Het grote kleding topic

Tijdens je eerste rijles zul je het waarschijnlijk warm genoeg krijgen van de spanning en opwinding.
Maar je zult toch vrij gauw natte en dus stijve vingers krijgen.
Niet fijn en niet handig om je koppeling te leren bedienen.

Ik zou je goeie pak, laarzen en helm compleet maken met een paar warme goretex handschoenen.
Daar ga je lang plezier van hebben.
Gore tex handschoenen staan zeker nog op de planning. Ik hoopte nu eigenlijk de kou wel over te slaan, dus ik heb al wel goede zomer handschoenen.

Het budget is nu ook even beperkt omdat ik ook al een motor heb gekocht 😅 alles is binnen behalve het belangrijkste: het roze pasje... Niet kunnen wachten, en dan nu tot juli moeten wachten tot ik de motor kan ophalen. Wat een kwelling 😂
 
Zwart textiel?
Alpinestars Neo WP hoodie met verwijderbare binnenvoering en verwijderbare capuchonBekijk bijlage 1994695
Rev'it Detroit TF grijze motor jeans:
Bekijk bijlage 1994696

Zwarte schoenen:
Rev'it Jefferson
Bekijk bijlage 1994698
Of Alpinestars J-6 WP (waterdicht)
Bekijk bijlage 1994700
Regelmatig afgeprijsd / in de aanbieding bij Biker Outfit in Amsterdam, ben je in totaal nog geen € 500,- kwijt.

En om in stijl te blijven inderdaad een Scorpion Exo Tech systeemhelm in zwart erbij
Bekijk bijlage 1994703
Kleurt goed bij m'n naked bike 😁
Bekijk bijlage 1994704
ja dat is wel een mooi setje in combi met bijpassende motor,echter is amsterdam niet echt bij mij om de hoek en de gok om online te bestellen en weer retour te sturen.....noteer de artikelen even en zal zien of een goede zaak hier in de buurt dit eventueel kan leveren of op voorraad heeft.
 
@dirk67 probeer eerste bedenken wat voor soort rijder je denkt te gaan zijn en in welke omstandigheden je gaat rijden. Als je van jezelf nu al weet dat je een mooi weer rijder bent (bijvoorbeeld omdat je het met lessen al de hel vindt om in de regen te rijden) hoef je niet in een laminaatpak te investeren. Stel je budget vast en laat je adviseren in een goede winkel. Gewoon van alles passen en proberen. Ik zou voor een textielpak gaan omdat je dat redelijk allround kunt dragen. Kijk niet verder dan 2 jaar vooruit qua levensduur. Als je het rijden echt leuk vindt komen er naderhand wel andere kledingstukken bij en vervang je zaken voor betere exemplaren ( zeg ik met 2 helmen, 3 pakken, een doorwaaipak, volledig verwarmd onderpak, 3 jeans en 5 paar handschoenen in de kast).
Pakken hoef je niet nieuw te kopen. (Als je wat kennis hebt opgedaan)
Ik zou mijn helm wel nieuw kopen.
als ik mijn rijbewijs heb zal het inderdaad woon werk verkeer zijn ,en beetje touren in mijn vrije tijd over binnenwegen ik zal de regen niet schuwen echter denk ik dat ik vanaf oktober t/m begin april afhankelijk van hoe het weer is de winterstalling verkiezen boven doorrijden echter dat is hoe ik er nu in sta.
 
paar weken terug al bij een kledingzaak geweest voor algemeen advies complete set daar kwam ik rond de 1500 euro uit, een andere zaak met een fysieke en webwinkel hier niet zo ver bij mij vandaan zou ik al een starterset hebben compleet voor 600 hooguit 700 euro echter dan begin ik te twijfelen van het goedkopere is dat dan wel wat qau protectie? de duurdere winkel heeft ook een eigen atelier erbij waar ze de kleding en protectie precies op maat (ver)maken enzovoort nou mag het wel wat kosten echter dan denk ik vanwaar het prijsverschil....?
 
weet iemand een setje "race" handschoenen voor een leuke prijs. daarbij bedoel ik dus leren handschoenen met een lange cuff, die er een beetje race achtig uit zien.
 
Dat goedkopere pak zal qua protectie ook prima zijn. Je kunt er eventueel later nog betere protectoren inzetten. Het is vooral de waterdichte laag die een pak duur maakt. Een liner is goedkoper dan laminaat. Goretex is duurder dan andere membranen etcetera. Een goed basispak heb je idd voor 700. Zeker als je ook tweedehands overweegt en niet in de winter rijdt.
Mijn totale outfit in wintertrim wat ik zo bij elkaar heb verzamelt loopt tegen de 6000,- maar ik ben ook met een budgetvriendelijke macna pak begonnen.
 
Dat je uitkwam op 1500 euro is niet zo vreemd die gasten willen verkopen.

Begin maart was ik toevallig bij de ANWB voor regenjas en winterjas.
Ik was er begin februari er al geweest voor een internationale rijbewijs.
Zag dat ze kleding in de aanbieding hadden.
Toevallig had ik net wat jassen gekocht.
Een windjas en regenjas beide niet geschikt ze ademen niet.

Toen ik in maart terug kwam zag ik niet meer de aanbiedingen staan.
Vroeg aan de verkoopster waar het rek was met de aanbiedingen.
Die stond dicht bij de uitgang, ze vertelde dat ze deze week de kleding kwamen ophalen die niet verkocht werden om plaats te maken voor de nieuwe collectie. De jassen hadden 80% korting en 20% kassa korting. Dacht dat ik een kleine 300 euro heb bespaart voor 2 jassen.

Bij motorzaken zal het precies hetzelfde zijn zij zullen ook plaats moeten maken voor de nieuwe collectie kleding.
Wat vorig jaar als goede jas werd geprezen met het bijpassende prijskaartje zal nu voor een paar 100 euro goedkoper weggaan.

Dat webwinkels veel goedkoper zijn dan motorzaken is niet zo vreemd.
Zij hebben alleen opslag geen klanten waar je mee bezig bent.
Alleen de bestelling klaar maken en verzenden.

Toevallig was ik vorige week met de motor voor onderhoud dus ook maar even bij de kleding gekeken.
De rekken hangen helemaal vol er kan niets meer bij zoeken heeft bijna geen zin.
Wat wel opviel was dat de prijs over het algemeen niet zo hoog was.
Heb maar 1 type motorjas gezien waar Gore Tex in verwerkt is.
 
Bij heel het jaar door rijden voor woon werk is gelamineerd de enige optie, kost wat maar is het geld meer dan waard
Een normaal pak zal waterdicht zijn maar de buitenlaag is alleen waterafstotend.
Na verloop van tijd word dat toch minder en dan pak je s'ochtends je jas en dan is de buitenkant nog vochtig.
Eenmaal op route koel je dan behoorlijk af
En ja, je kan opnieuw proberen je pak waterafstotend te maken, maar ik heb tot dusver maar matige successen gehad, het word nooit meer als vanouds
 
🙄

Gelamineerde kleding is wel handig, goedkoper dan het Goretext spul.
Zelf ook een gelamineerde broek, maar met dit weer wel gewoon los regencondoom (in de vorm van broek en jas) aan.
Weet je zeker dat je droog blijft.

Mijn Held regenjas heeft het jaren vol gehouden, nu weer een nieuwe Held,
Heerlijk stofje, lekker stretch, opvallend en goed zittend.
Broek, geen idee wat voor materiaal, voelt iig goedkoper aan (dat wassie trouwens ook:+)
 
Ik bedoel natuurlijk gelamineerd Goretex, das iets duurder dan een Goretex binnenjasje, maar dik tevreden mee.
Een regenoveral is ook een prima oplossing idd, maar is meestal wat minder ademend, dus qua comfort mogelijk wat minder.
keuzes, keuzes, keuzes...
 
binnenkort maar weer even kijken passen en vergelijken, met betrekking tot de helm alvast rekening houden met keurmerk ece 22-06?
 
Ik bedoel natuurlijk gelamineerd Goretex
Dit. Bij woon-werk is dat wat mij betreft gewoon een must-have. Plus Gore-Tex is niks speciaals maar is duurder want dwingt de fabrikant om een wat strengere kwaliteitscontrole toe te passen.
helm alvast rekening houden met keurmerk ece 22-06?

Helmen zijn allemaal 22.06 tegenwoordig. Moet ten eerste passen. Daarna is voor mij stilte, ingebouwde communicatie en zichtbaarheid een must. Maar ja, een ander wil per sé carbon en dat 'ie er goed uit ziet. Dat is dus voor iedereen verschillend.
 
Vandaag een flinke bak water over me heen gehad op de terug weg. Eenmaal uit de bui was mijn pak in 15min helemaal droog gewaaid. Ook daarom is laminaat goretex zo lekker.
 
Ik bedoel natuurlijk gelamineerd Goretex, das iets duurder dan een Goretex binnenjasje, maar dik tevreden mee.
Een regenoveral is ook een prima oplossing idd, maar is meestal wat minder ademend, dus qua comfort mogelijk wat minder.
keuzes, keuzes, keuzes...
Met een goede jas voorzien van GoreTex of vergelijkbare materialen heb je geen regenoverall meer nodig.
Gelamineerde is flink wat duurder als een "gewone" waterdichte jas, zeker als je een Rukka wilt.
 
Nee, ik bedoel ook of (gelamineerd) Goretex of een regenoveral, beide is dubbelop en idd onzin.
Zelf inderdaad een Rukka pak, mijn eerste gelamineerde pak in dik 30 jaar woon/werk rijden, maar dat had ik veel eerder moeten doen.
Ja, het pak kost meer dan een "normaal" pak, maar is het geld echt dubbel en dwars waard.
Wat Woekie al aangeeft, na een buitje kom je alsnog droog aan thuis, dat gaat je met een geimpregneerd misschien de eerste keer nog lukken, maar na verloop van tijd echt niet meer.

Dit in combi met een pinlock, een setje goede handschoenen en een headsetje in de helm en je zit ELKE dag met plezier op de motor, weer of geen weer :]
 
Met een goede jas voorzien van GoreTex of vergelijkbare materialen heb je geen regenoverall meer nodig.
Precies, gelamineerd Gore Tex is king 💪🏻
Screenshot_20240224-211353.png


Screenshot_20240225-095243.png

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

In combinatie met laarzen en Gore Tex handschoenen droog in weer en wind 🏍️
Screenshot_20240225-085708.png

Screenshot_20240225-090851.png
 
Nee, ik bedoel ook of (gelamineerd) Goretex of een regenoveral, beide is dubbelop en idd onzin.
Zelf inderdaad een Rukka pak, mijn eerste gelamineerde pak in dik 30 jaar woon/werk rijden, maar dat had ik veel eerder moeten doen.
Ja, het pak kost meer dan een "normaal" pak, maar is het geld echt dubbel en dwars waard.
Wat Woekie al aangeeft, na een buitje kom je alsnog droog aan thuis, dat gaat je met een geimpregneerd misschien de eerste keer nog lukken, maar na verloop van tijd echt niet meer.

Dit in combi met een pinlock, een setje goede handschoenen en een headsetje in de helm en je zit ELKE dag met plezier op de motor, weer of geen weer :]
Heb toevallig afgelopen jaar een 2e Rukka gekocht, mijn eerste jack een Argonaut (gelamineerd GTX). Nu een stretch jack voorzien van GTX.
Het gelamineerde jack is wat stugger, maar blijft in regen aan de binnenzijde geheel droog. Maar is ook sneller droog na een flinke regenbui, of aan het eind van de dag als je terug naar huis moet na het werk. Wordt niet zompig.
Moet zeggen de het andere jack, ook (nog) niet lang nat blijft. En bevalt mij tot dusverre ook heel goed, wat comfortabeler qua bewegen.
Maar Rukka is een investering, en als je het kunt missen en in een regenbui rijdt dan weet je waarom.
 
Nu we het toch hebben over gelamineerd Gore tex, heb ik daar een vraag over.
Recent bij Termaat geweest en daar adviseerden ze mij een Rukka-gore tex jas met daarbij een Rukka prijskaartje.
Het zal best heel degelijk zijn allemaal maar stervensduur natuurlijk.

Daarom mijn vraag, bestaan er gelamineerde jassen in de prijscategorie €600-€700 maar dan niet van Macna of van Revit?
Van die laatste twee merken ben ik niet kapot, Macna niet omdat mijn jas nu van Macna is, en niet geweldig is. Een rits is al vervangen en de klittenband-sluitingen aan beide mouwen scheuren eruit.
Revit speekt me gewoon niet aan.

Andere merken die ik kon vinden met Gore tex gelamineerd zijn Stadler en Dane.
Stadler is nog duurder dan Rukka en Dane lijkt alleen verkrijgbaar te zijn bij Motoport, waar ik liever niet kom.

Iemand tips of suggesties? Of is dit onmogelijk?
Oh ja, tweedehands is geen optie, kleding moet nieuw worden aangeschaft.
 
Er zijn wel gelamineerde jassen to vinden in die prijsklasse, als ik zo snel even kijk bijvoorbeeld de Richa Arc GTX Jacket of Alpinestars ST-7?
 
Daarom mijn vraag, bestaan er gelamineerde jassen in de prijscategorie €600-€700 maar dan niet van Macna of van Revit?
Dane, in Nederland inderdaad exclusief verkrijgbaar bij Motoport. Naar mijn idee kwalitatief net zo goed als Rukka, maar wel iets goedkoper. Al zie ik dat de goedkoopste jas met Goretex Pro inmiddels ook €939,- kost. Ik heb nog de Dane Sealand voor €749, maar die is al bijna 10 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Nu we het toch hebben over gelamineerd Gore tex, heb ik daar een vraag over.
Recent bij Termaat geweest en daar adviseerden ze mij een Rukka-gore tex jas met daarbij een Rukka prijskaartje.
Het zal best heel degelijk zijn allemaal maar stervensduur natuurlijk.

Daarom mijn vraag, bestaan er gelamineerde jassen in de prijscategorie €600-€700 maar dan niet van Macna of van Revit?
Van die laatste twee merken ben ik niet kapot, Macna niet omdat mijn jas nu van Macna is, en niet geweldig is. Een rits is al vervangen en de klittenband-sluitingen aan beide mouwen scheuren eruit.
Revit speekt me gewoon niet aan.

Andere merken die ik kon vinden met Gore tex gelamineerd zijn Stadler en Dane.
Stadler is nog duurder dan Rukka en Dane lijkt alleen verkrijgbaar te zijn bij Motoport, waar ik liever niet kom.

Iemand tips of suggesties? Of is dit onmogelijk?
Oh ja, tweedehands is geen optie, kleding moet nieuw worden aangeschaft.
Alpine Stars en Dainese.
 
Terug
Bovenaan Onderaan