Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Mooi of lelijk......? Ik ben blij met het originele kontje*D IMG_1246 (1).jpg
 
Het valt wel mee zeker met de lichtjes aan.
Zonet met veel interesse naar een sp1 gaan kijken, mét origineel flapscherm. Ding was mooi dans son jus, een goed rijd-exemplaar, verre van een show-motor.
1. Klopt het dat de stickers origineel niet onder de lak zitten?
2. Damn die voetsteunen staan hoog.
 
Het valt wel mee zeker met de lichtjes aan.
Zonet met veel interesse naar een sp1 gaan kijken, mét origineel flapscherm. Ding was mooi dans son jus, een goed rijd-exemplaar, verre van een show-motor.
1. Klopt het dat de stickers origineel niet onder de lak zitten?
2. Damn die voetsteunen staan hoog.
Volgens mij zitten de stickers idd niet onder de blanke lak.
Ik heb adapterplates voor de rem- en schakelset waardoor je net ff wat comfortabeler zit. (en ook de stickers niet beschadigt op de hoek van de zijkuip met de knie, met mijn lengte iig)
 
Beschadigen dan ook snel, zo bleek. Stickers waren redelijk gekrast, tank had een klein deukje. Verder ok ding, wel duidelijk eens omver gelegen aan de originele uitlaatdempers te zien. Maar blijft een hele mooie motor.
 
Goedemiddag SP-ers!
Eerst even netjes voorstellen, mijn naam is Rolf, rij motor sinds 1983 (*D) en heb in 2016 een SP2 aangeschaft. Een superding is het!!
Ik kwam van een brave hendrik (VFR) af dus we moesten wel even wennen aan elkaar maar wil nu geen andere meer!!
Ik doe in principe al het reguliere onderhoud zelf en ben nu voornemens om de koelvloeistof te gaan vervangen. Mijn vraag: zijn er nog speciale tips and tricks waar ik aan denken moet? Die van mij heeft namelijk 2 radiateurs...:+
Groet Rolf
alle sp's hebben 2 radiateurs, alleen niet allen hebben 2 fan's ;)
allen hebben maar 1 vuldop ....dat maakt het al makkelijker ;)
leeg laten lopen: op paddockstand en dan laagste punt (onder de waterpomp) slang losmaken. en goed leeg laten lopen.
vullen: ik vond het makkelijker op de jiffy, rustig tot niveau vullen via vuldop rechter radiateur, beetje in slangen knijpen. weer bijvullen en overloop tank op niveau brengen.
dan warm rijden, en niveau desnoods nog verder op pijl brengen.

bijvullen kan rechts met "los gemaakt bovendeel zijkuip, deze naar buiten trekken en kun je er net bij.
al is het wel zo....het plastic wordt ouder dus brozer.....
en je zijkuip is er toch al af bij het afwateren....dus lekker even zo laten tot je weer op niveau bent.
 
Heeft iemand hier de mosfet SR upgrade gedaan? Zoja, wat is je ervaring en welk type heb je gekocht? Mijn oem SR wordt wel heel warm onder de dichte kont.
 
Wat bedoel je precies met heet worden by design? Constructie van de shunt SR zelf of de plaatsing van de shunt SR (uit de rijwind)?
 
Het ontwerp van een shunt type "werkt" met hitte afgifte.

Onze generator/altenator levert wisselstroom (alternating current AC) en de output stijgt bij toename toerental. De SR zet om in gelijkstroom (direct current DC) en regelt die af op ~14.2VDC. Langdurig meer vindt je accu niet fijn. Een overschot moet ie kwijt en dat doet ie door het on te zetten in warmte.


Mijn Mosfet SR is van CARMO, de CARR691 €137,34 incl Btw.
 
Leuk om te volgen, deze gozer is bezig om een partij OEM SP1 undertails na te maken. Iemand die hier toevallig meer van weet of contact heeft gehad?
 

Bijlagen

  • E9CBB6D5-42B7-428B-A899-E25FB5A73173.png
    E9CBB6D5-42B7-428B-A899-E25FB5A73173.png
    128,1 KB · Weergaven: 15
Leuk om te volgen, deze gozer is bezig om een partij OEM SP1 undertails na te maken. Iemand die hier toevallig meer van weet of contact heeft gehad?
Heb op FB een post daarvan opgeslagen waar hij een beetje aan het inventariseren was... Ff zoeken...

Edit: Kan net zo goed deze post zijn, hier post hij de vooruitgang. Verwachting was rond de $300 voor een undertail.
 
wel gaaf voor de groep liefhebbers als zulke handige harrys onderdelen die schaars zijn gaan produceren.
Geloof dat er al 100+ aanmeldingen waren. Rijden er straks alleen nog maar onaangetaste rond, vermoed dat een verzaagde undertail straks geld waard gaat worden... :+
 
Dag liefhebbers,
Ik lees voornamelijk mee (als liefhebber van het merk en bepaalde types), maar kwam gister toevallig nog een undertail tegen hier in DE. Wellicht dat iemand deze al gezien heeft, maar hierbij het linkje...
undertail VTR SP

Ik wil wellicht in de toekomst nog een SP aanschaffen, en dacht dat dit mogelijk een goede investering alvast was. Heb contact gehad gisteravond (stond de prijs er nog niet bij, inmiddels wél), maar dit is mij té joker voor zo'n ding. (ja ja ik weet het)...
Ben overigens wel geinteresseerd in de italiaan op feestboek, kan iemand mij hier meer info over verschaffen (heb geen feestboek). mag ook wel per PB...

Ben nu eerst op zoek naar een eerst generatie SC28.. (of een SP 1, ligt eraan wat het eerst op mijn pad komt).
 
Dag liefhebbers,
Ik lees voornamelijk mee (als liefhebber van het merk en bepaalde types), maar kwam gister toevallig nog een undertail tegen hier in DE. Wellicht dat iemand deze al gezien heeft, maar hierbij het linkje...
undertail VTR SP

Ik wil wellicht in de toekomst nog een SP aanschaffen, en dacht dat dit mogelijk een goede investering alvast was. Heb contact gehad gisteravond (stond de prijs er nog niet bij, inmiddels wél), maar dit is mij té joker voor zo'n ding. (ja ja ik weet het)...
Ben overigens wel geinteresseerd in de italiaan op feestboek, kan iemand mij hier meer info over verschaffen (heb geen feestboek). mag ook wel per PB...

Ben nu eerst op zoek naar een eerst generatie SC28.. (of een SP 1, ligt eraan wat het eerst op mijn pad komt).
Enige wat ik weet, is dat ze verwachten dat ze rond de €300,- zouden gaan kosten. De daadwerkelijke prijs is nog niet bekend, daar zijn we nog in afwachting van. Hij is er inmiddels al een aantal maanden mee bezig en de eerste undertails zijn inmiddels een feit, maar begreep dat ze eerst nog wat getest moeten worden.
 
@Ghetto Bassie : Grazie!
Dan houd ik dit topic gewoon in de gaten.. Als ik t.z. hier meer lees, zou ik mij dan kunnen aansluiten bij een eventuele groepsinkoop o.i.d.
Gezien de als maar moeilijker wordende zoektocht (zonder woekerprijzen), lijkt het mij verstandig zo'n ding op de plank te hebben liggen...
Al tref je soms nog steeds wel koopjes.. (vb. deze week nog 2 ori zwarte dempers voor een 1ste gen. SC28 gescoord, voor een prikkie, maar da's hier off-topic)
 
alle sp's hebben 2 radiateurs, alleen niet allen hebben 2 fan's ;)
allen hebben maar 1 vuldop ....dat maakt het al makkelijker ;)
leeg laten lopen: op paddockstand en dan laagste punt (onder de waterpomp) slang losmaken. en goed leeg laten lopen.
vullen: ik vond het makkelijker op de jiffy, rustig tot niveau vullen via vuldop rechter radiateur, beetje in slangen knijpen. weer bijvullen en overloop tank op niveau brengen.
dan warm rijden, en niveau desnoods nog verder op pijl brengen.

bijvullen kan rechts met "los gemaakt bovendeel zijkuip, deze naar buiten trekken en kun je er net bij.
al is het wel zo....het plastic wordt ouder dus brozer.....
en je zijkuip is er toch al af bij het afwateren....dus lekker even zo laten tot je weer op niveau bent.
Hallo vuurbloed,
Dank je wel voor je antwoord, hier kan ik wel iets mee! Dus ik hoef geen gekkigheid met 'opgesloten' luchtbellen oid te verwachten, was een beetje bang dat door de schuine montering van de linker radiateur een luchtbel slecht weg zou kunnen. Maar ook hier geldt weer: vaak ben je te bang. ;)
Ik ga dr mee aan de slag. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan