Het grote KTM topic !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
mja di type zat er al in bij mij..
toen ik dit type vroeg bij dealer zij die gelijk: het is voor en ktm? dus zal wel goed wezen
 
Landurig hard rijden met een éénpitter op de snelweg is niet aan te raden. Maar waar ligt de grens, denken jullie? Ik rij soms (noodgedwongen) een stukkie snelweg. Is rijden met een constant toerental af te raden, of maakt het niet uit bij een bepaald toerental? Bij 100 km/ draait 'ie 4000 toeren.
 
volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad als je gewoon 100kmpu rijdt (af en toe ff open trekken)...
 
Landurig hard rijden met een éénpitter op de snelweg is niet aan te raden. Maar waar ligt de grens, denken jullie? Ik rij soms (noodgedwongen) een stukkie snelweg. Is rijden met een constant toerental af te raden, of maakt het niet uit bij een bepaald toerental? Bij 100 km/ draait 'ie 4000 toeren.

Als er maar genoeg olie in zit. ;)

Dick
 
Ff foto's van mijn motorje :Y
Zit weer in elkaar na een grote beurt zullen we maar zeggen:
- nieuwe powervalves (en alles daar omheen)
- nieuwe nicacyl wand
- nieuwe zuiger
- nieuwe achterwiel lagers en bussen
- voorvork gereviceerd
- nieuwe balhoofd lagers
- nieuw setje bandjes
- nieuwe koppeling
en hoe doet het nog ook!!
:+






*O*
 
Landurig hard rijden met een éénpitter op de snelweg is niet aan te raden. Maar waar ligt de grens, denken jullie? Ik rij soms (noodgedwongen) een stukkie snelweg. Is rijden met een constant toerental af te raden, of maakt het niet uit bij een bepaald toerental? Bij 100 km/ draait 'ie 4000 toeren.
Ik reed destijds bijna dagelijks stukken autosnelweg met mijn Duke.
Heeft nooit problemen gegeven ik zorgde er wel voor dat ie netjes onder de 5500 toeren bleef.
Met mijn tandwielverhouding kwam dat overeen met 130km/u.
Wat noem jij "een stukkie": 5 km, 10km, 50km ???
Ik heb een paar keer 50km gedaan met mijn Duke en dan moest ik eraf omdat ik geen gevoel meer had in men kont en handen :z
Maar de motor had er geen probs mee hoor :)
 
@ dukerider: Een stukkie, tja da's een km of 10 snelweg. Maar stel dat ik morgen naar de KTM Orange day zou willen gaan, dan is dat dus een veel langer stuk snelweg met meestal een constante snelheid. Dan hou jij dus 5500 rpm aan? En wissel jij dan veel qua snelheid? Was jouw tandwielverhouding standaard? Die van mij is 17 : 40.
 
@ dukerider: Een stukkie, tja da's een km of 10 snelweg. Maar stel dat ik morgen naar de KTM Orange day zou willen gaan, dan is dat dus een veel langer stuk snelweg met meestal een constante snelheid. Dan hou jij dus 5500 rpm aan? En wissel jij dan veel qua snelheid? Was jouw tandwielverhouding standaard? Die van mij is 17 : 40.


fred, dat is allemaal geen probleem, ik heb het destijds gevraagd aan me mechanicien, die zei dat het allemaal geen kwaad kon voor een LC4, je moet natuurlijk niet constant op max toeren rijden he :9

als ik ,naar me dealer ga rij ik ook 50 km snelweg ook aan 120km/u

allemaal geen probleem (met een EXC zou ik het niet aanraden), maar LC4 kan ertegen (640adventure is ook voor langere afstanden ;) )
 
ha die fred,

het enige wat je tegenhoud is de pijn in je kont want met je blok zit het wel goed joh

ik vertrek morgen om een uur of 8 met nog een 660 en een husky 610 naar wychen

groeten joker :+
 
ik zie het probleem ook niet zo met die snelweg km (afgezien dan dat het niet leuk is om te doen om een ktm)

ik rijd af en toe ook op de snelweg en dan houd ik een cruisesnelheid van 140 / 150 aan. No probs. Soms tik ik het gas open en dan loopt hij zo door naar de 180! Stond er eerst wel van te kijken, maar hij heeft dan zelfs nog power over voor een eindschot(je).
 
ik zie het probleem ook niet zo met die snelweg km (afgezien dan dat het niet leuk is om te doen om een ktm)

ik rijd af en toe ook op de snelweg en dan houd ik een cruisesnelheid van 140 / 150 aan. No probs. Soms tik ik het gas open en dan loopt hij zo door naar de 180! Stond er eerst wel van te kijken, maar hij heeft dan zelfs nog power over voor een eindschot(je).


200 was het hoogste dat ik eruit haalde
 
een vraagje
is een duke nu beter voor wat
snelweg kilometers
omdat de tandwiel verhouding anders is dan
een bv 640-625
ofis het lc 4 blok echt heel anders
je hoort dat je met je ktm sm/off road maar beter bij
de snelweg uit de buurt moet blijven
en over de duke hoor je nooit wat
en hij ziet er toch echt uit als
een toer motor
en zo ja weet iemand dan de tandwiel verhouding
alvast bedankt
 
Zo, dat zijn een hoop vragen, ik kan je er niet mee helpen. Ik denk dat Rokex zo wel komt kijken, en je verder zal kunnen helpen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan