Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou je willen he, Niels O-)
Zo lang en slank zou ik wel willen zijn, voor de rest niet :P
(Ja, dat is Roy)

Die monkey was toch eerst van dat gepolijste aluminium en chrome?
Die jongeman op de foto, ken je die? Zo ja, is dat toevallig Roy ?

PBR zit er voor zover ik kan zien best netjes uit, zeker voor die prijs. Ik zal er even over nadenken (ook XR600 in SM modus gespot voor een leuke prijs). Sowieso zal ik eerst mijn brommer moeten verkopen. Ik zal het je nog wel ff laten weten ;)
Zo vorig jaar :P
Dit is de mule uitvoering, moet nog eea. pasmaken.
(Dat zadel is best comfi, maar in combinatie met de backstep is het zadel te breed)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog wel een paar mooie foto's van je motor Niels!!

jggq2p.jpg

t5t891.jpg

xbhhrp.jpg
 
Zo lang en slank zou ik wel willen zijn, voor de rest niet :P
(Ja, dat is Roy)Zo vorig jaar :P
Dit is de mule uitvoering, moet nog eea. pasmaken.
(Dat zadel is best comfi, maar in combinatie met de backstep is het zadel te breed)
Ah oke, hij is echt mooi :Y Zie die pics hierboven maar *D

Ander vraagje: Kan je met 1,85m een beetje fatsoenlijk op een PBR zitten? Niet dat ik een mini-bike gevoel krijg :')
 
Ah oke, hij is echt mooi :Y Zie die pics hierboven maar *D

Ander vraagje: Kan je met 1,85m een beetje fatsoenlijk op een PBR zitten? Niet dat ik een mini-bike gevoel krijg :')

Ik ben zelf 1,70 en ik ging in eerste instantie voor de PBR (ZB) maar na een proefrit ben ik daar toch weer vanaf gestapt. Ik raad je dan ook aan om een proefrit te maken, dat moet altijd wel kunnen. Ik heb zelf uiteindelijk voor een Dax replica gekozen en ben er toch wel heel blij mee :) Wel wat minder uitbouw opties maar die heb je ook niet met een PBR eigenlijk ;)

@nielspbr tof dat je het opgenomen hebt! :) Ik wilde er zelf ook even heen om naar de start te kijken maar helaas lag ik weer in het ziekenhuis. Wat dat betreft is youtube toch een uitkomst :) Weinig mensen trouwens.. de club lijkt zijn langste tijd gehad te hebben..
 
Ik heb al eerder gereageerd in dit topic dat ik wel een beetje enthousiast was voor een (imi) Dax. Ik heb nu (eindelijk) mijn motor verkocht, dus heb wat ruimte over in mijn schuurtje. :+ Ik ben wat aan het rondkijken en orienteren en kwam deze tegen in het verkoop-gedeelte: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/272463/Skyteam-Dax-1.html

Ik denk dat hij sowieso 'wat' hoog geprijsd is, maar wat ik me echt afvraag is wat de verschillen zijn met bijvoorbeeld een 2008/2009 Dax. Hier zit bijvoorbeeld wel een andere uitlaat onder, maar zijn er ook verschillen waardoor ik deze juist wel of juist niet moet laten staan?

Het ziet er in ieder geval naar uit dat ik (binnenkort?) echt wel officieel aan dit topic deel kan nemen. 8-)

En mocht iemand nog een Dax weten houd ik mij aanbevolen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij sowieso 'wat' hoog geprijsd is, maar wat ik me echt afvraag is wat de verschillen zijn met bijvoorbeeld een 2008/2009 Dax. Hier zit bijvoorbeeld wel een andere uitlaat onder, maar zijn er ook verschillen waardoor ik deze juist wel of juist niet moet laten staan?

En mocht iemand nog een Dax weten houd ik mij aanbevolen. ;)

Als die Dax nog helemaal origineel (Skyteam origineel) is zou er nog wel iets af moeten vind ik. eigenlijk het meest vanwege de verbeteringen van de nieuwe modellen, mogelijk zit er zelfs nog een achterhub met rubbers op en de kwaliteit daarvan is echt bagger (er zit geen stalen bus om het sluitmechanisme van het tandwiel en die vreet langzaam stuk, direct vervangen door een originele Honda hub of eentje met bouten).

Een nieuwer type Dax heeft een aantal verbeteringen te weten: dikkere achterveren, dikkere voorpoten, 5,5 liter tankje (ipv 2,2 of met modificatie 3,5) een original look uitlaatje (maar wel zwart, de meeste Honda uitlaatjes waren chroom).

Dan is er natuurlijk ook nog keuze in de 'pro' versie met een upside down voorvork met grotere remschijf, stijve achterbrug, gasvering, 10" wielen en nog wat ander leuk spul maar daar betaal je wel wat meer voor en je moet er ook nog van houden ;)

Persoonlijk moet ik zeggen dat een 5,5 liter tankje toch wel erg aanspreekt, ik heb zelf een 3,5l er nu in zitten en dat is echt wel de moeite waard voor een motor (heb al eens langs de snelweg gestaan..).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! :)

Ik ga in eerste instantie nog niet uit van een nieuwe Dax, eerst maar eens kijken wat er 2e hands te koop is zodat ik van het restbudget de Dax kan modificeren naar mijn wensen. De pro versie is inderdaad wel mooi, maar schiet het budget een beetje te buiten, plus dat ik daar dan niet veel meer aan kan aanpassen.

De puntjes die jij noemt over die 2006 Dax zijn overkomelijk. Ander uitlaatje, achterveren en hub en we zijn al een heel eind, alleen de voorvork is misschien nog een drempel. Moet er wel wat van de prijs af waarvoor die te koop staat.
 
Tsja, ik had destijds mazzel (?) door een krat te kopen van een restpartij van de eerste (..) types Skyteam Dax voor 995,-/ Daar zat dan wel een oerlelijke dikke zwarte uitlaat op en een oud type hub die ik in 1000km kapot reed.

Het eerste wat ik veranderde was de uitlaat (iets van 130,-) en de banden (iets van 90,-) en het tandwiel (naar 17t voor). De banden zijn zowieso niet echt denderend maar het zijn wél plakbandjes (ietwat zacht rubber), zolang het droog is hebben ze prima grip.

Koop je een 2ehandse dan zijn doorgaans die kleine dingetjes al aangepast en hoef je je daar in ieder geval niet druk meer over te maken. Ook eventuele problemen met een fiets zijn dan wel bekend en verholpen (toch garantie).
 
pfff zit nieuwe bougie, bobijn en bougiedop op, voor het probleem van uitvallen n 5 km te testen

Net getest, dax begint te stotteren na 300meter ofso gelijk zot...

meer gas geven lijkt die even erover te gaan, maar begint dan in hogere toeren ook te stotteren...

ik keer me snel terug, rij onze hof op zet hem in neutraal en dax valt direct uit met een plof en redelijk wa rook uit de carbu??? (nuja 1 wolkje uit de luchtfilter)...
 
pfff zit nieuwe bougie, bobijn en bougiedop op, voor het probleem van uitvallen n 5 km te testen

Net getest, dax begint te stotteren na 300meter ofso gelijk zot...

meer gas geven lijkt die even erover te gaan, maar begint dan in hogere toeren ook te stotteren...

ik keer me snel terug, rij onze hof op zet hem in neutraal en dax valt direct uit met een plof en redelijk wa rook uit de carbu??? (nuja 1 wolkje uit de luchtfilter)...

Ik zou het probleem zoeken in je carb. Speel eens met je gasnaaldhoogte, sproeiers e.d. Loopt ie stationair goed? Hoe loopt ie op kwart gas/half gas/vol?
 
pfff zit nieuwe bougie, bobijn en bougiedop op, voor het probleem van uitvallen n 5 km te testen

Net getest, dax begint te stotteren na 300meter ofso gelijk zot...

meer gas geven lijkt die even erover te gaan, maar begint dan in hogere toeren ook te stotteren...

ik keer me snel terug, rij onze hof op zet hem in neutraal en dax valt direct uit met een plof en redelijk wa rook uit de carbu??? (nuja 1 wolkje uit de luchtfilter)...

Ik denk toch eerder aan de onsteking, als er een beetje vuil of olie op de pick-up zit (zie ik wel vaker) dan krijg je oa dit soort problemen. Dus: kap loshalen (M8 schorefjes, even goed kijken welke je wel en welke je niet los hoeft te maken) en rustig trekken (zitten 2 centreerbusjes tussen, die klemmen een beetje, bovendien is de kap magnetisch omdat de spelen er in zitten) en aan de binnenkant van de kap de pick-up schoonwrijven.
Kijk dan ook of hij niet misschien is verschoven of los zit.

--

Vandaag zelf ook even bezig geweest. Mijn remlicht deed het weer eens niet (?!?..) dat was toch de reden waarom ik er een LED achterlicht van maakte.. Maar tsja, het remlicht bleek losgetrild te zijn dus even mijn eigen dubbelzijdig plakband er tussen. Ook waren de contactjes afgebroken door het rammelen, dat moest weer gesoldeerd worden.

Ik ben toen meteen maar aan de slag gegaan met de Kymco hendel die ik op de kop had getikt. De remschakelaar bedrading moest ik ook even overzetten want die was te kort. Al met al een half uurtje werk, had ik niet verwacht eigenlijk :)
Kymcohendel.jpg

Ik zag wel dat deze hendel iets langer is dan de Skyteam, scheelt ongeveer 1,5 a 2 cm. Dat kan geen kwaad, en ik kan de hendel iets verder naar voren vastzetten, ik moet dan echter wel een andere kabel er op hebben: de banjo aansluiting zit tegen het stuur. De hendel komt prima terug en heeft geen enkele speling. Ook werkt de schakelaar prima, zelfs als je de hendel maar een klein beetje intrekt en daar ging het mij om :)

Ik kwam er tevens achter dat de Brembo remklauw niet zonder meer over gezet kan worden op een originele Skyteam: de achterkant/binnenkant van de klauw is dikker want daar zit een tweede zuiger, die komt dan tegen de rand van de velg aan. Er zijn dan 2 opties: de rand ongeveer een centimeter afslijpen (kan zonder problemen maar moet ofwel machinaal of het is gewoon pokkewerk..) of een grotere schijfset monteren (dan zweeft de klauw net buiten de rand). Ik heb een 200mm zwevende remschijfset besteld bij Daxdodo vorige zaterdag maar ik kreeg gisteren pas een 'orderupdate' en nog steeds geen verzend-datum.. Je moet blijkbaar gewoon geduld hebben bij hen, echte informatie krijg je niet, zelfs geen reply toen ik vroeg of mijn betaling wel correct verlopen was (error tijdens bestelling op de webpagina) alleen een orderupdate.
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt bij daxdodo een orderupdate als de betaling binnen is, kan je ook bij je bestellinghistorie op de site zien.

Prima, maar de betalingsupdate was vorige dinsdag (nadat ik ervoor gemailed had) en verder nog één update eergisteren zonder enige informatie erbij.. Ofwel werkt het systeem niet helemaal correct, of ik zie iets volledig over het hoofd.. Ik bedoel, voor 280 Euro kan er toch wel een mailtje vanaf?
 
Laatst bewerkt:
Nielspbr heeft mij zijn dubbele Faddybike uitlaatje verkocht, ik ben zeer benieuwd naar het geluid :)
Heb nog geen tijd gehad om te testen helaas.

Niels' PBR is overigens ook te koop, mocht je op zoek zijn naar een dergelijke motor ;)

Edit:
Argh :( hij pastte niet.. Mijn Over uitlaatje gaat precies tussen de twee houders van de bok door, deze dubbele Faddy komt daar precies tegen aan. Het is monteerbaar, maar dan kan de standaard niet meer volledig in.. Dat wordt dus zagen en slijpen of een andere steppenbalk ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey, ik zag deze met chinees 125cc blokje eronder en motor kenteken voor weinig.
pitbike/dirtbike met kenteken

Ik heb net een CB500S gekocht, maar misschien kijk een keer rond voor een Skyteam als ik de CB250 heb verkocht. Al is de CB250 de grootste klein motor :+
 
Ik heb net gisteren eindelijk mijn Daxdodo bestelling binnen gekregen, nu kan ik een aantal mooie aanpassingen door gaan laten voeren bij Nedstore (ik kan/mag zelf niet echt meer sleutelen helaas..).

Een 200mm zwevende schijf met adapter (die wilde ik écht graag hebben).
Een 'race' bobine van Posh (geeft zo'n mooie blauwe vonk).
Een paar aparte spiegels (verdraaid.. de remhendel die ik nu heb heeft géén spiegelhouder meer..)
En een 31T achtertandwiel (kijken of die net iets beter rijd).

Nedstore heeft ook al een setje nieuwe velgen met banden liggen voor me, mijn achterband zit een rare bobbel in die begint te stuiteren vanaf de 80kmpu en dat rijdt echt heel verrot..
 
Ik heb net een CB500S gekocht, maar misschien kijk een keer rond voor een Skyteam als ik de CB250 heb verkocht. Al is de CB250 de grootste klein motor


FUZY,

heb je misschien meer info van de cb250, want misschien heeft mijn vader interesse erin

Erwin
 
Laatst bewerkt:
Mijn CB250 Two-Fifty is rood met bouwjaar uit 1994.

showfoto3.asp


full


_MG_9562.JPG
_MG_9844.JPG


Het is een lesmotor geweest. Ik heb het gekocht bij 52000km. En ik ga volgende week over de 100.000km. Hij zweet al 50.000km bij de voetpakking. Hierdoor verbruikt het olie. Ik kijk om de 500km naar de oliepeil. Meestal hoeft er om de 1000km, 10ml olie er bij. Dit is al sinds 50.000km hetzelfde.

- Er zitten deukjes in de tank en er zitten scheuren in de budy. De zadel is prima.
- Jiffy is een beetje versleten. (het heeft nu speling)
- Balhoofdlager heb ik een keer vervangen maar ik krijg hem niet goed vast.
- Soms wil de accu de startmotor niet ronddraaien. Maar het is nog geen 2 jaar oud.
+ Recent achterband vervangen
+ Stalen remleiding voor is nu 1 jaar oud.
+ Remschijf is uitstekend
+ Remblokjes zijn ook goed.
+ 2 jaar terug heb ik de remzuigers gerevisieerd.
+ 2 jaar terug heb ik de voorvork keringen vervangen.
+ Ketting zit er 10.000km erop. (vorige ketting ging 25000km mee)
+ Kleppen zijn 10.000km terug gesteld. (zaten goed, beetje ruim maar goed)

Ik heb vervangende achterschokbrekers erop. Maar die zijn te lange en hard. Dus ik denk ik zet de originele weer eronder. Op dit moment heb ik een GIVI monokey Wingrack erop zitten maar die ga ik over zetten op mijn andere motor. Ik zet netjes de originele knipperlichtjes terug.

De CB250 staat in Delft. Maar ik kan het eventueel in de buurt langs brengen.
Ik dacht 400Euro als vraagprijs.
 
Laatst bewerkt:
Hebben dr al mensen ervaring met het volgende blokje:
Hosting Discounter | Domeinregistratie, Webhosting en VPS

Is dat wat, of niet doen?
Wil graag wat meer vermogen in de PBR.

De PBR is namelijk een stuk trager dan mijn Masai.

Die 'traagheid' heeft ook te maken met de kleine(re) wieltjes ;)

XY blokker zijn prima blokken, maar het blijft natuurlijk Chinees ;)
XY blokken hebben doorgaans iets andere onderdelen dan de doorsnee Chinese blokjes zoals een stevigere krukas, betere oliepomp en verbeterde koppeling. Voor deze blokken geldt eigenlijk hetzelfde als alle anderen: normaal/rustig inrijden, geen aanpassingen aan doen en dan blijft het een hele tijd prima lopen. De XY blokken hebben niet die verstevigde bovenophanging, daarom past het ook zonder problemen op een Dax :)

Deze blokken hebben hetzelfde euvel als veel andere blokken met hoge compressie: de kickstart-as breekt of buigt nog wel eens. Kicken schijnen sommige mensen nog steeds erg moeilijk te vinden.. (uitklappen, rustig naar beneden duwen met je voet totdat je tegendruk voelt en dan pas ferm naar beneden trappen).
 
Die 'traagheid' heeft ook te maken met de kleine(re) wieltjes ;)

XY blokker zijn prima blokken, maar het blijft natuurlijk Chinees ;)
XY blokken hebben doorgaans iets andere onderdelen dan de doorsnee Chinese blokjes zoals een stevigere krukas, betere oliepomp en verbeterde koppeling. Voor deze blokken geldt eigenlijk hetzelfde als alle anderen: normaal/rustig inrijden, geen aanpassingen aan doen en dan blijft het een hele tijd prima lopen. De XY blokken hebben niet die verstevigde bovenophanging, daarom past het ook zonder problemen op een Dax :)

Deze blokken hebben hetzelfde euvel als veel andere blokken met hoge compressie: de kickstart-as breekt of buigt nog wel eens. Kicken schijnen sommige mensen nog steeds erg moeilijk te vinden.. (uitklappen, rustig naar beneden duwen met je voet totdat je tegendruk voelt en dan pas ferm naar beneden trappen).


Bedankt voor de uitleg :)

De PBR met de kleinere wielen, zal dan eigenlijk wel harder moeten trekken ;)
Het blokje mist gewoon wat vermogen. Ook ben ik niet echt tevreden over de koppeling,
de PBR heeft die op de krukas. Ook als ik van 3 naar 2 schakel, gaat die vaak in z'n vrij.

Vond die prijs van dat blokje wel netjes, heb ze compleet nog niet goedkoper gezien.
Het kicken is makkelijk, maakt niet uit welke motor ;)

Dus dit blok is plug and play op de PBR?
 
Dus dit blok is plug and play op de PBR?

Wel om op te hangen, je moet echter wel wat zelf gaan vogelen om de oliekoeler ergens netjes op te hangen (of de olieleidig doorlussen, je zal dan wel de temperatuur altijd in de gaten moeten houden..). Er zijn beugeltjes te krijgen om die bv onder je blok aan de kop te bevestigen of erboven. Iets zelf maken komt meestla het mooiste uit maar er zijn talloze voorbeelden te vinden op het daxboard bijvoorbeeld.

-----------

Het is duur, maar dit is de adapter van Daxdodo (ook bij Luc de Bondt of Motorkit.com). Je kan zien dat het een hele nette adapter is die erg goed past op de voorvork. In dit geval past het ook erg goed op de Brembo dubbele zuiger klauw :)
adapter.jpg

Het is licht metaal, netjes afgewerkt. Geen ijzer, ik heb geen idee wat voor soort metaal het is. Kost 45,- (..).
 
Laatst bewerkt:
@Fuzy Ik heb nog op een cb250 gelest in '94. De rijschool waar ik lestte had een GN250, 2x cb250 (rood en groen) en een aantal GS500's. Hij komt toch niet toevallig bij rijschool s2000 vandaan?

Ik meen mij nog te herinneren dat de voetsteuntjes bij een cb250 niet in konden klappen.


@Ramon, mooi zaagblad heb je daar ;)
 
Ik denk dat ik vanavond maar ff zo'n blokje ophaal.

Werk nu 4km van dat bedrijfje af, had 'm gister al gebeld of dat
mogelijk was.

Of iemand moet mij toch dat blok afraden, met een goede reden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan