad een californisch model, (er staat een heel schema op een sticker onder mijn zadel...)
Mocht het simpel te verwijderen zijn dan zal ik overwegen om er wat aaan te doen.
Maarja om nou voor 1 of 2 pk aan mijn carburatie te gaan lopen rommelen bij dit perfect lopende blokje....
hmm.. ik slaap er nog een nachtje over.
 
he mensen wat is nu het plan op 8 mei . Komen we eerst samen in utrecht (de meern AC ) en hoelaat of gaan we apart naar veenendaal ? Hier in de polder gaan ze vanuit dronten (woonplaats) .
 
he mensen wat is nu het plan op 8 mei . Komen we eerst samen in utrecht (de meern AC ) en hoelaat of gaan we apart naar veenendaal ? Hier in de polder gaan ze vanuit dronten (woonplaats) .


Goed plan om te verzamelen bij AC De Meern, dan kan iedereen daarna zelf bepalen of hij/zij naar Veenendaal wil.
Nu hopen op mooi weer, ziet er voorlopig beroerd uit :(
Ik heb al een aantal weken geen motor aangeraakt.


Ik ga in de toekomst ook de Californian-emissie shit eraf gooien, mooi winterproject, staat niet echt hoog op mijn prio-lijst ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad een californisch model, (er staat een heel schema op een sticker onder mijn zadel...)
Mocht het simpel te verwijderen zijn dan zal ik overwegen om er wat aaan te doen.
Maarja om nou voor 1 of 2 pk aan mijn carburatie te gaan lopen rommelen bij dit perfect lopende blokje....
hmm.. ik slaap er nog een nachtje over.

Lijkt me ook niet verstandig. Als hij goed loopt (en dat doet hij ongetwijfeld), dan zou ik er vanaf blijven.

Het is hoogstens een optische verbetering om die 'lelijke' leidingen voor het blok weg te halen.
 
Hallo allemaal,
Ik heb mij sinds gister ook aangemeld en ik wil ook wel de 8ste mee maar wat is nou dan de bedoeling proberen we elkaar dan te gaan vinden in veenendaal??? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan