Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ik rijd met 16-43, zat er al op toen ik ‘m kocht. Weet niet hoe origineel rijdt, maar het reed verder erg goed zo, dus daarna ook niet meer veranderd.

En hoeveel die van jou?

Ik ontkom er helaas niet aan om een langere ketting te monteren, maar weet niet zeker of ik nu 106 schakels moet hebben voor 16-42 + 55 hoge achterband
 
En hoeveel die van jou?

Ik ontkom er helaas niet aan om een langere ketting te monteren, maar weet niet zeker of ik nu 106 schakels moet hebben voor 16-42 + 55 hoge achterband
Ik heb de wissel gedaan toen ik er een sp2 achterbrug in gemonteerd had, dus moest er al een wat langere ketting om, dacht 108 schakels.
 
De nieuwe schijven zijn binnen, vond het verschil in stopkracht tussen RSV en SP te groot.
Vrijdag testen en dan eventueel in de winterstop de klauwen nog vervangen.

20220926_164146.jpg


(Ik ben nog niet klaar, weet dat eea nog los zit ;))
 
Dit staat nog op mijn to-do-list. Ik vraag mij gewoon af of hij dan niet snel op 1 wiel gaat...
dat is afhankelijk van je rechterhand.
maar idd wel sneller op het achterwiel.....en breekt sneller uit . en je moet eerder schakelen en je topsnelheid gaat omlaag.
 
Bij een VTR weet ik het niet, maar de topsnelheid hoeft niet per se omlaag te gaan.
Als met de standaard verhouding bv voor peak power de luchtweerstand te groot wordt en dat de beperking in topsnelheid is, kan met een korter verzet de topsnelheid zelfs hoger worden.
 
Bij een VTR weet ik het niet, maar de topsnelheid hoeft niet per se omlaag te gaan.
Als met de standaard verhouding bv voor peak power de luchtweerstand te groot wordt en dat de beperking in topsnelheid is, kan met een korter verzet de topsnelheid zelfs hoger worden.
Met 16-42 schijn je dezelfde top te kunnen halen in zn 5e versnelling dan met 16-40, in 6e is ie begrenst op 9000tpm heb ik wel eens gelezen.
Bij mij liep ie ook niet harder dan 283kmpu in zn 6e
 
Laatst bewerkt:
Net db killers in de two brothers high mount gezet.
Zijn er van bos passen niet precies, maar met vuurvaste glasvezel tape de diameter iets opgedikt.
De killers kun je ook wat meer open zetten door klepjes weg te buigen.

 

Bijlagen

  • 20221001_145039.jpg
    20221001_145039.jpg
    153,8 KB · Weergaven: 12
3de sp...zat in ons andere team(joe bar) en die was rood, verder geen sp's gezien.
Ik reed ook nog een sessie voor de wedstrijd 😊
Zag de SP's wel in de pitbox, maar iedereen was druk met de voorbereiding en dan ga ik niet storen.
Heb jou niet gezien anders had ik wel ff gedag gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan