Sculpture80
Die hard MF'er
- 24 jun 2005
- 901
- 333
Mee naar het werk vond die ook wel leukWat een prachtfiets zoals je hem hebt staan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mee naar het werk vond die ook wel leukWat een prachtfiets zoals je hem hebt staan!
een powercomander brengt niet veel bij een sp met alleen slipons.Heb je het gevoel/gemeten dat die powercommander veel brengt? Mijn had hem er al op zitten en ik weet het dus echt niet...….vind hem wel machtig doortrekken..geen dip te bespeuren; ook onder in de toeren niet.
Is het verbruik ook veranderd?
Ik zou het graag eens horen...
Gr. Gerrie
ik heb een tijdje zonder PC gereden...(om een probleem uit te sluiten), en dronk aanzienelijk meer, ook vermogensafgifte was merkbaar anders en bokje best wel.Heb je het gevoel/gemeten dat die powercommander veel brengt? Mijn had hem er al op zitten en ik weet het dus echt niet...….vind hem wel machtig doortrekken..geen dip te bespeuren; ook onder in de toeren niet.
Is het verbruik ook veranderd?
Ik zou het graag eens horen...
Gr. Gerrie
Kijk dat is ook winst he...een powercomander brengt niet veel bij een sp met alleen slipons.
wat een powercommander doet is hij zorgt bij eensp1 er inderdaad voor dat de gasrespons heel vloeiend gaat en goed te controleren is.
het verbruik gaat er alleen op vooruit als jij je zelf kan beheersen verder dan 350 km op een tank zal je niet komen maar dan moet je wel heel erg sterk in schoenen staan om de verleiding te kunnen weerstaan om niet aan dat gas te hangen.
Kijk, dat bedoel ik! Hij zal er niet voor niets massaal opgezet zijn he. Milieueisen zal hier zijn aandeel in hebben gehad denk ik....ik heb een tijdje zonder PC gereden...(om een probleem uit te sluiten), en dronk aanzienelijk meer, ook vermogensafgifte was merkbaar anders en bokje best wel.
Kijk dat dus! Voor mijn gevoel maakt hij ook machtig meters met het gas er vol op.....Ja met de powercommander loopt ie veel vloeiender en pakt ie van gesloten gas veel beter op. Heb hem nog niet op de bank laten afstellen, ben er vooral zelf mee aan het spelen geweest. Rijden, andere afstelling erin weer rijden enzovoort. Voor mijn gevoel zit het nu wel redelijk goed. Hij loopt vloeoend en trekt voor mijn gevoel als een beul. Deze winter maar eens de bank op voor een serieuze afstelling en amdere uitlaatjes
Ik rijd nu met lekker lange ketting zodat ienhelemaal achterin de achterburg gesteld staat om wheelies tegen te gaan. Achterkant verhoogt en voorkant doorgestoken voor het snelle sturen. En met 15 voor 42 achter, dat trekt echt als een beul.Kijk dat dus! Voor mijn gevoel maakt hij ook machtig meters met het gas er vol op.....
Heb overigens nog de standaard tandwiel setting; rijdt je rustig "lijkt" hij erg lang(sommige bochten terug naar 1, waar ik dit nog nooit heb gedaan), gaat het gas erop "beukt" hij zich er prima door......ik laat het voorlopig zo denk ik...
als je zelf aan de slag gaat zonder te meten..is er natuurlijk wel grote kans dat hij te arm gaat lopen met alle gevolgen van dien.Ja met de powercommander loopt ie veel vloeiender en pakt ie van gesloten gas veel beter op. Heb hem nog niet op de bank laten afstellen, ben er vooral zelf mee aan het spelen geweest. Rijden, andere afstelling erin weer rijden enzovoort. Voor mijn gevoel zit het nu wel redelijk goed. Hij loopt vloeoend en trekt voor mijn gevoel als een beul. Deze winter maar eens de bank op voor een serieuze afstelling en amdere uitlaatjes
Ik weet wel waarom,kleinere markt en sportmotoren zijn niet echt populair in NL,doe er je voordeel mee.Prijzen liggen in NL zeker een stuk lager, geen idee waarom. Op bijvoorbeeld www.marktplaats.nl worden ze tussen de €3750 en €5500 aangeboden.Bijvoorbeeld in de UK staan ze zelfs voor £6000 - £7000 te koop, daar heb je hier een mooie SP2 voor. Terwijl ik geregeld voor de prijs van een SP1 hier in NL in de VS voor hetzelfde geld weer een SP2 aangeboden zie worden. Prijzen internationaal ten opzichte van nationaal is geen touw aan vast te knopen...
TLM ken ik niet, maar als ik de reviews zo zie via Google, lijkt het een goede zaak met goede service.
Klopt...Net daarom heb ik mijn sp1 ook in Nederland gekocht. Meer keuze, in mijn ogen meestal beter ontzien dan een motor in België. Denk ook dat het een motor is die zijn waarde blijft behouden en eerder in prijs omhoog gaat als hij standaard blijft.
in ik dacht deel 10, kun je mooi kijken wat de verschillen zijn tussen de 1 en 2Oké, da's duidelijk. Dank je. Ik hou m'n ogen open.
Mijn broer zegt ook dat het nu de moment is om een SP1/SP2 te kopen, zeker met het oog op de waardevermeerdering. Da's wel mooi meegenomen, maar daar kan je toch nooit echt helemaal zeker van zijn? Akkoord dat er later schaarste zal zijn, maar in hoeverre kan je zeker zijn dat dat een invloed op prijsstijging zal hebben?
Ik heb bijvoorbeeld een 996 staan (geen Duc, maar een Porsche). Het is ook "bang" afwachten. Volgens de ene zijn er te veel van gemaakt, zijn ze lelijk en hebben ze heel veel problemen (), volgens de andere zeker een future classic mits een juist exemplaar.
Bijkomend denk ik dan al direct: wat zullen de brandstrofprijzen binnen pakweg 10 jaar doen. Is een VTR (of mijn 996) speciaal genoeg voor collectioneurs zodat ze hun waarde houden? Moeilijk, moeilijk, moeilijk vind ik dat...
Technisch verschil tussen SP1 en SP2 is enkel injectie staat me voor van vroeger?
Brandstofprijzen interesseren verzamelaars of liefhebbers geen bal,bij die mensen is het toch geen dagelijks vervoer,Oké, da's duidelijk. Dank je. Ik hou m'n ogen open.
Mijn broer zegt ook dat het nu de moment is om een SP1/SP2 te kopen, zeker met het oog op de waardevermeerdering. Da's wel mooi meegenomen, maar daar kan je toch nooit echt helemaal zeker van zijn? Akkoord dat er later schaarste zal zijn, maar in hoeverre kan je zeker zijn dat dat een invloed op prijsstijging zal hebben?
Ik heb bijvoorbeeld een 996 staan (geen Duc, maar een Porsche). Het is ook "bang" afwachten. Volgens de ene zijn er te veel van gemaakt, zijn ze lelijk en hebben ze heel veel problemen (), volgens de andere zeker een future classic mits een juist exemplaar.
Bijkomend denk ik dan al direct: wat zullen de brandstrofprijzen binnen pakweg 10 jaar doen. Is een VTR (of mijn 996) speciaal genoeg voor collectioneurs zodat ze hun waarde houden? Moeilijk, moeilijk, moeilijk vind ik dat...
Technisch verschil tussen SP1 en SP2 is enkel injectie staat me voor van vroeger?
Lekker bezig geweest... Aan het einde staat de temperatuur best hoog, koelt ie wel goed, of is da “normaal” met circuitrijden?gisteren een trackday gehad op zandvoort met als laatste sessie een race ik had een 11de tijd van de 20 rijders er werdt niet gekeken naar wat voor motor maar naar de rondetijd die je in de sessies daarvoor had gereden mijn snelste tijd was 2.10 min. in de race heb ik dat nog kunnen aanscherpen naar 2.07 min.