Het grote MF "How-to-...." topic

janspeed

Die hard MF'er
11 mei 2013
414
2
BMW k100 8klepper:
- olie/waterpomp as-seal defect/lek. symptomen: koelprobleem en water in olie en olie(mayonaise) in koelwater. het ziet eruit als een lekkende koppaking maar is het dus niet!
oplossing: verbeterde pomp-as en seal monteren. koelsysteem cleanen en opnieuw vullen met verse KVS. Olie+ filter vervangen.
- droog lopende aandrijfas splines. regelmatig smeren om vroegtijdige slijtage te voorkomen.
- koelventilateur moter/schakeling. Als de koeling prima in orde is schakelt deze maar zeer weinig aan en uit. Gevolg is dat als je de koeling wel nodig hebt (file rijden bij heet weer) dat dan de electrische ventilateur soms kapot gaat. Oplossing: handschakelaar aansluiten. Dan kan je 'm af en toe even testen/laten draaien en indien nodig handmatig aanzetten.

Laatst bewerkt:

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
Roy, ik wil een "How To"schrijven hoe je een klembus uit de buitenpoot krijgt van een voorvork maar waar mag ik deze plaatsen?

tnx
Hey!

Weet niet wat je precies wil gaan doen met die klembus (heb nog nooit iets echt los hoeven te halen behalve voor keerringen), maar gewoon ff in techniek een topic openen. Foto's aub op MF zelf laden en dan het linkje naar dar topic hier neergooien dan krijg ik vanzelf een mailtje :)

LePensZeur

Leipe Shit Ouwe
28 okt 2004
11.497
1.182
45
Ede (Gelderland)
www.veenbrinkmotorparts.nl
ik vat iets ook niet zo snel negatief op hoor, dat doen al genoeg mensen op het forum :P .

En je hebt mijn inziens ook gelijk, heb net de 'cdi repareren howto' gelezen en dat komt feitelijk op hetzelfde neer en dan ook met foto's.

zal een slotje voor het topic aanvragen.

mvg, SanderV

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
ik vat iets ook niet zo snel negatief op hoor, dat doen al genoeg mensen op het forum :P .

En je hebt mijn inziens ook gelijk, heb net de 'cdi repareren howto' gelezen en dat komt feitelijk op hetzelfde neer en dan ook met foto's.

zal een slotje voor het topic aanvragen.

mvg, SanderV
Nee oke, denk misschien zie ik iets over het hoofd. Kan ook natuurlijk :)

ZXRfan

MF'er
14 dec 2013
48
0
Purmerend
Een beetje simpele, maar wel heel duidelijk:

Brandstofpomp contactpunten vervangen.

Als tip mag er wel bijgezet worden dat het verstandig is om na de revisie goed te letten op eventuele benzinelekkage bij de carburateurs. De flow en druk van de benzine kan door de revisie namelijk flink omhoog gaan en slechte afdichtingen (O-ringen meestal) kunnen gaan lekken. Bij mij leek het wel een (benzine)douche na de revisie.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
Een beetje simpele, maar wel heel duidelijk:

Brandstofpomp contactpunten vervangen.

Als tip mag er wel bijgezet worden dat het verstandig is om na de revisie goed te letten op eventuele benzinelekkage bij de carburateurs. De flow en druk van de benzine kan door de revisie namelijk flink omhoog gaan en slechte afdichtingen (O-ringen meestal) kunnen gaan lekken. Bij mij leek het wel een (benzine)douche na de revisie.
Zodra je hem op MF zet met foto's en al zet ik hem erbij :)