Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmz.. je hebt dus nog een origineel 125CC skyteam blok?

Waarschijnlijk is de keerring lek, of iets anders achter de ontstekingsdeksel.
even checken?
Ik heb poosje terug keerring onder garantie laten vervangen vanwege olielekkage bij mijn ori 125cc blok. Ontluchtingskitje ga ik voorlopig niet monteren.
 
Heeft er trouwens al iemand een site gevonden, waarbij er passende 2 zuiger remklauwen + een leuke grote remschijf passen op de skyteam voorvorkjes past?

en 55mm hogedruk zuigers voor de Lifan 140cc, volens mij 13mm piston-pen.
Lifan 1P55FMJ blokje..
Of weet iemand of er al een groter cilinder kitje voor te vinden is?

ooracing.com? hebben wel een hoop zuigers.
 
Vorig jaar zag ik een foto van een Deense of Zweedse Dax met eigenbouw zijspan, daar wel toegestaan (en daarom mochtie hier in NL op de weg) maar hier niet. Geen idee waarom, maar kan te maken hebben met de bouw van het frame de grootte van de wielen of de wielophanging. Er zijn heel specifieke regels voor zijspan.. Driewieler setjes zie je op ebay ook wel, die mogen hier ook niet. Als je er een keertje mee rijd weet je ook meteen waarom overigens: er valt gewoon niet mee te rijden! (behalve rechtdoor) ;)
 
Heeft er trouwens al iemand een site gevonden, waarbij er passende 2 zuiger remklauwen + een leuke grote remschijf passen op de skyteam voorvorkjes past?

en 55mm hogedruk zuigers voor de Lifan 140cc, volens mij 13mm piston-pen.
Lifan 1P55FMJ blokje..
Of weet iemand of er al een groter cilinder kitje voor te vinden is?
Arnold, lifan 140 is 15mm pistonpen. zuigerdiameter is 55,5mm
(lifan 150 56,5mm/15mm)

Voor een skyteam/jc hydrovork is er een 190 waveschijf met tussenstukje om je klauw te verzetten.
Sterker nog, ik heb er 1 liggen, kopuh? (€75, bij de bondt is die €95)

edit: Als je bij de bondt bij brakes kijkt kan je zelfs met stage-6 onderdelen (beugel en klauw) een radiale 4-zuiger aan je vork hangen met die 190 schijf 8-)
 
Laatst bewerkt:
Leuk dit topic *O*
Ondertussen heb ik er ook 1tje aangeschaft :)
Een Jincheng 125cc replica dax, een jaartje oud en een dikke 1000km op de teller.
Onderhuids volledig in orde, uiterlijk moet er een een beetje aan de cosmetica worden gewerkt.
Nuja gewerkt, bij de vorige eigenaar is hij tijdens het onderhoud van zijn zijpikkel geklapt en in een flits pakte hij deze vast bij de spiegel om hem tegen te houden.
Je kunt het wel raden, de zijspiegel had hij in zijn hand (afgebroken) en hij lag alsnog omver |( waarbij een stukje van de koppelings hendel afbrak en het schakelpookje een beetje plooide.
Dit zijn dingen die ik zelfs met mijn 2 linkse handen kan herstellen en mooi de kans gaven om af te dingen op de gevraagde prijs.
Uiterlijk is hij ook een beetje aangepast;
-Honda Stickers
-Moto stuur
-Zwaardere ketting en tandwielen
-andere uitlaat voor een mooi geluidje
-Achterband een maatje vergroot
Zelf heb ik ondertussen het fietsje grondig gepoets en de accu vervangen die tegen haar einde opliep.
Natuurlijk ook al wat kilometers gereden, echt leuk speelgoed dat verbazingwekkend goede prestatie's kan neerzetten.
 
als er olie uit de ontluchting komt, is dit gewoon een teken dat er te veel olie in je blok zit.
als er genoeg in zit hoort er uit je ontluchtingslang ook geen olie te komen.
 
Leuk dit topic *O*
Ondertussen heb ik er ook 1tje aangeschaft :)
Een Jincheng 125cc replica dax, een jaartje oud en een dikke 1000km op de teller.
Onderhuids volledig in orde, uiterlijk moet er een een beetje aan de cosmetica worden gewerkt.
Nuja gewerkt, bij de vorige eigenaar is hij tijdens het onderhoud van zijn zijpikkel geklapt en in een flits pakte hij deze vast bij de spiegel om hem tegen te houden.
Je kunt het wel raden, de zijspiegel had hij in zijn hand (afgebroken) en hij lag alsnog omver |( waarbij een stukje van de koppelings hendel afbrak en het schakelpookje een beetje plooide.
Dit zijn dingen die ik zelfs met mijn 2 linkse handen kan herstellen en mooi de kans gaven om af te dingen op de gevraagde prijs.
Uiterlijk is hij ook een beetje aangepast;
-Honda Stickers
-Moto stuur
-Zwaardere ketting en tandwielen
-andere uitlaat voor een mooi geluidje
-Achterband een maatje vergroot
Zelf heb ik ondertussen het fietsje grondig gepoets en de accu vervangen die tegen haar einde opliep.
Natuurlijk ook al wat kilometers gereden, echt leuk speelgoed dat verbazingwekkend goede prestatie's kan neerzetten.
Welkom *O*
 
ik heb nog een 24 liggen die ik niet gebruik
is wel gehavend, maar compleet. zou je even moeten oppoetsen.

is zo'n 24mm die geleverd wordt bij 140 ( mikuni imi volgens mij )

wat heb je ervoor over?
 
ik heb nog een 24 liggen die ik niet gebruik
is wel gehavend, maar compleet. zou je even moeten oppoetsen.

is zo'n 24mm die geleverd wordt bij 140 ( mikuni imi volgens mij )

wat heb je ervoor over?

mja liever geen immi.... zit nu met een immi 22mm die in feite maar 18mm is...

zoek een echte keihin/mikuni/walbro/...

toch bedankt voor je reactie in ieder geval
 
Hallo Azz_kikr, een Keihin 24mm vind je hier:

http://verkopers.marktplaats.nl/2179024

full


Heb hem een tijd terug bij hem gekocht en bevalt goed - tot nu toe.

Veel goedkoper zal het niet worden..... ;)
 
Hallo Azz_kikr, een Keihin 24mm vind je hier:

Heb hem een tijd terug bij hem gekocht en bevalt goed - tot nu toe.

Veel goedkoper zal het niet worden..... ;)


netjes..(zal wel thaisje keikin zijn en niet de jap) maar zal in ieder geval wel stukken beter zijn dan me fenswué carb....


zou die kerel ook spruitstukjes verkopen??? want het mijne is ook met moeite 20mm.... :+
 
Laatst bewerkt:
Geachte heer Dirksen,

U vraagt informatie over het aanbrengen van een zijspan aan een motorfiets. Hierop geef ik u graag een antwoord.

De wettelijk gestelde eisen voor het aanbrengen van een zijspanwagen aan een motorfiets zijn dat deze moeten zijn voorzien van:

* een richtingaanwijzer aan de voorzijde en een richtingaanwijzer aan de achterzijde als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
* een achterlicht;
* een stadslicht als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
* een remlicht als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
* een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Remmen
Motorfietsen, in gebruik genomen na 26 november 1975 maar voor 1 april 1997, moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg bij gebruik van beide remmen tezamen ten minste 4,5 m/s² bedraagt, en bij aangekoppelde zijspanwagen ten minste 4,1 m/s².

Bevestiging
Een aan een motorfiets gekoppelde zijspanwagen moet deugdelijk aan het frame of aan de zelfdragende constructie van de motorfiets zijn bevestigd.

U hoeft de motorfiets met aangebouwd zijspan niet te laten keuren. Het kentekenbewijs van de motorfiets hoeft niet worden gewijzigd.
 
Geachte heer Dirksen,

U vraagt informatie over het aanbrengen van een zijspan aan een motorfiets. Hierop geef ik u graag een antwoord.

De wettelijk gestelde eisen voor het aanbrengen van een zijspanwagen aan een motorfiets zijn dat deze moeten zijn voorzien van:

* een richtingaanwijzer aan de voorzijde en een richtingaanwijzer aan de achterzijde als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
* een achterlicht;
* een stadslicht als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
* een remlicht als de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
* een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Remmen
Motorfietsen, in gebruik genomen na 26 november 1975 maar voor 1 april 1997, moeten zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg bij gebruik van beide remmen tezamen ten minste 4,5 m/s² bedraagt, en bij aangekoppelde zijspanwagen ten minste 4,1 m/s².

Bevestiging
Een aan een motorfiets gekoppelde zijspanwagen moet deugdelijk aan het frame of aan de zelfdragende constructie van de motorfiets zijn bevestigd.

U hoeft de motorfiets met aangebouwd zijspan niet te laten keuren. Het kentekenbewijs van de motorfiets hoeft niet worden gewijzigd.

Dus ik mag zo een zijspan aan mijn dax uit 1973 schroeven als er maar een achterlicht en een reflector op zit??
Ik zie mezelf al helemaal gaan, heb origineel 49cc op nedrlans motorkenteken uit 1973, rij nu al niet harder dan 55km/uur...
Hahahaha
 
en? merk je verschil ? :)
ben wel benieuwd naar het rem verschil
Ik heb het nog niet echt kunnen testen.
Het was vanavond best koud, en heb nog geen 100 meter gereden, maar ik had wel het idee dat hij wat beter remde.

Ik ga het morgen overdag eens goed test!
 
@Azz,
(zal wel thaisje keikin zijn en niet de jap) ...

Kan wel wezen maaruh zie jij het verschil....zoek google er maar eens op na.
Tenzij er Honda op het doosje/zakje staat, maar zelfs dat schijnt te worden nagemaakt.
Dus niets in het leven is zeker....en zelfs dat niet.

Hier mijn w(v)ork in process ter inspiratie:

full


Ook nieuw schijfje :)
Past allemaal al aardig.
Volgend voorjaar is ie wel klaar.

Chinees, met een beetje Nederlands.
 
en? merk je verschil ? :)
ben wel benieuwd naar het rem verschil
Een braking 155mm schijf remt door het andere schijfmateriaal al beter dan de ori chinese schijf. (Heb ik op de pbr mogen merken)
Als je daarna de 220mm van de lmp probeerd weet je niet wat je overkomt, zelfde klauw, 220 schijf. (Op 12"zwakt dat jammer genoeg weer wat af.)

HDD2008, Toen de lmp nog origineel was:
6h7oxs.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Azz,
(zal wel thaisje keikin zijn en niet de jap) ...

Kan wel wezen maaruh zie jij het verschil....zoek google er maar eens op na.
Tenzij er Honda op het doosje/zakje staat, maar zelfs dat schijnt te worden nagemaakt.
Dus niets in het leven is zeker....en zelfs dat niet.

Hier mijn w(v)ork in process ter inspiratie:

[afbeelding]

Ook nieuw schijfje :)
Past allemaal al aardig.
Volgend voorjaar is ie wel klaar.

Chinees, met een beetje Nederlands.

Mooi gemaakt. Hoe heb je die bovenste balhoofdplaat gemaakt? uit plaatstaal? En de beugels gelaserd?
Ik verwacht dat het vorkje wel wat slap is, tneminste dat is mijn ervaring met china usd's. Je zou er misschien nog strakkere veren in kunnen zetten.
 
Hey Johan,

Balhoofdplaat is gewoon het orgineel, maar dan aangepast.
Beugels heb ik idd laten laseren en de opbouw met het Duitse spatje is
in principe gelijk aan de vorige opzet maar dan net iets anders,
dwz met een extra verlenging naar beneden.

Wat betreft de veren heb je gelijk en daar ben ik dan ook druk mee bezig
om dat goed voor elkaar te krijgen.

Genoeg te doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan