Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ik originele koppelingsplaten moet monteren? Of dat ik op onzin zit?

Chris (was het toch?) voor zo ver ik weet zitten de originele platen er nog in. Is EBC een gerenommeerd merk vwb koppelingsplaten?
Yep, that's me :)

Voor zover ik weet is EBC wel een gerenommeerd merk. Ik heb ze in mijn Fireblade gehad en geen problemen gehad. Ze hebben daarvan ook remschijven, kennis van mij heeft daar ook goede ervaringen mee.
Als OEM platen goed hun werk gedaan hebben, kan je daar ook weer gewoon voor gaan. Wat Peter zegt, bij hem hebben ze een ton aan km's achter de rug gehad :]
 
ebc is prima hoor.
ik wilde gewoon barnett omdat het en race clutch set is.
is persoonlijk denk ik.
milco heeft ook deels barnett en erg blij mee
 
Ik zag toevallig dat de Barnett platen net zo duur zijn als een set EBC's, zijn de Barnett frictieplaten 1 op 1 uit te wisselen voor de standaard platen?

Hoewel, de Barnett's zijn kevlar gevoerd, lijkt me lastig om dan rustig in stadsverkeer te rijden, en over rotondes etc aangezien ik overal lees dat kevlar platen slijtvaster zijn maar bruusker aangrijpen. Ik denk dat ik een set EBC's bestel.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook de motor eerst ff flushen(bijv Forte), en dan andere olie proberen.
 
Ik weet van iemand uit mijn directe omgeving dat dat niet het gewenste resultaat geeft. Als die olie eenmaal in de platen getrokken is kun je ze weggooien.

De beste man had per ongeluk auto-olie in zijn Ducati geknikkerd. Daarna wel de olie weer gewisseld maar de platen bleven slippen.
 
Ik gebruik Castrol en voor zover ik weet oem platen, geen last van slippende koppeling.

Ik ook niet.
Wat ik wel weet is dat een koppelingsplaat gewoon slijt, net als in de auto.
Bij de een gaat het een ton goed, bij een ander gaat het met 40000 al fout.
Nou denk ik persoonlijk dat het vaak eerder aan de berijder ligt, dan aan de koppeling of olie zelf.
 
Avond :W

Vanmiddag is de schuur eindelijk binnengekomen. Daarnet de kunststof funderingsbalken op maat gezaagd en de eerste delen in elkaar gezet (rechts moet nog even vastgezet worden op de fundering). Morgen ga ik de delen aan de schutting kant in de beits zetten (kan er nu nog bij) en dan kan de rest er op. Zaterdag die kant dan weer in de beits en hopen dat het dak er dan ook op kan. Dan zondag en maandag de delen aan de tuin kant in de beits zetten en kan ie ingericht worden *O*

Het begint iig ergens op te lijken *D
full
 
Ik weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar met de motor gedaan heeft maar hem kennende is dat niet veel geks. Feit blijft dat ongeveer 1800 kilometer nadat er Castrol Power RS in het blok gekomen is, de platen zijn gaan slippen. Misschien hebben jullie geluk, of is er bij jullie olie geen molybdeen toegevoegd. Oliefabrikanten blijven hun producten ook constant verbeteren (veranderen) natuurlijk.
 
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ik originele koppelingsplaten moet monteren? Of dat ik op onzin zit?

Chris (was het toch?) voor zo ver ik weet zitten de originele platen er nog in. Is EBC een gerenommeerd merk vwb koppelingsplaten?
ik wil alleen zeggen dat ik zweer bij origineel.
als platen meer dan een ton meegaan, zegt mij dit genoeg.

ik zelf zou sowiezo niet voor ebay,china of dat soort gaan kijken.
 
Ik weet natuurlijk niet wat de vorige eigenaar met de motor gedaan heeft maar hem kennende is dat niet veel geks. Feit blijft dat ongeveer 1800 kilometer nadat er Castrol Power RS in het blok gekomen is, de platen zijn gaan slippen. Misschien hebben jullie geluk, of is er bij jullie olie geen molybdeen toegevoegd. Oliefabrikanten blijven hun producten ook constant verbeteren (veranderen) natuurlijk.

Misschien is Motorex wat voor je?
Ik heb ook Castrol RS (even) gebruikt vorig jaar en dat voelde niet echt lekker.
Ik vond de motor daarna nogal harkerig schakelen maar ik dacht dat het aan mijzelf lag. Maar na een wissel naar Motorex was dat probleem in zijn geheel voorbij eigenlijk.
Bij mij zijn de platen niet gaan slippen en ook nu is er niks aan de hand maar als je nieuwe platen gaat monteren misschien gelijk overstappen naar Motorex.
 
heren ik zou het leuk vinden om volgend seizoen een keer met de circuit rijders hier een gezamenlijke dag te reserveren bij crt ofzo op assen met alleen maar sptjes de baan op wie denkt hier ook zo over
 
Avond :W

Vanmiddag is de schuur eindelijk binnengekomen. Daarnet de kunststof funderingsbalken op maat gezaagd en de eerste delen in elkaar gezet (rechts moet nog even vastgezet worden op de fundering). Morgen ga ik de delen aan de schutting kant in de beits zetten (kan er nu nog bij) en dan kan de rest er op. Zaterdag die kant dan weer in de beits en hopen dat het dak er dan ook op kan. Dan zondag en maandag de delen aan de tuin kant in de beits zetten en kan ie ingericht worden *O*

Het begint iig ergens op te lijken *D
[afbeelding]

Ziet er goed uit Chris, zet hem maar goed in de beits, ik had die van mij geschilderd maar dat was geen goed idee.
 
Ziet er goed uit Chris, zet hem maar goed in de beits, ik had die van mij geschilderd maar dat was geen goed idee.
Heb er speciale tuinbeits bij gekocht, reteduur spul in vergelijking met de bouwmarkt, maar goed. Heb er nu 2 buitenwanden mee gedaan en dan merk je dat het toch wel erg goed spul is. De zichtbare delen komt nog een extra laag overheen. Morgen het dak er op en kozijnen er in.

Kan alle zooi, die nu om de SP heen gebouwd staat, er eindelijk in *O* Kan mijn hol daar amper keren en telkens bang dat er wat tegen de SP aan flikkert :/
full
 
heren ik zou het leuk vinden om volgend seizoen een keer met de circuit rijders hier een gezamenlijke dag te reserveren bij crt ofzo op assen met alleen maar sptjes de baan op wie denkt hier ook zo over
Durf met mijn sp de baan niet op, bang dat ik mijn grenzen op ga zoeken en naast de baan eindig. Wil zeker wel komen kijken...
 
Je grootlicht staat aan. :+

Wat bedoel je precies met reservicen van de vork?

ziet er gaaf uit. :t

Thanks! 8-) Haha, ja lijkt zo :P Heb er geen groot licht meer op. Heb hem geschakeld met de fan zodat ik hem handmatig aan kan zetten. Hij werd nogal warm die dag (was ook 30+ graden) en kan zo net ff iets extra koelen.

Servicen van de voorvork is hele vork uit elkaar, shims reinigen, nieuwe keerringen en nieuwe olie erin. Achtershock heb ik nog nooit wat aan gedaan :+ Veren voor en achter mogen wel wat zwaarder, ietsje maar hoor. Maar voor wat betreft de demping vind het bijzonder goed voor orgineel en oud spul! Kon gewoon met een oude omgedraaide band nog 5 sessies rijden met perfecte slijtage :} Hij gleed wel wat, maar goed controleerbaar.

Sjo, je kachelt aardig door.... :t
Misschien volgend jaar ook maar eens een keer Assen aan doen.

thanks! *D Moet je doen! Is een lekker vlot baantje :]

uw koppeling vloeistof klots nogal

Gelukkig wel, anders zou het betekenen dat er niks in zat of nog erger dat het een vaste substantie is geworden :+
 
Durf met mijn sp de baan niet op, bang dat ik mijn grenzen op ga zoeken en naast de baan eindig. Wil zeker wel komen kijken...

A joh, niet te druk om maken ;) Veiliger dan op de baan word het niet :) En de Sp zal zich er thuis voelen *D Anders achter een voorrijder aan, hij bepaalt het tempo dan en zal zeker zorgen dat je niet naast de baan komt en toch flink tempo rijden :)
 
heren ik zou het leuk vinden om volgend seizoen een keer met de circuit rijders hier een gezamenlijke dag te reserveren bij crt ofzo op assen met alleen maar sptjes de baan op wie denkt hier ook zo over

Dat lijkt me wel wat, heb tenslotte al 2 keer een middagje Midland gehad en ben nu toe aan het echte werk. :P _O-
 
Komt dan mooi uit,ik één keer zandvoort en één keer zolder, al weer 5 jaar geleden...wel ff oud kuipset en oude uitlaten erop ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan