Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks! 8-) Haha, ja lijkt zo :P Heb er geen groot licht meer op. Heb hem geschakeld met de fan zodat ik hem handmatig aan kan zetten. Hij werd nogal warm die dag (was ook 30+ graden) en kan zo net ff iets extra koelen.

Servicen van de voorvork is hele vork uit elkaar, shims reinigen, nieuwe keerringen en nieuwe olie erin. Achtershock heb ik nog nooit wat aan gedaan :+ Veren voor en achter mogen wel wat zwaarder, ietsje maar hoor. Maar voor wat betreft de demping vind het bijzonder goed voor orgineel en oud spul! Kon gewoon met een oude omgedraaide band nog 5 sessies rijden met perfecte slijtage :} Hij gleed wel wat, maar goed controleerbaar.thanks! *D Moet je doen! Is een lekker vlot baantje :]Gelukkig wel, anders zou het betekenen dat er niks in zat of nog erger dat het een vaste substantie is geworden :+

Om bij de shims te komen:
Kun je de cartridges uit elkaar nemen dan?
Of spoel je de boel gewoon goed door met bv diesel of ontvetter?
 
Heb er speciale tuinbeits bij gekocht, reteduur spul in vergelijking met de bouwmarkt, maar goed. Heb er nu 2 buitenwanden mee gedaan en dan merk je dat het toch wel erg goed spul is. De zichtbare delen komt nog een extra laag overheen. Morgen het dak er op en kozijnen er in.

Kan alle zooi, die nu om de SP heen gebouwd staat, er eindelijk in *O* Kan mijn hol daar amper keren en telkens bang dat er wat tegen de SP aan flikkert :/
[afbeelding]


Hoe heb jij hem nou verankert, of staat het geheel via die kunststof balken gewoon los op de grond?
Ik wil eigenlijk zoiets, maar dan als Garage pakket, gaan bouwen.
Vandaar dat ik het vraag.
 
Thanks! 8-) Haha, ja lijkt zo :P Heb er geen groot licht meer op. Heb hem geschakeld met de fan zodat ik hem handmatig aan kan zetten. Hij werd nogal warm die dag (was ook 30+ graden) en kan zo net ff iets extra koelen.

Servicen van de voorvork is hele vork uit elkaar, shims reinigen, nieuwe keerringen en nieuwe olie erin. Achtershock heb ik nog nooit wat aan gedaan :+ Veren voor en achter mogen wel wat zwaarder, ietsje maar hoor. Maar voor wat betreft de demping vind het bijzonder goed voor orgineel en oud spul! Kon gewoon met een oude omgedraaide band nog 5 sessies rijden met perfecte slijtage :} Hij gleed wel wat, maar goed controleerbaar.thanks! *D Moet je doen! Is een lekker vlot baantje :]Gelukkig wel, anders zou het betekenen dat er niks in zat of nog erger dat het een vaste substantie is geworden :+

zit daar normaal ook zo geen rubber in als bij een rempotje om lucht en dat klotesen tegen te gaan :?
 
Hoe heb jij hem nou verankert, of staat het geheel via die kunststof balken gewoon los op de grond?
Ik wil eigenlijk zoiets, maar dan als Garage pakket, gaan bouwen.
Vandaar dat ik het vraag.
Hij staat nu nog los op die kunststof balken, maar heb er wel een verankeringsset bij gekocht, moet nog even kijken hoe dat gemonteerd moet worden. Maar of dat ie aan de grond verankerd wordt, weet ik niet. Kan ook zijn dat ie alleen alle planken aan elkaar houdt. Laat dat nog weten als ie afgebouwd is...
 
van de winter ga ik mijn sp1 eens verwennen met nieuwe Castrol olie en een setje nieuwe banden. ik twijvel nog tussen mijn huidige brugsteen banden of een setje Michelin pilootkracht.
ik ben opzich wel tevreden met mijn brugsteen banden kwa sljtage.

iemand nog goeie tips? blijft een beetje een persoonlijke voorkeur denk ik :)
 
Gerard1793 heeft juist problemen gekregen met de koppeling sinds hij er Castrol olie in geplemd heeft...

Heb zelf een nieuw setje pilot power 2ct, wel een fijn bandje, maar heb er nog niet veel mee gereden. Nu heb ik andere wielen met andere banden, weet ff zo gauw niet welke...
 
Hij staat nu nog los op die kunststof balken, maar heb er wel een verankeringsset bij gekocht, moet nog even kijken hoe dat gemonteerd moet worden. Maar of dat ie aan de grond verankerd wordt, weet ik niet. Kan ook zijn dat ie alleen alle planken aan elkaar houdt. Laat dat nog weten als ie afgebouwd is...

Dat is vermoedelijk een set om opwaaien te voorkomen, dan koppel je als het ware boven en onder aan elkaar en voorkomt dat de bovenkant eraf waait.
Het geheel staat immers gewoon op elkaar gestapeld, zonder enige verbinding onderling.

Nog een dingetje, moet je niet eerst de kozijnen plaatsen? Ik meen me te herinneren dat je daar om heen bouwt, kozijnen plaatsen wordt hierdoor achteraf lastig.
Kan zijn dat de bouwwijze inmiddels verandert is maar kijk het ff na, het is wat lullig als je een deel bovenkant weer moet loshalen.
 
Oh ok, ga het straks zien. Kozijnen kan je er zo in plaatsen, zit aan alle kanten iets ruimte, kan 'm dan nog stellen. De kozijnen worden dan dmv planken rondom vastgezet (soort lijst van een schilderij), alleen het deurkozijn wordt nog vastgezet door extra schroeven die rondom de constructie in gaan.
Het is een nette schuur, maar het lijkt wat dat betreft wel een beetje op "China made" :')
 
Laatst bewerkt:
heren ik zou het leuk vinden om volgend seizoen een keer met de circuit rijders hier een gezamenlijke dag te reserveren bij crt ofzo op assen met alleen maar sptjes de baan op wie denkt hier ook zo over
i'm in !!!
lijkt me leuk , hebben we al eens gedaan met een paar sp's en is zeker voor herhaling vatbaar.

ik wil het dan wel op tijd weten ivm vrij nemen.
liefste op een maandag.....kan ik zondag al die kant op ;)
is lekker rustiger dan op de dag zelf heel vroeg al die kant uit.
 
heren ik zou het leuk vinden om volgend seizoen een keer met de circuit rijders hier een gezamenlijke dag te reserveren bij crt ofzo op assen met alleen maar sptjes de baan op wie denkt hier ook zo over

Circuitrijden is kut. Dus ik ga wel mee :+
 
heren ik zou het leuk vinden om volgend seizoen een keer met de circuit rijders hier een gezamenlijke dag te reserveren bij crt ofzo op assen met alleen maar sptjes de baan op wie denkt hier ook zo over


Goed plan!! Ik ben er graag bij! Iemand toevallig nog een originele undertray ter overname?😋
 
Hier nog een filmpje met een GoPro Session gemaakt van een vriend. Hierbij is het geluid super! Ik vermoed dat zoals hier ook al gezegd werd dat het storende geluid van de behuizing/bevestiging van de Hero 3 komt. Zal even wat gaan experimenteren hiermee. Zo is het een stuk prettiger om de filmpjes te bekijken iig!

Ik vind trouwens de standaard vering op de sp1 verbazingwekkend goed! Begin van dit jaar de voorvorken geserviced en de achtershock is nog nooit uitelkaar geweest :+ Had perfecte slijtage met de banden en qua sturen kijk maar op het filmpje, hij moet nog wat meer op z'n kop omdat die niet z'n lijn houd als ik wat meer ga pushen (of toch een wat zwaardere veer achter monteren), maar kon redelijk makkelijk zelfs een s1000rr en een panigale voorbij *D Volgend jaar maar eens kijken tot hoe ver je kan met het standaard spul. Racen word wel voordelig zo 8-)

 
wel leuk zo een endurance kuipje.....



8h_edwards_act03.jpg
 
Is zeker kicke, ben jaloers op flojo (en Spietje dacht ik), die hebben zo'n dikke kuip :9~


Ga volgend jaar de unit die de rechter koplamp dimt naar gewoon dimlicht eruit halen en weer over op een enkele brandende koplamp. Wil weer een beetje terug naar de originele looks, ook wil ik het legoblokje (weliswaar light smoked led) icm een undertail daarvoor. Vind dat toch wel erg dik :9~
 
Laatst bewerkt:
hoi, ik ben geen sp eigenaar maar heb op verschillende fora gelezen dat deze problemen kunnen voorkomen wanneer men van half synthetisch naar vol synthetische olie gaat.

volg deze topic geregeld omdat ik de sp toch wel als een droom beschouw.

veel plezier met de brommers, groet michel

Gerard1793 heeft juist problemen gekregen met de koppeling sinds hij er Castrol olie in geplemd heeft...

Heb zelf een nieuw setje pilot power 2ct, wel een fijn bandje, maar heb er nog niet veel mee gereden. Nu heb ik andere wielen met andere banden, weet ff zo gauw niet welke...
 
Laatst bewerkt:
hoi, ik ben geen sp eigenaar maar heb op verschillende fora gelezen dat deze problemen kunnen voorkomen wanneer men van half synthetisch naar vol synthetische olie gaat.

volg deze topic geregeld omdat ik de sp toch wel als een droom beschouw.

veel plezier met de brommers, groet michel

De castrol is geen vol-syntetisch.
Of de jongens met problemen moeten er een andere ingooien.
 
je heb geen circuit ervaring nodig ik zat te denken aan een crt dag en dan op nivo 2 dat houd in 5 x 20 min waarvan 2,5 sessie achter de marshal en 2,5 sessie vrijrijden das voor ieder wat wils tenzij men alleen maar wil vrijrijden daar kan ik ook meeleven ohja en ik laat 1 zx10r bj 2004 toe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan