Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Er is ergens een topic van een quickshifter dat werkte met een sensor gemonteerd onder het boutje van het schakelpedaal.
Ik kan het alleen niet meer vinden, maar het ging om deze:
 
Wat een gekut is die voorste toch, maar goed de 4e poging was succesvol.

20230113_120030.jpg
 
de bougie?.... als je het originele bougiesleuteltje gebruikt met de ring 10 is het bijna een eitje...
wel ff de oeliekoeler loshalen en naar voren trekken
Haha, nee dat is niet zo lastig.
De deksel er weer op krijgen zonder dat de pakking loskomt en met de extra uitdaging dat er ook niet een hele tube vloeibaar tussen zit 😅
 
Haha, nee dat is niet zo lastig.
De deksel er weer op krijgen zonder dat de pakking loskomt en met de extra uitdaging dat er ook niet een hele tube vloeibaar tussen zit 😅
Ik "plak" lastige pakkingen even "vast" met wat vet.
Niks is frustrerender als een klepdekselpakking die constant naar beneden valt.
 
Ik bedoel eigenlijk het stuur icm het afzagen van de kuip. Een SP2 kost inmiddels iets meer dan 5 jaar geleden.
Dat is idd zo, maar wellicht zit ie er al 10+ jaar op, geen idee. Ik had enige tijd geleden ook een complete set, ook met afgezaagde topkuip. Met een sbk stuur ontkom je er helaas niet aan om de topkuip in te korten. Ik denk dat als je heel erg graag SP wilt (blijven) rijden, maar fysiek niet de zithouding trekt, dat je dat dan maar voor lief neemt en niet aan de “zeldzaamheid” van de SP denkt op dat moment. Als ik nu de keus zou moeten maken, zou ik ook wel gaan kijken voor een aftermarket topkuip, dat dan weer wel.
 
Dat is idd zo, maar wellicht zit ie er al 10+ jaar op, geen idee. Ik had enige tijd geleden ook een complete set, ook met afgezaagde topkuip. Met een sbk stuur ontkom je er helaas niet aan om de topkuip in te korten. Ik denk dat als je heel erg graag SP wilt (blijven) rijden, maar fysiek niet de zithouding trekt, dat je dat dan maar voor lief neemt en niet aan de “zeldzaamheid” van de SP denkt op dat moment. Als ik nu de keus zou moeten maken, zou ik ook wel gaan kijken voor een aftermarket topkuip, dat dan weer wel.
Het rijd zo lekker zo. en Alles is terug te bouwen.
 
Het rijd zo lekker zo. en Alles is terug te bouwen.
Lijkt mij ook zeker wel. Ik moest nl nog wat langere leidingen en gaskabel/hendel fixen (van een Varadero dat ik begreep) en dan de topkuip weer in kleur laten spuiten. Kosten die ik op dat moment aan andere dingen moest besteden, heb daardoor de sbk set uiteindelijk toch maar weer doorverkocht. Maar het was wel ook omdat ik eigenlijk veel te weinig reed/rijd en het wel zonde vond om de nog niet zo oude endurance topkuip weer aan de kant te moeten leggen. Die paar keer druk op mijn polsen neem ik maar ff voor lief.
 
Om hier op in te haken.. Ik ben van plan om ook een superbike kit te gaan monteren. Zijn er nog andere zaken behalve leidingen en gaskabel die verlengd of aangepast moeten worden?

Het voorwerk qua demontage is al gedaan nu de rest nog even 😅
 

Bijlagen

  • IMG-20220509-WA0004.jpeg
    IMG-20220509-WA0004.jpeg
    193,8 KB · Weergaven: 65
Vraag aan iedere VTR SP kenner, zijn er mensen op dit forum die in het bezit zijn van een Amerikaanse VTR of dir mensen kennen die er een bezitten? Beter bekent als RC51 of RVT1000...
 

Bijlagen

  • 5CC5AD41-4227-4B1C-9BC6-33B551CB6637.png
    5CC5AD41-4227-4B1C-9BC6-33B551CB6637.png
    346,7 KB · Weergaven: 32
  • 3ADE4443-C513-4C6C-9B75-C98C66B9666B.jpeg
    3ADE4443-C513-4C6C-9B75-C98C66B9666B.jpeg
    66,9 KB · Weergaven: 32
  • 10049336-034E-49C3-81C5-226A62958E80.jpeg
    10049336-034E-49C3-81C5-226A62958E80.jpeg
    201,1 KB · Weergaven: 32
Goed aan begonnen dat wel ja
Slopen is ook een vak he ,
Hopenlijk heb je zelf geen lichamelijke
Schade van ,
Een paar asfalt tattoo's erbij maar niks ernstigs gelukkig.
Zonde.
2TE sticker, ben je in Spanje?
Dit is afgelopen mei op zandvoort gebeurd dus al even geleden. Nu weer tijd en zin om er aan te beginnen.
 

Bijlagen

  • 20230110_075324.jpg
    20230110_075324.jpg
    125,2 KB · Weergaven: 33
heeft iemand misschien nog een aftermarket undertail liggen die gebruik maken van de oem kabelboom/ lampjes?
Ik heb onderstaande maar het kenteken gemonteerd op het kleine stukje plastic is niet top..

Iemand misschien andere suggesties voor montage van het kenteken op een aftermarket undertail?

Thanks!!

1675065991908.png
 
heeft iemand misschien nog een aftermarket undertail liggen die gebruik maken van de oem kabelboom/ lampjes?
Ik heb onderstaande maar het kenteken gemonteerd op het kleine stukje plastic is niet top..

Iemand misschien andere suggesties voor montage van het kenteken op een aftermarket undertail?

Thanks!!

Bekijk bijlage 1843323
Ik heb een metalen (hoek)beugel waar mijn plaat aan vastzit. Aan de binnenzijde ook “geborgd” met een plaatje, heb ik ook wat meer vertrouwen dat ie er onderweg beter aan vast blijft zitten, dan rechtstreeks aan de undertail. Mocht je niets vinden, is dat wellicht ook een optie.
 
Ik zou de hoekbeugel in een mooie hoek buigen, dan aan de onderzijde van de undertail vastzetten. Dan de hoek van de originele kph overlappen (aangezien deze in een rechte hoek is en niet schuin), dan kan je de bovenzijde van de kentekenplaat mooi tegen de undertail plaatsen. Dan heb je geen boutjes in het zicht en de boutjes waarmee de hoekbeugel vastzet aan de onderzijde evt in het rood fixen (of lakken), dan vallen die niet op. (ben geen neuroot ofzo hoor O-))
Ben ff crea bea geweest met een plaatje. :)
0DB5D152-9A70-49FB-90A4-02471CBDF5C6.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan