HarryKTM
MF veteraan
- 4 sep 2003
- 9.238
- 335
een vraagje
is een duke nu beter voor wat
snelweg kilometers
omdat de tandwiel verhouding anders is dan
een bv 640-625
ofis het lc 4 blok echt heel anders
je hoort dat je met je ktm sm/off road maar beter bij
de snelweg uit de buurt moet blijven
en over de duke hoor je nooit wat
en hij ziet er toch echt uit als
een toer motor
en zo ja weet iemand dan de tandwiel verhouding
alvast bedankt
Hoi Frankie,
Het maakt niet uit of je met een Duke of 640-625 op de snelweg zit. Het is leuk voor even maar dan houdt het ook op. Je kunt overigens wel best op de snelweg maar het is niet comfortabel...je vangt een hoop wind. Een Duke of 640 (en de berijder) heeft het meer naar z'n zin op binnendoorwegen met veel bochten.
Tandwielverhouding is per persoon verschillend. Zelf rij ik met 16-42...een maatje van mij rijdt met 15-42. Standaard heeft de Duke 17-42 of eerdere bouwjaren 17-40. Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Of snelheid of acceleratie of een mix van deze twee.
Een Duke heeft een andere neus en tellerpartij..de achterkant is iets anders maar voor de rest is die hetzelfde als een 640. (LC4 blok)