* Het Grote Honda CB-1 Topic *

Voel jij iets voor een CB-1 Meeting?

  • Natuurlijk!

    Stemmen: 34 89,5%
  • Nee, ik ben allergisch

    Stemmen: 4 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    38
Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik een voostel mag doen om een uur of 0930 of 1000 uur in utrecht en dan van uit daar (voordegene die gaat )naar veenendaal. Kunnen we in veenendaal aankomen als groep cb1 . Even inventariseren . Wie gaat er naat ac de meern op de 8 ste en wie gaat er naar de mf meet.
 
als ik een voostel mag doen om een uur of 0930 of 1000 uur in utrecht en dan van uit daar (voordegene die gaat )naar veenendaal. Kunnen we in veenendaal aankomen als groep cb1 . Even inventariseren . Wie gaat er naat ac de meern op de 8 ste en wie gaat er naar de mf meet.

AC de meern is natuurlijk verplichte kost!!! ;) :P
Weet nog niet of ik meega naar de mega meeting denk ut wel maar daar kommik nog op terug.
 
@ Tony Mortana,

Leuk dat ik m´n motor weer een keer terugzie. Heb hem een paar jaar geleden verkocht aan een dame. Ik heb er zelf een jaar of 3 en een mijl of 13.000 zonder problemen op rondgereden. Heb er toen ook het kuipje (raptor van MDI) en demper (Vampire van BSM) opgelegd. Vooral de demper maakte veel indruk. Daarnaast heb ik er andere spiegels en knipperlichten opgezet.

Als je nog meer info wilt hoor ik het graag, heb nog wel ergens info over het onderhoud enzo liggen.

Groeten Gerrit

Ps. Ik rij momenteel trouwens op een VFR :]
 
@ Tony Mortana,

Leuk dat ik m´n motor weer een keer terugzie. Heb hem een paar jaar geleden verkocht aan een dame. Ik heb er zelf een jaar of 3 en een mijl of 13.000 zonder problemen op rondgereden. Heb er toen ook het kuipje (raptor van MDI) en demper (Vampire van BSM) opgelegd. Vooral de demper maakte veel indruk. Daarnaast heb ik er andere spiegels en knipperlichten opgezet.

Als je nog meer info wilt hoor ik het graag, heb nog wel ergens info over het onderhoud enzo liggen.

Groeten Gerrit

Ps. Ik rij momenteel trouwens op een VFR :]

Je heb hem wel goed onderhouden ;)

Ziet er nog top uit, en rijd nog als een tiet

Bedankt :}

De demper is idd top, je hoort me zeker aankomen :P
 
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier op het Forum. Ik ben zelf ook sinds kort de gelukkige eigenaar van een CB-1.
Ik heb toevallig vanochtend het achterlicht wat verder naar achter geplaatst en ben van plan om binnenkort kleinere knippers te halen (die zijn supergroot zeg!) :r
Op mijn CB-1 zit nog gewoon de standaard uitlaat. Ik had gehoord dat je sport-uitlaten (dempers) van een CBR-600 ook op je CB-1 pijp kan maken. Mijn vraag is nu of je motorkarakter daar niet erg door veranderd? gaat hij bijvoorbeeld niet inhouden in lage toeren of komt hij moeilijker in hoge toeren of iets dergelijks? Mischien gaat hij wel meer verbruiken?
Alvast bedankt voor jullie reacties...
 
Welkom cb 1
Leuk dat je mee doet. Ik hoop dat je veel plezier beleeft aan je naaimachine.
inderdaad, die knipperlichten zijn REUSACHTIG. Eraf halen die handel, scheelt toch al gauw 3km topsnelheid *D .
Mijn ervaring is dat de vervanging van de standaarddemper door een slip-on demper van een cbr makkelijk kan en leidt bij mij niet tot "merkbare" aanpassingen in motorkarakteristiek. Je kan ook een voor en na testbankrun laten doen, dan weet je het zeker, beetje duur wellicht maar dan heb je wel wat :9~

Let bij het vervangen wel op de grootte van die demper. De verhouding met de mini cb-1 moet wel blijven kloppen.
 
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier op het Forum. Ik ben zelf ook sinds kort de gelukkige eigenaar van een CB-1.
Ik heb toevallig vanochtend het achterlicht wat verder naar achter geplaatst en ben van plan om binnenkort kleinere knippers te halen (die zijn supergroot zeg!) :r
Op mijn CB-1 zit nog gewoon de standaard uitlaat. Ik had gehoord dat je sport-uitlaten (dempers) van een CBR-600 ook op je CB-1 pijp kan maken. Mijn vraag is nu of je motorkarakter daar niet erg door veranderd? gaat hij bijvoorbeeld niet inhouden in lage toeren of komt hij moeilijker in hoge toeren of iets dergelijks? Mischien gaat hij wel meer verbruiken?
Alvast bedankt voor jullie reacties...

Hai, welkom, 't is een beetje doods hier de laatste tijd, jammer :(
Bij mij zaten er al kleine knippers en kleine spiegels op, het achterlicht heb ik ook ingekort, staat idd mooier :9

Er zijn verschillende mogelijkheden om je uitlaat aan te passen, de meeste creaties zijn in combinatie met de zwarte voorpijpen en een andere demper, mooi is het niet echt vind ik, een 4 in 1 systeem zoals Bos ooit maakte is natuurlijk het mooist :9 ook qua sound!!
Ik heb met mijn Bos (niet streetlegal) weinig problemen met de loopeigenschappen, dipjes zijn er dus niet.
Een cbr demper kan dus prima, je zult deze pas moeten maken op de bestaande voorpijp, tenminste als de collector nog niet doorgeroest is, bij de meeste cb1'tjes is dit namelijk wel het geval.

Voor iedereen, houd het een beetje levendiger hier,_p_ komt er nog een nieuwe topic????? of ben je nog met Prozaq bezig??
 
Beetje druk.. excuses! En als ik al met m'n CB-1 bezig ben dan zit ik er meestal op ;) Moet nog het 'wintervet' van de achtervelg halen, alsmede enkele cosmetische verbeteringen toepassen. Maar vooralsnog heb ik teveel rijplezier om hier aan toe te komen.. :)

iig een warm welkom aan alle nieuwe cb-1 bezitters!

Het monteren van een CBR600 demper kan door middel van een 'flens', de originele uitlaat wordt doorgezaagd en de sportdemper wordt erop geklemd. Het is dus zaak om de in/externe diameters op elkaar af te stemmen. Aangezien het een Naked Bike is wil je dit zo netjes mogelijk afgewerkt hebben, dat spreekt voor zich.

Standaard staat de CB-1 al vrij 'vet' afgesteld, zodat een open uitlaatsysteem de verbranding alleen maar ten goede komt. Bij hoge toeren trekt'ie zelfs harder, omdat het hoogtoerige blokje niet meer wordt tegengewerkt door de weerstand van een deugdelijk uitlaatsysteem.

Voor een voorbeeld zie:
http://prozaq.demon.nl/cb1/sounds/dont.try.this.at.home.avi
 
Bedankt voor de reacties!

Ik heb net gekeken hoe het originele uitlaatsysteem loopt. De 4 pijpen komen op een gegeven moment bij elkaar en op dat stuk loopt een lasnaad. Vlak achter deze naad (ongeveer 5 à 10 cm erachter) loopt nog een lasnaad. De diameter na de eerste lasnaad is ongeveer 52mm en wordt steeds wat kleiner naarmate je dichter bij je demper komt.
Waar zouden jullie je demper er nu af slijpen? Vlak na die 2e lasdnaad? Of maakt dat eigenlijk niet veel uit?
Zelf denk ik dat je beter een stukje na die 2e naad kan slijpen zodat je een kort pijpje over houdt waar je de ander demper overheen schuift.

Maar....hoe krijg je de 'opening' die je over houdt, als je de andere demper er overheen hebt geschoven mooi dicht??
 
Ik heb zelf gelukkig een bijna kant en klaare fiets gekocht.

Door de eerste eigenaar zijn toen andere spiegels en knipperlichten
opgezet en het achterlicht wat korter gemaakt.
En een kuipje (raptor van MDI) en andere demper (Vampire van BSM) .
Helaas was deze gene denk niet toegekomen aan de bochten voor de uitlaat,
maar dat valt niet zo op. Komt trouwens wel een top geluid uit
die pot van BSM (echte aanrader).
Nu alleen nog het kuipje blauw spuiten en een RVS bocht en die
van mij is compleet ;)

Veel suc6 er mee..... (en zet er ook ff andere spiegels op he)

Ben al bij een aantal adresjes ook aan het wachte op reactie voor
de RVS bochten, laat het wel weten als ik deze binnen heb.

Veel suc6 :] en HF

Leuk filmpje trouwens, maar misschien dat het aan het filmpje ligt.
lijkt of die BSM demper meer herrie maakt :P
En lekker zonder helm, hoop voor hem dat hij geen hommel is tegengekomen :X
 
Laatst bewerkt:
Heb vannavond nog eens goed rondgekeken en kan een splinternieuwe demper van BSM kopen (een Viper demper :9 ). Deze kost 375 Euro.
Het is een slip-on demper, maar wel voor de CB-1 (stond erbij vermeld)
Wel duur 375 Euro, maar dan heb je ook wat lijkt mij.
Wat zouden jullie doen?
 
Heb vannavond nog eens goed rondgekeken en kan een splinternieuwe demper van BSM kopen (een Viper demper :9 ). Deze kost 375 Euro.
Het is een slip-on demper, maar wel voor de CB-1 (stond erbij vermeld)
Wel duur 375 Euro, maar dan heb je ook wat lijkt mij.
Wat zouden jullie doen?

Ja, mooi maar wel een hoop euri's. enige tijd geleden ben ik bij Kalsbeek in Zwolle geweest. Daar hadden ze dempers van Acerbis in de uitverkoop. Toen nog veel slip-on voor cbr, carbon, ovaal en rond, streetlegal en open *D .

Hebben ook universeeldempers van Viper, voor 180 euri. Kijk ff op de site, http://www.kalsbeekmotoren.nl/start.htm
Nadeel: Wel een eind weg uit Zeeland
 
Heb vannavond nog eens goed rondgekeken en kan een splinternieuwe demper van BSM kopen (een Viper demper :9 ). Deze kost 375 Euro.
Het is een slip-on demper, maar wel voor de CB-1 (stond erbij vermeld)
Wel duur 375 Euro, maar dan heb je ook wat lijkt mij.
Wat zouden jullie doen?


wachten!!

Je kunt een leuke demper, eventueel met gebruikerssporen voor 50/100 euro scoren op bijvoorbeeld marktplaats.nl, gewoon geduld hebben en kieskeurig zijn.
 
Vraagje,

Ik heb mijn CB-1 kortgereden tegen een auto die zonodig uit een parkeervak moest komen :-(

Nu moet ik de boel weer een beetje op gaan bouwen maar als ik dan toch bezig ben.

Heeft iemand een upside down vork in zijn CB-1 zitten ?
Zo ja welke is dat dan ?
Vind upside down wel stoer (en dan meteen dubbele remschijven voor natuurlijk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan