Het grote Honda CBR 900RR Fireblade topic...Deel 103..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien meer een streetfighter of techniekvraag misschien, maar hier zitten de Fireblade deskundigen :)

Ik wil een '95 SC28 voorwiel in een '92 SC28 zetten, want ik wil van de snelheidsmeter aandrijving af. De maat van de as is hetzelfde, de afstand tussen de schijven ook. Alleen de afstand tussen de wiellagers is anders.

Nu de vraag: heeft iemand de maten van de linker bus/spacer van een SC28 zonder snelheidsmeter aandrijving? Binnendiameter is 20mm, buitendiameter aan de wielkant waarschijnlijk 28mm, maar wat is de breedte?
 
Moet nodig een derde project toevoegen aan mijn ondertitel:-)

Maar goed van de winter opbouwen.

240 achterbandje minimaal
Duitse stijl
Wellicht een sc59 blok
En om eens apart e doen een RSU vork van het origineel erin.

Word een echte custom deze

Ps nog iemand iets gehoord van Soes ivm de bbq ?

240 op een VFR velg? Daar ga je problemen mee krijgen....heb nu een 180 op mijn viff zitten...en dat is echt het maximale qua ruimte naar de ketting.....190 zou heeeeeeeel misschien nog passen...maar dan is het ook echt op....

en nee...nog geen nieuwe datum van Soes voor de bbq.... -O-
 
Dit weekend ook nog lekker gesleuteld.

Remleidingen voor omgelegd, deze zaten tussen de voorpoot en het balhoofd in. Remolie vervangen en ontlucht. Vering nog wat verder afgesteld en veel op ebay gezeten.

full.jpg


Hij is in ieder geval even klaar voor de BBQ *O*

Eerst volgende aanpassingen zullen in ieder geval nieuwe RAM-air covers zijn en andere spiegels. Die jerrycan voor de koelvloeistof moet er nog vanaf. Koplamp blijf ik ook nog naar zoeken. Twijfel ook voor iets van een bellypan. Genoeg te doen.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend ook nog lekker gesleuteld.

Remleidingen voor omgelegd, deze zaten tussen de voorpoot en het balhoofd in. Remolie vervangen en ontlucht. Vering nog wat verder afgesteld en veel op ebay gezeten.

[afbeelding]

Hij is in ieder geval even klaar voor de BBQ *O*

Eerst volgende aanpassingen zullen in ieder geval nieuwe RAM-air covers zijn en andere spiegels. Die jerrycan voor de koelvloeistof moet er nog vanaf. Koplamp blijf ik ook nog naar zoeken. Twijfel ook voor iets van een bellypan. Genoeg te doen.
Lekker bezig :Y
 
Nette prijs voor die '92...

Met de knie gaat het de goede kant op,hoop binnenkort weer ff een ritje met de blade te maken.... *O* *O*
 
Effe een vraag voor de mensen met een SC33 bj '96-'97 met originele achterschokdemper.
Ik heb bij mij een andere schokdemper (iets kortere) en verhoogplaatjes (+30mm) gestoken , maar ik ben mijn originele maten kwijt gespeeld :$ . Ik heb nu de indruk dat hij +/- hetzelfde van hoogte staat als voorheen. Zou iemand van jullie dit even willen meten voor mij aub? Ik heb de hoogte nodig van het center van het voetsteuntje bestuurder (borgpal die erdoor gaat) tot op de grond. Ook het center van de achterste bout waarmee het duostepje bevestigt is aan het subframe tot de grond. Beide maten natuurlijk met beide wielen op de grond en de moto haaks op de grond.
Mocht iemand dit willen nameten heb ik een referentie en ben ik goed geholpen. Alvast bedankt *O* *O*
 
Effe een vraag voor de mensen met een SC33 bj '96-'97 met originele achterschokdemper.
Ik heb bij mij een andere schokdemper (iets kortere) en verhoogplaatjes (+30mm) gestoken , maar ik ben mijn originele maten kwijt gespeeld :$ . Ik heb nu de indruk dat hij +/- hetzelfde van hoogte staat als voorheen. Zou iemand van jullie dit even willen meten voor mij aub? Ik heb de hoogte nodig van het center van het voetsteuntje bestuurder (borgpal die erdoor gaat) tot op de grond. Ook het center van de achterste bout waarmee het duostepje bevestigt is aan het subframe tot de grond. Beide maten natuurlijk met beide wielen op de grond en de moto haaks op de grond.
Mocht iemand dit willen nameten heb ik een referentie en ben ik goed geholpen. Alvast bedankt *O* *O*
Ooit heeft hier iemand een sc33 schokbreker gemonteerd op een sc28. Het resultaat is dat de motor te laag was geworden omdat de schokbreker van een sc28 langer is dan een sc33. Om dit om te lossen heeft hij toen van die plaatjes gebruikt om de kont weer omhoog te zetten. Het resultaat was dat 'ie weer als vanouds stond.

Met meten kan ik je niet helpen, ik heb een sc28 met van die plaatjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan