Het grote kleding topic

Alpinestars ST-7?
Inderdaad, of de Alpinestars Ketchum:
Screenshot_20240418-164819.png
 
Dane, in Nederland inderdaad exclusief verkrijgbaar bij Motoport. Naar mijn idee kwalitatief net zo goed als Rukka, maar wel iets goedkoper. Al zie ik dat de goedkoopste jas met Goretex Pro inmiddels ook €939,- kost. Ik heb nog de Dane Sealand voor €749, maar die is al bijna 10 jaar oud.
Ik heb een Dane Julso Goretex Pro jas 5 jaar geleden gekocht, en van deze aankoop heb ik echt spijt. De ritsen zijn niet waterdicht (nooit geweest ook) en de rits aan de buitenkant van de jas is kapot gegaan. Voor 80 euro kan ik de rits laten repareren.

Zeker gezien de hoge prijs van de jas had ik er veel meer van verwacht, wat mij betreft geen aanrader en ik zal niet snel meer Dane kopen.
 
Je kunt ook naar een andere motoport dan die het dichtst bij is. Het is een franchise formule dus ze zijn niet allemaal hetzelfde.
 
En als de ritsen nooit waterdicht waren had je er in de garantieperiode mee terug moeten gaan.
 
Ik heb een Dane Julso Goretex Pro jas 5 jaar geleden gekocht, en van deze aankoop heb ik echt spijt. De ritsen zijn niet waterdicht (nooit geweest ook) en de rits aan de buitenkant van de jas is kapot gegaan. Voor 80 euro kan ik de rits laten repareren.

Zeker gezien de hoge prijs van de jas had ik er veel meer van verwacht, wat mij betreft geen aanrader en ik zal niet snel meer Dane kopen.
Dan moet je eens kijken naar Stadler die hebben kwaliteit en 10 jaar garantie.

Het word in de fabriek gerepareerd. Bij problemen. Mooi toch.
 
Nu we het toch hebben over gelamineerd Gore tex, heb ik daar een vraag over.
Recent bij Termaat geweest en daar adviseerden ze mij een Rukka-gore tex jas met daarbij een Rukka prijskaartje.
Het zal best heel degelijk zijn allemaal maar stervensduur natuurlijk.

Daarom mijn vraag, bestaan er gelamineerde jassen in de prijscategorie €600-€700 maar dan niet van Macna of van Revit?
Van die laatste twee merken ben ik niet kapot, Macna niet omdat mijn jas nu van Macna is, en niet geweldig is. Een rits is al vervangen en de klittenband-sluitingen aan beide mouwen scheuren eruit.
Revit speekt me gewoon niet aan.

Andere merken die ik kon vinden met Gore tex gelamineerd zijn Stadler en Dane.
Stadler is nog duurder dan Rukka en Dane lijkt alleen verkrijgbaar te zijn bij Motoport, waar ik liever niet kom.

Iemand tips of suggesties? Of is dit onmogelijk?
Oh ja, tweedehands is geen optie, kleding moet nieuw worden aangeschaft.
Als je zoekt naar gelamineerde goretex in de prijsklasse 600-700, dan wil je misschien Revit niet meteen aan de kant zetten.
Ze slagen erin om in die prijsklasse niet alleen gelamineerde goretex, maar ook nog eens CE EN-17092 AA rating te halen en daar bovenop schouder en elleboogprotectoren ( seeflex) level 2 type B (beste rating en normal coverage). Ik heb dezelfde seeflex in mijn tornado jas en die zit heel goed en redelijk volledig omvattend tot diep aan de onderarm.
Momenteel revit vertical GTX aan 456€, wil je minder opvallen revit trench GTX aan 464€.
De trench paste ik onlangs in RAD en dat is een heel neutrale comfortabele jas. degelijk gebouwd.
In mijn ogen heel veel jas en goede specs voor weinig.
Alpinestars SP7 doet dat overigens ook aan ongeveer 578€

Bij beiden is de rugprotector nog toe te voegen.

Ga je shoppen in die prijsklasse bij Richa Atlantic GTX dan kom je momenteel uit op verlaagde prijzen van 498€ ( niet alle maten) maar weet dat je dan maar een CE EN-17092 A rating vest koopt met level 1 protectie, wel met meegeleverde rugprotectie (ook level 1, dus alles te vervangen naar level 2 mijns insziens)

Al bij al vind ik dat er momenteel redelijk wat gelamineerde GTX voor redelijke prijzen te koop is.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de maatvoering van Revit erg aan de krappe kant. In mijn 4xl Astars pak kan ik nog een hoody of wollen trui aan en een joggingbroek, in het pak van Revit pas alleen een dunne trui of dun ski-ondergoed...
 
Dat klopt en dus neem je 1 maat groter.
Mijn jas is een Revit Tornado3 2XL , Dat zou zonder de IXON airbagondervest een XL zijn bij Revit .
Ik had voordien dezelfde tornado in maat XL en vond dat iets te krap met de airbag
Bij andere merken pas ik zonder airbag soms in een L of soms in een XL .
Ik ben 1m83 en weeg 84kg

Revit staat bekend als tight fit, maar dan neem je toch gewoon een grotere maat bij het passen
 
Dat klopt en dus neem je 1 maat groter.
Mijn jas is een Revit Tornado3 2XL , Dat zou zonder de IXON airbagondervest een XL zijn bij Revit .
Ik had voordien dezelfde tornado in maat XL en vond dat iets te krap met de airbag
Bij andere merken pas ik zonder airbag soms in een L of soms in een XL .
Ik ben 1m83 en weeg 84kg

Revit staat bekend als tight fit, maar dan neem je toch gewoon een grotere maat bij het passen
Ik heb al de grootste maat...
 
Ik was mijn jas drie weken kwijt bij stadler (niet erg want mijn oude jas, gepromoveerd tot eerste reserve jas) was garantie.
Mijn nieuwe jas heb ik laten aanpassen en dat was 6 weken ivm de vakantie.
In principe moet je een leenjas meekrijgen als je aanspraak maakt op garantie.
 
Ik heb ook een garantie geval gehad de reflectie materiaal liet los fout van de leverancier.

Ik had me spullen met enkele weken terug en helemaal waterdicht gemaakt in de fabriek dat is kwaliteit.

Als je beren op de weg zoekt die zal je vinden wil je meer dan kan je hier gewoon niet omheen.
 
Nu we het toch hebben over gelamineerd Gore tex, heb ik daar een vraag over.
Recent bij Termaat geweest en daar adviseerden ze mij een Rukka-gore tex jas met daarbij een Rukka prijskaartje.
Het zal best heel degelijk zijn allemaal maar stervensduur natuurlijk.

Daarom mijn vraag, bestaan er gelamineerde jassen in de prijscategorie €600-€700 maar dan niet van Macna of van Revit?
Van die laatste twee merken ben ik niet kapot, Macna niet omdat mijn jas nu van Macna is, en niet geweldig is. Een rits is al vervangen en de klittenband-sluitingen aan beide mouwen scheuren eruit.
Revit speekt me gewoon niet aan.

Andere merken die ik kon vinden met Gore tex gelamineerd zijn Stadler en Dane.
Stadler is nog duurder dan Rukka en Dane lijkt alleen verkrijgbaar te zijn bij Motoport, waar ik liever niet kom.

Iemand tips of suggesties? Of is dit onmogelijk?
Oh ja, tweedehands is geen optie, kleding moet nieuw worden aangeschaft.
Termaat heeft ook jassen in de outlet hoor!
Maar wil je per sé een gelamineerde jas hebben dan?
Maar kwaliteit van Rukka acht ik beter als wat jezelf al schetst met Macna en Rev-it. Alhoewel ik ook een garantiegevalletje had met een Goretex Lock rits. Maar je betaald wel voor kwaliteit.
Dane is geen Goretex, maar een soortgelijk membraam wat ze gebruiken (alle ....tex-achtige namen mogen geen Goretex heetten maar doen hetzelfde).

Maar een Richa heeft ook mooie jacks.


Dane, in Nederland inderdaad exclusief verkrijgbaar bij Motoport. Naar mijn idee kwalitatief net zo goed als Rukka, maar wel iets goedkoper. Al zie ik dat de goedkoopste jas met Goretex Pro inmiddels ook €939,- kost. Ik heb nog de Dane Sealand voor €749, maar die is al bijna 10 jaar oud.
@Mike Schenk Dane is écht niet te vergelijken met Rukka ondanks dat ze dure jassen hebben.
 
Ik heb een Dane Julso Goretex Pro jas 5 jaar geleden gekocht, en van deze aankoop heb ik echt spijt. De ritsen zijn niet waterdicht (nooit geweest ook) en de rits aan de buitenkant van de jas is kapot gegaan. Voor 80 euro kan ik de rits laten repareren.

Zeker gezien de hoge prijs van de jas had ik er veel meer van verwacht, wat mij betreft geen aanrader en ik zal niet snel meer Dane kopen.
Mij is altijd verteld dat ritsen NOOIT 100% waterdicht zijn, behalve de Goretex Lock. Maar die heeft dan de eigenschap soms open te springen.

En als de ritsen nooit waterdicht waren had je er in de garantieperiode mee terug moeten gaan.
Zie boven!

Enige wat waterdicht is, je eigen huid
 
Termaat heeft ook jassen in de outlet hoor!
Maar wil je per sé een gelamineerde jas hebben dan?
Maar kwaliteit van Rukka acht ik beter als wat jezelf al schetst met Macna en Rev-it. Alhoewel ik ook een garantiegevalletje had met een Goretex Lock rits. Maar je betaald wel voor kwaliteit.
Dane is geen Goretex, maar een soortgelijk membraam wat ze gebruiken (alle ....tex-achtige namen mogen geen Goretex heetten maar doen hetzelfde).

Maar een Richa heeft ook mooie jacks.


Dane, in Nederland inderdaad exclusief verkrijgbaar bij Motoport. Naar mijn idee kwalitatief net zo goed als Rukka, maar wel iets goedkoper. Al zie ik dat de goedkoopste jas met Goretex Pro inmiddels ook €939,- kost. Ik heb nog de Dane Sealand voor €749, maar die is al bijna 10 jaar oud.
@Mike Schenk Dane is écht niet te vergelijken met Rukka ondanks dat ze dure jassen hebben.
Goretex achtig is geen goretex de werking is minder dan het orgineel.
 
[...]
Dane is geen Goretex, maar een soortgelijk membraam wat ze gebruiken (alle ....tex-achtige namen mogen geen Goretex heetten maar doen hetzelfde).
[...]
Dane, in Nederland inderdaad exclusief verkrijgbaar bij Motoport. [...]
Dane heeft wél Goretex. MotoPort heeft een tweede eigen merk (Difi) en dat heeft als budget-merk Aerotex membramen.
 
Laatst bewerkt:
Mij is altijd verteld dat ritsen NOOIT 100% waterdicht zijn, behalve de Goretex Lock. Maar die heeft dan de eigenschap soms open te springen.
..
Klopt bij mijn oude Rukka ja ook gehad en regendoorslag en open springen. (staat wel een eindje terug in dit topic)

En ondertussen is de service van Rukka van uitstekend naar ruk gegaan, die is niet ok, zeker niet met die prijzen.
(Heb nu nog steeds Rukka, maar dat is omdat ik tegen een hele mooie tweede hands jas aanliep die nog bijna nieuw was en mijn maat was. De Exegal)

Ik kreeg wel als tip van Termaat (eerste jas daar gekocht) dat je de ritsen onder aan de zijkant open moet doen, dan je hoofdrits dichtdoen en dan de zijkanten weer.
Zo staat er minder druk op de hoofdrits bij dichtdoen en heb je minder last van openspringen van onderuit omdat hij er niet helemaal goed inzit.

Ik had liever de rits iets steviger gehad, openspringen is echt niet ok, zeker niet bij een val.
Zeker gezien de huidige service vind in Rukka nu te duur.
 
Dane heeft wél Goretex. MotoPort heeft een tweede eigen merk en dat heeft als budget-merk Aerotex membramen.
Difi. Mijn vrouw is, net als ik, ook groot en fors (uiteraard niet dik), en die past alleen in Difi. Magna maakt weliswaar pakken voor dikke vrouwen (queen size), maar die zitten haar weer veel te ruim.
 

Bijlagen

  • IMG20240101155852.jpg
    IMG20240101155852.jpg
    440 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan