Vanmiddag de Sp maar eens onder haar kleedje vandaan gehaald en even in de zon gezet.
Starten ging eigenlijk verassend snel, eveneen klein stukje door de straat en over de parkeerplaats gereden (kan ik iig ook zeggen dat ik gereden heb dit jaar)
Viel me wel meteen weer op dat bij lage snelheden in een bocht de motor echt in de bocht wil vallen. Moet eigenlijk echt tegendruk geven in het stuur om te voorkomen dat het stuur 'doorslaat'?
Iemand ideen of advies?
je schrijft "weer"..je had dit dus al eerder?...Vanmiddag de Sp maar eens onder haar kleedje vandaan gehaald en even in de zon gezet.
Starten ging eigenlijk verassend snel, eveneen klein stukje door de straat en over de parkeerplaats gereden (kan ik iig ook zeggen dat ik gereden heb dit jaar)
Viel me wel meteen weer op dat bij lage snelheden in een bocht de motor echt in de bocht wil vallen. Moet eigenlijk echt tegendruk geven in het stuur om te voorkomen dat het stuur 'doorslaat'?
Iemand ideen of advies?
dat wordt lachen dan .......Zijn idd komische balhoofdlagers gemonteerd.
Geen vergelijking op andere motoren, alleen paar jaar geleden op een 2004 Fireblade, maar dat rijdt en vergelijking met een SP als een bromfiets
En het was idd ook al een paar maanden geleden dat ik op de SP heb gereden, mss idd kwestie van gewenning en gewoon een beetje stevig doorrijden
Balhoofdlagers in 2016 vervangen, vorig jaar heb ik de vorkpoten weggebracht voor nieuwe keerringen etc. Heb verder niets aan de afsteling gedaan.
Voorband kan ik heel licht voelen dat deze niet helemaal rond is, maar om nu te zeggen dat er een vlakke kant aan zit, nee. Wilde gisteren even terug zoeken hoeveel kilometer de banden er op zitten, maar ergens tijdens de verhuizing ben ik denk ik de regeistratie verloren
Heb nu helemaal geen onderhoudshistorie meer voor handen......
ik ben het deels met je eens, ik denk dat de meeste hier wel het nut _en zich er ook zo naar gedragen_van een goed onderhouden vering zien .Een paar opmerkingen: als ik een tijdje niet op de SP heb gereden verbaas ik me ook altijd eventjes over het stuurgedrag. Stuur valt inderdaad erg de bocht in. Ik heb 'm wel behoorlijk voorover staan met een langere Wilbers achter. Truc is natuurlijk simpel: niet te langzaam rijden, dat is overigens een goed advies in het algemeen en voor de SP in het bijzonder. Dan: die basisafstellingen van Performance Bikes waren zeer waarschijnlijk prima in 2000 of 2001. Wij zijn echter inmiddels bijna 20 jaar ouder geworden en dat geldt ook voor de veringscomponenten op onze SP's. De veren hebben niet meer de lengte en spanning van 20 jaar terug, het gas in de achterdemper zal ook niet meer zijn wat het geweest is, om over de olie nog maar te zwijgen... En ik vermoed dat alleen regelmatig verversen van de vorkolie niet voldoende is om de dempingskarakteristiek na 20 jaar nog precies hetzelfde te laten zijn.
Maar, ik ben boekhouder van beroep, geen techneut...