Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Wat een prachtfiets zoals je hem hebt staan! :P
Mee naar het werk vond die ook wel leuk
IMG_4692.jpeg
IMG_4696.jpeg

IMG_4691.jpeg
 
Heb je het gevoel/gemeten dat die powercommander veel brengt? Mijn had hem er al op zitten en ik weet het dus echt niet...….vind hem wel machtig doortrekken..geen dip te bespeuren; ook onder in de toeren niet.
Is het verbruik ook veranderd?
Ik zou het graag eens horen...
Gr. Gerrie
een powercomander brengt niet veel bij een sp met alleen slipons.
wat een powercommander doet is hij zorgt bij eensp1 er inderdaad voor dat de gasrespons heel vloeiend gaat en goed te controleren is.
het verbruik gaat er alleen op vooruit als jij je zelf kan beheersen verder dan 350 km op een tank zal je niet komen maar dan moet je wel heel erg sterk in schoenen staan om de verleiding te kunnen weerstaan om niet aan dat gas te hangen.
 
Heb je het gevoel/gemeten dat die powercommander veel brengt? Mijn had hem er al op zitten en ik weet het dus echt niet...….vind hem wel machtig doortrekken..geen dip te bespeuren; ook onder in de toeren niet.
Is het verbruik ook veranderd?
Ik zou het graag eens horen...
Gr. Gerrie
ik heb een tijdje zonder PC gereden...(om een probleem uit te sluiten), en dronk aanzienelijk meer, ook vermogensafgifte was merkbaar anders en bokje best wel.
 
Ja met de powercommander loopt ie veel vloeiender en pakt ie van gesloten gas veel beter op. Heb hem nog niet op de bank laten afstellen, ben er vooral zelf mee aan het spelen geweest. Rijden, andere afstelling erin weer rijden enzovoort. Voor mijn gevoel zit het nu wel redelijk goed. Hij loopt vloeoend en trekt voor mijn gevoel als een beul. Deze winter maar eens de bank op voor een serieuze afstelling en amdere uitlaatjes;)
 
een powercomander brengt niet veel bij een sp met alleen slipons.
wat een powercommander doet is hij zorgt bij eensp1 er inderdaad voor dat de gasrespons heel vloeiend gaat en goed te controleren is.
het verbruik gaat er alleen op vooruit als jij je zelf kan beheersen verder dan 350 km op een tank zal je niet komen maar dan moet je wel heel erg sterk in schoenen staan om de verleiding te kunnen weerstaan om niet aan dat gas te hangen.
Kijk dat is ook winst he...;)
Mooi vloeiende gasaanname is wel lekker met een dikke twin…...heb een aantal Firestorms gehad en die gaan helemaal onderuit vlotter weg, maar de overbrenging is ook aanzienlijk korter. Dit is duidelijk een racer en als je iets meer rijdt(wat er nog nauwelijks van is gekomen) zie je dat je een veel beter gebalanceerde en completere motorfiets hebt. En dat mag je natuurlijk ook verwachten. Vooral het "doorhameren" bovenin is iets dat op een Firestorm volledig ontbreekt...…..en dan worden er heeeeel wat meters gemaakt! :Y
 
ik heb een tijdje zonder PC gereden...(om een probleem uit te sluiten), en dronk aanzienelijk meer, ook vermogensafgifte was merkbaar anders en bokje best wel.
Kijk, dat bedoel ik! Hij zal er niet voor niets massaal opgezet zijn he. Milieueisen zal hier zijn aandeel in hebben gehad denk ik....:N
Ik ben blij dat hij erop zit iig.....O-)
 
Ja met de powercommander loopt ie veel vloeiender en pakt ie van gesloten gas veel beter op. Heb hem nog niet op de bank laten afstellen, ben er vooral zelf mee aan het spelen geweest. Rijden, andere afstelling erin weer rijden enzovoort. Voor mijn gevoel zit het nu wel redelijk goed. Hij loopt vloeoend en trekt voor mijn gevoel als een beul. Deze winter maar eens de bank op voor een serieuze afstelling en amdere uitlaatjes;)
Kijk dat dus! Voor mijn gevoel maakt hij ook machtig meters met het gas er vol op.....:Y
Heb overigens nog de standaard tandwiel setting; rijdt je rustig "lijkt" hij erg lang(sommige bochten terug naar 1, waar ik dit nog nooit heb gedaan), gaat het gas erop "beukt" hij zich er prima door......ik laat het voorlopig zo denk ik...:t
 
Kijk dat dus! Voor mijn gevoel maakt hij ook machtig meters met het gas er vol op.....:Y
Heb overigens nog de standaard tandwiel setting; rijdt je rustig "lijkt" hij erg lang(sommige bochten terug naar 1, waar ik dit nog nooit heb gedaan), gaat het gas erop "beukt" hij zich er prima door......ik laat het voorlopig zo denk ik...:t
Ik rijd nu met lekker lange ketting zodat ienhelemaal achterin de achterburg gesteld staat om wheelies tegen te gaan. Achterkant verhoogt en voorkant doorgestoken voor het snelle sturen. En met 15 voor 42 achter, dat trekt echt als een beul.
 
een andere vertanding is zeker aan te raden daar gaat ie nog soepeler van rijden zelf heb ik een 16/43 tandwiel verhouding.
 
Ja met de powercommander loopt ie veel vloeiender en pakt ie van gesloten gas veel beter op. Heb hem nog niet op de bank laten afstellen, ben er vooral zelf mee aan het spelen geweest. Rijden, andere afstelling erin weer rijden enzovoort. Voor mijn gevoel zit het nu wel redelijk goed. Hij loopt vloeoend en trekt voor mijn gevoel als een beul. Deze winter maar eens de bank op voor een serieuze afstelling en amdere uitlaatjes;)
als je zelf aan de slag gaat zonder te meten..is er natuurlijk wel grote kans dat hij te arm gaat lopen met alle gevolgen van dien.
just my 2 eurocents.
 
Hij staat standaard al vrij rijk, en meer dan een paar procent ga ik niet onder standaard waardes zitten. Heb hem al rijker staan dan de standaard mapping waar de powercommander mee geleverd wordt. Di is echt belachelijk arm in het middengebied, vooral als je de flapper eruitgehaald hebt...
 
Een VTR heeft altijd hoog op mijn wishlist gestaan. Heb ooit een Firestorm gehad, maar toch wil ik ooit eens the real deal hebben. Ik kijk dan ook regelmatig eens op tweedehandssite's, je weet maar nooit wanneer je eens een slag kan slaan.

Valt me wel op dat in NL de prijzen -naar mijn gevoel- merkbaar lager liggen, of heb ik dat fout op? Wat zou daarvan de verklaring kunnen zijn?

Ik zag op een Belgische zoekertjessite deze:

Lijkt mij helemaal niet zo gek van prijs, in vergelijking met deze: ② honda vtr 1000 sp1 - Motoren | Honda | 2dehands

Is TLM zo'n beetje een deftig huis trouwens?
 
Prijzen liggen in NL zeker een stuk lager, geen idee waarom. Op bijvoorbeeld www.marktplaats.nl worden ze tussen de €3750 en €5500 aangeboden.Bijvoorbeeld in de UK staan ze zelfs voor £6000 - £7000 te koop, daar heb je hier een mooie SP2 voor. Terwijl ik geregeld voor de prijs van een SP1 hier in NL in de VS voor hetzelfde geld weer een SP2 aangeboden zie worden. Prijzen internationaal ten opzichte van nationaal is geen touw aan vast te knopen...

TLM ken ik niet, maar als ik de reviews zo zie via Google, lijkt het een goede zaak met goede service.
 
Prijzen liggen in NL zeker een stuk lager, geen idee waarom. Op bijvoorbeeld www.marktplaats.nl worden ze tussen de €3750 en €5500 aangeboden.Bijvoorbeeld in de UK staan ze zelfs voor £6000 - £7000 te koop, daar heb je hier een mooie SP2 voor. Terwijl ik geregeld voor de prijs van een SP1 hier in NL in de VS voor hetzelfde geld weer een SP2 aangeboden zie worden. Prijzen internationaal ten opzichte van nationaal is geen touw aan vast te knopen...

TLM ken ik niet, maar als ik de reviews zo zie via Google, lijkt het een goede zaak met goede service.
Ik weet wel waarom,kleinere markt en sportmotoren zijn niet echt populair in NL,doe er je voordeel mee.
Het mag misschien nog een aantal jaren duren maar ooit gaan de SP1 en 2 flink in prijs stijgen naarmate ze zeldzamer worden.
 
Oké, da's duidelijk. Dank je. Ik hou m'n ogen open.

Mijn broer zegt ook dat het nu de moment is om een SP1/SP2 te kopen, zeker met het oog op de waardevermeerdering. Da's wel mooi meegenomen, maar daar kan je toch nooit echt helemaal zeker van zijn? Akkoord dat er later schaarste zal zijn, maar in hoeverre kan je zeker zijn dat dat een invloed op prijsstijging zal hebben?
Ik heb bijvoorbeeld een 996 staan (geen Duc, maar een Porsche). Het is ook "bang" afwachten. Volgens de ene zijn er te veel van gemaakt, zijn ze lelijk en hebben ze heel veel problemen (:z), volgens de andere zeker een future classic mits een juist exemplaar.
Bijkomend denk ik dan al direct: wat zullen de brandstrofprijzen binnen pakweg 10 jaar doen. Is een VTR (of mijn 996) speciaal genoeg voor collectioneurs zodat ze hun waarde houden? Moeilijk, moeilijk, moeilijk vind ik dat...

Technisch verschil tussen SP1 en SP2 is enkel injectie staat me voor van vroeger?
 
Ik ken TLM wel, ben er al vaker geweest met een maat van me, die al zeker 35 jaar Guzzi rijdt. Hij is er vaste klant, het is een goede zaak met goede service.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, de motor ziet er iig netjes uit!
 
Net daarom heb ik mijn sp1 ook in Nederland gekocht. Meer keuze, in mijn ogen meestal beter ontzien dan een motor in België. Denk ook dat het een motor is die zijn waarde blijft behouden en eerder in prijs omhoog gaat als hij standaard blijft.
 
Net daarom heb ik mijn sp1 ook in Nederland gekocht. Meer keuze, in mijn ogen meestal beter ontzien dan een motor in België. Denk ook dat het een motor is die zijn waarde blijft behouden en eerder in prijs omhoog gaat als hij standaard blijft.
Klopt... :Y

Standaard gaat mij niet meer lukken.... :X
Zou best nog wel een standaard sp1 erbij willen, optisch alleen andere dempers en kleinere knippers (originele onderdelen wel houden) :9
 
Het zet me inderdaad wel sterk aan het denken. Ik hou Marktplaats in de gaten, en wie weet :]
 
Oké, da's duidelijk. Dank je. Ik hou m'n ogen open.

Mijn broer zegt ook dat het nu de moment is om een SP1/SP2 te kopen, zeker met het oog op de waardevermeerdering. Da's wel mooi meegenomen, maar daar kan je toch nooit echt helemaal zeker van zijn? Akkoord dat er later schaarste zal zijn, maar in hoeverre kan je zeker zijn dat dat een invloed op prijsstijging zal hebben?
Ik heb bijvoorbeeld een 996 staan (geen Duc, maar een Porsche). Het is ook "bang" afwachten. Volgens de ene zijn er te veel van gemaakt, zijn ze lelijk en hebben ze heel veel problemen (:z), volgens de andere zeker een future classic mits een juist exemplaar.
Bijkomend denk ik dan al direct: wat zullen de brandstrofprijzen binnen pakweg 10 jaar doen. Is een VTR (of mijn 996) speciaal genoeg voor collectioneurs zodat ze hun waarde houden? Moeilijk, moeilijk, moeilijk vind ik dat...

Technisch verschil tussen SP1 en SP2 is enkel injectie staat me voor van vroeger?
in ik dacht deel 10, kun je mooi kijken wat de verschillen zijn tussen de 1 en 2
 
Oké, da's duidelijk. Dank je. Ik hou m'n ogen open.

Mijn broer zegt ook dat het nu de moment is om een SP1/SP2 te kopen, zeker met het oog op de waardevermeerdering. Da's wel mooi meegenomen, maar daar kan je toch nooit echt helemaal zeker van zijn? Akkoord dat er later schaarste zal zijn, maar in hoeverre kan je zeker zijn dat dat een invloed op prijsstijging zal hebben?
Ik heb bijvoorbeeld een 996 staan (geen Duc, maar een Porsche). Het is ook "bang" afwachten. Volgens de ene zijn er te veel van gemaakt, zijn ze lelijk en hebben ze heel veel problemen (:z), volgens de andere zeker een future classic mits een juist exemplaar.
Bijkomend denk ik dan al direct: wat zullen de brandstrofprijzen binnen pakweg 10 jaar doen. Is een VTR (of mijn 996) speciaal genoeg voor collectioneurs zodat ze hun waarde houden? Moeilijk, moeilijk, moeilijk vind ik dat...

Technisch verschil tussen SP1 en SP2 is enkel injectie staat me voor van vroeger?
Brandstofprijzen interesseren verzamelaars of liefhebbers geen bal,bij die mensen is het toch geen dagelijks vervoer,
maar gaat het om de heb.
Verder heeft het verleden al bewezen dat bijzondere motoren meer waard worden,waarbij de geheel originele en lage km stand fietsen
het meeste opbrengen.Ik heb 100 motoren gehad vanaf 1978,en daar zaten exemplaren tussen die in die tijd hooguit 1000,- gulden
opbrachten,nu gaan ze voor het 5 voudige weg in euro,s en nog stijgende.Maar de top was wel de RG500 ooit gekocht voor 1500,-
en met gereviseerde motor verkocht voor 2400,-,deze doen nu rond de 12000,- of meer.Ook ooit een perfecte RD500 met 7800km op de teller
verkocht voor 8600,-,die zou nu rond de 20000,- doen.Of een andere RG500 geheel opgeknapt en verkocht voor 8200,-,die stond een
tijdje terug voor een bod boven de 15000,- te koop.En zo kan ik nog ff doorgaan.Er is natuurlijk geen 100% garantie dat iets meer waard word,maar
als je ziet dat zelfs het eerste model GSX-R1000 of R1 in waarde is gestegen komt het met de SP1 en 2 ook wel goed,je moet
alleen geen haast hebben,zoiets kan gerust nog 10jaar of meer duren.
 
Laatst bewerkt:
gisteren een trackday gehad op zandvoort met als laatste sessie een race ik had een 11de tijd van de 20 rijders er werdt niet gekeken naar wat voor motor maar naar de rondetijd die je in de sessies daarvoor had gereden mijn snelste tijd was 2.10 min. in de race heb ik dat nog kunnen aanscherpen naar 2.07 min.

 
gisteren een trackday gehad op zandvoort met als laatste sessie een race ik had een 11de tijd van de 20 rijders er werdt niet gekeken naar wat voor motor maar naar de rondetijd die je in de sessies daarvoor had gereden mijn snelste tijd was 2.10 min. in de race heb ik dat nog kunnen aanscherpen naar 2.07 min.

Lekker bezig geweest... :t Aan het einde staat de temperatuur best hoog, koelt ie wel goed, of is da “normaal” met circuitrijden?
 
koeling werkt prima maar met 35 graden weinig windt en continu in de toeren begrenzer wordt hij wel heet. en het is de water temperatuur he dus die mag altijd wel wat oplopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan