Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, komt het verhaal ;


Eigenlijk zijn ze allebei echt.


slechts zijn die met de kabelchoke en gele stationair schroef geproduceert (geleverd, eigenlijk) door Honda Thailand en de andere "echte" door Keihin japan

de kabelchoke versie is gemaakt voor een klimaat 30+, hoog landschap en luchtboxen invb. met zanderige paden, dat we die dingen hier heen halen en dan klagen dat ze niet lekker te stellen zijn is dus niet heel gek

de "echte" pe24 word door keihin zelf geleverd met een ander afstel bereik
eentje die (in de praktijk dus) beter reageert met de 1 cilinder 4takt blokjes, bij lagere temperaturen, met luchtfilters die meer open zijn etc

het prijs verschil heeft meer te maken met wereld economie dan kwaliteit.


overgins komen er genoeg replica producten uit thailand hoor, de brembo remklauwen bv.
deze carburateurs en honda motor onderdelen zijn daar een uitzondering op

ik zeg maar zo ; je moet er een keer geweest zijn om het verschil te begrijpen, het is verwarrend :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


die remklauwtjes zien er wel lekker uit...
 
Dakana bedankt!....

Toch blijft het vaag aangezien de ebay-verkoper ter plaatse zelf aangeeft dat er verschil in zit.
"...with full Keihin markings and even the serial number... "

Persoonlijk maakt het me eigenlijk niet eens zoveel uit (orgineel of kopie)
zolang het motortje er maar goed op loopt,
en reserve onderdelen lokaal verkrijgbaar zijn.

full


Leuk om te zien dat hun favorite tool ook de haakse slijper is...
 
haakseslijper, je kan niet zonder :+

ze gebruiken die 2 wielers echt overall en nergens voor en onderhoud? niks.. pas als het niet meer werkt
dus dat er wat vast gerot zit/los geslepen moet worden, dat zit er dik in!
 
Nee gewoon in Nederland bij een 4takt toko.

SS50 gekocht in onderdelen die over een tijdje voor de motorkeuring op moet draven. :)

Grotendeels zijn onderdelen voor op de brommert zelf, en ook wat motoronderdeeltjes.
Maar het blokje was nog zo mooi van binnen dus dat was weer een meezitter:)

En natuurlijk zien hoelang dit blok eronder blijft (niet lang O-) )
 
6V lookalike....12V!

Na toch weer een tijdje onderdelen bij elkaar geschraapt te hebben weer een stapje vooruit

full

full


Met een 5mm vulring tussen het vliegwieldeksel past een 12V miniouterrotor precies binnen een OT 6V kapje.

Parts:
Lifan onderblok 4 versnellingen 0-1-2-3-4 - volgens mij gebaseerd op het Honda NICE /skyteam type (oliepomp loopt mee op de krukas).
De125 cc jialing-skyteam cilinder, verhoogde druk zuiger, Kitaco autoclutch en Honda parts zoals carterpan&smallparts.
Verder een aangepaste Lifan kop met grote kleppen.
Ben erg benieuwd hoe dit straks loopt.
Het is natuurlijk geen raceblok, wat ook verder niet het doel is.

Naja we zullen het wel merken....

Prettige dagen nog allemaal, en alvast de beste wensen voor 2010!

Groet, Chris.

PS: Mikuniwebsite in Nederland. Misschien heeft iemand er iets aan....
(jammergenoeg geen NL Keihin site gevonden)
 
Ik zit al een tijdje te kijken naar een skyteam pbr 125.

Ik zou deze graag een keer willen bezichtigen en daar niet te ver voor willen rijden{ik heb alleen in het westen adressen gevonden}.

Het liefst in de buurt van almelo/hengelo/enschede.

Thanx
 
Ik zit al een tijdje te kijken naar een skyteam pbr 125.

Ik zou deze graag een keer willen bezichtigen en daar niet te ver voor willen rijden{ik heb alleen in het westen adressen gevonden}.

Het liefst in de buurt van almelo/hengelo/enschede.

Thanx
Ik heb eigenlijk geen idee. In het midden van het land zitten inderdaad de meeste winkels.
Ten noorden van Zwolle is er nog een 4takt winkel waar je naar toe kan bellen om te vragen of die een pbr125 heeft staan.
Misschien dat een scooter/brommerzaak bij je in de buurt toevallig een skyteam heeft staan. Al zal dat wrs een 50cc zijn en geen 125cc.
 
Bonsai-Biker, ik ben benieuwd welke zuiger je hebt gebruikt en wat de diameter er van is, is het een 52,4mm of iets anders? Als het een 52,4mm is heb je dan een link of pic?
 
Allemaal het beste voor 2010 gewenst !
Dat we met de kleine viertaktjes maar veel kilometers mogen maken. :P
 
Laatst bewerkt:
6V lookalike....12V!

Na toch weer een tijdje onderdelen bij elkaar geschraapt te hebben weer een stapje vooruit

[afbeelding]
[afbeelding]

Met een 5mm vulring tussen het vliegwieldeksel past een 12V miniouterrotor precies binnen een OT 6V kapje.

Parts:
Lifan onderblok 4 versnellingen 0-1-2-3-4 - volgens mij gebaseerd op het Honda NICE /skyteam type (oliepomp loopt mee op de krukas).
De125 cc jialing-skyteam cilinder, verhoogde druk zuiger, Kitaco autoclutch en Honda parts zoals carterpan&smallparts.
Verder een aangepaste Lifan kop met grote kleppen.
Ben erg benieuwd hoe dit straks loopt.
Het is natuurlijk geen raceblok, wat ook verder niet het doel is.

Naja we zullen het wel merken....

Prettige dagen nog allemaal, en alvast de beste wensen voor 2010!

Groet, Chris.

PS: Mikuniwebsite in Nederland. Misschien heeft iemand er iets aan....
(jammergenoeg geen NL Keihin site gevonden)
Sneaky, een sleeper voor een OTtje :9~

Goede ervaringen met mikuni.nl trouwens. Voor keihin heb je keihin.de maar daar heb je een minimum besteldrempel van €25, lekker handig als je alleen een naald nodig hebt -O-

Oh ja, de beste wensen iedereen. (nu nog de sneeuw weg en warm water regenen graag)
 
Laatst bewerkt:
Even snel voorstellen in dit topic. Ik ben Vincent, 17 jaar en woon in Apeldoorn. Op het moment heb ik zo'n Skyteam Enduro geval, waar ik eigenlijk vrij snel op uitgekeken was.

Heeft iemand nog een leuk blok liggen en weet iemand onder welke hoek de uitlaat de uitlaatpoort in gaat?

Edit 06-01-10: Straks als ik 18 ben ga ik voor m'n motorrijbewijs, en om iig de 25kW periode door te komen koop ik denk ik een Honda ZB of een Gorilla *D
 
Laatst bewerkt:
De ScooterXpress #32 (magazine voor de onbekenden) heeft in het nr van januari 2010 een testje gedaan met de Skymax Pro(Dax), PBR en T-Rex. Allen 125cc. Iemand al dat blad in huis liggen die een scan kan maken of moet ik het blad in de winkel kopen? Er staat ook nog wel een leuk stukje in over de Honda MT/MB-5 *O* . Goeie ouwe tijd.
 
Laatst bewerkt:
De ScooterXpress #32 (magazine voor de onbekenden) heeft in het nr van januari 2010 een testje gedaan met de Skymax Pro(Dax), PBR en T-Rex. Allen 125cc. Iemand al dat blad in huis liggen die een scan kan maken of moet ik het blad in de winkel kopen? Er staat ook nog wel een leuk stukje in over de Honda MT/MB-5 *O* . Goeie ouwe tijd.
Wat aardig dat je even het blad koopt. ;) Ik hou me aanbevolen. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan