Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
succes met de verkoop.

maar uh , is iedereen op vakantie ofzo.
bijna 6 dagen geleden .
hebbe we niks meer te vertellen , of te vragen . :?
lijkt me sterk.

hoop niet dat we dit forum laten schieten . :N
heb nog genoeg vragen , terzijner tijd

ik zal er een stellen .
heeft iemand ervaring met het 150 cc daytona blok .

hoor er graag over . GR :W
Ik denk dat het door de buitentemperatuur komt. :9 Alles in winterstalling. :+

Heb zelf geen ervaring met dat blok maar lees wel goede ervaringen over Daytona.
 
Ja is inderdaad wel rustig hier, ik zelf heb een andere motor gekocht ducati 998 dus ben daar u drukker mee als met me daxje. Maar dat komt wel goed
 
Ik ben ondertussen de Dax wat naar eigen smaak aan het aanpassen, ondertussen ook het afgebroken kopelingshendel vervangen. Vandaag toch nog een tripje gemaakt, t'was frisjes maar doenbaar.
 
Ja is inderdaad wel rustig hier, ik zelf heb een andere motor gekocht ducati 998 dus ben daar u drukker mee als met me daxje. Maar dat komt wel goed
Gefeliciteerd *O*

Mijn dax blijft voorlopig in de schuur staan. Geen zin om door de pekel te rijden. B|
 
O zo ;)

Even wat anders: Mijn broer(tje) heeft net als ik ook een skyteam dax 125cc. September 2008 nieuw gekocht bij Nedstore. Ik geloof iets van 2500km mee gereden. Rood van kleur.
Deze dax gaat binnenkort de verkoop in !
Dax is voorzien van een dubbele onderlangs uitlaat. Mochten jullie interesse hebben of iemand weten die op zoek is naar zoiets, laat het me dan weten. :)

Foto?
 
Sja, mijn GorilDax doet het nog steeds... 140blok er ook alweer een tijdje onderhangen, en we gaan gewoon door met het koude weer hé :+

Laatst de SS50 verkocht, alweer een tijdje terug maar stiekem ook weer een projectje gekocht *D

SS50 in onderdelen, word opgebouwd en motorgekeurd, maar is 17inch, dit is natuurlijk een kleine-wielen-topic :$
 
Laatst bewerkt:
Kan ik regelen. Heb ik nu niet. Standaard rode kleur. Er zit nu dus een dubbele onderlangs uitlaat op. Beide kanten een demper. Chinese banden zijn vervangen door Michelin. Verder niks.

SS50 in onderdelen, word opgebouwd en motorgekeurd, maar is 17inch, dit is natuurlijk een kleine-wielen-topic :$
Ook leuk :Y
 
Laatst bewerkt:
Sja, mijn GorilDax doet het nog steeds... 140blok er ook alweer een tijdje onderhangen, en we gaan gewoon door met het koude weer hé :+

Laatst de SS50 verkocht, alweer een tijdje terug maar stiekem ook weer een projectje gekocht *D

SS50 in onderdelen, word opgebouwd en motorgekeurd, maar is 17inch, dit is natuurlijk een kleine-wielen-topic :$
Ik snap niet waarom dit een kleine wielen topic is, waarom niet gewoon een Honda mini 4takt topic, alles waar het blokje onder zit, hoor erbij. vind ik tenminste :P
 
Ja is inderdaad wel rustig hier, ik zelf heb een andere motor gekocht ducati 998 dus ben daar u drukker mee als met me daxje. Maar dat komt wel goed



mooie fiets heb je gekocht , succes ermee .

heb zelf twee maanden terug , mijn ZX9R verkocht

Ga in 2010 voor een KTM DUKE 690 R , dat is mijn bedoeling.

leuk speelgoed , ben de snelweg na 25 jaar wel zat.
 
heb vanmorgen de postbode aan de deur gehad met de bestelling uit thailand (staat verdacht veel honda op + de bestelling van wat gerief uit temse :9~

mie1i1.jpg


wel grappig, alles wat je ziet kost evenveel (gekocht in thailand) als ketting met achterste tandwiel... (gekocht in temse)

btw als iemand die ebay persoon moet hebben.... supersnelle levering (uit thailand) en supervriendelijk :]
 
heeft iemand ervaring met het 150 cc daytona blok . hoor er graag over . GR :W

Er schijnen 2 types Daytona blokken te zijn, de oude en het nieuwe type.

Het oude type is fors duurder dan het nieuwe type maar die oude is kwalitatief veel beter. Het nieuwe type koop je nu voor ongeveer 1000 euro. Ik kan me alleen niet meer herinneren wat er nu precies was met dat nieuwe type blok en hoe je het herkent, maar er is vast wel iemand anders die het fijne ervan weet ;)
 
ketting en tandwielen zaten er niet bij... voor de rest erg tevreden...

en idd de verkoper is gedene die je gezegd hebt....erg vriendelijke kerel(s)...

zeker voor herhaling vatbaar...

nu w88 tot kerstverlof om alles te monteren
 
Zit net nog even te kijken....en hij heeft twee soorten:

OEM:
24mm Carburetor
This listing is for a 24mm carburetor with full Keihin markings and even the serial number. It features chrome plated round throttle valve for smoother and better throttle response. This is a good budget upgrade and very often sold as 'genuine' or OEM at a much higher price than this because of its good performance. If budget is not an issue, please look at our other Keihin Pe24 listing for the high end alternative.


Honda genuine:

Genuine Keihin PE 24mm Carburetor

This auction is for an original Keihin Honda OEM PE24 cable choke serialized carburetor. Keihin PE series carburetors features round chrome plated sliding throttle valve. It gives smoother and better throttle response compared to the flap valve stock carburetors and a very significant increase in performance. The PE range of carburetors is designed for achieving high performance at an economical price.

Jetting Size : Main Jet #112
Slow Jet #35

We guarantee that this is a genuine item.
If you look at our photos of the carburetor and compare it with others being sold on Ebay you will notice the difference. Feel free to message us for some simple guidelines on how to determine if this is a genuine product.

Maar ik zie het verschil echt niet...
Heb jij hem toevallig gevraagd hoe je het verschil kunt zien?

Gewoon nieuwsgierig....
 
ik heb de eerste (de goedkope)

maar zit wel in honda doosje enzo.. en met identiek de zelfde sproeiers...

enigste uiterlijk verschil dat ik direct zie is dat op de 'fake' and de zijkant keihin staat met zo een X tussen, op de 'echte' staat er keihin japan op...

voor de rest niet echt een verschil volgens mij..
deze heb ik en doosje is identiek....
DSC04645.jpg
 
Laatst bewerkt:
ketting en tandwielen zaten er niet bij... voor de rest erg tevreden...

en idd de verkoper is gedene die je gezegd hebt....erg vriendelijke kerel(s)...

zeker voor herhaling vatbaar...

nu w88 tot kerstverlof om alles te monteren


Jij mag je zelf wel een domme belg noemen .
ik als domme nederlander weet niet hoe dat zit met dat ebay gebeuren.
(wie is er nou dom ,hahaha )
heb trouwens ook geen paypal.
je kan hier nog wat kleingeld mee verdienen , als je dat zou willen .
ik hou me aanbevolen .
 
Jij mag je zelf wel een domme belg noemen .
ik als domme nederlander weet niet hoe dat zit met dat ebay gebeuren.
(wie is er nou dom ,hahaha )
heb trouwens ook geen paypal.
je kan hier nog wat kleingeld mee verdienen , als je dat zou willen .
ik hou me aanbevolen .

is niet met dom te maken horen, jouw kwaliteiten liggen wss ergens anders gewoon :]

mja ebay...is zo moeilijk niet hoor, of je bied en je hoopt dat je de hoogste bieder bent als de tijd verstreken is...

of vele ebay 'winkel', doen niet mee aan opbieden en dan hebben de 'nu kopen', dan is het zoiezo van jou...

betalen doe je best met paypal idd... veilig, snel, en "gratis" als je koper bent...
paypal is gratis als je onder een bepaald bedrag blijft per jaar dat je transfereerd (is redelijk hoog)
en je kan paypal koppelen aan je VISA, (of aan je bankrekening, is rij nieuw), of je vult je paypal aan door over te schrijven van je bankrekening naar paypal (is iets trager, maar zo doe ik het)...

als je wat wil bestellen (en je hebt op de ene of andere manier hulp nodig; ebay, paypal,)..... laat maar iets weten, ik probeer je wel te helpen zo goed ik kan :p *O*


OF heb je mss iets intressants gezien??
 
heb vanmorgen de postbode aan de deur gehad met de bestelling uit thailand (staat verdacht veel honda op + de bestelling van wat gerief uit temse :9~

[afbeelding]

wel grappig, alles wat je ziet kost evenveel (gekocht in thailand) als ketting met achterste tandwiel... (gekocht in temse)

btw als iemand die ebay persoon moet hebben.... supersnelle levering (uit thailand) en supervriendelijk :]
Erg leuk spul :P
[me="Revz"]kijkt niet verder in die shop anders gaat hij weer wat bestellen :+[/me]
 
....op de 'echte' staat er keihin japan op....

Toch? :N :Y :N :Y ?

Die lui daar maken het blijkbaar gewoon exact na, tot op de barcode en
genuine sluitsticker van het doosje.

Maargoed, als het zo goed nagemaakt is dan doet ie het waarschijnlijk
ook net zo goed als het orgineel....My 2 cents.

Zou idd wel leuk zijn het eens exact te vergelijken.
 
enigste wat ik erover vind (op een andere forum in een vreemde taal) is dat sommige van de thais wat last hebben condensatie...maar voor de rest...dacht dat ik ook eens half gehoord had dat er verschil zat in de gasschuif...
 
Bij copieen zie je vaak dat de kleine onderdeeltjes van mindere kwaliteit zijn, een nieuw setje echte ondertdelen is dan genoeg om een euvel op te lossen (carborateur revisie setje) Zo'n setje zou natuurlijk gewoon moeten passen als het een exacte copie is.

Ik had een vlakschuif (OKO) die een exacte copie van een PE was, er kon een revisie setje voor worden gekocht van Keihin die dan meteen voor een betere menging zorgde. Die OKO kostte slechts 45 Euro, een fractie van een echte Keihin PE. Een revisie setje gaat voor tussen de 35-55 Euro, en dan zou je het verschil tussen de echte en de imi niet meer mogen merken.
 
Nou, komt het verhaal ;


Eigenlijk zijn ze allebei echt.


slechts zijn die met de kabelchoke en gele stationair schroef geproduceert (geleverd, eigenlijk) door Honda Thailand en de andere "echte" door Keihin japan

de kabelchoke versie is gemaakt voor een klimaat 30+, hoog landschap en luchtboxen invb. met zanderige paden, dat we die dingen hier heen halen en dan klagen dat ze niet lekker te stellen zijn is dus niet heel gek

de "echte" pe24 word door keihin zelf geleverd met een ander afstel bereik
eentje die (in de praktijk dus) beter reageert met de 1 cilinder 4takt blokjes, bij lagere temperaturen, met luchtfilters die meer open zijn etc

het prijs verschil heeft meer te maken met wereld economie dan kwaliteit.


overgins komen er genoeg replica producten uit thailand hoor, de brembo remklauwen bv.
deze carburateurs en honda motor onderdelen zijn daar een uitzondering op

ik zeg maar zo ; je moet er een keer geweest zijn om het verschil te begrijpen, het is verwarrend :)

klDSC09107.JPG


klDSC09108.JPG


klDSC09115.JPG


klDSC09117.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan