Tussen haakjes hij word wel samengebouwt bij MBK frankrijk.
Maar onderdelen blijven italiaans.
Je hebt de klok horen luiden maar.....................
MBK is het vroegere Motobecane concern overgenomen door Yamaha, vandaar dat er ook Yamaha solexen bestaan.
Helaas is er ongeveer 99% niet Japans aan de scooter alleen de naam en de gekruisde stemvorken, de rest is het gewoon een italiaanse scooter, zoals zoveel scooters een minarelli motorblok waar in principe niks op aan te merken is, remmen zijn italiaan ene firma brembo je kent ze wel, en zelfs de elektronica is italiaans, kortom een italiaanse scooter met een Japans en Frans naamplaatje(MBK Skyliner).
In Nederland via grijze import geleverd, helaas niet de 150CC modellen, en dan levert het concern Minarelli, deze heeft niks met Yamaha te maken ook nog cilinders 180CC ik heb al met een scooter gereden met een 180CC, maar had toen geen vergelijking, maar de degelijk word er niet minder om.
Het nadeel van Italiaans, deze jongens kunnen alles maken en goedkoop maar naderhand onderdelen bestellen is een nadeel, neem nu een spanningsregelaar heel erg universeel zou je zeggen, helaas italiannen maken voor elke motor een aparte spanningsregelaar en is voor een scooter die nu nog nieuw word verkocht niet meer leverbaar, typisch Italiaans dus, zelfde geld dus voor een remrevisieset voor de hoofdremcylinder.
Ik zeg niet dat ze slechte dingen maken dat maak jij erweer van.
Ik lees hier ook al een paar keer op het forum dat een benelli een Yamaha blok heeft, naar mij weten zijn dit ook gewoon minarelli motorblokken, maar daar kan ik naast zitten, Yamaha maakt alleen maar 125CC scooterblokken voor de thuismarkt en azie, waar de markt kleine motorfietsen wel groot is ivm met regelgeving, je moet bijvoorbeeld je eigen motor als hij is omgevalleen zelf overeind kunnen zetten en dat lukt niet met een grote motorfiets.
nou ik stel mijn vraag anders is er iemand met een minarelli motorblok 180CC?????
Sorry hoor Paashaas, maar wat schrijf je weer een onzin...
Ik hoef er ook niet eens op in te gaan want wie deze post leest kan wel een gedachte zonder mijn "hulp" formuleren. Toen je hier voor het eerst kwam binnenvallen en alles en iedereen aanviel kreeg je nogal wat "ge-iriteerde" reacties terug, misschien gebeurt je dat in het verkeer ook wel...
Maar vooruit... Een 180cc-blokje zou ik niet in een Majesty 125 hangen, die voor 125cc ontworpen is. Het is niet te vergelijken met bv een Beverly waarvan de frames van de 125- en de 250-versies gelijk zijn. De Majesty 125 is een op zichzelfstaand model, als je nog meer problemen met het overigens als goed en betrouwbaar bekend staande scootertje wenst moet je er vooral meer vermogen instouwen...
Tot slot: de Majesty 125 is weliswaar geproduceerd door MBK in Italië, maar een volledig Japans ontwerp, niet met de vrijheden die bv. Honda Italia heeft... Overigens is ook de Majesty 250 en de XC300 Versaty door MBK geproduceerd.
Michel gefeliciteerd met je Dink! Gauw foto's plaatsen!
\[/quote]~[/quote]