HET grote Husqvarna 610 topic 3

Bedankt voor het meedenken, heb hem gelijk gebeld en haal hem vanavond op.
 
hahaha leuk te lezen! check je even dat hij hetzelfde is? Zoals olie pomp end. Ik ben niet meer helemaal thuis in de 610 blokken maar mss wel handig. Check ook de elektronische aansluitingen of de stekkers hetzelfde zijn!

Succes en we lezen wel hoe het gegaan is en of het beest weer tot leven komt.
 
Is de krukas wel hetzelfde van met en zonder olie pomp?
Kan ontsteking en zo ook over gezet worden?
Zal toch alle twee de blokken open moeten halen, als de delen bij mij stuk zijn hier goed zijn is het al oké.

Zij de carterhelften ook anders, met en zonder olie pomp, geen idee nl hoe de pomp gemonteerd zit.
 
Laatst bewerkt:
@sneedee, ik durf het niet te zeggen, dat hang van de bouwjaren af.
Ik geloof dat de 610 ook doorontwikkeld is en de oudere blokken een 'droge ontsteking' hebben en de nieuwere een die in olie ligt. Om slechts een voorbeeld te noemen.

Als je weet uit welk jaar jouw blok is en het blok wat je gaat kopen dan zou het al een stuk makkelijker zijn :-)

Hoe dan ook, vervang wel ff de zuiger, krukaslagers en distributie ketting. Niet al te duur en scheelt je een hoop ellende :-)
 
Misschien stomme vraag, maar als er zo'n leiding op zit richting de cilinder heeft hij dan een olie pomp.
Waar aan kan ik zien dat hij een olie pomp heeft?
 
Laatst bewerkt:
Nee, aan de olieleiding-aansluiting op het blok is te zien of het de versie met of zonder oliepomp is.
 
Oke bedankt,heb het gevonden aansluiting rond zonder,ovaal met oliepomp.

Blok is nog niet door gegaan, had geen oliepomp, wil toch graag mijn oliepomp houden, nummers van de krukas zijn volgens mij ook anders, heb ze vergeleken met een te610 uit 96.
Kan iemand dit bevestigen
 
Laatst bewerkt:
Vervelend, maar zo ben je toch weer behoed voor een onnodige aankoop.
Als ik weet iets tegen kom laat ik het je wel weten :-)
 
Komt goed, hij staat geschorst, tijd genoeg dus.
Heb nog een andere motor om op te rijden ;)
 
Hi,
Gister de knoop doorgehakt, ik ga mijn Husky 610 SM uit 2006 verkopen. Hij is gewoon goed en heeft effe 8000 Km gelopen. Morgen maar foto"s maken en op marktplaats zetten.
Je ziet ze niet veel dus de waarde bepalen is lastig. Voor mij is ti onbetaalbaar, maar dat is niet te verkopen |(
Ik dacht er tussen de 3700 en 4000 voor te vragen, is dat een redelijke vraagprijs?
 
Ik ga afscheid nemen van mijn Husky!
Wil af en toe woon-werk verkeer gaan rijden met de motor, en voor 40km enkele reis is een Supermoto nu niet echt ideaal.

Dus bij deze: Te Koop Husqvarna TE610 uit 1992 met SM 570R blok uit 2001 en Keihin FCR 41 carburateur.
Staat in SM trim, maar alle Enduro spullen heb ik ook nog.

http://www.autoscout24.nl/Moto/Details.aspx?id=254839899&cd=635404575930000000&asrc=st|fs

[afbeelding]

En vanmorgen is mijn Husky verkocht.

Nu weer op zoek naar een racer :)
 
Hi,
Gister de knoop doorgehakt, ik ga mijn Husky 610 SM uit 2006 verkopen. Hij is gewoon goed en heeft effe 8000 Km gelopen. Morgen maar foto"s maken en op marktplaats zetten.
Je ziet ze niet veel dus de waarde bepalen is lastig. Voor mij is ti onbetaalbaar, maar dat is niet te verkopen |(
Ik dacht er tussen de 3700 en 4000 voor te vragen, is dat een redelijke vraagprijs?

Staan er wel een paar op MP met nette prijzen.
Jouw prijs hangt toch wel van een aantal dingen af, waarbij algemene staat vd fiets en het onderhoud (aantoonbaar) wel belangrijke factoren zijn.
De markt is moeilijk, dus verwacht niet rijk te worden en reken erop dat het lang zal duren als je een beetje goede prijs wilt.

Waarom doe je hem eik weg?
 
Staan er wel een paar op MP met nette prijzen.
Jouw prijs hangt toch wel van een aantal dingen af, waarbij algemene staat vd fiets en het onderhoud (aantoonbaar) wel belangrijke factoren zijn.
De markt is moeilijk, dus verwacht niet rijk te worden en reken erop dat het lang zal duren als je een beetje goede prijs wilt.

Waarom doe je hem eik weg?

Ach ik hoef er niet rijk van te worden, dan had ik een andere handel moeten beginnen. Maar gezien de vraag en het aanbod en de staat van de fiets ( gebutst en gekrast plastic) ga ik toch maar dicht tegen die 3700 aanzitten.
En de reden waarom ik hem met pijn in mijn hart verkoop is, ik wil een enduromotor. En die erbij laat het budget en de ruimte niet toe.
 
Lijkt me een mooie prijs!
Succes met de verkoop en laat maar weten wat voor enduro fiets je gaat kopen dan.
Persoonlijk heb ik ook meer voldoening van enduro dan sm. :-)
 
Lijkt me een mooie prijs!
Succes met de verkoop en laat maar weten wat voor enduro fiets je gaat kopen dan.
Persoonlijk heb ik ook meer voldoening van enduro dan sm. :-)

Dank je wel, enne ik heb mijn zinnen gezet op een Husaberg FE390.
Als het zover is laat ik het weten. :)
 
Hallo,heb een Huskie 610 TE uit 2000

Iemand bekend hoe deze distributiekettingspanner werkt of mist er een veertje?
Hij ratelt wat bij koude motor.

Gr.Gerard
full
 
Heb hem al,er zit een licht spiraalveertje in die hem moet borgen.En die is gebroken dus,mazzel dat het spul nog heel is. O-)
Bon motoren effe mailen of ze nog wat hebben liggen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan