Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk gedaan! En al helemaal voor dat geld...
En mischien moet je een heldere (lees meer doorzichtig) achterlichtkapje
nemen. Dan komt LED goed tot zijn recht.
 
Er zijn nog wel sterkere LEDs te vinden maar die waren ook meteen fors duurder. Ik twijfelde tussen deze redelijk geprijsde ronde vorm LED en een adere met 4 extra LEDs, die was ook meteen 9 USD, bijna 2x zo duur als deze.

Het licht lijkt inderdaad aanzienlijk in te boeten door het rode plastic, er zit ook een golf-vorm in het plastic om licht te breken (zodat het van zijkanten ook goed zichtbaar is) en dat is goed zichtbaar met deze LED verlichting.

In principe is er nog wel plaats om een setje extra remlicht LEDs te plaatsen, misschien doe ik dat nog wel. Remlicht is toch het belangrijkste vind ik.
 
erg knap met de ledjes... mja moet zodanig veel licht geven... als je remlicht oplicht is het al goed genoeg...



mijn probleem met rempedaal is opgelost,


hebt die dikke veer vervangen door een iets smallere (+ze een beetje getuned :p), loopt nu nog lichtjes tegen het blok, maar ik denk dat dit bij vele daxen het geval was....

nu volgend probleem, gah....

motor start/draait goed...
maar als motortje goed op temp is, (dus na een km-tje of 5-6), dan valt die weg onder het rijden, het begint met even pruttelen(2 keer gedurende 5 secsà, dan valt die gewoon weg, poef, gedaan. Als ik hem dan terug kick, slaat die niet door en draait die niet. doet zelfs geen teken van leven.

Als ik motortje half uurtje laat staan, dan gaat alles weer wel (even) goed...

herneming zijn goed, bougie is koffie met melk, geen rare geluiden, ketting goed, zit benzine in tank, en staat op 'ON' ('RES' doet net hetzelfde)

is nog nooit met blokje doorgetrokken, gewoon mee gecruised (10-15 km max, kben nog in rodage).

Gah, de vrijdag mogen duwen (gelukkig zat ik niet al te ver en had goed gezelschap *O* maar pfffff veel te warm)

iemand idee???
 
Laatst bewerkt:
Er zit een beetje prut in je tank, dat is eigenlijk bij alle motoren wel zo.

Snelle oplossing is dit: sluit de brandstofkraan en trek de slang van de carburateur, (je zal zien dat er benzine uitdrupt en niet vlot loopt, dat is de reden waarom je wel een stukje kan rijden, de vlotterbak drupt gewoon vol..) blaas door de slang en schuif de brandstofkraan rustig in de aan- en reserve stand. Als je de tank hoort borrelen is het goed.

Na verloop van tijd zal de doorgang waarschijnlijk wel weer eens verstopt raken, maar met een beetje geluk loopt de prut (verfschilfertjes) heel langzaam in de vlotterbak die je makkelijk kan aftappen (of een bradstoffiltertje er tussen natuurlijk).

Nu weet je overigens ook dat je op een vlotterbak benzine toch nog 5 KM kan rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
zat in ieder geval gat in benzine dop -> straks es kijken dat dit gaatje niet verstopt is, is nogal aan de kleine kant...

-> vuil, hmm es kijken, zit nochtans een branstoffiltertje op...


btw loopt dat hard eigenlijk, is het meer druppelen? of loopt het er vrij hard uit???
 
als die stilstaat... loop het er gewoon uit, zowel 'res' als 'ON'... dus prut zal het al niet zijn???

kan het zijn dat er een zekere vertraging op zit?? (veronderstel van wel, zit helft vol, eer die tank vacuum gezogen is)...dat die maar na 5-10minuten niet meer loopt??
 
Rij een rondje zonder tankdop/tankdop los in de tank.

Staan de kleppen nog wel goed? en hoe is de bobine/vonk na 5 minuten?
 
-> tankdop zal ik testen met goed weer...
--> kan in ieder geval door gaatje blazen
-> zit geen prut in darmpjes, loopt gewoon vlot
-> kleppen staan goed
-> olie is ok
-> bougie is nieuw/ok
-> heb nog bobijn liggen, die bij blok zat, ik zal die es monteren (wel bizar dat die eerst 5 km goed gaat)
 
Als het niet de brandstoftoevoer is moet het iets zijn wat reageert op warmte.

Ik heb wel wat eigenaardige dingen gezien zoals een ietwat losse cdi-pickup, die zit in het deksel (kan soms lastig losmaken zijn, hij moet gecentreerd eropgezet worden dus er zitten twee geleiders in de deksel en ook een pakking tussen, de magneten zitten in het deksel en dus moet je soms flink aan het deksel trekken).

Ook heb ik wel eens olie er tussen zien zitten, dat geeft ook problemen (maar niet echt dezelfde als dat van jouw).
 
Hierbij een foto van mijn dax. Op het moment mijn blokje aan het inrijden!
binnenkort een oliekoeler en een ontluchting.
Iemand tips voor een andere uitlaat?


full
 
Laatst bewerkt:
Mooie dax :Y
Qua uitlaat kan ik een Kitaco Carbon uitlaat aanbevelen.
Die heb ik namelijk op mijn dax en klinkt zo:
})
 
Ja daar zat ik ook al aan te denken Revz. Alleen wil ik wel die ot voorbocht die is mooier. daxboard maar ff in de gaten houden.
 
Ik heb eens een meeting achter een 110 met kitaco nt gereden en ik vond die even schel als een nhrc. Waarschijnlijk was het een race ipv een street.
Een kitaco ot is lekker, maar net iets te duur. *D
Is dat zo'n dikkere voorvork trouwens? Zo'n 30mm?
 
Ik had ook zo'n NHRC uitlaat, was het eerste wat ik verving op mijn Dax maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik het eerste type 125cc had met een oerlelijke zwarte pijp die onder het blok doorging dan schuin naar boven en dan zo'n dikke bus met klein tuutje..

De NHRC is redelijk, je kan er echter niet mee rijden zonder demper: te veel lawaai.. ;) Ik rij nu met de goedkoopste Over Racing onderlangs uitlaat, onderlangs is voor mij beter aangezien ik al meerdere keren met mijn pak ben blijven plakken aan de buis van de NHRC.. Ik kan zo snel niet de juiste vinden maar het is deze alleen dan de enkele, niet de twin en in chroom: http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/info_830.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens een meeting achter een 110 met kitaco nt gereden en ik vond die even schel als een nhrc. Waarschijnlijk was het een race ipv een street.
Een kitaco ot is lekker, maar net iets te duur. *D
Volgens mij is die Kitaco van mij een OT. Schel vind ik het zeker niet klinken, ook niet op hogere snelheden.
 
Volgens mij is die Kitaco van mij een OT. Schel vind ik het zeker niet klinken, ook niet op hogere snelheden.
Nee, je hebt een NT. ;)
Ot heeft een mooier afgewerkt(gekruld) eindteutje. ;)
Maar hij klinkt inderdaad niet schel, je zal de street versie hebben, of eentje waar ze nog niet met de dempingswol hebben zitten spelen.
 
Hallo allemaal

ik heb een jing ke carburateur van een 140 cc lifan en ben op zoek naar
andere sproeiers heeft iemand hier een idee waar ik deze sproeiers kan kopen?????
ik heb alle lokale leveranciers al geprobeerd en ook google helpt me niet veel verder ;(
bijgevoegd een afbeelding van de sproeier

alvast bedankt,
full
 
Laatst bewerkt:
PBR is verkocht :(
nog maar even filmpje gemaakt voordat die weg is.
kijk dat vogelnestje in de demper :+

Die knippers in de voetsteun zijn echt super! Waar heb je die vandaan??

@VFRwin: neem de carb en de sproeiers mee naar een bedrijf als Leertouwer in Soest of een andere grote bromfietszaak, dan kunnen ze de maten vergelijken. Het gaat puur om de schroefmaat als het om de hoofdsproeier gaat.
 
Zijn er ook 125cc ( of meer cc ) Automaat blokjes voor daxjes / monkeys voor een redelijke prijs?
Niet dat ik weet.
Er is wel de honda nice110 in semiauto uitvoering, alleen die zie je hier niet, degenen die hierheen worden gehaald heben allemaal handkoppeling.
(nice110 en dan opvoeren)
 
Niet dat ik weet.
Er is wel de honda nice110 in semiauto uitvoering, alleen die zie je hier niet, degenen die hierheen worden gehaald heben allemaal handkoppeling.
(nice110 en dan opvoeren)

Ik heb wel es een halfautomaat 125cc pitbike gehad, dus ze zijn er wel. Ook chinees. Je moet alleen goed zoeken denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan