HET grote Husqvarna 610 topic 3

Heren als ik zo brutaal mag wezen een beroep te doen op jullie kennis.

Hier in de buurt bij een motorzaak staat een mooie Husqvarna sm610 uit 2010, de km-stand is 15.600km en de prijs 3750,-

Uiteraard snap ik dat veel afhangt van het reeds gedane onderhoud, maar vraag mij toch af of deze km stand niet te hoog is, en of er groot onderhoud (revisie of zo) aan zit te komen aangezien hij niet ver van de 20.000km zit.
Ik heb geen zin om op korte termijn veel geld uit te moeten geven aan dingen als revisies en dergelijke.
misschien heeft iemand een onderhoudsschema voor me voor een 2010 model? (op .husqvarnafactory.nl staat alleen een wph voor een 510.)

kortom is deze motor het geld nog waard of ie het verstandiger te wachten om een exemplaar met minder km?

Alvast bedankt!

Staat hij bij JDK motoren in Koudekerke? Dan is het mijn oude Husky!
 
Ik ga reageren, misschien niet direct heel uitputtend, maar anders later wel. Kan je nu al wel zeggen dat ik mijn hand zo voor die motor in het vuur steek ... perfecte fiets geweest voor mij!

Spreek je latorrrrr :-)
 
Ik ga reageren, misschien niet direct heel uitputtend, maar anders later wel. Kan je nu al wel zeggen dat ik mijn hand zo voor die motor in het vuur steek ... perfecte fiets geweest voor mij!

Spreek je latorrrrr :-)

Top! klinkt al veel belovend, kijk uit naar je reactie.
Bedankt alvast
 
Goedemorgen

Iemand nog een zeer netjes zwart zadel liggen voor een Huskie 610?Het 2000 model en dan het hogere model zadel.

Gr.Gerard :W
 
Jongens iemand een idee waarom mijn husky 610 2010 injectie niet meer lpen wil, hij krijgt geen benzine ..
iemand eens zoiets gehad en wat gedaan om het op te lossen
 
Jongens iemand een idee waarom mijn husky 610 2010 injectie niet meer lpen wil, hij krijgt geen benzine ..
iemand eens zoiets gehad en wat gedaan om het op te lossen

[Grapjes mode]
Benzine in de tank doen?
[Grapjesmode off]

Anders even kijken of je brandstofpomp nog wel werkt.
Deze zou je (meen ik) met contact aan zachtjes moeten horen zoemen.
Check ook even je zekeringen en of er geen verstoppingen in je leidingen zitten.
Zie pag 90 part 21 ik zie geen 2010 610 dus ga ervanuit uit dat het een overjarig model is (check je serie nummer) dan wel dat hij gelijk is aan de 2008
http://www.husqvarnafactory.nl/pdf/2008/2008_SPC_SM_TE_610.pdf

Trad het probleem ineens op, als in tijdens het rijden ineens uitvallen of lopend weggezet en 2mnd later ineens niets meer?
 
Hij is een keer omgevallen maar heb hem opgevangen dus niet hard gevallen.. ik denk dat de pomp een klapje heeft gehad, dus die moet maar los

hij heeft nu een tijd stilgestaan en hij starte inneens wel voor 20 sec..daarna weer uit..geen benzine

[Grapjes mode]
Benzine in de tank doen?
[Grapjesmode off]

Anders even kijken of je brandstofpomp nog wel werkt.
Deze zou je (meen ik) met contact aan zachtjes moeten horen zoemen.
Check ook even je zekeringen en of er geen verstoppingen in je leidingen zitten.
Zie pag 90 part 21 ik zie geen 2010 610 dus ga ervanuit uit dat het een overjarig model is (check je serie nummer) dan wel dat hij gelijk is aan de 2008
http://www.husqvarnafactory.nl/pdf/2008/2008_SPC_SM_TE_610.pdf

Trad het probleem ineens op, als in tijdens het rijden ineens uitvallen of lopend weggezet en 2mnd later ineens niets meer?
 
Idd dan beginnen bij je pomp.
Ik meen dan die krengen nogal erg duur zijn (€550), als deze kapot blijkt te zijn kan het raadzaam zijn om even bij een reparateur langs te gaan die dit soort dingen kan reviseren.
 
Hallo,
Iemand tips/suggesties voor het stellen van de kleppen van m,n Husky610?
Ik heb het wel eens bij een andere machine gedaan, maar toen was het een kwestie van de markeringen op het juiste punt zetten voor het stellen.
Moet ik bij de Husky gewoon de zuiger op het hoogste punt zien te krijgen?
 
Hallo, in 2012 na een dagje bij van Drunen helemaal enthousiast geraakt van supermoto en eind 2012 een TE610 van 2000 gekocht voor 2400 euro. Was wat aan de dure kant, maar goede motor. Voorvork keringen laten vervangen bij Henk Pel, achterremblokken idem. En sindsdien hooguit 10 km gereden. Motor staat werkloos in de garage, net als m'n andere motor waar ik ook al bijna niet mee rijd. Ik heb bedacht dat ik beter jaarlijks een dagje bij Marcel langs kan gaan voor de fun en deze motor verkopen. Iemand enig idee wat 'ie nu nog waard is, wat ik er ongeveer voor kan vragen ?
W3ednN.jpg
o7pt3W.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets, daar valt niets op af te doen.
Jammer genoeg zijn looks alleen voldoende omdat, hoe je het ook wend of keert het gewoon een 15 jaar oude fiets is.
Ik zie op \mp dat sommige zo'n fiets voor €1000 nog niet kwijt krijgen en 2 manden later krijgen mensen met een hok van een fiets er €1800 voor, dus jij mag het zeggen...
Het is wat de gek er voor geeft.
Zet hem te kop voor een bedrag waar je jezelf prettig bij voelt en kijk wat er gebeurd. Bijstellen kan altijd nog en je bepaald uiteindelijk zelf waar hij voor weg mag.
 
Wilt iemand even kijken hoe de koplamp hoort te zitten?
Moet het reflector boven of onder in de lamp zitten? (ik heb het idee dat het glas ooit op zijn kop is gemonteerd) :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige maand een Arrow uitlaat gekocht voor een 2005-2006 model. Nu wou ik deze er vandaag opzetten op mijn 2008 model maar hij paste niet echt lekker.

Nu heb ik dus 2 optie's, of 1 cm van de middenpijp afslijpen in de hoop dat hij dan wel goed uitkomt bij de ophangpunten, of iets beunen aan/met de ophang punten zelf.
Wat lijkt jullie verstandiger?
 
Die zijn dus niet te vinden ( afgezien van een enkele GPR). -O-

Btw valt dit niet ook op te lossen door de collectors erbij te kopen ? (ook 2005-2006 model)
 
Laatst bewerkt:
Ik herken je probleem, het lijkt wel een uitgestorven model.

Overal op internet zie ik foto's van sm610's met Leo Vince uitlaten maar nergens zie je ze te koop staan of kom je ze tegen. (ebay, marktplaats enz.)

(Motorbeurs viel ook al tegen qua cross off-road en supermoto accesoires.
Ik dacht op zijn minst nieuwe handkappen en "as-sliders" te kunnen scoren daar, maar helaas)
 
Die zijn dus niet te vinden ( afgezien van een enkele GPR). -O-

Btw valt dit niet ook op te lossen door de collectors erbij te kopen ? (ook 2005-2006 model)

Mss een foto posten van het probleem?
Kan je niet een plaatje of dikke strip maken zodat je niets hoeft te slijpen/verlassen?
Je kunt dan gewoon 4 gaten boren in die strip (zou wel minstens 1cm dik rvs of alu nemen) en je uitlaat zo uitlijnen?
 
Laatst bewerkt:
Als het niet lukt dan kom je hier maar met de brommer.Heb wat ervaring........ O-)
(Heb trouwens ook een 610,pure fun!)
 
Hallo, in 2012 na een dagje bij van Drunen helemaal enthousiast geraakt van supermoto en eind 2012 een TE610 van 2000 gekocht voor 2400 euro. Was wat aan de dure kant, maar goede motor. Voorvork keringen laten vervangen bij Henk Pel, achterremblokken idem. En sindsdien hooguit 10 km gereden. Motor staat werkloos in de garage, net als m'n andere motor waar ik ook al bijna niet mee rijd. Ik heb bedacht dat ik beter jaarlijks een dagje bij Marcel langs kan gaan voor de fun en deze motor verkopen. Iemand enig idee wat 'ie nu nog waard is, wat ik er ongeveer voor kan vragen ?[afbeelding][afbeelding]
Waarom kom je zondag niet een training doen met je eigen motor in Lelystad bij Marcel van Drunen voor slechts €99,-? Zonde om zo'n mooi ding niet te gebruiken.

SuperMotorschool motorcross cursussen
 
Twee die wel heel graag hun waar aan willen bieden, dat moet betekenen dat je kunt onderhandelen over de prijs of andere extra's *O* :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan